Legislația auto în România

Started by Ionut, October 04, 2016, 07:52:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pasadia

2 intrebari:

- reprezinta motiv de neacordare / suspendare a ITP-ului faptul ca o dotare optionala a unei masini nu functioneaza?
- daca la reinnoire nu se poate acorda ITP-ul de ce se suspenda automat si ITP-ul vechi retinandu-se si talonul?

Cazul punctual, al unui prieten care s-a dus sa isi faca ITP-ul (ii expira peste vreo 3 saptamani). Nu ii functionau luminile de ceata si s-a trezit cu talonul retinut. Si cica exista baza legala pentru aceasta situatie absurda.

dumbravaandrei

Da, pentru sistemele optionale de siguranta si securitate exista baza legala. Unii producator chiar spun in cartea tehnica ce alte sisteme se bazeaza pe functionarea acestora.
Un exemplu trivial: Schimbarea farurilor adaptive cu unele neadaptive nu numai ca e motiv de retinut certificatul dar e si motiv de reomologare chiar.

adiarc

Legat de permisul auto si de fapt de identitate in general....aștept ziua cand vom avea un ID unic -buletin,permis toate la un loc intr-o singura bucățică de plastic...pe sistemul american....simplu si mai putina birocrație.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

cristi5

#18
In SUA cred ca difera de la un stat la altul dar majoritatea sunt de inspiratie anglo-saxona... Pana astazi, britanicii _refuza_ sa aibe act de identitate. Au facut in 2006 o incercare de a reintroduce act de identitate si o evidenta a populatiei moderna, si a esuat. Fireste, pentru conducere trebuie sa ai un act la tine care atesta ca ai acest drept. Asa ca permisul devine act de identitate ad-hoc.

Consecintele sunt interesante, practic cand se muta trebuie sa se re-inregistreze in multe sisteme: asigurari de sanatate, liste electorale, etc. Stiu ca pt lista electorala, au o obligatie legala, in termen de X zile...

A fost greu de crezut pentru mine ca asa ceva se poate intampla intr-o tara occidentala, dar ei asa sunt obisnuiti, e o forma de libertate, si incercarea din 2006 a cazut cam prost in contextul posibilitatilor moderne de urmarire digitala a cetatenilor... Extrema cealalta mi se pare Suedia, unde te inregistrezi la evidenta populatiei cand te muti (nu te duci la niciun ghiseu, trimiti o scrisoare continand adresa noua si iti vine confirmarea la adresa veche). Automat, in toate sistemele, pe baza CNP e inregistrata adresa noua (taxe, conducere, sanatate, electoral, daca ai masina apare automat inregistrata la noua adresa, etc...) . Adresa nu e trecuta pe niciun act (deci nu trebuie schimbat nimic cand te muti, iar numarul de inmatriculare al masinii nu e legat in niciun fel de domiciliu). In consecinta, e ok daca te legitimezi cu permisul de conducere, exact ca in tarile care nu au act de identitate :) De fapt e acceptabil sa nu ai permisul la tine, ii spui la politist CNPul si te verifica pe loc.

__dir

#19
@pasadia, da

Au tot dreptul sa o faca, daca pica testele. Poate chiar exista o problema pe circuitul electric al masinii.

Document RAR pentru ITP

Ionut

Ideea eliminarii timbrului de mediu este una foarte nefericita.
El trebuie inlocuit, dar nu eliminat


Ideea eliminarii timbrului de mediu este una foarte nefericita, cu consecinte foarte foarte proaste pentru mediul din Romania. Timbrul, in forma sa actuala, a fost deja a nu-stiu-cata oara declarat ca fiind ilegal de Curtea Europeana de Justitie. El, in forma actuala,trebuie inlocuit, insa nu eliminat de tot pentru ca el este una dintre sursele principale de finantare si asigura 50% din bugetul fondului de mediu. Din timbrul de mediu s-a finantat programul Rabla care este unul dintre cele mai de succes si anul acesta 25./000 de romani au beneficiat de acest program. Daca timbrul se elimina inseamna ca cei opt ani in care s-au investit 500 de milioane de euro in programul Rabla, toate aceste beneficii vor disparea.

Timbrul de mediu nu a fost conceput pana acum pentre ce trebuie el de fapt sa fie. Ai poluat, ai platit. Trebuia sa fie conceput pe tipul poluatorul plateste, dar el a fost conceput ca o taxa. Are doua hibe, cea mai importanta e ca el nu taxeaza poluarea, trebuie inlocuit cu altceva care sa taxeze corect poluarea. Daca legea trece si timbrul se elimina inseamna ca deschidem usa pentru toate importurile de masini second hand cu probleme de poluare. Ne plangem ca avem o calitate proasta a aerului in orase, ei bine va deveni si mai proasta. Oamenii se bucura ca s-a eliminat timbrul, dar nu se gandesc si la consecinte si la faptul ca asta va avea si un cost mai mare pe sanatate Ne putem bucura ca salvam niste bani, dar pe termen lung s-ar putea sa platim mai mult, a atras atentia Cristiana Pasca Palmer.

Hotnews

Ionut

Noi reguli pentru şoferii în vârstă. Permisul auto le va fi limitat

Șoferii care au împlinit vârsta de 70 de ani vor fi obligați să efectueze mai rapid un control medical pentru a primi dreptul de a mai conduce o mașină pe drumurile publice, permisul lor auto urmând astfel să aibă o valabilitate mai scurtă. Șoferii care au împlinit vârsta de 70 de ani vor fi obligați să efectueze un control medical anual pentru a primi dreptul de a mai conduce o mașină pe drumurile publice, permisul lor auto urmând astfel să aibă o valabilitate de 1 an și fiind prelungit ulterior cu câte 1 an, în funcție de rezultatul controlului, notează profit.ro.

Modificarea în acest sens a legislației rutiere a fost pregătită în Parlament în această lună, sub forma unui proiect de lege, de către un deputat care a fost reales, în decembrie, pentru încă un mandat de 4 ani și care își va susține ideea și în dezbaterile din noul Legislativ. Proiectul stabilește astfel că, prin derogare de la regula actuală, valabilitatea administrativă a permiselor de conducere este de 1 an în cazul persoanelor care au împlinit vârsta de 70 de ani. Limitarea valabilității este argumentată prin faptul că datele statistice indică numeroase accidente rutiere provocate de persoane care au atins vârsta de 70 de ani, din cauza înrăutățirii stării de sănătate care survine în intervalul celor 10 ani în care, astăzi, carnetul auto le este valabil. Limitarea este astfel văzută ca o garanție a siguranței atât pentru șoferul în vârstă, dar și pentru celelalte persoane din trafic.

B365

Ionut

Dilema timbrului de mediu:
Să se plătească acum taxa sau să se aştepte decizia finală cu privire la eliminare?


Timbrul de mediu este în continuare valabil, iar cei care înmatriculează acum un automobil nou sau second-hand trebuie să achite taxa înainte de a înregistra maşina. Pe de altă parte, la data de 9 iunie 2016, Curtea de Justiţie a Uniunii Europene a emis o decizie prin care statul român este obligat să restituie şi timbrul de mediu (taxa auto în vigoare) pentru maşinile la mâna a doua, după ce şi celelalte trei forme ale taxei au fost declarate nelegale. Impactul bugetar estimat de Guvern este de 6,5 miliarde de lei, scrie Ziarul Financiar.

Mai mult, Timbrul de mediu cu toate că încă se mai plăteşte la înmatricularea unei maşini, chiar actualul ministru al mediului susţine că plătitorul îşi poate recupera banii pe cale administrativă, prin Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, fie pe cale judecătorească, dacă contribuabilul dă statul în judecată. Astfel, chiar dacă plăteşte taxa, contribuabilul poate cere imediat banii înapoi. Pe de altă parte, banii din timbru sunt utilizaţi în programe precum Rabla sau Casa Verde, care după eliminarea acestuia ar putea rămâne fără finanţare. Alternativa? Amânarea plăţii timbrului de mediu până când sau dacă va trece legea prin care vor fi eliminate cele peste 100 de taxe. În cazul în care maşina este una la mâna a doua achiziţionată din Germania, numerele provizorii roşii sunt valabile 30 de zile, la care se adaugă cele 90 de zile (sau trei seturi de numere roşii în România) din ţară, astfel încât, de la achiziţia maşinii plata timbrului poate fi amânată o perioadă de cel mult patru luni.

Mediafax

Ionut

Procedura de recuperare a banilor din timbrul de mediu, ştearsă odată cu cele 102 taxe

Eliminarea timbrul de mediu, odată cu celelalte 101 taxe, va complica procedura de recuperare a banilor plătiţi de toţi cei ce şi-au înmatriculat anterior maşinile. Avocatul Alexandru Răţoi-Pârvu spune că prin abrogarea OUG 9/2013 dispare şi procedura administrativă prin care se returnau banii. Ce presupune această schimbare legislativă pentru cei care urmează să-şi recupereze banii aferenţi acestei taxe încasate ilegal? "Abrogarea OUG nr. 9/2013 ,,cu modificările şi completările ulterioare" presupune şi eliminarea procedurii administrative ,,perfecţionate şi simplificate" de restituire a taxei speciale pentru autoturisme şi autovehicule, a taxei pe poluare pentru autovehicule sau a taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, reglementată de articolul 12 din acest act normativ. Această procedură, introdusă prin Ordonanţa din 31 August 2015, avea calităţi indiscutabile, care reprezentau, în egală măsură, un ,,avans" serios faţă de reglementarea anterioară: permitea restituirea integrală a taxelor achitate în temeiul unor legi şi ordonanţe adoptate cu încălcarea dreptului european - OUG nr. 50/2008, Legea nr. 9/2012, prin parcurgerea unei simple proceduri administrative şi depunerea unui dosar la Fisc", a declarat, pentru MEDIAFAX, Alexandru Răţoi-Pârvu, avocat în cadrul Societăţii Civile Profesionale de Avocaţi "Piperea şi Asociaţii".

ZF




Este bătut în cuie: De la 1 februarie se elimină timbrul de mediu.

♦ De la 1 februarie va fi eliminat timbrul de mediu, care reuşise să limiteze importul de maşini vechi ♦ Astfel, pentru fiecare maşină nouă există riscul ca alte 12 vechi să fie importate. În prezent raportul este de unu la trei. Piaţa auto ar putea primi în acest an o dublă lovitură prin eliminarea timbrului de mediu – situaţie ce va accelera importurile de maşini la mâna a doua – şi prin eliminarea programului Rabla ale cărui fonduri erau alimentate de acelaşi timbru de mediu. Efectele ar fi catastrofale pe piaţa autoturismelor noi, care abia reuşise în 2016 să revină la peste 100.000 de unităţi.

ZF

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Ionut

Cum va arăta noul sistem de taxe auto, în locul timbrului de mediu

Reprezentanții producătorilor și importatorilor de automobile din România au afirmat, joi, într-o conferință de presă, că susțin introducerea unui sistem cumulativ de taxe, ca alternativă la eliminarea Timbrului de mediu, sistem care să cuprindă atât taxarea la înmatricularea unui autovehicul, cât și un impozit aplicat diferențiat pentru mașinile noi și cele rulate.

"Există deja de ceva vreme pe agenda APIA o inițiativă care presupune, în egală măsură, legiferarea intrării în țară a vehiculelor și, de asemenea, a posesiei. Asta înseamnă o taxare la înmatriculare și, în același timp, un impozit care să catalizeze interesul consumatorului pentru mașinile mai noi, mai puțin poluante. Asta este propunerea pe care o veți regăsi în mai toate statele din Europa, unde parcul auto național are niște indicatori civilizați. Propunerea cuprinde, practic, un impozit mai mic pentru mașinile noi și un impozit mai mare pentru mașinile vechi. APIA recomandă, deci, nu de acum, ci de câțiva ani, folosirea unui sistem cumulativ de taxe care să legifereze în egală măsură intrarea vehiculelor în țară și, totodată, posesia lor", a declarat Cristian Milea, membru în Consiliul director al Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), potrivit Agerpres.

La rândul său, președintele APIA, Ernest Popovici, a menționat că piața auto din România ar putea consemna o scădere a vânzărilor de mașini noi, ca urmare a dispariției Timbrului de mediu.

"(...) eliminarea Timbrului de mediu, fără ca acesta să fie înlocuit de măsuri echivalente, putem considera că avem, la începutul anului 2017, o conjunctură nefavorabilă pe piața auto, ceea ce face ca acest an să fie unul de scădere, poate chiar consistentă, a vânzărilor de autoturisme. Un calcul estimativ arată că, odată cu dispariția Timbrului de mediu, vom avea un raport al vânzărilor ce 1 la 5, față de 1 la 3 (mașină nouă vândută vs mașini rulate vândute, n.r.)", a explicat Popovici.

Digi24

Ionut

Noul timbru de mediu va fi adoptat prin OUG. Reguli noi pentru şoferi

Ministrul Mediului, Daniel Constantin, a declarat că la finalul lunii martie va fi adoptată, prin OUG, noua legislație care va intra în locul fostului timbru de mediu. În forma actuală, proiectul de lege prevede ca service-urile care fac Inspecția Tehnică Periodică a mașinilor să fie obligate să le lipească acestora pe parbriz un abțibild conform cu clasa de poluare a automobilului respectiv. Eco-vinietele vor fi lipite, în momentul ITP-ului și vor avea şapte culori diferite, câte una pentru fiecare tip de motorizare, de la Non-euro, la Eco-hibrid. Deocamdată, șoferii vor avea de plătit doar câțiva lei pentru aplicarea eco-vinietei. Până la mijlocul lui 2019 se estimează că toate mașinile aflate în circulație pe drumurile publice vor avea abțibildul pe parbriz. Proiectul prevede ca tot până la această dată marile orașe să fie împărțite în zone, în funcție de care șoferii să plătească o taxă mai mică sau mai mare pentru a le tranzita.

Totuși eco-vinietele nu țin loc de rute ocolitoare ale centrelor urbane, având în vedere că în multe orașe centurile nu au fost refăcute sau lipsesc cu desăvârșire. Ministrul a lăsat de înțeles că înainte de a fi introdus viitorul sistem de taxare, va fi asigurată și infrastructura necesară.

Digi24

adiarc

Cred ca e un prim pas...

http://www.promotor.ro/masini-noi/news/autoritatile-pregatesc-itp-diferentiat-pentru-masinile-din-romania-16248142

Următorul ar putea fii ceva controale dure pe la Rar..,dar si la toți cei care fac ITp-ul.astfel încât sa avem mult mai putine rable pe drumuri,dar care totusi sunt cu hârtiile la zii.....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

kumar

Procedura de restituire a taxei de prima inmatriculare in trei intrebari si raspunsuri
Pana cand trebuie sa depunem documentele privind cererea de restituire?
Dreptul contribuabililor de a cere restituirea se naste la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, indiferent de momentul la care s-a perceput taxa, iar cererile de restituire se depun, sub sanctiunea decaderii, pana la data de 31 august 2018 (ulterior acestui termen nu se mai poate depune cererea si se pierde dreptul de restituire).
Ce documente trebuie depuse?
La cererea de restituire se anexeaza, in original sau in copie, documentul doveditor al platii taxei speciale pentru autoturisme si autovehicule, taxei pe poluare pentru autovehicule, taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule sau timbrului de mediu pentru autovehicule, respectiv chitanta fiscala/ordinul de plata si extrasul de cont, dupa caz, care sa ateste efectuarea platii acesteia, precum si copiile cartii de identitate a vehiculului si a certificatului de inmatriculare.
Cand se pot primi banii?
Restituirea sumelor se realizeaza in baza deciziilor emise de ANAF potrivit prevederilor Legii nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel:
a)    pentru taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru  emisiile  poluante  provenite  de  la  autovehicule,  in  perioada  1  ianuarie  2018- 31  decembrie  2018;
b)    pentru timbrul de mediu pentru autovehicule, in perioada 1 septembrie 2018-31 martie 2019.

http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-21945968-procedura-restituire-taxei-prima-inmatriculare-trei-intrebari-raspunsuri.htm

Textul ordonatei: http://itva.ro/documents/OUGnr.52Site.pdf

Cristi N

Din punctul meu de vedere ordonanta are o problema, ce se intampla in cazul in care masina pentru care s-a platit taxa a fost vanduta intre timp?
De exemplu eu sunt al treilea propietar al masinii, iar cel care a platit este primul cumparator. Dovada platii ar putea sa o faca doar primul propietar dar cartea masinii si certificatul masinii sunt pe numele meu :oops: