Legislația auto în România

Started by Ionut, October 04, 2016, 07:52:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

Dar mai scrie si ca nu se ocoleste centrul imaginar daca si cel din sens opus face stanga.
Insa ce facem daca cel din sens opus merge inainte? Sau nu semnalizeaza...
Si mai important, ce facem atunci cand avem 2 benzi pe sens, si unul face stanga si celalalt merge inainte?
Chiar te rog sa cauti ceva, pentru ca in lege nu am gasit.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

Nu stiu unde ai citit de partea cu "nu se ocoleste centrul imaginar"

In ambele cazuri propuse de tine (dupa mine), corect ar fi: intrii putin in intersectie (deci sa ii blochezi pe toti din spatele tau) si sa astepti:
1. Fie sa faca altul din sens opus la fel si sa puteti amandoi face stanga.
2. Sa treaca traficul de inainte si sa faci stanga.

Mai era in lege asa:

"(1) În situaţiile în care există benzi speciale pentru executarea manevrei, schimbarea direcţiei de deplasare se face prin stânga centrului imaginar al intersecţiei, iar dacă există un marcaj de ghidare, cu respectarea semnificaţiei acestuia.
(2) Schimbarea direcţiei de mers spre stânga, în cazul vehiculelor care intră într-o intersecţie circulând pe acelaşi drum în aliniament, dar din sensuri opuse, se efectuează prin stânga centrului intersecţiei, fără intersectarea traiectoriei acestora."


Daca primaria ar marca intersectiile si strazile, discutiile astea nu si-ar avea rostul.

dr4qul4

Dupa logica mea, ocolirea centrului se poate face doar prin dreapta. Prin stanga nu-l mai ocolesti, ca nu ajungi la el.

Legea spune asa: In OUG nr. 195/2002 spune ca virajul la stanga se face prin ocolirea centrului imaginar prin dreapta.

Vazand ca apar blocaje, legiuitorul a incercat sa remedieze. TOATE OUG ulterioare au fost doar de modificare si completare, dar legea de baza a ramas cea din 2002. Astfel, daca OUG-urile ulterioare nu prevad altfel in mod explicit, ramane reglementarea din 2002.

Paragraful nou introdus (in 2006 sau 2007, pentru ca stiu ca a fost introdus exact inainte de a imi lua permisul si am picat prima data pentru ca am intors pe Dr Taberei prin viraj la stanga si am intrat pe banda a 3-a, desi din sens opus venea o alta masina fara semnal dar care a intors la fel ca mine - nu m-am intersectat cu ea, dar se pare ca trebuia sa ocolesc centrul imaginar al scuarului prin dreapta, nu prin stanga asa cum am facut eu).

QuoteSchimbarea direcþiei de mers spre stânga, în cazul vehiculelor care intrã într-o intersecþie
circulând pe acelaºi drum în aliniament, dar din sensuri opuse, se efectueazã prin
stânga centrului intersecþiei, fãrã intersectarea traiectoriei acestora. În situaþiile în care
exista benzi speciale pentru executarea manevrei, schimbarea direcþiei de deplasare se
face prin stânga centrului imaginar al intersecþiei, iar dacã exista un marcaj de ghidare, cu
respectarea semnificaþiei acestuia.

Asadar, daca nu ai marcaj, trebuie sa fii in intersectie (scuarul nu se pune) si mai trebuie sa existe si o masina din sens opus care sa vireze la stanga (paragraful spune <spre stanga....vehiculelor......din sensuri opuse>).

Eu consider ca legea are lacune foarte mari. Pur si simplu nu spune cum trebuie sa procedam pe drumurile cu 2 benzi pe sens si nici in cazurile in care din sens opus nu vine nimic.
Problema mare la drumurile cu 2 benzi pe sens este ca nu ai vizibilitate daca ocolesti prin stanga, si tot tu esti vinovat daca te loveste cel care merge inainte, dar din sens opus. Si pe care nu ai nici o sansa sa-l vezi daca ai o duba care face stanga invers decat tine.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

Am inteles mai bine situatia si in afara de +1, nu prea stiu ce sa mai zic.

Daca legea e interpretabila ... nu este singura si concluzia practica este, chit ca iei o amenda:
Mult mai bine sa casti ochii dreapta - stanga si sa faci astfel incat sa eviti accidentele, ca oricum legea zice ca puteai sa faci si asa si invers.

voicul

S-a decis: Mașinile vor trece de ITP doar cu defecte mici, iar cele vechi vor fi verificate anual

La fiecare inspecție tehnică periodică (ITP), mașinile vor trece sau nu de verificare în funcție de gravitatea defectelor pe care le au, potrivit unui proiect de act normativ care a primit astăzi votul decisiv al deputaților. Concret, autovehiculele vor putea trece de inspecție cel mult cu defecte minore, iar dacă va fi vorba de defecte mai grave, acestea vor trebui reparate în maximum 30 de zile. Totodată, actul prevede că automobilele mai vechi de 12 ani vor necesita anual ITP.

Noile reguli propuse pentru desfășurarea inspecțiilor tehnice la mașini sunt incluse într-un Proiect de lege pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 81/2000 privind certificarea încadrării vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în normele tehnice privind siguranța circulației rutiere, protecția mediului și în categoria de folosință conform destinației, prin inspecția tehnică periodică. Documentul a trecut în septembrie de Senat, iar astăzi a primit și votul decisiv al Camerei Deputaților, astfel că, pentru a se aplica, mai trebuie doar promulgat prin decret al președintelui României.

În urma fiecărei verificări tehnice, autovehiculele vor trece de inspecție doar dacă au, în cel mai rău caz, defecte mici. Mai exact, ,,în cazul în care la inspecția tehnică periodică se constată doar deficiențe minore, se consideră că inspecția a fost trecută, iar vehiculul nu mai este supus din nou inspecției", scrie în propunerea de act normativ.

Însă dacă la verificări vor fi găsite defecte majore sau defecte periculoase, mașinile nu vor trece de inspecție și proprietarii vor fi nevoiți să le repare în cel mult 30 de zile. ,,În cazul în care la inspecția tehnică periodică se constată deficiențe majore, se consideră că inspecția nu a fost trecută. Este necesară o nouă inspecție a vehiculului în maximum 30 de zile de la inspecția inițială. În cazul în care la inspecția tehnică periodică se constată deficiențe periculoase, se consideră că inspecția nu a fost trecută. Este necesară o nouă inspecție a vehiculului în maximum 30 de zile de la inspecția inițială", este punctat în proiect.

În acest sens, șoferii care vin cu mașinile pentru efectuarea ITP-ului vor fi informați despre deficiențele ce trebuie remediate. Totodată, prevederile propuse includ și definiții pentru cele trei categorii de defecte, după cum urmează:

deficiențe minore: deficiențele care n-au un efect semnificativ asupra siguranței vehiculului sau impact asupra mediului și alte neconformități minore;
deficiențe majore: deficiențele susceptibile să compromită siguranța vehiculului, să aibă impact asupra mediului sau să-i pună în pericol pe ceilalți participanți la trafic și alte neconformități mai importante;
deficiențe periculoase: deficiențele care constituie un risc direct și imediat la adresa siguranței rutiere sau care au impact asupra mediului.
,,Un vehicul care prezintă deficiențe încadrabile la mai mult de o categorie de deficiențe dintre cele prevăzute la alin. (10) (adică cele minore, majore și periculoase - n. red.) este clasificat în categoria care corespunde deficienței mai grave. Un vehicul care prezintă mai multe deficiențe la același element inspectat poate fi clasificat în categoria imediat superioară de gravitate dacă se poate demonstra că efectul combinat al acestor deficiențe ar genera un risc mai mare la adresa siguranței rutiere", este lămurit în propunerea legislativă.

În momentul de față, Ordonanța Guvernului nr. 81/2000 nu include nicio prevedere referitoare la categorizarea deficiențelor și măsurile ce trebuie luate în cazurile respective. ITP-ul se face periodic, în funcție de categoria vehiculului. De exemplu, automobilele trebuie verificate o dată la doi ani, iar taxiurile - o dată la șase luni. Autovehiculele școlilor de șoferi trebuie verificate, în funcție de numărul de locuri pe scaune, fie o dată la un an, fie o dată la șase luni.

Pe deasupra, deputații au stabilit că, în cazul mașinilor cu o vechime de cel puțin 12 ani (exceptându-le pe cele istorice), ITP-ul va fi necesar anual, nu o dată la doi ani, așa cum este acum. În același timp, mașinile noi la prima înmatriculare în România vor fi supuse primului ITP abia după trei ani de la înmatriculare, nu după doi ani.

Atenție! Proiectul de lege NU se aplică momentan. Pentru a intra în vigoare, acesta trebuie să fie semnat de președintele țării și apoi să fie publicat în Monitorul Oficial.

https://www.avocatnet.ro/articol_44763/S-a-decis-Ma%C8%99inile-vor-trece-de-ITP-doar-cu-defecte-mici-iar-cele-vechi-vor-fi-verificate-anual.html

voicul

Am inteles eu bine ca:
1. Daca masina este deja imatriculata in RO
2. Are valabil ITP
Vand masina, noul proprietar nu mai merge cu ea la RAR? (ma intereseaza daca se sare etapa de RAR)

vladb

^In acest moment situatia este asa: Daca e inmatriculata in Ro si e cu ITP valabil, noul proprietar TREBUIE sa mearga la RAR dar doar pentru identificare nu pentru ITP. Pe verificate!:)

voicul

1. Verificare ... presupun ca seria masinii - ca nu e furata, deci nu: poluare, stare tehnica. Corect?
2. Si dupa dau CIV-ul cu numele noului proprietar?

Cristi N

vladb te contrazic, daca masina este inmatriculata deja in RO nu mai este nevoie de identificare la RAR.

Aici e fisierul cu actele necesare pentru fiecare tip de inmatriculare, cazul nostru e la pag 7: link

vladb

In februarie asta am facut la RaR: identificarea unei masini inmatriculata deja in Ro. Nu avea rost sa ma bag in discutie, daca nu eram patit...

Ionut

Guvernul intervine în amenzile pentru șoferi, prevăzute să crească din ianuarie

Amenzile pentru șoferi, corelate astăzi cu salariul minim pe economie, vor fi limitate de la începutul anului viitor, pentru a evita creșterea acestora, a anunțat premierul Mihai Tudose.  Guvernul se pregătește să majoreze salariul minim brut pe economie de la 1.450 lei la 1.900 lei la 1 ianuarie, rezultând o creștere de 450 lei. În prezent, un punct-amendă reprezintă 10% din salariul minim brut pe economie. Cum salariul minim va urca, la 1 ianuarie și amenzile de circulație ar urma să crească în lipsa unei intervenții a Guvernului. ,,Pentru a nu crește și a nu da naștere la interpretări, ministrul de Interne mi-a spus că lucrează la o ordonanță de urgență", a declarat premierul Tudose.

Profit.ro

voicul

Eu nu m-am uitat la motoare de peste 3000 cmc, pentru ca mi s-au parut mari, consum mare si in mod special impozit exorbitant.
Da la o schimbare de lege ca asta ... se poate schimba si filtru de cautare.  :lol:

Proiect: Impozitul auto ar putea să scadă și de zece ori, în anumite cazuri

Taxele încasate de către stat de la posesorii de autoturisme și motociclete ar putea scădea considerabil, în special în cazul vehiculelor cu o capacitate cilindrică mare. Reducerea impozitelor auto este propusă într-un proiect de act normativ înregistrat de curând la Senat pentru dezbatere. Astfel, inițiatorii sunt de părere că scăderea nivelului impozitării mașinilor îi va convinge pe români să nu mai apeleze la soluțiile alternative de înmatriculare.

Propunerea legislativă privind modificarea alin. (2) al art. 470 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, recent înregistrată la Senat pentru dezbatere, propune reducerea impozitelor pe care românii le plătesc statului pentru deținerea unei mașini sau motociclete. Pentru a se putea aplica, proiectul de lege are nevoie de votul Parlamentului, de promulgare prin decret prezidențial și de publicare în Monitorul Oficial.

Concret, proiectul de act normativ prevede reducerea impozitelor auto, în special a celor plătite de posesorii de autovehicule cu capacitate cilindrică mare. În esență, propunerea legislativă ar modifica modul de calcul al impozitului pe mijloacele de transport, și anume impozitul s-ar calcula prin înmulțirea numărului de centrimetri cubi ai autovehiculului cu o valoare specifică fiecărei limite a capacității cilindrice (până la 2.000 cm3, peste 2.001 cm3 etc). În prezent, impozitul se calculează prin înmulțirea fiecărei grupe de 200 cm3 sau fracțiune din aceasta cu valoarea corespunzătoare clasei de capacitate cilindrică (până la 1.600 cm3, între 1.601 și 2.000 cm3 etc).

În general, după adoptarea aceastei propuneri, valoarea impozitelor auto ar urma să scadă, dar există și o excepție. Este vorba de impozitul pentru autoturismele cu o capacitate cilindrică de până la 1.600 de cm3, care ar urma să crească, dar, pentru că vorbim de valori mici ale impozitului, nu va afecta în mod deosebit posesorii de astfel de mașini. În schimb, impozitul pentru mașinile cu capacitate cilindrică mare se va reduce drastic. De exemplu, pentru un autoturism cu capacitatea cilindrică de 3.600 de cm3, impozitul se va reduce de la 5.220 de lei la 432 de lei. Mai multe exemple găsiți în tabelul de mai jos:


https://www.avocatnet.ro/articol_47061/Impozitul-auto-ar-putea-deveni-in-anumite-cazuri-de-peste-zece-ori-mai-mic.html

adiarc

asta e cu siguranta o propunere PRO poluare ( motoare mari/poluare mare ) si probabil cei care au propus-o isi sustin propriile interese,deoarece probabil conduc masini de 3L sau mai mari

Eu sunt cu totul impotriva acestor aberatii,mai ales ca asemenea masini,cu exceptia unor harburi ,sunt de obicei din gama premium sau chiar de lux,care trebuie impozitata pe masura valorii si poluarii

ce ar putea sa faca acesti bravi initiatori,care se gandesc doar la binele propriu ( pe sistemul legiilor Justitiei si al prioritatii zero in tara asta - infractorii ),sa creasca impozitele pt masinile vechi....nu de alta,dar la orele de vf e ceata si trebuie sa mergi mai tot timpul pe recirculare,de la cate harburi se importa pe banda rulanta
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

voicul

Ai perfecta dreptate.
Totusi sunt de acord cu marirea impozitelor pana in 1600 cmc, pentru ca majoritatea masinilor noi deja sunt sub 1600. Dar e in directia: mai multi bani la buget, nu: sa fie taxat cel care polueaza mai putin, ca are masina noua de litraj mic.

In rest sa facem poluare - asta e directia legii.

dr4qul4

Nu va trece, este sustinut in principal de parlamentari PNL si USR, doar cativa fiind de la psd si unul singur de la alde.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist