Totul despre autoturisme

Started by Ionut, October 01, 2016, 11:19:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mircea

@elphax:
Lasă vulcanii în pace, că ăia sunt pistol cu apă. Dacă vrei și cu cifre care să îți facă o idee:


cristi5

#211
O recenzie a studiului IVL

http://www.greencarreports.com/news/1111266_bizarre-swedish-study-claims-electric-cars-are-worse-for-the-environment

Un alt lucru relevant pt analiza ciclului de viata (lifecycle analysis) e ca fiabilitatea electricelor e f mare pt ca au mult mai putine piese in miscare. Le scoate din uz preponderent rugina si plictisul proprietarului (chiar daca bateria slabeste putin in timp, e oricum mult supradimensionata pt nevoile zilnice).

elphax

Deci în concluzie indiferent ce folosim tot poluam.  Sa ne gândim ca peste 50% din poluare și Co2 vin din industrie.  Automobilele sunt responsabile poate de 5-10%. Dacă mergem cu mașini diesel poluam. Dacă mergem cu electrice,  procesul de fabricatie + reciclarea poluează cat o mașină convenționala în 8 ani, creste poluarea industriala și scade cea de pe șosele.
Înseamnă că direcția de urmat nu este una singura gen optimizare auto electric. În primul  rand sa găsească soluții pentru a reduce poluarea din industrie ca apoi sa poată fabrica echipamente/utilaje/mașini care nu poluează asa mult
Până atunci sa mergem mai mult cu bicicleta și sa nu tot schimbam mașina la 2 ani :)

voicul

Volvo Cars va lansa din 2019 numai automobile electrice sau hibride

Grupul Volvo Cars a anunţat miercuri că toate modelele pe care le va lansa din 2019 vor fi electrice sau hibride, semnalând posibilul sfârşit al automobilelor cu motoare cu combustie internă ale companiei, după aproape un secol, relatează Reuters.

Esentialul asta e, restul cu autentificare la:
https://www.news.ro/economic/volvo-cars-va-lansa-din-2019-numai-automobile-electrice-sau-hibride-1922413805072017071017071087

voicul

Frata a anuntat ca din 2040 nu se vor mai vinde masini pe benzina si diesel.

Cam tarziu fata de 2025 Norvegia si Olanda.
Oricum de atunci, parerea mea, de acolo trebuie aduse masini SH, ca o sa le dea mult sub piata.

dumbravaandrei

Facem cimitir auto la noi in tara? Personal nu-mi doresc asta... Insa imi doresc sa o lamureasca si la noi cat de curand.
La ora actuala personal sunt intr-o dilema mare si nu stiu spre ce sa ma indrept: mai pastrez masina actuala 2-3 ani desi merita o pensionare demna (tocmai ce a depasit 200k, in ultimii 4 ani a facut 130k) si vreau sa o schimb cu una noua.
1) Avans la model 3 am dat. Sper ca macar nepotii sa o receptioneze. Termenul actual de livrare a atins oct 2020.
2) Hibrid... ce alternative pana in 50k euro am?!?
3) Full electric: unde o alimentez in RO, unde o alimentez pe un traseu Brasov-Munchen?!? Sau fac 3 zile si 3 nopti?!?
4) Benzina: daca se apuca si de astea de eliminat sunt fix in problema diesel-ului

Ideea e ca daca iau una doar cu combustibil fosil, e posibil ca peste 5 ani sa o dau de pomana la rabla ca nu o sa mai cumpere nimeni din motive de oportunitate de investitie
Un hibrid costa. Mai mult decat mi-as permite eu la pretentiile de dotari / confort cu care as putea achizitiona o masina "clasica" la ora actuala

Nu mai iau in considerare costuri de intretinere, mentenanta etc

Asa ca, la ora actuala, personal nu stiu pe ce cale sa o apuc :)
O sa mai astept un an, semnalul este destul de clar, hibridul pare o cale sigura de investitie pentru urmatorii 10 ani, deci as putea avea un avantaj la revanzare. Poate intre timp apar si alternative hibride fiabile (nu ma luati cu prius, conduc barca de 10 ani, tot barca vreau, adica masina din clasa D-E)

voicul

#216
Dupa studii si studii, alternativa este 508 hybrid sau 508 rxh (hybrid break). In nici un caz noua ca o iei cu 40.000 e si dupa 4 ani o dai, cu noroc, cu 15.000.
1. Avantajul major merge si fara baterie (daca se strica/e prea veche), dar aici vb de 10 - 15 ani.
Este diesel - singurul diesel hybrid.
Nu cred sa ai probleme in orasele in care s-a interzis diesel ca esti hybrid.
Bateria este cam 4000 - 5000 e sa o schimbi. De principiu: ce economie faci la combustibil, ai bani de o noua baterie.
Poti gasi la 10.000 eur cu dotari full, de 4 - 5 ani, dar cu 150.000km.
La 20.000 deja iei de la reprezentante Peugeot din D cu garantia lor la 50.000 - 80.000km - 2, 3 ani.
Toate review-urile vazute: toti sunt impresionati de calitate si finisaje.

Lexus: motoare de peste 3l cu 300cp - 400cp ... impozit de 5% (daca esti din B). Te lasa bateria, lasi masina. Scump ... nu prea merita.

BMW si Mercedes Plug-IN: seria 2, 3, 7, X5 si parca inca 2, si C, E-klass.
Incarci ca la electrica - 30 - 70 km range pe electric si restu pe benzina.
VW - Passat-ul GTE (parca asa ii zice)
Audi - A3, Q7 si ... anu asta parca au dat drumu la productii si nu prea stiu ce au.

L.E: Electric pana in 50.000e:
Opel Ampera-e - 500km+ range / probabil vreo 400 mai real. In 400km ai statii chiar si in Ro sa incarci. 150/160 viteza maxima.- ok zic. Daca dai comanda acum poate ai noroc de ea in 2019.

Zoe - dar e cam mica pt drumuri pana in D + ca are viteza maxima 135 si range 400km - 300 cam real.

Mai e o treaba: nu o sa se mai vanda motoare pe benzina/motorina, dar o sa te lase cu ele daca sunt inmatriculate si daca nu se pun reguli gen Paris: fara diesel in oras (nu mai stiu de cand).

Altfel: poti lua ceva de 10.000 - 20.000 eur SH si sa o tii 3 - 5 ani. Nu cred ca o sa ai nici o problema asa. Mai vezi dupa.

Sa stii ca daca faci revizii/reparatii, etc (si cred ca le faci) tot aproape la zi ... masina te tine si peste 200.000km fara nici o problema. Totul e consumabil pe masina si doar caroseria tine cu adevarat cativa zeci de ani, restu ... cam la 15 - 20 de ani ... ai schimbat 70%.

Si evident best in town: tine ce ai si inchiriaza masina. Este mai ieftin!

dumbravaandrei

Masina e intretinuta la zi, corect, reprezentanta sau service autorizat bosch.
Diesel hibrid exclus (interzicerea diesel ma lasa cu investitia in aer)
Da, 200k nu sunt multi, masina merge impecabil asa cum poate merge o masina la 200k, poate cea mai buna masina pe care am avut-o din toate(5 pana acum), desi am avut chiar si mai puternice si mai fasnete. Personal mi-e greu sa o las pe mana altcuiva (motive personale).

Planul meu era mai mult un S60 cu T6 Hybrid, daca il scot in urmatorii 2-3 ani. Motorul asta e disponibil acum pe XC60, am facut in Munchen un test-drive, chiar mi-a placut (stiu ca nu e puternic pe cat poate sa fie un motor pe benzina si nici consumul nu e chiar cel mai scazut dar il vad mai mult ca alternativa la 3.0 diesel si asa trebuie gandit. Nota bene am facut si 40km in full electric, n-am simtit sa am nevoie de termic pe un traseu HeimeranPlatz-Neuperlach Sud)
Nemtestile (BMW, Merc, Audi toate plug-in) ies din gama de pret si diferenta de calitate nu mai este ce era candva.

Scenariul descris de mine cu devalorizarea este pe modelul Leasing prima masina noua apoi buy-back la 2 ani (cand devalorizarea e pe la 30-35%). Nu vreau sa mai tin masinile mai mult de 2-3 ani. Nu are sens. Altfel sunt bani ingropati si aruncati pe fereastra.
Ampera, Zoe sunt cu mult sub nevoile mele de spatiu (multe week-end-uri pe an in care masina are 4 ocupanti si 4 valize cel putin, la un traseu de cel putin 1000km)

Am studiat multe scenarii. Concluzia este ca mai asteptam cel putin inca un an. Pentru ca nu stiu spre ce directie sa o apuc :)

voicul

Planul meu in actiune:
Tin masina pe care o am inca 4 ani. Peste 4 ani ar trebuie sa schimb butelia de GPL (face 10 ani). Nu vreau sa mai fac nici distributia de peste 25.000km. Astea 2 ar fi 1000 de eur.
Ca sa fac economie de km o sa inchiriez la distante mari (de fapt doar asa se cam merita) - la peste 300 km (depinde de mai multe).
Tin totusi si masina mea pentru ca am nevoie de disponibilitate imediata + cateodata (vara si sarbatori legale) poate fi prea scump inchiriatul.

Se pare ca te duci des in D: acolo gasesti cele mai ieftine masini de inchiriat din tarile de V. Iei avion si inchiriezi acolo.
Exmplu meu: B - Munchen - 3000km dus intors - cost 3000 ron drumul dupa TCO (nu doar benzina, ca nu se consuma doar benzina pana acolo). 3000 ron - 650 eur. Bilet avion 100e dus intors. Inchiriat automata (mai ieftin manuala) clasa intermediara (Passat) - cam 30 euro/ zi.
DAR:
Nu pierd 3 zile pe drum/dus intors. NU ma duc masina mea veche de ani. Cred ca am avut noroc, dar ce am inchiriat avea: 2170 km. Estimativ masina de 20.000 eur (avea cam toate optiunile pe ea). Am dat 144e pe 3 zile inchiriat si benzina - 700km.
Blochezi 20.000 eur sau dai 144e din cand in cand?

Daca iei masini noi si le tii 2-3 ... e bine pentru tine ca inseamna ca ai de unde sa pierzi suma cam cea mai mare de bani care poti sa o pierzi la o masina. :)
La masina de 50.000 dupa 3 ani, cred ca ai noroc sa o dai la 40.000 - dif cam 10.000 eur cu care poti inchiria mult si bine si asa ai mai mereu masina noua. (nu am vorbit ca in 3 ani ai costuri si la cea de 50.000)

La 4 oameni si bagaje doar Tesla te poate salva pe electric. In rest ... nu prea. Poate cu 3 mai gasesti modele.

Si eu am fost in situatia ta (nu stiam unde sa o apuc) si am facut calcule: masina ok (10 - 15 ani) si inchiriat iese cel mai ieftin.

Mai e un aspect pentru inchiriat:
Chiar merita sa astepti pentru ca vin electicele puternic din spate si deja in 2-3 ani o sa se ajunga la 600 km reali. In 600km gasesti sigur statii. (am vazut Tesla cu numere de Norvegia in Croatia :) )
Mai mult am citit de nu stiu ce model electric: 9 min incarcare pentru 100km - deci se va rezolva relativ si cu incarcarea - sa fie mai rapida.

dumbravaandrei

Eh... nu se devalorizeaza chiar asa masinile. Alea care le vezi la 3-4 ani la 10k ori au facut taximetrie ori au alte defecte ascunse. daca te uiti la JahreWagen prin Germania ai sa vezi ca devalorizarea la 2 ani/90.000km e la 35%. Nici nu fac 100k pe an. 30k-40k, pe acolo fac. Plus ca la un contract de leasing ai devalorizarea inclusa in contract, este amortizabila fiscal.
Da, merg des in Germania, al doilea birou il am acolo. 40% din an il petrec acolo.
In multe cazuri inchiriez masina de la aeroport. Daca as sta in Bucuresti ar fi alta mancare de peste (stau in BV). Dar plecatul de pe Otopeni e mai mult teapa pentru mine. Brasov-Otopeni cam un 3 ore, mai stai o ora prin aeroport pentru controale, mai asteapta 2-3 ore pana se trezeste lufthansa ca de obicei au intarzieri ca la balamuc (rareori am plecat la ora care trebuie, de obicei e cu intarziere minim o ora), mai pui 3 de zbor sa ajungi in MCH, pana ajungi de la aeroport in oras mai dureaza inca 1,5 ore si deja sunt la cel putin 8-9 ore plin de draci si nervi.
Asa, din BV, fac un maxim 11 ore cu masina pana in MCH, ajung mai odihnit si mai relaxat.

De exemplu eu folosesc mai mult aeroportul din Sibiu. Adica merg cu masina mea pana la aeroport in Sibiu, o las acolo pana ma intorc (nu stau in DE mai mult de 3-4 zile, parcarea ESTE FOARTE IEFTINA pe aeroportul din Sibiu), iau avion pana in MCH si acolo ma descurc in mare parte cu transportul in comun pentru ca reteaua de metrou e foarte bine dezvoltata si ajung pe mai oriunde am treaba in oras. Plus ca mai pot face si o alimentare cu bere fara sa am grija masinii. 60% din drumurile spre Munchen le fac in acest mod. Iar daca am treaba in alte orase din europa tot via Sibiu-MCH o fac. Mai repede si ca timp si nu sunt niciodata intarzieri. Plus ca aeroportul din Sibiu e mult mai lejer decat OTP.
Dar cand mai pun la socoteala si drumul spre tara (ca parintii si socrii nu mai merg spre 20 de ani ci spre celalalt capat), multe drumuri la Bucuresti, Timisoara sau CJ e mai complicata problema cu inchiriatul. In Brasov nu sunt asa multe optiuni de inchiriere. Cand faci 20k pe an numai cu masina inchiriata sigur arunci banii in fantana...

alexbb

Mie imi pare rau ca nu se insista mai mult pe versiunile hibrid plug-in. Cu un marketing mai bun, Ampera cred ca putea fi o solutie foarte buna de tranzitie. Chiar are o autonomie de peste 50km doar pe electric si in plus motorul termic este doar un generator, ceea ce cred ca mareste considerabil fiabilitatea. Ar ajuta mult la obisnuirea oamenilor cu electricele si cu ideea de a lasa masina la 'incarcat', in plus ar da timp sa creasca si infrastructura pentru masini electrice.

Sa ne aducem aminte istoria, cand au inceput sa apara automobilele, erau extrem de scumpe si inaccesibile. Cred ca si electricele au nevoie de timp si dezvoltare pentru a deveni mai putin poluante. In plus s-a mai zis si aici, un mare avantaj pentru electrice este ca pot muta poluarea din centrele urbane in zone industriale.

voicul

#221
Ampera este o solutie ... si nu prea (dupa mine). Este cam 13.000 - 15.000 eur in tara SH cu 100.000 - 150.000 km.
ZOE o iei noua cu 22.000 (full electric) si autonomie 300 km reali. Volum portbagaj: egal.
La ZOE o sa ai costuri mai mici.

Plug-in este tehnologie noua (de 3-4 ani) si nu prea sunt la noi, dar BMW-ul: 2, 3, 5, X5, 7 (are 2l consum mixt seria 7!)
Mercedes: Clasa C PLUG-IN HYBRID, GLE , GLC
Toyota / Ford (C-Max, Mondeo), Hyundai, Honda, etc au plug-in.
Dar cred ca lumea zice: si unde o incarc si nu isi cumpara, iau hybrid.

@dumbravaandrei:
Nu stiu de costuri pe leasing pentru firme si ce presupun.
Dar daca zici 35% depreciere la 50.000 eur asta e mai mult de 15.000 eur (la 50.000 eur val masina) in 3 ani.
Era un calcul facut de altii ca la masina de 22.000 eur iesi cu TCO - 3 ron pe Km, deci la 50.000 ai TCO mai mare de 5 ron/km.
Adica pt BV - M - 2800 km tu ai da 14.000 ron - 3100 eur (daca nu m-ai mult)

Cred ca renteaza sa mergi pana la SB si sa inchiriezi masina de acolo. M-am uitat putin la oferte ... decente, cu putin mai mult fata de B. Nu prea ai varietate, dar cu un Opel Antara / Insignia sau Tiguan cred ca te-ai descurca.

Daca stai doar intr-un oras din afara nici nu merita sa inchiriezi. Transportul in comun este ok in majoritatea oraselor. +, chiar +1 :), plinul de bere, mai ales vara, este combustibilul ideal.
Sa nu zic: am dat 3 eur -1h in Linz sa parchez masina. Adevarat: la 2 minute de centru, dar si la 3 eur am urcat pana etajul 5 ca nu erau locuri.

E clar ca trebuie sa ai o masina a ta pentru disponibilitate. In categoria asta se incadreaza multe masini, inclusiv sa cumperi SH de 10 - 20.000 eur (si blochezi mai putini bani).

Nu am mentionat mai sus:
Peste 4 ani imi cumpar fie full electric, fie o benzina de 5000 eur care sa mai tina 5 - 10 ani (si tot asa: stat pe inchiriat pentru drumuri lungi).

dr4qul4

eu m-am pronuntat mai de demult in favoarea hibridelor. Nu cred ca vor fi si acestea interzise in orase.
Oricum, chiar daca acum se avanseaza anul 2040 pt interzicerea masinilor pe combustibili fosili, vor urma amanari.
Zi pana atunci oricum mai sunt 23 de ani.
Iar cat timp se fac investitii pentru extragerea petrolului, nu cred ca trebuie sa ne facem griji pentru interzicerea (in toata UE) masinilor pe benzina/motorina/gaz in urmatorii 50 de ani.
Da, vor fi taxe mai mari, interdictii in orase, poate chiar regiuni , dar nu la nivel mare.
Pana la urma benzina nu polueaza chiar atat de mult. In afara oraselor, vorbim de valori complet neglijabile.
Si mai avem si tirurile....care oricum vor polua mult mai mult decat toate automobilele personale la un loc.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Io

#223
Inca o data daca nu s-a auzit acolo in spate: problema poluarii nu e emisia de Co2 a motoarelor, in oras au ba. Problema e la oxizii de azot, oxizii de sulf si la particule in suspensie, astea sint poluantii, aici e pericolul.

Doresc sa-mi aduc un anume motor de peste Ocean. Motorul respectiv este LEV3 - ULEV 125 compliant (standardele californiene, zice-se cele mai dure din lume). Ok. Nu exista nici un fel de standard ingineresc unde sa pot sa vad ce norma Euro indeplineste motorul ala! Motor care e vindut bine mersi de multi ani in US, Canada, Japonia, Dubai&stuff, Rusia, Ucraina si tarile cu -stan la urma. Credeti au ba. (Daca stie cineva sau are vreo "oglinda" a standardelor (US vs EU) de poluare indeplinite de motoare ii sint recunoscator daca ni le furnizeaza). Ingineri auto cu experienta de zeci de ani (unii de la RAR) au spus pas.
De ce? Foarte simplu: in US sint masurati oxizii poluanti, in EU e masurat Co2 (si altele), oxizii de azot nu. Bravo, EU si verzii tai, sinteti dastepti foc.
Ma opresc aici ca poate citeste vreo potaie ecologista si-i dau idei si o piine de mincat
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

TibiV

Quote from: Io on July 07, 2017, 11:36:12 PM
...in EU e masurat Co2 (si altele), oxizii de azot nu. Bravo, EU si verzii tai, sinteti dastepti foc.

Profun gresit.
Oxizii de azot, "cunoscuti chimic" drept "NOx" (de unde si probenienta cuvantului NOXe) sunt masurati si in Europa.

Pentru ca NOx sunt produse pe scara mult mai larga de Diesel decat de benzina (nu intru in detalii, are legatura cu conditiile de ardere din motoarele Diesel, presiuni si temperaturi mult mai mari, care fac ca N (azot), un gaz altfel inert, sa reactioneze cu oxigenul si sa produca NO, NO2, NO3... NOx, cauza principala a smogului din marile orase...

Este imposibil ca in UE sa nu fie masurat NOx....
Ca la normele de plouare Euro X se tine seama de emisiile de CO2, asta este cu totul altceva....te
CO2 este inert, netoxic, dar produce "efectul de sera"....

Nu stiu daca avem topic "specializat", ca sa nu poluam cu NOxe un topic "nevinovat"....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)