Totul despre autoturisme

Started by Ionut, October 01, 2016, 11:19:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

Vad ca blamati motoarele mici.
Avem destule masini ford cu motor de 1.0 si 105-125 cp si si mai multe Dacia cu 0.9 TCE. Pana acum nu am auzit sa aibe nimeni nici o problema   cu ele.

Am avut cateva de bridging la munca. Eu nu am condus dar colegii da. Inclusiv un  Duster cu 1.2 cred si o Skoda Rapid cu 1.4 TSI si 140 CP.
Masinile erau de la Sixt si mai toate aveau peste 50.000 km. Nimeni nu le-a menajat. Ba din contra. Au fost folosite vreo 4-6 luni incepand cu Noiembrie.

Acum au venit cele noi si sunt toate diesel.

Am si un var care a lucrat ca pilot la RTR exact la lansarea lor pe Dacia. Timp de peste 1 an cat a condus asa ceva nu l-am auzit sa spuna ceva rau despre ele. Decat ca sunt puturoase si se aud ca avionul, el avand un ix 35 de 2L. Cel mai mult mergeau in coloana, pentru teste de consum, dar mai primeau si liber sa-si faca de cap pe circuitul lor si atunci ii dadea sa-i sara pistoanele. Aveau si un Logan de 1.2 TCE pe care era bataie.

Pe de alta parte cunosc pe cineva care a avut o Kia proceed de 1.4 aspirat 122 cp cu garantie 7 ani. A mers cu ea numai blana. In al 6 -lea s-a dus motorul si i l-au reparat pe garantie. Masina merge si acum (e cumparata de alt cunoscut) si are 10 ani.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

stangabriel

Tocmai ca nu a blamat nimeni aici motorul mic. Doar ca intregul complex de supraalimentare duce la o fiabilitate scazuta. Mai multe piese care se pot defecta. Sa nu crezi ca am impresia ca folosesc aceleasi pistoane , camasi si segmenti pe turbo si aspirat. Sunt putin diferite.

Si chiar daca au fost pistoane topite, a fost mare parte din vina soferului care se credea intr-ul Lancer EVO big turbo. In utilizare normala diferenta este doar in consum putin mai mic pentru motorul turbo mai mic.

dr4qul4

Pana la urma toti producatorii iti dau garantie 100.000 km la motor! Asa ca eu zic ca se merita pentru cei care folosesc masina in special in oras si din cand in cand merg la mare/munte/bunici.

In oras consumul unui 0.9 este apropiat de cel al unui 1.5 dci. Vb de logan in Bucuresti. Undeva la 7-8. 1.4 mpi sarea de 9-10.

Pe langa consum mai mic avem si rca si impozit si revizia. Pt ca motoarele noi au la 15.000 chiar si la 20.000!

Eu acum am o insignia de 1.6cdti si 136 cp. E acelasi trend. Acum 7 ani aveam skoda 1.9 de 101 cp.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

Puneti bani deoparte pentru masini electrice. :)




Germania ar putea interzice vehiculele diesel şi benzină din 2030, recomandând decizia şi Uniunii Europene
Germania ar putea interzice, începând din anul 2030, vehiculele cu motoare diesel şi benzină, iniţiativa fiind susţinută de reprezentanţii landurilor şi recomandată inclusiv Uniunii Europene, în contextul ratificării Acordului de la Paris privind limitarea poluării, relatează revista Der Spiegel.

O rezoluţie adoptată de Bundesrat (Camera superioară a Parlamentului german) exprimă susţinere pentru interzicerea, începând din anul 2030, a vehiculelor cu propulsie diesel şi benzină în toate landurile din Germania. Rezoluţia este rezultatul unei înţelegeri a reprezentanţilor landurilor conduse de formaţiunile Partidul Social-Democrat (SPD, centru-stânga) şi Uniunea Creştin-Democrată/Uniunea Creştin-Socială (CDU/CSU, centru-dreapta). CDU şi SPD formează alianţa politică aflată la guvernare şi la nivel central în Germania.

Economica.net

Bulwyn

Asta e putin ca si taxa de autostrada pe care tot incearca sa o promulgheze in germania, dar nu reusesc. Mercedes nu demult a anuntat o investitie de 1 miliard de euro in motoare diesel. Ma indoiesc ca o faceau daca pe 2030 se interzic. Totodata ce o sa faca cei care nu isi permit masini electrice? In afara de Tesla momentan cam bate vantul pe piata electrica. Mercedes a anuntat "electrizarea" la toata gama smart si noua gama "EQ" dar unde sunt restul. Sunt curios. Time will tell.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk


cristi5

Inteleg ca urmeaza sa apara masini cu raport range/pret acceptabil



Dar nu stiu daca rezervele mondiale de litiu si alte resurse permit o asemenea dezvoltare.

strumf11

Sunt destule optiuni si la ora actuala in materie de full electric, numai ca diferenta de pret fata de cele cu motoare termice alunga majoritatea clientilor.
Optiunile ar fi: Mercedes B-klass, Chevrolet Volt, Renault Zoe, Mitsubishi I-miev (Citroen C-zero, Peugeot I-on), Renault Fluence, Nissan Leaf, VW E-Up, VW E-Golf, Opel Ampera, Ford Focus .....

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk


Bulwyn

Am gasit un site cu lista masinilor electrice si semi electrice de pe piata. Are indicatorii de autonomie si pretul. Inca nu arata prea bine 😊

http://www.plugincars.com/cars

Sent from my SM-G935F using Tapatalk


stangabriel

Pana in 2030 se va gasi o alta varianta de stocare a energiei. Daca nu autononie mai mare, macar pret mai mic.
O sa fie convenabila incarcarea dupa orele 23 cand lumea inchide tot. Dupa cum am mai spus, actualii combustibili si-au cam atins limitele fizico chimice.

Uitati-va la aviatie. Avioane extraperformante, combustibilul cam acelasi.

tom_sawyer

#24
Quote from: cristi5 on October 09, 2016, 11:50:35 AM
Dar nu stiu daca rezervele mondiale de litiu si alte resurse permit o asemenea dezvoltare.

Apropo de rezervele de litiu, interesant ce spune Buhnici aici incepand cu minutul 29:00:


Ionut

Cat de mult s-ar schimba orasele daca toate masinile s-ar putea conduce singure

Un producator de piese auto din Marea Britanie vrea sa ne imaginam cum ar arata un oras in care toate masinile sunt autonome si spune ca drumurile ar putea fi de doua ori mai putin late, iar locurile de parcare s-ar imputina semnficiativ. Compania Euro Car Parts a postat un video despre cum ar arata orasele in care absolut toate masinile s-ar putea conduce singure, situatie care insa nu va deveni realitate mai repede de 2050.

Nu ar mai fi nevoie de semne de circulatie fiindca masinile vor comunica mereu wireless intre ele, iar drumurile ar putea fi de doua ori mai putin late. Masinile autonome vor fi mai mereu in miscare, total diferit fata de masinile din prezent care stau pe loc 95% din timp. Flote mari s-ar misca tot timpul si masinile vor putea fi folosite de oricine. Masinile autonome vor putea circula la distante mult mai mici una de alta, iar strazile nu vor mai fi blocate de vehiculele parcate. In conditiile in care multi nu vor mai avea nevoie sa detina masini personale, suprafata ocupata de parcari va scadea drastic. Trebuie spus ca in multe orase mari o parte dintre locurile de parcare sunt deja eliminate, chiar fara sa fi aparut masini autonome.



0-100/Hotnews

Ionut

BMW prezinta imagini si informatii cu a saptea generatie Seria 5

BMW a prezentat imagini si informatii cu a saptea generatie a modelului Seria 5, care va ajunge pe piata europeana in februarie 2017. Sedanul BMW Seria 5 a crescut in dimensiuni, dar a devenit mai usor cu 100 de kg. Modelul are 4.935 de milimetri lungime, latime de 1.868 milimetri si inaltime 1.466 milimetri. Portbagajul a fost marit si el, la 530 de litri.







Wall-Street.ro

Ionut

Grupurile petroliere sunt ameninţate de maşinile electrice

Dezvoltarea industriei autovehiculelor cu propulsie electrică ar putea determina investitorii să se retragă din sectorul companiilor de energie, cred analiştii de la Fitch, una dintre cele mai apreciate agenţii de rating din lume, scrie Financial Times. ,,Adoptarea la scară largă a vehiculelor cu propulsia alimentată cu energie din baterii reprezintă o ameninţare serioasă pentru industria petrolieră", se arată într-o analiză a Fitch Ratings, care îndeamnă companiile de energie să se pregătească de "schimbări radicale" provocate de tehnologii noi care pot ajunge pe piaţă mai devreme decât s-a anticipat.

,,Dacă îşi ţin capetele în nisip şi-şi spun că totul va trece, credem că în cele din urmă vor avea probleme. Le trebuie un plan", a explicat pentru FT principalul autor al studiului, Alex Griffiths. Analiştii acceptă că ar putea dura mult timp pentru ca maşinile electrice să devină o forţă perturbatoare prin adoptarea la scară largă, dar evidenţiază un scenariu sumbru pentru companii petroliere precum Chevron, ExxonMobil şi Royal Dutch Shell. Agenţia atrage atenţia că ameninţarea maşinilor electrice poate crea ,,o spirală a morţii pentru investiţii" pe măsură ce deţinători de active neliniştiţi se retrag din sector, făcând  mai scumpă finanţarea prin acţiuni şi obligaţiuni.

ZF

nirolf

Salonul Auto Bucuresti si Accesorii e gata de start. Printre noutatile importante se numara primul SUV Maserati si primul SUV SEAT

QuoteEditia 2016 a Salonului Auto Bucuresti si Accesorii este gata de start, fiind deschis publicului in perioada 20-30 octombrie. Fata de alti ani, de data aceasta premierele sunt mai numeroase, iar dintre ele se remarca primul SUV Maserati, denumit Levante, primul SUV SEAT, numit Ateca, editia limitata Fiat 500 Riva, Fiat Tipo hatchback si Kia Niro. Iata mai jos lista completa cu noutati, plus masini inedite si oameni cu povesti interesante in spate.

In total sunt prezente 26 de marci auto la SAB & A in acest an, cele mai multe reprezentate prin dealeri.


Io

 :wtf: Grupurile petroliere sunt ameninţate de maşinile electrice?
Scuze, asta nu e nici macar gresit (in engleza suna mai bine: "not even wrong"), e de bezna mintii. Stirea asta e cel mult o nestire.
@All: ori de cite ori vedeti un conditional optativ in titlul unei stiri (alta decit cele din tabloide mai mult sau mai putin stupide si eventual sulfuroase) luati-o (stirea) ca pe cel mult o birfa de redactie sau o prastie de presa.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.