DJ: Drumuri Județene

Started by Ionut, October 10, 2011, 06:21:12 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

oaspetele

https://www.timponline.ro/colibita-poate-ajunge-cinci-minute-presedintele-frumos-realitate-video/
(VIDEO) ,,Poarta Transilvaniei" e deschisă. Pe DJ 172 D între Mureșenii Bârgăului și Colibița drumul e modernizat, iar în staţiune se poate ajunge pe această rută în cinci minute. Sectorul va fi inaugurat însă abia după ce vor fi gata şi marcajele.
Drumul respectiv faciliteaza accesul in Colibita pentru cei care vin dinspre Moldova (Tihuta). Pentru ceilalti ar reprezenta un ocol serios. E drept, calea de acces dinspre Prundul Birgaului e destul de proasta, dar ar urma sa intre in reparatii.
E nevoie de reconstructia masiva a drumului si prin Colibita, pana la coda lacului, deoarece e intr-o stare jalnica. Daca ajungeti in weekend, sa va asteptati la blocaje.

slartibartfast

Am fost luna trecută pe acolo. Zona la care se lucra părea să aibă mai mult de o lună de lucru. Remarcabil că au terminat. Am venit dinspre Tihuța și am plecat spre Prundu Bârgăului, dar nici acel drum nu mi s-a părut deloc prost.


user201

Frumoasă reabilitarea, dar, spre finalul filmului, dacă în loc de 2 mașini mici erau 2 autocare, cum se mai ocoleau, sau nu există un astfel de "pericol" în zonă?

voicul

Cu greu ar fi trecut  :lol:

Sunt multe drumuri de genul asta in FR si IT (le-am vazut pe la ciclism), drumuri care sunt de fapt forestiere si care au capatat asfalt, pentru o viteza si confort superior.

Uite alt exemplu:
http://adevarul.ro/locale/alba-iulia/transalpina-miniatura-drum-agricol-asfaltat-romania-leaga-trei-comune-alba-foto-video-1_50acef637c42d5a6638c24b1/index.html

cristi5

Si drumurile de munte reabilitate in jud. Cluj tot asa sunt. Dar e un miracol ca poti merge pe acolo cu 60-70 cand acum 5 ani nu treceai de 10 km/h.

olea10

Salut Cristi5,

Te rog ajuta-ne cu o corectie pe hartile din OSM, ca ne-am saturat sa-i scoatem din vale/sant pe multi care vin la aer curat.
Si e bine sa evitam "future damage"
Cand ati editat o portiune din dj767D, pe portiunea dintre Varciorog si Fasca, jud Bihor, ati editat eronat, iar unii chiar se bazeaza pe hartile voastre.
Am pus mai jos o poza cu corectiile, ca sa fie mai clar.



Multumesc.

dr4qul4

Am blocat eu acel segment indicat de tine. Am pus " ditch" acolo.
Nu inteleg de ce apare si ca DJ si ca DC. Am inlocuit refference-ul pentru el. Dar macar acum ruteaza pe drumul de mai jos )cel indicat de tine ca fiind DJ767D.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

#938
+1 dr4qul4!

olea10 ma bucur ca harta a fost de folos si sper ca nu a pricinuit prea multe necazuri! Atentie, nu e sigur ca au folosit harta mea, de exemplu app-ul OsmAnd afiseaza aceleasi date de calitatea drumurilor. Le ia de pe OSM ca si harta calitatii de pe site-ul API.

Segmentul respectiv a fost pus de cineva in 2016, asa e pe OSM, toti pot contribui si se mai fac si greseli. Aici e istoria:
http://www.openstreetmap.org/way/199214962/history

Cred ca e mult mai simplu daca fiecare pune culoarea la drumul "lui" judetean. Aceste drumuri nu vor ajunge niciodata pe harta de tranzit, in schimb pe OSM se pot pune toate drumurile, ceea ce e foarte folositor pt cei care au drum in zone izolate si/sau turism.

Primul pas e sa faci un cont OSM, nu e greu
https://www.openstreetmap.org/user/new

Apoi poti folosi editorul specializat. E mult mai simplu decat un editor OSM si de obicei e suficient, mai putin cand trebuie modificata forma sau numele drumului (cum a fost cazul aici, dar acum partea aia e rezolvata)
http://cristi.dtdns.net/maps/edit.html

Dupa search in dreapta sus dupa DJ767D ajungi aici
http://cristi.dtdns.net/maps/edit.html#map=13.95/46.966/22.31/0

si poti sa pui drumurile alea verzi si albastre. Cum e DJ767? Pune-i si la ala o culoare daca stii.

Quote from: dr4qul4 on August 25, 2017, 10:53:17 PM
Nu inteleg de ce apare si ca DJ si ca DC. Am inlocuit refference-ul pentru el.

Dupa o modificare pe OSM, rezultatele apar mai intai la zoom mare (detaliat). La zoom mai mic (zoom out), se vad o vreme vechile date. Probabil asta s-a intamplat, vedeai DJ la zoom detaliat si DC la zoom out, sau invers.

A ramas smoothness=excellent la ditch :) noroc ca fiind ditch nu mai apare culoarea pe harta :)

olea10

#939
@Cristi5, @dr4qul4,

+1 pentru reactia prompta.

Ultima masina pe care am ajutat-o sa iasa avea numere de PL. Ei mi-au spus de OSM si mi-au aratat de ce au luat-o pe acolo. Si asa mi-am amintit de voi.
Eu ajung in zona de 2-3 ori pe an deoarece am rude in zona. Nu se poate spune de "drumul lui". Cred ca mergand rar, imi sar in ochi schimbarile. In schimb oamenii locului au spus ca mereu ramane cate o masina impotmolita in vale.

Cat despre modificari direct pe harta, din pacate nu sunt eu omul potrivit (datorita timpului si jobului). Dar daca imi dati o lista cu ce drumuri va intereseza si le stiu, va ajut cu mare drag.

dr4qul4

Eu nu prea folosesc OSM (in afara de hartile lui cristi), dar situatia prezentata de tine mi s-a parut periculoasa si mi-a luat doar 5 minute sa pun acolo o bariera, astfel incat navigatiile care folosesc OSM sa ruteze pe unde trebuie.
Si acela este DJ-ul tau, atat timp cat esti singurul de aici care circula pe el. Ai facut bine ca ai raportat problema.
PS. acum imi dau seama ca stiu si eu un drum care trece printr-o albie si unde exista un drum local asfaltat ca alternativa. O sa verific cum e pe OSM  cu rutarea. Cred ca toti care au cunostinta de drumuri care trec prin locuri periculoase, si pentru care exista alternativa, ar tb sa modifice pe OSM sau sa semnaleze problema aici.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

olea10

Cam astea ar fi culorile cu calitatea drumurilor din zona respectiva la 4-10August2017









Toate cele bune tuturor.

cristi5

#942
Multumim pentru informatii! O sa incerc sa gasesc timp sa le pun pe harta, daca nu se gaseste un alt voluntar.

Quote from: cristi5 on August 26, 2017, 11:01:10 AM
Segmentul respectiv a fost pus de cineva in 2016, asa e pe OSM, toti pot contribui si se mai fac si greseli. Aici e istoria:
http://www.openstreetmap.org/way/199214962/history

Mda, se pare ca eu l-am pus, cu mana mea... Ai vreo adresa a polonezilor, sa imi cer scuze?

Am luat informatia din documentul de mai jos. E un spreadsheet pe care l-am generat pe baza datelor OSM, cu drumuri judetene cu calitate necunoscuta. Sunt 1000 de drumuri si link-ul la document a fost multa vreme in semnatura mea pe forum. Cei care stiu ceva despre un drum, adauga un comentariu. Pentru ca n-au prea aparut comentarii, l-am scos recent din semnatura.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/175NIRmlaPh2-a0dzjOGqPppcZo1pNi1sT5V6vHwtB3w/edit#gid=1122491074&range=B173

Comentariul, din 7 nov 2016 zice asa:
Quote
In interiorul localitatii Varciorog, asfalt 4m (drum comunal - este gresit numele drumului pe harta). DJ767D incepe de la iesirea din localitatea Varciorog si merge pe la poalele Padurii, si continua pe la sud de vf, Osoiu
1| intersectie DJ767 - intersectie DC Fasca, reabilitat 2015 si finalizat 2016. (albastru).
2| intersectie DC Fasca - intersectie DJ764 drum de piatra practicabil cu orice masina (rosu).

Din pacate nu zice niciunde de rapa aia. Sau eu nu vad... Dar e clar ca, drumurile avand nume incorecte, am fost confuzat si am marcat calitatea la drumul gresit :(

cristi5

#943
Cateva consideratii generale despre harta calitatii drumurilor OSM in raport cu Drumuri Judetene.

E clar ca harta e foarte interesanta pt drumuri judetene/comunale/de vacanta, pentru ca acolo nu concureaza harta de tranzit. Dar drumurile judetene sunt multe, si nu stiu daca le poate intretine o singura persoana, ca la harta de tranzit. Eu asigur suportul tehnic pentru o reprezentare cu culorile cunoscute, dar sunt multe alte reprezentari, datele vin din multe surse (pe forum si in afara lui) etc.

In incercarea de a avea o harta cat mai completa, am incercat acel spreadsheet cu DJuri cu calitate necunoscuta, rezultatele au fost modeste. Am primit vreo 35 de contributii, despre max 30 de drumuri din 1196.

Ma gandeam sa reprezint grafic DJurile cu calitate necunoscuta, poate asta provoaca mai multe contributii, ce parere aveti? O harta fara culori, doar drumurile cu calitate necunoscuta apar cu roz sau ceva culoare care provoaca reactia "eu stiu drumul asta!!!"

Acest incident m-a facut sa realizez ca poate editorul dedicat nu e potrivit pt drumuri judetene pentru ca nu se pot face segmente noi de drum (prin "ruperea in bucati" a segmentelor existente) ci se poate marca doar calitatea segmentelor existente deja la OSM. Dar pe un DJ poate apare oricand o portiune ce nu poate fi traversata, acolo trebuie separat (rupt) un nou segment OSM si marcat ca impracticabil.

In ideea ca, dat fiind ca sunt peste 1000 de drumuri, e bine sa contribuie cat mai multi, ma gandesc la un mod mai simplu de a accepta contributii. Nu-mi dau seama care e blocker-ul acum. Poate contul OSM? Pot sa fac o varianta de editor care necesita doar cont de forum, sau poate nici atat, si care nu salveaza direct pe OSM, ci pot eu sau altcineva sa recenzez fiecare schimbare si sa o pun pe OSM, dar intr-un mod ceva mai automat decat la o descriere in cuvinte sau in imagini. Ar fi o idee? Eventual poate sa dea posibilitatea utilizatorului sa "picteze" cum a facut olea10, fara sa tina seama de segmentele OSM sau alte detalii OSM...

Sigur, interesant ar fi ca omul sa poata colora in editorul de imagini cu care e obisnuit, si apoi un program sa recunoasca automat modificarile si sa le puna pe OSM :) Dar la image recognition nu vreau sa ma bag :)

Multumesc anticipat pt sugestii, sper sa avem curand cat mai multe DJuri pe harta!

adiarc

un up-date pentru cei din zona,dar si o idee buna,despre cum poate fii uneori valorificat un drum tehnologic

este vb de fostul drum tehnologic folosit pentru constructia centurii Sibiu care face legatura intre doua DJ si anume intre pasajul peste A1 spre Bungard si pasajul peste A1 spre Agnita.Este o scurtatura importanta,mai ales la orele de varf ,cand la intrarea dinspre Bv,B,VL se circula bara la bara

acest drum tehnologic este folosit mai ales de o firma privata care a si pozat in mai mult randuri piatra sparta si care a preluat fosta baza a primului constructor al centurii Sibiu (Todinii ).
Asadar este bine intretinut pentru un drum pietruit si este si constant stropit ,cand e cazul ,pentru a evita reducerea vizibilitatii pe centura Sibiu(A1),in zona respectiva





fosta baza Todinii



in stanga centura SB(A1)











pasajul peste A1 spre Agnita





si iesirea in DJ



momentan atat.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura