DJ: Drumuri Județene

Started by Ionut, October 10, 2011, 06:21:12 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

nasty

Drumuri care scurtează distanțele și deschid calea turismului și care totuși nu se asfaltează!

Alt exemplu, pe lângă cel de sus: DJ127A, continuat cu o porțiune de drum forestier ( cred) Bicazul Ardelean-Durău.
E un drum, care dacă s-ar asfalta ar fi aur pt județul Neamț. S-ar putea ajunge de la Cheile Bicazului (Lacu Roșu) la Durău fără ocolirea de vreo sută de km. S-ar dezvolta c adevărat turismul în zona muntelui Ceahlău.
Dar interesele locale sunt să asfalteze niște drumuri pt transportat cheresteaua, pt distrugerea pădurilor, pe la Dămuc...

Raducu Popa

#661
Acolo e zona protejata, parcul national Ceahlau.
In judetul Neamt, prioritar la reabilitari, care ar duce la dezvoltarea turismului sunt: P. Neamt - Bicaz (apropo, bucata de 500 m de la iesire, e in stare deplorabila de vreo 8-9 ani), Bicaz - Poiana Largului (asta e musai), Bicaz - pana la intrarea in chei, Poiana Largului - Brosteni SV (de acolo se astfalteaza pana la Vatra Dornei).

nasty

#662
Despre DN-urile dn județul Neamț și spre județul Suceava, am scris fără folos peste tot. Să vedem cum va arăta Broșteni-Vatra Dornei, un vechi drum de beton, DN17B, la care se lucrează/s-a lucrat? Mai ales că drumul comorilor (Transrarău)  de la Pojorâta-rezervația Pietrele Doamnei Rarău-Chiril e gata în totalitate de 1 an (DJ175A+DJ175B, on topic) iar fără DN17B e inutil spre Chiril.

Interesante pt dezvoltarea turistică a zonei și in special a stațiunilor Durău și Lacu Roșu, sunt niște DJ-uri menționate mai sus (DJ127A) și axialul Ceahlaului, Izvorul Muntelui-Durău, echivalente cu Transrarău.
S-ar putea face niște trasee în circuit cu bicicleta, fără egal în Romania. De ce să fim nevoiți să plecăm să căutăm trasee asfaltate prin munți în alte țari?


Atenție se recomandă strângerea gunoiului lăsat ȘI de alții:

http://www.promotor.ro/masini-noi/prezentari/5-drumuri-magice-pe-care-poti-evada-cu-masina-14117020

infraAdi_ro

Romania are un viitor doar daca are prezent!

alecu26

Nu e neaparat legat de DJ-uri, dar e legat de Satu Mare: ce se aude de licitatia pentru podul peste Somes?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

florin74

#665
S-a lansat prima sesiune de depunere pentru drumuri judetet din POR 2014-2020

Pentru drumurile judetene, Ghidul beneficiarului este corelat cu Strategiile Regionale de Dezvoltare iar drumurile trebuie sa faca legatura cu Reteaua trans-europeana de transport (TEN-T)", a precizat Sorin Maxim, secretar de stat in MDRAP. "Lucrarile de modernizare, pe care le finantam acum, sunt mai complexe decat cele de reabilitare – presupun crearea de trotuare, piste de biciclete si refugii in localitati.

Bugetele pentru aceste prime apeluri de proiecte pe POR sunt de 807,78 milioane euro pentru drumuri judetene

"In ce priveste drumurile judetene, incurajam existenta unor conexiuni mult mai lungi: Consiliile Judetene trebuie sa asigure trecerea cursiva a unui drum prin mai multe judete", a adaugat Gabriel Friptu, director general fonduri europene in cadrul MDRAP. "Bugetul total de 807 milioane de euro este impartit in alocari regionale. Bugetul unui proiect poate fi intre 1 milion si 50 de milioane de euro.

Pentru regiunea Nord-Vest alocarea fifnanciara totala : 169 mil; euro

CJ Cluj are urmatoarele drumuri propuse

1. Drumul Apusenilor' — DJ 108K (limita județ Bihor — baraj Drăgan), de la km 26+455 la km 29+495, în lungime de 3,04 km și DJ 764B (baraj Drăgan — DN1), de la km 22+600 la km 0+000, în lungime de 22,6 km.

2. 'Drumul Bistriței' — DJ 172A (limită jud. Bistrița-Năsăud — Țaga), de la km 33+000 la km 39+400, în lungime de 6,4 km; DJ 109C (intersecție DJ 172A) Țaga — Sucutard (intersecție DJ 161G), de la km 17+600 la km 25+260, în lungime de 7,66 km; DJ 161G (intersecție DJ 109C) Sucutard — Petea — Pălatca — DN 16, de la km 0+000 la km 19+440, în lungime de 19,4 km; DJ 161 (intersecție DN 16) Gădălin — Bonțida — DN 1C, de la km 0+000 la km 17+000, în lungime de 17 km și DJ 109 (Răscruci — Borșa — Așchileu — limita jud. Sălaj), între km 0+000 și km 32+670, în lungime de 32,67 km


GDPR

Sunt curios daca si CJ Bihor doreste sa reabiliteze partea de DJ 108K de pe teritoriul judetului sau nu, altfel ramanem cu treaba pe jumatate facuta, ca in atatea alte cazuri. Sa speram ca anul asta se reuseste finalizarea modernizarii DJ 108C/763 pana la Ic Ponor, dar nu se mai aude nimic de continuarea modernizarii pana in Padis. La fel, bucata de DJ107M Buru-Aiud de pe teritoriul Clujului a ramas plina de gropi si n-am auzit sa existe vreun plan de reabilitare. Si Bihorul ar trebui sa ia in considerarea modernizarea DJ 108J Lesu-Stana de Vale, sau macar a portiunii pana la coada lacului de acumulare (ma rog lacul e gol de ceva vreme si va mai ramane asa pana se va indura onor guvernul sa finanteze lucrarea de reabilitare a barajului).

Toate astea sunt drumuri care ar putea contribui la dezvoltarea turismului in Apuseni, dar una peste alta, reabilitarea drumurilor interjudetene nu e deloc coordonata intre diversele Consilii Judetene vecine si pretine.

florin74

#667
^ De data asta le-au facut cu cap, ca altfel nu primeau un euro de la Comisia Europeana

Drumurile judetene din regiunea Nord-Vest care vor beneficia de fonduri UE sunt grupate in asa numitul  Proiectul strategic de transport Transilvania Nord,

Drumul Bistriţei
Drumul Nordului
Drumul Apuseni
Drumul Satu Mare

In bIhor e prinsa continuarea, pana la Salonta, prin Beius. De fapt continuarea la 108 A, care vine de la Romanasi pana la Ciucea si este prins si el
in traseu.
Uite aici o harta, e inclusa in articol.
http://www.timponline.ro/proiectul-strategic-transilvania-nord-aprobat-de-cdr-nord-vest-care-este-traseul-in-bn/

Jud Bistrita-nasaud Drumul Bistriţei
Mureşenii Bârgăului (DN 17) – Lac Colibiţa – Colibiţa – Bistriţa Bârgăului – Prundu Bârgăului (DN 17) – Josenii Bârgăului – Strâmba – Ilva Mică (DN 17 D) – Poiana Ilvei – Măgura Ilvei – Ilva Mare – Lunca Ilvei – lim. jud. Suceava, cu lungimea de 85,5 km.
DJ 172 A lim. jud. Cluj – Strugureni de la km 24+607 la km 33+000, L=8,393 km; DJ 172 E Strugureni – (DJ 151) Lechinţa de la km 0+000 la km 14+692, L=14,692 km.
Mai multe detalii despre drumurile din Bistrita
http://www.timponline.ro/cum-vrea-cj-sa-modernizeze-drumul-poarta-transilvaniei/

GDPR

Aha, vad ca si DJ 108J e inclus in acest proiect. Sper sa obtina finantarea prin POR si sa inceapa lucrarile cat mai curand.
Foarte interesant mi se pare si faptul ca de la Lunca Ilvei pana la Sant exista acces direct prin drumul DC55 care a fost asfaltat destul de recent si care pe Google Earth / Street View pare ca e foarte spectaculos. Nu stiam de el.


afreddyapp

#669
^

Off:
Avand in vedere "strategia" de dezvoltare a turismului in Apuseni,mi-e  groaza ce se va intampla, daca aceste drumuri se vor moderniza.
O spun in calitate de cunoscator al Apusenilor si mi-e rusine cu ceea ce se intampla acum in Padis,Arieseni-Vartop,etc.
Nu e locul de detalii,insa cred ca va dati seama la ce ma refer....
Sincer, sunt satul de "gratargii",de hotii de lemne, de antreprenori de doi bani,ce construiesc fara autorizatii chiar si in zone protejate,de ATV-uri,de snowmobil-e.
Fenomenul "gratargii de duminica" pur si simplu a explodat odata cu refacerea DJ 763.

As investi in aceste cai de acces doar dupa implementarea unor masuri urgente,care sa stopeze fenomenele descris.


Dar cine sa faca asta??????
Statiunea balneara numita CJ Bihor?????? :lol:

Ionut

Aveti thread dedicat turismului. Va rog purtati acolo aceste discutii legate de felul in care infrastructura rutiera influenteaza pozitiv sau negativ turismul. Aici vorbim strict de drumuri judetene, nu de alte probleme. Multumesc!

cricric

Quote from: pasadia on February 09, 2016, 01:00:09 AM

ps: peisajele in zona sunt faine, drumurile sunt in mare parte pustii. Chiar va recomand zona, dar nu conduceti agresiv niciodata caci nu stiti ce surprize apar pe drum. ;)

Mie mi se pare ca in Harghita si Mures s-au asfaltat multi km de DJ-uri. Unele sunt perfecte pentru condus pentru ca serpuiesc frumos pe dealuri si au trafic redus. Numai bune sa te dai cu bicicleta sau cu motoreta Mobra  :D

rizelgeorgel

Am niste noutati interesante. In legatura cu drumul Toplita - Vatra Dornei, am scris Consiliului Judetean Suceava, care spunea ca a depus documentatii la Ministerul Dezvoltarii Regionale, pt a primii fonduri si a repara acest drum. La Minister, am primit raspuns ca...nu s-a primit nici un fel de documentatie de la Suceava. Am 2 raspunsuri oficiale care se contrazic, pe care as dori sa le postez dar nu stiu cum.

horatiu.cosma

Ori le pui pe dropbox/google drive etc si ne dai link-ul aici, ori le faci poze, pozele pe imgur si apoi aici.

GDPR

Poate CJ Suceava se refera la reabilitarea portiunii Dragoiasa-Glodu care trebuia sa fie realizata prin PNDI? Dar asta se intampla cand era inca ministra doamna blonda, acum mult timp. Cred ca acest drum ar putea sa fie modernizat doar in cazul unui proiect cum este cel din NV tarii, care a fost amintit pe thread putin mai devreme.