DJ: Drumuri Județene

Started by Ionut, October 10, 2011, 06:21:12 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 4 Guests are viewing this topic.

pasadia

Quote from: adrian rosca on January 12, 2016, 04:27:02 PM
Peste 3,2 milioane de lei pentru finalizarea modernizarii DJ101 Rasnov-Valea Glajariei:

Am fost si eu pe acolo anul trecut si drumul era plin de gropi, asa ca modernizarea e bine venita.

Mai ales pentru Aristotel Cancescu, presedintele CJ Brasov si principalul proprietar de vila de pe acea vale.

Nu ma intelege gresit, o fi binevenita orice modernizare, dar se intampla sa stiu si eu cum acest drum a fost transformat din simplu drum forestier in DC si apoi in DJ doar pentru ca asa dorea conducatorul-sef al judetului. In plus beneficiile aduse de modernizare sunt insignifiante - doar pentru ca accesul spre Glajarie si apoi spre cabana Malaiesti sa se petreaca cu 30 de minute mai rapid folosind masina personala.

danutzu_1069

Da` unde-i DJ 101 prin zona Rasnov, ca eu nu-l gasesc! (nu-l vreau pe GMaps)
Dupa ordinea de numerotare, nici nu are ce sa caute prin zona Rasnov!

Eu inteleg ca un drum, fie national, judetean, sau comunal sa aiba un indicativ unic in Romania

dr4qul4

E acolo. Cauta dupa valea Glajariei pe gmaps
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

pasadia

Cam asta e (pe Gmaps). Din capatul de pe harta se separa in 2 fire: unul urca spre cabana Diham (nu l-am parcurs niciodata, nu stiu cum se prezinta), iar celalalt mai continua spre Uzina Electrica, de unde se urca spre cabana Malaiesti.   

lupualb

Salut,
In primul rand vreau sa va multumesc pentru frumoasa primire. Astazi am mers pe drumul judetean care leaga Pecica de Sanpetru German (DJ 709 E). Este o buna varianta pentru cei care merg de-a lungul granitei de la Nadlag spre Cenad spre exemplu. Ce m-a surprins a fost faptul ca drumul desi a fost inaugurat de curand, in cel mult 1 an acel drum va fi de nerecunoscut. A fost asfaltat de doar 2 ani, iar acum este plin de petice. Mai mult intregul drum valureste, de parca este asezat direct pe pamant si nu are stabilitate si reactioneaza ca plastelina la greutate.




Linkul legat de lucrare aici: http://www.vestic.ro/articol_34008/podul-peste-mures-pecica-sanpetru-german-a-fost-inaugurat.html
Podul deocamdata arata bine, mare pacat de restul pentru ca a fost superb, mai ales ca treceam prin parc.

Kidu

Nadlac nu Nadlag!

Cat despre DJ 709E: nu e de mirare la ce lucrari a "ctitorit" CJ Arad. Materiale ieftine, firme de casa sa ramana cat mai multi bani de "sifonat".

lupualb

#651
Quote from: adrian rosca on January 12, 2016, 04:44:42 PM
Drumul DJ 191 dintre Tăşnad şi Marghita a fost reabilitat: http://www.gazetanord-vest.ro/2015/12/drumul-dintre-tasnad-si-marghita-a-fost-reabilitat/

Astazi am mers pe acest drum. La cum arata drumul si ce material s-a bagat in el ar putea fi cel mai bun drum judetean din Bihor sau Satu Mare, avand in vedere ca leaga cele doua judete. Totusi lucrarea pare ca nu e gata, cel putin eu asa sper. Santurile pe multe sectoare nu sunt gata, sau sunt incepute iar in acest moment abandonate. S-a bagat mult balast de calitate, cu multa piatra. Pe multe sectoase chiar si 1 m inaltime. Totusi nu s-a legat santul cu drumul, iar intre cele doua se gaseste 50-80 cm balast cu piatra, care se scurge in sant odata cu ploile. Santurile oricum sunt mici, iar acum in multe locuri in care lucrarea e gata, santurile sunt pline de nisip, piatra si apa. Drumul este foarte bun, dar ma tem ca din cauza santurilor de proasta calitate totul sa se duca pe apa sambatei.













Ce mi-a placut mult este ca au asfaltat cca 10 m din drumurile laterale care intra in drumul principal, indiferent ca drumurile laterale sunt agricole sau forestiere. Asfaltul si acolo este de calitate, asezat pe stat consistent de piatra, de asemenea au pus parapeti metalici la fiecare drumulet. Drumul ajuta mult, inainte era un dezastru, facea 40 minute pe un drum spart, cu cativa kilometrii din piatra cubica, etc.


GDPR

Multumim de poze. Balastul ala de pe taluzuri e pus la marele misto, iar santurile sunt de o calitate execrabila, eufemistic vorbind. Din pacate, receptia s-a facut doar din motive de expirare a programului de finantare european...

TibiV

http://www.agerpres.ro/romania-colorata/2016/02/08/drum-judetean-din-harghita-inaugurat-cu-muzica-de-fanfara-carnaval-itinerant-palinca-si-gogosi-foto-15-24-28

Quote
Drum județean din Harghita, inaugurat cu muzică de fanfară, carnaval itinerant, palincă și gogoși - FOTOUn drum județean din Harghita, reabilitat cu fonduri europene, a fost inaugurat luni într-un mod inedit, cu muzică de fanfară și carnavaluri, acesta fiind felul în care localnicii au dorit să-și exprime bucuria pentru că au, în premieră, un drum asfaltat la ei în localitate.
...
...
...
DJ 132, are o lungime de 26,4 kilometri, traversează șapte localități, până la limita cu județul Brașov și reabilitarea lui a costat aproximativ 60 milioane de lei, fonduri europene. Lucrările au durat aproximativ șapte ani și au fost sistate, la un moment dat, după ce consorțiul care câștigase licitația s-a desființat.

Vicepreședintele Consiliului Județean Harghita, Barti Tihamer, a precizat că s-au purtat deja discuții cu conducerea Consiliului Județean Brașov pentru reabilitarea drumului de la limita cu județul Harghita până la Rupea, fapt ce ar facilita schimburile comerciale dar și prezența turiștilor în zonă.

Dupa 7 ani ani de asteptare clar era nevoie de multa palinca... :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

yetiman

Evident.  :lol:
26,4 km in 7 ani... Ar fi cam 10 m/zi... Cred ca se putea face cu o roaba si cateva lopeti.  :lol:

Cum sa nu scoti fanfara la asa o realizare mareata?  O:-)
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

pasadia

#655
Ca unul ce a parcurs zona aia in numeroase ocazii, ma vad nevoit sa va povestesc mai mult despre tampeniile locului. Mai exact:

Ruta cea mai folosita in aceasta zona este Brasov - Odorhei, respectiv Rupea Gara - DJ 131 A  - Homorod - DJ 132B - Cata - Oraseni - DJ 133 - Sanpaul - DJ 131 - Martinis - Feliceni - DJ137 - Odorhei

Trecem peste stupiditatea numerotarii care face ca ruta evidenta sa fie de fapt sparta in vreo 4 DJ-uri diferite. De altfel in zona respectiva cel mai stupid mi se pare faptul ca legatura fireasca intre Odorhei si Cristur (si mai departe spre DN13 si Sighisoara) nu e DN13 A si DN13C prin Bisericani si Simionesti cI DJ137 prin Porumbeni. Acest DJ urmeaza natural valea Tarnavei (la fel ca si linia CF), insa numerotarea DN-urilor e pur si simplu absurda (probabil cu multe decenii in urma, atunci cand s-a facut, asflat era doar pe DN13C si nu pe DJ 137, insa acum, din punctul meu de vedere, este clar ca se impune o numerotare noua, in concordanta cu utilizarea reala a acelor drumuri.

Dar mai stupid este modul in care cele 3 administratii judetene au realizat lucrari in zona:

CJ Brasov a asfaltat in perioada campaniei electorale din 2008 exact ruta descrisa mai sus (DJ131A si DJ 132B) pe teritoriul judetului Brasov; asfaltare cu probleme, dar totusi mult peste nivelul DJ133 si DJ131 pe teritoriul judetului Harghita (de altfel DJ131 era chiar grozanic deseori, mai ales intre Martinis si Feliceni)

CJ Harghita, dupa cum vedeti mai sus, a decis sa modernizeze DJ132, legatura dintre Vlahita si Rupea, legatura care se prezenta foarte prost pe teritoriul judetului Brasov  (zona Mercheasa - Jimbor). Si a ignorat DJ131, mai ales portiunea dintre Ocland si limita de judet cu Covasna. Nu de alta dar DJ131 a beneficiat de atentia CJ Covasna primind asfalt tot in 2007 - 2008 din Baraolt pana sus la limita judetului spre Harghita.

Acum senzatia e ca in ultimii ani (eu nu am mai avut atat de multa treaba in zona din 2011-2012) lucrurile s-au mai imbunatatit. Dar tot nu pot sa uit senzationala intersectie din Ocland - inainte, spre Rupea, drumul era un santier continuu (modernizarea pomenita mai sus). La stanga s emai continua asfaltul inca cateva sute de mtri dar apoi era drum forestier pana intrai in Covasna. Dar strict in intersectia aia soferul nestiutor, care tinea spre inainte (deh, marcaje lipsa) se trezea cu un salt in gol de vreo 2-3 metri (vedeti si singuri diferenta de nivel). Sunt curios cum mai arata acum...

ps: peisajele in zona sunt faine, drumurile sunt in mare parte pustii. Chiar va recomand zona, dar nu conduceti agresiv niciodata caci nu stiti ce surprize apar pe drum. ;)


rizelgeorgel

Am avut o corespondenta cu Consiliul Judetean Suceava asupra drumului Vatra Dornei - Bilbor - Toplita, un drum care daca ar fi reparat ar scurta distanta Vatra Dornei - Bucuresti cu 90 km. Zice asa: ca pana la Glodu, adica pana la km 22 este modernizat. De la 22-28 este cu balast. Dupa km 28, drumul poate fi parcurs doar cu masini speciale off-road., pe DJ 174 C.  Am scris si consiliului din Harghita, poate imi spun si ei starea drumului pe partea lor. Cei din Suceava spun ca au depus documentatie la Ministerul Dezvoltarii Regionale, pentru a fi pus intr-un obiectiv de investitii, dar nu se stie nimic. Nu-i pacat de locul asta?

GDPR

#657
De fapt km 22 e la Dragoiasa. Portiunea de DJ 174 dintre Dragoiasa si Glodu, km 22+000-km 26+000, urma sa fie modernizata prin PNDI, dar PNDI-ul a fost anulat de guvernul Ponta si atunci a picat si modernizarea drumului. De la Glodu pana in pasul Alunis drumul este abrupt, iar apoi pana in Bilbor destul de stricat, dar acum cativa ani era inca accesibil masinilor obisnuite cu garda mai inalta. Nu stiu cum se prezinta acum. De la Bilbor pana la intresectia cu DN 15 este asfaltat, ultima portiune fiind reabilitata in 2014.

rizelgeorgel

Inseamna ca mai este foarte putin de facut pentru ca acest drum sa fie complet gata. Din pacate Romania este tara neputineti. Te uiti la realizarile de acum zeci de ani, si iti dai seama cat am involuat.

GDPR

Ei, nu chiar foarte putin: vreo 4 km in Bilbor, 8 intre Bilbor si Glodu si 4 intre Glodu si Dragoiasa. In plus, traseul drumului intre Glodu si pasul Alunis (Vamanu) ar trebui rectificat. Si fiind drum interjudetean, cele doua consilii judetene ar trebui sa se asocieze ca sa obtina o finantare europeana pentru modernizarea drumului. Dar ca in atatea alte cazuri, probabil ca nu exista interes, prioritatile (locale) fiind altele.