DJ: Drumuri Județene

Started by Ionut, October 10, 2011, 06:21:12 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

istvan78

#585
Sper ca nu e off, dar o mica adugire la cuzele pentru care soselele noastre au uneori traiectorii ciudate: ele au fost prima data "construite" in vremuri in care existau cu totul alte limitari in constructii.

Bunaoara era foarte greu sa construiesti un drum in lunca unui mare rau, pentru ca pamantul aluvionar e moale, iar piatra sparta pentru fundare era foarte scumpa atat de produs cat si de transportat. Exemplu elocvent: DN7 pe valea Muresului serpuieste pe langa baza dealurilor (acolo roca e aproape de suprafata si s-a putut construi drum pe ea) si nu taie drepte prin lunca, asa cum o face calea ferata.

Deasemenea podurile erau foarte scump de consruit si intretinut, si se preferau ocoale chiar daca drumul trebuia sa urce dealul. Exemplu DN14B intre Micasasa si Copsa Mica urca si coboara pe dealuri de 3 ori in loc sa urmeze valea Tarnavei, din cauza ca Tarnava are meandre foarte largi din versant in versant si ar fi trebuit traversata pe poduri.

La fel, la treceri peste cumpene de ape, drumurile vechi tind sa evite a urca pe vaile raurilor (acestea fiind afectate de viituri si necesita reparatii frecvente) si tind sa urmeze coama dealurilor, desi sufera de un traseu sinuos si cu multe fluctuatii de altitudine. Exemplu DN68A intre Margina si Ohaba nu urmeaza traseul ce pare mai "natural" de-a lungul Begai pana la Costeiu de Sus ca apoi sa treaca la Holdea, asa cum o face calea ferata.

Pe vremea comunistilor, aceste drumuri antice au fost "modernizate", dar niciodate reproiectate pe trasee mai bune, desi atunci nici nu era problema de exproprieri, avize de mediu, etc... Azi, cu atat mai putin se va face asta, mai ales la DJ-uri.

Nota bene: sa stiti ca la fel arata "DJ-uri" si prin tarile care sunt pline de autostrazi...

dragosbm

Poate să ne spună cineva care este starea drumului DJ177A Frasin - Broșteni și DJ109I Seini - Orașu Nou ? Mulțumesc anticipat.

JohannDB

dragosbm..., pe DJ 109 I Seini - Orașul Nou am trecut ultima dată în martie 2014; la acel moment, după tratamentul cu sare din acea iarnă, drumul era de "galben". Distanța nu este mare, sunt exact 11 kilometrii între cele două puncte (intersecția DN19/DJ 109 I -Orașu Nou și DJ 109 I/ DN 1C - Seini). Nu cred că este mai rău ca atunci. Drum bun.

asztalos

O stire importanta in privinta drumului judetean 705A care face legatura intre localitatea Costesti (Hunedoara) si cetatea dacica Sarmisegetuza Regia : Se modernizeaza

Vlad94

Buna colegi.Intentionez zilele astea sa fac o excursie pe ruta Timisoara-Padis jud Bihor si sincer e prina data cand ajung pe acolo.As dori sa sa stiu care e cea mai buna ruta pentru mine si.care ar fi cel mai bun drum.Cel mai scurt mi s-a parut ruta Tm-Arad-Ineu-Bocsig-Dj 791a-Dj709a-Beius-Sudrigiu-Padis.De ultima bucata,am inteles ca a fost recent modernizata.imi puteti da cateva detalii in legatura cu starea celorlalte drumului.multumesc anticipat

Dan74

Bocsig - limita judete AR-BH bun (verde), in BH denivelat, cu ceva gropi (de la un prieten stiu), DJ 709A Belfir - Pocola circulabil (galben), de la Pocola la Sudrigiu fara graba, cu multa rabdare (pana la 1 ora, poate ai noroc cu semafoarele). >:(

Vlad94


TibiV

#592
Modernizarea si reabilitarea Drumului Judetean DJ 135 Magherani – Sarateni prin intermediul ADR Centru
27 august 2015
Proiectul ,,Modernizare si reabilitare a Drumului Judetean DJ 135 Magherani – Sarateni" finantat prin fondurile POR, derulate prin ADR Centru, a fost finalizat recent si acum ofera cetatenilor si turistilor posibilitatea de a economisi timp si combustibil pentru a ajunge la Tirgu Mures, Praid sau Sovata. Alte beneficii, pe care le au cei ce acum pot circula in conditii de siguranta rutiera, sunt peisajele frumoase, unde se pot relaxa pret de cateva minute si placerea unei calatorii in care pot descoperi noi atractii turistice.

Cu un buget total de 56,45 milioane lei, din care 43,91 reprezinta finantare nerambursabila alocata prin programul Regio, au fost reabilitati peste 13,5 km de drum. Acest proiect a fost necesar deoarece locuitorii din zona, pentru a ajunge in orasele invecinate, aveau un traseu deviat cu 22 de km, iar turistii nu puteau ajunge in zona, existand portiuni de drum pe care existau alunecari de teren care ingreunau circulatia, fiind aproape impracticabile in anumite perioade ale anului. Din bugetul alocat proiectului, beneficiarul, Consiliul Judetean Mures, a realizat atat reabilitarea drumului, cat si reabilitarea a doua poduri, 90 de podete, inclusiv a 56 de intrari in drumuri laterale. De asemenea, prin proiect s-au mai facut si lucrari de consolidare ale structurii drumului, ziduri de sprijin si drenuri sub santuri.

Fondurile necesare pentru reabilitarea acestui proiect au fost alocate prin DMI 2.1 din POR 2007-2013. La nivelul judetului Mures prin acest domeniu a mai fost finantata reabilitarea a cinci proiecte de drumuri si strazi. La nivelul Regiunii Centru, pe domeniul 2.1 au fost contractate un numar de 20 de proiecte de reabilitare a drumurilor. Aveti atasata situatia proiectelor contractate pe acest domeniu. Pe viitoarea perioada de programare financiara 2014-2020, reabilitarea infrastructurii rutiere va continua si se va finanta prin domeniul 6.1, Ghidul specific al acestui domeniu fiind in prezent in consultare, urmand a in curand lansat spre depunerea de proiecte.

Sursa: ADR Centru

http://www.fonduri-structurale.ro/mobile/articol.aspx?t=Stiri&eID=17108
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

doryan93

Au fost asfaltati 1,5 km din Dj172D, din comuna Poiana Ilvei.




Sursa

pasadia

Nu cumva e asta cea mai frumoasa groapa pe care ati vazut-o vreodata?





SURSA

QuoteÎn 2013, Direcţia Judeţeană de Drumuri şi Poduri (DJDP) a contractat serviciile Bitunova pentru reabilitarea a 30 de kilometri de drumuri judeţene. Prioritar era DJ 282 B, pe sectorul Flămânzi – Prăjeni. Pentru reparaţii a fost preferată o soluţie "inovatoare" şi ieftină numită în termeni specifici: reciclare la rece a asfaltului distrus, respectiv o profilare cu piatră spartă şi apoi întărirea ei cu şlam bituminos pe bucăţile neasfaltate. Graba era mare, pentru că cei de la CJ Iaşi abia reluau licitaţiile pentru lucrarea de pe sectorul lor de drum, or situaţia în judeţul vecin era şi mai tragică decât la noi - drumul era de pământ pe sute de metri. Practic, între cei doi şefi de CJ-uri, Florin Ţurcanu şi Cristian Adomniţei, apăruse un soi de competiţie "care termină drumul mai repede", iar această competiţie a dus la deformarea realităţii pe partea botoşăneană. Mai exact, Biroul de Presă al CJ Botoşani anunţa la începutul lui septembrie 2013 că mai erau de reparat doar 3 kilometri din drumul ce costa 20 de milioane de lei, ulterior urmând să se facă marcajele. Nici astăzi marcajele nu au fost trasate, iar drumul botoşănean se încheia pe atunci în gropile din judeţul vecin care nu începuse încă lucrările la partea sa de drum. Graba botoşănenilor avea să se termine cu un fiasco, drumul este mai rău decât înainte de reabilitare, iar contractul a fost cercetat de Curtea de Conturi.

raresc

A aparut o noua licitatie pentru modernizare drumuri judetene:

Proiect Tehnic si Detalii de Executie pentru Reabilitarea si modernizarea retelei de drumuri judetene din judetul Ilfov - DJ 602 (Domnesti - Autostrada A1) si limita judet Giurgiu (Buciumeni/Buftea)
data publicarii: 06.10.2015
valoare estimata
201,612 RON
Data licitatiei
26OCT2015

adiarc

a fost finalizat ( cu exceptia marcajelor si semnelor de circulatie ) , Dj care face legatura intre Medias-Darlos-Alma cu Dumbraveni.....drumul poate fii o alternativa excelenta pt cei care vor sa ajunga pana la Dumbraveni ( max 7,5 to ) , sau chiar la Tg.Mures , continuuand prin Viisoara , Balauseri - Tg.Mures.De ex , astazi , din cauza lucrarilor la calea ferata , am stat sa intru in Dumbraveni , la trecerea peste CF , 40 de minute.

Antrepenor principal - Drumserv Tg.Mures

iesirea din Dumbraveni spre Alma







santurile sunt facute cu aceea masina speciala si sunt peste ceea ce a facut S-I pe lotul 3 , Orastie-Sibiu.Ca o bila neagra ar fii capetele de pod , f.aproape de calea de rulare







si pe parcursul localitatii Alma , dupa finalizarea retelei de apa si canal , s-a asfaltat integral





intre Alma si Darlos





organizarea de santier





la intrarea in Darlos este o mica portiune nefinalizata...dar , probabil si aceasta va fii istorie in zilele urmatoare







din pacate , de cum intri in Medias drumul este denivelat , peticit si cu gropi





chiar si aici , unde drumul a fost refacut de la zero ( apa , canalizare , terasament , asfalt ) , desi nu pare , el este plin cu denivelari si a fost re-re asfaltat de mai multe ori.Antrepenorul acestei lucrari de proasta calitate este Hidroconstructia Alba Iulia



momentan atat
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

staude6

Dupa aproape 7 ani, se finalizeaza si acest!   :|
Mobilizare exemplara a celor de la Diferit.

QuotePe drumul Baia Sprie – Bârsana se fac marcajele rutiere

La începutul acestei săptămâni pe drumul Baia Sprie – Bârsana au început lucrările destinate siguranţei circulaţiei. Astfel, luni 2 noiembrie s-a reuşit marcarea drumului pe o lungime de aproximativ 10 km în zona Budeşti.

Acestea reprezintă partea finală a lucrărilor din cadrul proiectului Consiliului Judeţean Maramureş – ,,Reabilitare traseu de drum judeţean Baia Sprie (DN 18) – Cavnic (DJ 184) – Ocna Şugatag (DJ109   F) – Călineşti (DJ185) – Bârsana (DJ185)", partea de asfaltări, consolidări, podeţe, poduri, accese la proprietăţi etc. fiind deja pe ultima sută de metri.

De asemenea, sunt deja achiziţionate tablele indicatoare pentru o lungime de drum de 32 km, destinate tronsonului Baia Sprie – Budeşti. La această oră este turnat stratul de uzură pe 48,6 km drum, dintr-un total de 56 km. Toate cele patru repartizoare de mixtură asfaltică şi piatră spartă lucrează la capacitate, în aşa fel încât lucrările să se poată finaliza în termenul stabilit în contract.

Sursa: http://www.voceatransilvaniei.ro/pe-drumul-baia-sprie-barsana-se-fac-marcajele-rutiere/

dr4qul4

#598
Pentru a ajunge in partea de sud/sud-est a Bucurestiului venind dinspre DN2, va recomand urmatorul traseu.

Ambele au benzi inguste. DJ300 este reabilitat dar are cateva crapaturi, chiar si vreo 3 gropi la iesirea din Sindrilita. DJ100 este reabilitat mult mai bine. Am prins si bariera, insa per total am ajuns destul de repede pe Splai.

Pacat ca nu avem nod DJ100 cu A2...
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

slartibartfast

#599
^

Susţin şi confirm. Folosesc cu succes această scurtătură de doi ani. O vorbă de atenţionare însă despre DJ300 (Şindriliţa-Piteasca): are benzile mai înguste decât DJ100 şi, mai important, nu are semne de circulaţie:o deci curba aceea strânsă de la intrarea în Piteasca, plus încă vreo două curbe din Piteasca unde ar trebui restricţie de 30 km/h nu sunt semnalizate deloc şi nu ştii să frânezi. La un moment dat, la intersecţia cu DN2 a fost şi un accident mortal, pentru că o vreme nu era nici semn de oprire la intersecţie, trebuia să ştii tu că ăla e DN2 şi că trebuie să dai prioritate.

Altfel, dacă vreţi să evitaţi trecerea la nivel cu calea ferată, recomand drumul prin Pasărea şi Brăneşti, DN3 fiind foarte bun, linie dreaptă, 90 km/h viteză sigură, şi, mai important, pod peste calea ferată Bucureşti-Constanţa.