Discuții juridice diverse pe infrastructura de transport

Started by Ionut, August 11, 2016, 10:32:14 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

subway

Quote from: adrian-FSB on December 28, 2016, 02:23:33 PM
Problema deschiderii traficului pentru cei 15 km nu este un subiect aparut de cateva zile, se stia despre acest lucru de cateva luni. Nu este posibil ca Ministrul Transporturilor, Directorul CNADNR, chiar Primul Ministru, sa vina in ultimele 2 luni aproape saptamanal cu declaratii privind dechiderea celor 15 km de autostrada si nicio persoana sa-i avertizeze ca sunt probleme de ordin legal care impiedica deschiderea respectivului tronson de autostrada. Iar atunci cand autostrada este gata constatam ca nu putem sa o inauguram si, iarasi, mai adaugam inca un "muzeu" la lista autostrazilor finalizate dar nefolosite.
N-aveau nicio problema legala, punerea in functiune pe parti de lucrare e perfect legala dar se face doar la initiativa/cererea autoritatii contractante...adica, pe intelesul tuturor nu trebuie niciun HG, e doar o problema de vointa 'politica' si de preluare a unor responsabilitati...
:(
Asta e singurul lucru despre care cutter ar putea avea dreptate ca se tergiveseaza pentru a da ocazia unui nou ministru/prim-ministru sa taie 'pamblica'!!!
:((

Quest

Cutter spune lumii si aici si dincolo lui Socol pe FB cum oamenii din Companie au fost intrebati in toamna daca vor fi probleme cu legislatia care ar putea bloca deschideri de trafic ptr tronsoane noi de A, moment la care au spus ca totul e ok, fara sa mentioneze ca exista 2 seturi de legi antagonice, care pot fi invocate fie ptr deschidere, fie dimpotriva ptr refuzul deschiderii.

Andrei Filipescu (dir juridic CNAIR) a reusit o 'lovitura de maestru' (o sa i se intoarca inzecit cind i-o fi lumea mai draga), fiind pregatit sa dea aviz juridic pozitiv deschiderii daca PNL cistiga alegerile.

Cum PNL a pierdut, Filipescu s-a intors dupa directia vintului alegerilor, si a luat in brate celalalt set de legi, prin care A nu poate fi dat in trafic. Adica indiferent de cistigatorul alegerilor, si-a pregatit modalitatea de-a se gudura pe linga noii sefi politici, iar cei care au cistigat (PSD) aveau in campanie ca light-motiv "zero km de A deschisi de guvernul tehnocrat", de asta Cutter pomenea de faptul ca Filipescu e preocupat sa se faca util PSD-ului.
Common sense will get you far !

subway

Daca aduni doi consilieri juridici capeti minim trei pareri ce se bat cap in cap!
Solutia era cu totul alta...sa convoci o comisie de receptie si sa constati daca lucrarile sunt ok si terminate si sa-i lasi pe 'avoctii neputintei' sa-si roada unghiile, ca nu au caderea sa-si dea cu parerea pe probleme tehnice...dar pentru asta trebuie musai sa ai 'sange in instalatie' si nu sa fi legat cu fire invizibile de manevrele 'papusarilor'!
O:-)

sorinuss

Si de ce ma rog in Ianuarie nu ar putea fi deschis acest tronson. Guvern nou, an nou, legi noi HG.

nu stiu daca ma intereseaza cine e la guvernare. Atata vreme cat infrastructura este pe +

Repet - cu ce ne-ar deranja sa inaugureze PSD ul acest tronson? Dar sa o faca cat mai repede

dr4qul4

Stii prea bine cat de incalcita este legislatia noastra. Fiecare procuror poate interpreta exact cum doreste.
Iar actualul guvern a aratat de nenumarate ori ca nu-si asuma nici o raspundere.  Nu s-a miscat 1 deget anul acesta pana nu s-au acoperit de hartii.

Nu (mai) au nimic de pierdut daca nu deschid cele 2 loturi. Peste 1 luna ei vor fi dusi si nu au de gand sa riste sa fie chemati la DNA pentru a da explicatii.
Cum au declarat unele autostrazi de interes national, puteau sa modifice HG-ul de receptie a lucrarilor astfel incat sa scrie negru pe alb ca se pot receptiona partial lurari la "obiectivele de interes national".


Din ce vad, mult laudata Comisie de Taiat Hartii a taiat toate hartiile, si nu mai au pe ce sa semneze. Sper sa le taie si hartia igienica.


Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cutter

Quote from: subway on December 28, 2016, 02:11:33 PM
@cutter
Catalin, da-mi si mie un raspuns la intrebarea privind contractul, sunt convins ca stii raspunsul!

Nu știu exact la ce te referi din contractul FIDIC - presupun că e vorba de garanție și cum se eliberează ea, etc - că teoretic ar fi pentru tot contractul și ce ne facem dacă recepționăm un sector mai întîi?

Astea-s tot baliverne - la orice contract se pot semna acte adiționale cu acordul părților prin care se reglează astfel de situații. Că prietenii tăi de la Metrorex și CNADNR nu semnează nici să-i arzi cu fierul roșu nimic - că mai bine stăm la adăpost și plimbăm hîrtii, asta-i altceva. Dar e anormal profund.

cutter

Quote from: subway on December 28, 2016, 02:50:55 PM
Si prietenul cutter nu stia nimic???...ma indoiesc profund...dar probabil nu-l mai interesa, se tocise cutterul!
:p

Despre ce să știu (pînă în octombrie cînd am fost în guvern)? Că în decembrie un director juridic din CNADNR va inventa motive ca să nu se facă recepția autostrăzii?

Culmea e că am anticipat și mi-am pus problema să nu cumva să fie probleme, să fie totul în regulă, inclusiv contractual așa cum sesizai și tu mai sus - și am trimis email-uri interne de la vremea respectivă de avertizare și Horațiu a preluat și el tema și i-a bătut la cap pe cei din MT și CNADNR pe acest subiect. Cu rezultatele pe care le vezi. Dar pentru asta să-și asume responsabilitatea cei care sunt în linia de decizie executivă.

cutter

Quote from: subway on December 28, 2016, 03:05:36 PM
N-aveau nicio problema legala, punerea in functiune pe parti de lucrare e perfect legala dar se face doar la initiativa/cererea autoritatii contractante...adica, pe intelesul tuturor nu trebuie niciun HG, e doar o problema de vointa 'politica' si de preluare a unor responsabilitati...
:(
Asta e singurul lucru despre care cutter ar putea avea dreptate ca se tergiveseaza pentru a da ocazia unui nou ministru/prim-ministru sa taie 'pamblica'!!!
:((

Singurul lucru. La altele, bat cîmpii, spun numai prostii. Mi-ai făcut concesia să recunoști că _aș putea avea dreptate_. Spui același lucru ca mine, dar dacă-l spun eu - nu e bine. E boală grea la voi în sistemul ăsta... și prin CNADNR, și prin MT, și prin instituțiile și firmele conexe - greu acceptați să vă spună cineva adevărul în față.

GDPR

N-ar fi rau ca prin institutiile de stat sa se introduca conceptul de Risk Register: https://en.wikipedia.org/wiki/Risk_register ca si unealta de Risk Management: https://en.wikipedia.org/wiki/Risk_management ca sa se evite situatii de genul asta.

subway

Cataline nu te involbura degeaba, ca intrebarea mea era clara si limpede ca apa de izvor!!!
Nu degeaba am intrebat daca e contract FIDIC!!!
Daca e, atunci are o clauza specifica pentru receptia si punerea in functiune a unei parti de lucrare dar numai la solicitarea expresa a beneficiarului!!!...spre deosebire de receptia si punerea in functiune a intregului contract care se face la solicitarea constructorului...si tot contractul FIDIC spune clar si cum e cu garantia de buna executie...dar daca e un contract 'manarit' atunci tot la fel de sigur e ca nimic nu e clar...

GDPR

Stii cum e cu legea care bate contractul. Doar in comunicatul CNAIR le-au incurcat ca sa nu mai inteleaga nimeni nimic...

TibiV

Se vede ca nu multa lume intelege cum functioneaza statul roman...
Prin STATUL roman inteleg toate institutiile care (ar trebui) sa interactioneze pentru binele tarii. Ceea ce evident nu fac.

Iar propaganda asta "anti-tehnocrati" vad ca a prins bine, inclusiv la colegi la care nu ma asteptam...

CHAPTER 1

Hai sa vedem...
Ce credeti voi ca un guvern tehnocrat poate cu adevarat sa faca ?...

Va spun eu: aproape nimic important.

1. Un guvern poate aproba HG-uri, care pot fi anulate a doua zi dupa instalarea urmatorului Guvern.

2. Un Guvern poate aproba OUG-uri... Care ajung in Parlament, si care OUG-uri de fapt devin "definitive" doar dupa ce Parlamentul da o lege care poate fi:
- de aprobare a OUG-ului respectiv (aproape niciodata)
- de aprobare cu modificari
- de respingere

3. Un guvern poate aproba Proiecte de Lege pe care le trimite in Parlament. Iar Parlamentul face ce vrea cu ele.

Hai sa le luam pe rand...

1. HG-uri.
Sunt mici, administrative.
Orice HG poate fi modificat de urmatorul G care emite HG de modificare/abrogare.
Pe tematica care ne intereseaza, nu cred ca vreun viitor guvern va abroga HG-uri de expropriere...
Dar sa nu uitam ca si MPGT a fost aprobat prin HG.

2. OUG-uri
Cat timp toata lumea a ajuns sa foloseasca peiorativ "tehnocratule", nu avem ce sa discutam.
Actualul Guvern a fost recordmen la cele mai putine OUG-uri.
Multe dintre ele nu fost inca luate in dezbatere in Parlament.
Iar multe dintre cele care au intrat, au fost pur si simplu "mutilate" in Parlament (vezi salarizarea bugetarilor)

3. Proiecte de lege
Parlamentul a facut p... cu jet pe toate.

CONCLUZIE
Daca esti guvern fara sustinere politica in Parlament, tot ce faci "pute" domnilor parlamentari trimisi acolo de un partid sau altul.

Legea "102 taxe" initiata dl. deputat Dragnea in legislatura trecuta a trecut intr-o saptamana.
Retrimiterea ei la Parlament a fost respinsa in 2 (doua) zile.

CHAPTER 2
O veche zicala:
"Pana la Dumnezeu te mananca sfintii !..."

Pai cam asta se intampla acum cu amaratii aia de 15 km...
Blamatul "guvern tehnocrat" a ramas cu "sfintii mosteniti" - vechiul aparat administrativ, fie inregimentat la un partid sau altul, fie "oportunist" ("sa vedem cine iese"...)

Iti vine unul din asta, "din esalonul 7" (vezi directorul juridic de la CNAIR) si se pune de-a curmezisul...
Ce poti sa ii faci ?... Sa il dai afara si sa pui unul competent ?!
EXCLUS !!!!
Voi cunoateti legislatia comunisto-sindicalista a muncii din Romania ?...
Cine o cunoaste, sigur va fi de acord cu mine... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Ecouri si prin presa... cu actorii nostri preferati.




Sabotaj sau incompetenţă? De ce nu va fi inaugurat niciun kilometru de autostradă anul acesta

România ar putea încheia anul 2016 fără niciun kilometru nou de autostradă, deşi oficialii de la Drumuri au promis că vor fi daţi în folosinţă circa 18 kilometri. În timp ce un fost consilier al premierului Dacian Cioloş acuză juriştii din CNAIR de sabotarea deschiderii unei autostrăzi terminate, angajaţi din companie vorbesc despre incompetenţa Executivului, care nu a schimbat legea pentru a putea fi recepţionate cele câteva bucăţi de autostradă.

Economica.net

alecu26

Subway. ....contractul e fidic și are acea clauza. Dar e irelevant pentru deschidere la trafic.
Lucrările când vor fi gata 100% pe acel sector sigur Salini va cere recepție și predare primire. Indiferent de deschidere la trafic. Dacă cnair nu vrea...îi Paște un mare claim pe cnair.
Recepția (dar mai ales deschiderea la trafic) în acest caz se face mai ales după legea românească. ...care prevalează în acest caz.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

TibiV

Parlamentul a fost ieri în sesiune (extraordinara, e drept, dar în sesiune) , deci OUG este legal.
Iar OG după ce se publică Legea de abilitare...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)