Discuții juridice diverse pe infrastructura de transport

Started by Ionut, August 11, 2016, 10:32:14 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

pai tot horatiu zice pe pagina anterioara ca "am trimis emailuri de cateva luni incoace impreuna cu @Catalin de ni s-a urat pe tema "trebuie legiferata notiunea de receptie pe sectoare care sa fie independente din punct de vedere al obiectivului lucrarii", insa raspunsul a fost acelasi din nou si din nou "s-a mai facut, nu e nicio problema, stati linistiti, totul e in ordine"".


Din asta inteleg ca nu li s-a parut nici lor clara legislația.

Eu sunt curios Cine v-a dat asigurari ca totul este in ordine?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cutter

Ce vrea să zică Horațiu este că am ridicat problema recepției/deschiderii traficului cu tot ce implica ea, din timp. Fără să ne pronunțăm noi atunci pe texte juridice, etc. Adică la un nivel de ansamblu, dacă vreți: "hai să ne asigurăm că totul e ok pentru deschidere". (Aici poate să intre de ex. și partea contractuală - unde s-ar putea/sau nu să fie nevoie de un act adițional între părți). Nu știu ce-a urmat exact că eu am plecat - dar din ce înțeleg de la Horațiu pe linia juridic - management CNADNR - conducere minister s-au dat asigurări că nu sunt probleme.

Revin și insist - în HG 273/1994, _recepția la terminarea lucrărilor_ se poate face pentru o parte din constructie, independenta, care poate fi utilizata separat. Și s-a făcut deja probabil de mii de ori din 1994 pînă acum (mai ales în domeniul civil, legea e generală și se aplică tuturor construcțiilor).

De altfel, ca să întărească acest aspect, în HG 395/2016 cu normele metodologice ale noii legi a achizițiilor publice la art. 42 alin (5) se prevede:
(5) Procesele-verbale de recepţie la terminarea lucrărilor şi, respectiv, de recepţie finală pot fi
întocmite şi pentru părţi/obiecte din/de lucrare, dacă acestea sunt distincte din punct de vedere fizic
şi funcţional
, proporţional cu valoarea lucrărilor recepţionate.

bogdix

Eu v-am mai spus... Cred ca in spatele "absentei comisiei de receptie" sta altceva decat argumentele juridice expuse de CNAiR.

Ionut

^^ Deci atunci, daca inteleg eu bine, cea mai simpla si mai eleganta si mai rapida solutie ar fi un act aditional la contract (dintre CNAIR si Salini) in care sa se faca sectiuni separate, asa cum le-a delimitat bogdix. Corect?

cutter

Nu cred că ai înțeles bine. Sectoarele acelea cu litere A, B, C, D, etc - nu au nicio legătură cu noțiunile din legislație și nici nu încurcă în vreun fel recepția. De asemenea, nici autorizațiile de construire.

Pentru recepție la terminarea lucrărilor, tot ce contează este noțiunea de parte din constructie, independenta, care poate fi utilizata separat.

Ne învîrtim în jurul cozii degeaba - e o legislație veche de 22 de ani, s-a interpretat de mii de ori în același fel.

horatiu.cosma

Si @adrian, coroborand definitia receptiei la terminarea lucrarilor(adica pentru sectoare de lucrari omogene, independente din punct de vedere functional) cu articolele amintite de tine(6, 14, 31), terminarea tuturor lucrarilor se refera la sectorul identificat ca fiind omogen, independent etc. Mersi de clarificare Catalin, am folosit un cuvant nepotrivit, "trebuie". Am adus in discutie problema de mai multe ori in ultimele luni, pana am clarificat cu decidentii ca totul e in regula si se poate face o receptie pe sectoare ca si pana acum. Modificarile din legea 163 nu au adus nicio schimbare la regulamentul de receptie.

bogdix


subway

Catalin, exact zilele acestea am pregatit receptia pentru cele doua statii de pe M4!...'inginerul' pregateste un raport detaliat financiar si tehnic cu ce se receptioneaza si ce nu, proiectantul si el pe partea lui...e mai complicat dar se poate si e perfect legal.
E drept ca 'decupajul' e mai clar la contractele de metrou pentru ca devizele sunt clar delimitate geografic pe statii si interstatii...nu am idee cum procedeaza 'drumarii'...mie doar delimitarea clara geografica mi s-ar parea a fi o oarece problema daca devizele sunt 'la gramada'...

GDPR

Daca Regulamentul de Receptie aprobat prin hg 273 e un document atat de bun, de ce MDRAP a publicat inca din iunie anul trecut un nou proiect de Regulament? Si de ce nu s-a aprobat de Guvern?
Momentan textul actual lasa loc la interpretari. De ce nu se vrea ca totul sa fie clar?

cutter



subway


Beowulf

Intuitia imi spune ca aminarea deschiderii sectoarelor finalizate de Salini pe LD2 are legatura cu litigiul dintre cele doua companii (Salini si CNAIR) cu privire la reparatia OS3 (grapa de la Cunta-Saliste).

Deocamdata nimeni nu a avut curajul sa-si asume raspunderea si cred ca s-a asteptat instalara noului guvern precum si ceva garantii suplimentare. Cred ca neoficial se negociaza intre CNAIR si Salini destul de dur... pare un razboi al nervilor.
Ordinea prioritatilor:
A1: Bucuresti-Nadlac;  A3: Bucuresti-Bors;  A10: Sebes-Turda;  A0+DNCB: Centura Bucuresti; A8: Tg Mures- Ungheni; A12+A14: Calafat-Craiova-Pitesti-Tirgoviste-Ploiesti-Buzau-Braila; A6: Lugoj-Calafat; A7+DN(2X2): Botosani-Focsani-Slobozia-Calarasi.

carutasul

Bun, eu zic că dacă actualul guvern a identificat, ne-am clarificat. Sabotajen! Cred că orice altă ipoteză devine pierdere de vreme acum.

GDPR

#104
Se pregateste modificarea Regulamentului de Receptie a constructiilor, vezi draftul de HG aici

Fata de proiectul de HG publicat anul trecut pe site-ul MDRAP, noutatea este ca se va introduce un nou articol in cadrul capitolului I - Dispozitii Generale, cu urmatorul continut:

"Art. 4 - Receptia la terminarea lucrarilor si, respectiv, receptia finala pot fi realizate si pentru parti/obiecte/sectoare din/de constructie, in conditiile prezentului regulament, daca acestea sunt distincte/independente din punct de vedere fizic si functional".