Lucrari de reabilitare a infrastructurii feroviare

Started by TibiV, July 15, 2016, 09:33:00 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frunzaverde

Quote from: mr.L on November 20, 2016, 11:48:24 AM2. Dintre toate tarile nou intrate in UE, doar Romania si Bulgaria au uitat cu desavarsire de celelalte linii, cu exceptia celor in lucru, toate celelalte tari au facut reabilitari, modernizari, intretineri pe foarte mare parte din retea, dar au continuat sa faca si planuri.

Tocmai pentru ca Romania si Bulgaria au fost singurele tari care au decis ca strategia ideala de upgrade pe fonduri structurale este prin reconstructie totala a magistralelor.

Chestia asta a costat o gramada de bani, care chiar daca sunt (partial) bani UE, au fost inclusi in "placinta generala" nationala de alocari financiare numita "buget de stat". Cand primesti ~1% din PIB doar pentru reconstructii de cateva sute de kilometri care iau cu deceniul, e greu sa ceri bani in plus din buget pentru alte lucrari. Mai mult, pentru Bucuresti - Constanta, o parte din reabilitare a fost facuta cu credite rambursabile JBIC.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

In secolul XXI reusim sa aducem sectiuni CF la nivelul secolului XX...

http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2016/3314-23-noiembrie-2016-cfr-sa-a-pus-in-functie-instalatia-de-centralizare-electrodinamica-a-traficului-in-statia-cf-gen-nicolae-dascalescu

Quote
CFR SA a pus în funcţie instalaţia de centralizare electrodinamică a traficului în staţia CF Gen. Nicolae Dăscălescu

Bucureşti, 23 noiembrie 2016

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a finalizat lucrările de implementare şi punere în funcţie a instalaţiei de centralizare electrodinamică a traficului în staţia Gen. Nicolae Dăscălescu, staţie situată pe secţia Deda - Târgu Mureş - Războieni.

Lucrările de centralizare electrodinamică a traficului feroviar din staţia CF Gen. Nicolae Dăscălescu au fost incluse în prima etapă de implementare a programului PRINCE pentru centralizarea staţiilor de cale ferată dotate cu instalaţii mecanice, cu termen de finalizare 30 noiembrie 2016. Costurile de execuţie se ridică la aproximativ 1,2 milioane lei, şi au fost asigurate din surse proprii ale companiei.

În cadrul programului s-au executat lucrări la infrastructura şi suprastructura feroviară pentru introducerea sistemului de centralizare electrodinamică în staţia CF Gen. Nicolae Dăscălescu, bloc de linie automat pe intervalul de staţii Târgu Mureş Sud - Gen. Nicolae Dăscălescu şi montarea unei bariere automate la trecerea la nivel dintre Târgu Mures Sud şi Gen. Nicolae Dăscălescu.

Principalele beneficii ale sistemului de centralizare electrodinamicădin staţia CF Gen. Nicolae Dăscălescu vizează creşterea capacităţii de trafic cu efecte directe în reducerea timpilor de mers, creşterea gradului de siguranţă în staţie şi în linie curentă, reducerea timpilor de aşteptare a vehiculelor auto la bariera dintre Târgu Mureş Sud şi General Nicolae Dăscălescu şi, nu în ultimul rând, reducerea costurilor de exploatare în această staţie cu aproximativ 650.000 de lei/an.

Etapa a II-a a programului PRINCE va continua în perioada2017-2019, prin implementarea sistemului de centralizare electrodinamică în alte 6 staţii- Aluniş Mureş, Dumbrăvioara, Sânpaul, Iernut, Luduş şi Gligoreşti, iar impactul financiar final al programului PRINCE (2 etape) va avea ca rezultat o reducere a cheltuielilor de exploatare cu 4,2 mil lei/an pe secţia CF Deda - Târgu Mureş - Războieni.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

NGC

A fost lansata astazi licitatia pentru "Refactia liniei cf Balota – Valea Alba – PM Simian km 345+200/353+146".

Valoare estimata: 1,996,321.62 RON
Termen depunere oferte: 17.01.2017

Phenol

Odata cu noul mers au fost introduse noile trenuri expres, care parcurg distantele intre orasele mai mari a tarii mult mai repede. Spun mult mai repede pentru zona moldovei, pentru transilvania trenul expres Cluj Bucuresti putem zice ca acumuleaza intarzieri mai mici ca trenurile pe M300.
Ruta acestui tren a fost ales prin Dej-Deda-Brasov din singurul motiv ca pe acolo nu sunt lucrari care sa afecteze mersul. Lucrarile de pe Coslariu - Sighisoara contribuind cel mai mult (spun cel mai mult, fiindca nici Brasov - Sighisoara si nici Teius - Cluj nu este fara probleme) la intarzierea.


M300 pe distanta Teius Cluj are 102 km mergand prima data prin Valea Muresului dupa care trecand zona dealuroasa de la Campia Turzii coboara in valea Somesului Mic. Vitezele maxime variaza de la 60 km/h la 120 km/h, totusi viteza medie trece cam greu de 50 km/h. Majoritatea trenurilor IR parcurg distanta in jur de 2 ore. But why?


Iau portiunea pe distante mai mici si prezint starea proasta a acestei magistrale importante.


Teius - Aiud: viteza maxima e de 100 km/h, dar cei 13 km e parcurs in fix 13 min, cam mult, dar totusi peste medie.


Peste macazele de la iesirea din Teius este o limitare, asi zice undeva la 30 km/h, chiar si pe directa.


Aiud - Unirea: viteza maxima e tot 100 km/h, trenul parcurge in 12 minute cele 14 km, viteza care e mai promitator.


La iesire din Aiud, intr-o vreme era o limitare de 30 km/h pe acest pod.

Ultima oara cand am trecut pe acolo, nu mi-a aduc aminta sa fi incetinit trenul, semn ca s-a reparat podul.


Mai incolo calea ferata trece pe langa santierul autostrazii A10 de doua ori, sigur sunt limitari de viteze si acolo.


Prin gara Unirea (distanta un pic mai lunga de 1 km) toate trenurile trec cu o viteza de 30 km/h (ori 50 km/h), asta probabil din cauza macazelor, care oricum stau nefolosite.


Unirea - Razboieni: viteza maxima 100 km/h, 10 minute pentru 6.4 km; e foarte mult.

Intre Unirea si Halta Unirea se merge binisor.

De la Halta pana la razboieni linia e chiar groaznica, de aici si viteza medie mai mica de 40 km/h.

Razboieni - Campia Turzii: viteza maxima 85 km/h, 15 minute pentru 17.1 km, pentru zona aceasta dealuroasa e chiar acceptabila.

In aceasta vara firul II intre Razboieni si Calarasi Turda a fost inchis pentru lucrari aici.









Aceste lucrari pana la sfarsitul lui octombrie au fost terminate, pozele sunt din 16.11.2016:







Se circula chiar foarte bine.

Phenol

La aceasta trecere de cale ferata este o limitare de 30 km/h, chiar nu vad rostul acestei limitari, trecerea fiind cu semnale luminoase si acustice.



De aici pana in Campia Turzii trenul merge chiar frumos.


Campia Turzii - Valea Florilor: viteza maxima 80 km/h, 19 minute pentru 15 km

Aici a fost aceasta deraiere. Atunci un vagon a sarit de pe sine inante de intrarea in halta Canepisti i-ar de acolo vagonul respectiv a fost tras cu rotile pe traverse pana la gara Valea Florilor, aproape 8 km, unde la primul macaz s-a rasturnat. Majoritatea traverselor sparte au fost schimbate dar lucrarile nu sunt gata nici acum, traverse sparte inca se poate gasi atat sub sine cat si pe marginea caii.



Datele generale despre viteza le-am luat de la trenul R 3081 care a circulat pe firul II, firul afectat fiind I. Pe asta, distanta de 15 km trenul R 3083 a parcurs in 37 minute.

Phenol

#65
Si acum, de ce?

(Ordinea pozelor sunt fotografiate in timpul mersului din Cluj spre Campia turzii, asta e valabil si pentru urmatoarele postari.)

Restrictii pe poduri:














Phenol

Situatia din Canepisti pe firul II

Tot ce se vede in teren e aici.



Limitarea pe cei aproape 1.5 km e mai mica de 50 km/h.


Pe firul I prin Canepisti parca e limitare de 15 km/h, dar asta nu stiu sigur. Pana la Valea Florilor tot cu limitare de viteza se circula, de aici si timpul mare de mers.


Valea Florilor - Boju:  viteza maxima 60 km/h, 12 minute pe firul II si 17 minute pe firul I pentru 8 km

Pe firul I este limitare de 30 km/h pe toata distanta intre cele doua statii, de asta si diferenta mare de viteza. Pe acolo fiind santier ma gandesc ca nici pe firul II nu se circula cu viteza maxima.






Phenol


Phenol

#68
In gara Boju se schimba linia 2, dar asta nu prea afecteaza circulatia trenurilor, e doar o limitare:

(Directia de mers, tot Cluj - Campia).

















De la Boju la Apahida se circula destul de bine, luand in considerare pe unde trece calea ferata. 17 km 18 minute cu o viteza maxima de 60 km/h pana la Cojocna (11.5 km) si 100 km/h intre Cojocna si Apahida (4.9 km).


Phenol

Dupa parerea mea linia Apahida - Cluj, care e construit pentru a viteza de 120 km/h este portiunea cea mai proasta dintre cele enumerate: 12.3 km, viteza maxima 120 km/h parcursi in 21 minute (viteza medie e undeva la 40 km/h).

Dupa halta Dezmir apare limitarea de 15 km/h peste podul acesta.



Dupa asta, pe toate distanta garii Cluj Napoca Est este o limitare de viteza, am impresia ca 50 km/h probabil ca din cauza macazelor. Nu stiu sigur. Lungimea garii este aproape 1600 m.


Mai este o limitare la aceasta trecere de cale ferata care e cu semnale luminoase si acustice.


I-ar spre cluj cam de aici se poate merge doar cu o viteza mai mica de 30 km/h, ma gandesc ca tot din cauza macazelor.


Acuma de vreo 2-3 ani in general, un tren IR parcurgea distanta dintre  Cluj si Teius in jur de 100 minute, 50 minute pana la Campia Turzii, si inca 50 minute pana la Teius. In vara trecuta valoarea asta era undeva la 120 minute.

Conform noului mers intrat in vigoare de cateva zile Cluj Teius e cu vreo 110 minute. Speram ca vitezele vor creste si aici, daca chiar ne promitea peste tot politicieni, dar dupa cateva zile e clar: nu s-au schimbat multe lucruri. Cele 55-60 minute sunt prea putini pentru Cluj - Campia Turzii, dar dupa cum am vazut la mai multe trenuri se pare ca restul minutelor ajung pentru Campia turzii- Teius, semn ca s-au imbunatatit lucrurile pe acolo.

Sper ca in viitorul apropiat se vor termina lucrarile si intre Cluj - Campia astfel sa revenim la situatia de acum 18 luni, dar pentru asta trebuie reparata zona afectata de deraiere si facuta ceva cu Apahida - Cluj.

Cu atatea probleme doar pe acesti 100 km, si cu un timp de parcurs asa de ambigu inteleg decizia CFR-lui de a duce trenul lor expres prin Deda, desi nici calea ferata Cluj - Dej nu arata mai bine, dar asta intr-o alta zi.

Ps. Datele de viteze maxime leam preluat din livretul publicat de utilizatorul Alexcfr, i-ar datele de parcurs leam luat din sectiunea Trenul Meu de aici.

IR 1539 din data de 14.12.2016;
R 3081 din data de 15.12.2016;
R 3083 din data de 16.12.2016;
IR 1741 din data de 16.12.2016.

Granata06

@Phenol

Inainte de podul de la iesirea din Aiud, inca sunt traverse din lemn unde tirfoanele isi fac de cap. Eu cred in continuare ca este restrictie acolo deoarece nu s-a schimbat nimic.
In urma cu cativa ani buni, pe ruta Aiud- Cluj, oamenii chiar avea de ales intre rutier si feroviar.  Acum, cred ca 90 % prefera sa mearga pe rutier deaoarece cu trenul mai repede de 2 ore nu ajungi la Cluj din Aiud. Sunt situatii cand depasesti 2-3 ore si atunci chiar te iei de cap si te intrebi de ce sa mai mergi pe feroviar.

Phenol

Restrictia de care vorbeam, era din cauza podului.

De traverse nu stiu ce sa zic, chiar inainte de pod parca sunt traverse din beton:



Poza le-am facuta in urma cu doua zile mai spre seara, deaceea e mai neclara.


In legatura cu durata unei calatorii Aiud - Cluj, nu prea am ce sa adaug. Desi traficul e cateodata infernal intre Alba Iulia si Cluj, totusi se poate ajunge mai repede la Cluj pe DN decat pe calea ferata, asta din cauza vitezei comeciale foarte scazute pe acest tronson.

florin74

#72
S-ar putea sa fie niste neintelegeri pe situatiile de lucrari, note de renuntare, lucrari suplimentare chestiuni minore in principiu dar cumva legate de contract.

NGC

Inca nu am actualizat situatia platilor din Decembrie, dar in ea oricum nu apar si platile pentru cele 3 gari de mai sus.
Daca va intereseaza careva anume, dati de veste.

StefanD_

#74
^^
La fel si Km 614 - Arad.  :(( Ce mai este de facut? Semnalizarea?