News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

etravel

@frunzaverde: vad ca materialul video, profesionist filmat si editat dealtfel, e realizat de Federatia Nationala Feroviara Miscare Comercial Vagoane. Cel putin asa declara la final. Intrebare: cate miscari de protest a facut federatia respectiva? Ca a te plange e foarte usor, a semnala lucruri la fel. SNCF-ul a incetinit masiv acum niste ani pentru mai putin.

frunzaverde

Regula e simpla: protestezi, la prima restructurare (si au fost n-spe mii de restructurari in ultimii 20 de ani, ultimele in 2011-2013), esti primul pe lista la dat afara. In plus, sindicatele sunt si ele politizate pana in gat...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

Atunci sa nu se mai planga de conditiile de munca.

AlexxC

@etravel cred ca nu ai inteles problema: muncitorii au conditii mizerabile si sindicatul sta la loc caldut fara griji si interes fata de primii pentru ca sunt politizate.
Politizarea lor le face ineficiente si in acelasi timp in loc sa protejeze muncitorii ,ii supravegheaza pe cei vocali care la prima restructurare sunt trecuti pe lista de plecari.
Acum oamenii astia au si ei o parte din vina pentru ca s-au complacut in aceasta situatie  desi pot gasi oricand altceva de munca in capitala...nu vorbim de vreun oras uitat de lume si fara alternative.

TVlad

Deci sindicatul, pornit initial ca o organizatie formata din muncitori pentru a le apara interesele, a ajuns sa fie un instrument prin care ei sint de fapt controlati. Ce tare!  :)

alecu26

Dar de cand e lumea e asa. Sefii de sindicate au fost superputernici in SUA. In Romania a fost rampa de lansare politica.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

etravel

Quote from: AlexxC on January 14, 2021, 03:39:34 PM
@etravel cred ca nu ai inteles problema
Ba da, te asigur ca am inteles perfect.
Quote from: AlexxC on January 14, 2021, 03:39:34 PM
Acum oamenii astia au si ei o parte din vina pentru ca s-au complacut in aceasta situatie
Asta am si spus.
Quote from: AlexxC on January 14, 2021, 03:39:34 PM
desi pot gasi oricand altceva de munca in capitala...nu vorbim de vreun oras uitat de lume si fara alternative.
Sigur, in marea capitala sunt gioburi si alternative pe toate drumurile.


andrey_tm

Trenuri prin ninsoare in Mestecanis (jud. Suceava)


etravel

Cu ce camera ai filmat? Se vede excelent.

frunzaverde

Oamenii "normali" din CFR - vorbim aici de muncitori, mecanici de locomotive, sefi de tren etc. etc. n-au nici o vina, asta sa fie clar. Sefii lor, da, bineinteles.

In anii '90 oamenii au fost vocali (inclusiv greve de lunga durata), rezultatul a fost nul - mai mult, au spart CFR-ul in bucati minuscule, usor de controlat, pe principiul divide et impera. Au fost pusi sefi politici si "baieti destepti' peste calea ferata (incepand cu Necolaiciuc, care a furat cat a putut), si la fel si la sindicate. Baieti destepti a caror scop a fost sa se imbogateasca cat mai repede pe seama statului.

Si daca faceai gura, zburai. Si problema e ca, odata zburat, nu te mai lua nimeni (privatii nu vor nici ei un "troublemaker", nu de alta, dar si acolo e cutting corners). Si, spre deosebire de alte domenii, calificarile feroviare sunt valabile doar in sistem. O autorizatie de IDM sau de mecanic, care costa ani de munca si sudoare si te face din necalificat in tehnician expert, este fix hartie igienica in afara CFR-ului. Spre deosebire de aviatie, unde un type rating de 737 si ATPL-ul e global, autorizatiile romanesti nu sunt bune de nimic nici macar in Ungaria. Asa ca esti iobag pe mosie, vrei nu vrei.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

#2410
Quote from: dan tm on January 11, 2021, 09:24:09 PM
La usa trenului o angajata ne nota pe o foaie(impaturata ca sa aiba suport de scris) care eram cu bilet, care cu abonament, care elev, care ce mai erau. Am zis, acuma in epoca asta mai notati cu mina, nu se stie electronic ce si cit s-a vindut?
Ea s-a dat jenata la o parte fara sa spuna ceva.
In materie de digital si digitalizare in mai toate organizatiile de stat este efectiv dezastru. Nu numai ca majoritatea se feresc de digital ca de nu stiu ce, pentru ca nici nu vor si multi nici nu pot sa il inteleaga, dar putinii angajati care s-ar implica sunt descurajati de rezistenta pasiva promovata de cei care ar vrea sa ramana inca o  mie de ani la pix si hartie, ca pe astea le inteleg, de bine de rau.
Daca totusi se finalizeaza proiecte si se implementeaza cate ceva, in general se face prost sau foarte prost, scump, cu firme de casa care nu au mai nimic in comun cu domeniul respectiv.
Intre timp, evident ca totul ajunge prilej de flecareala ieftin-politicianista si de notiuni atat de frecate prin mass-media, ca se demonetizeaza total.

lupu.irimie

@etravel- digitalizarea ajuta enorm de mult la exercitarea unui control eficient. Si cand ai control, partea cu furatul devine a naibii de grea, daca nu chiar misiune imposibila! Din si de pe spatele CFR, CNAIR, Tarom, Romatsa si alte organisme/companii de genul traiesc multe partide! Ori daca tu crezi ca sunt astia nebuni sa dea din mana gasca cu oua de aur.... apoi nu am ce spune decat ca esti un idealist incurabil!
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

etravel

Quote from: lupu.irimie on January 17, 2021, 02:39:25 PM
Ori daca tu crezi ca sunt astia nebuni sa dea din mana gasca cu oua de aur.... apoi nu am ce spune decat ca esti un idealist incurabil!
Merci dar crede-ma ca nu e asa. Gasca cu oua de aur se poate mulge foarte bine si digitala fiind. Nu asta e problema.
Problema e rezistenta imensa la schimbare in tara lui " nu se poate! ". Ce nu se poate? Nimic.

nicolaem

Cugireana, trenul care a făcut naveta 100 de ani între Teiuș și Cugir, ar putea deveni muzeu. Pe vremea comunismului, era cel mai lung din Europa


Înainte de căderea comunismului, în anii 80, Cugireana ajunsese să ducă zilnic între 7.000...

frunzaverde

"Digitalizarea" este un proces scump. Care economiseste bani undeva departe, in viitor, dar, pe termen scurt costa bani seriosi.

Ca sa mearga, ai nevoie de regandit procesele interne (digitalizarea proceselor existente nu face nimic - doar muta "dosarul cu sina" in online, la fel de ineficient), si apoi implementari civilizate si ca lumea. Si nu merge cu jumatati de masura, pentru ca iti iese ceva scump si prost, care nu face nimic util (poate unii din voi stiti sistemul Siveco AeL, spaima educatiei preuniversitare din Romania anilor 2000).

La CFR, de exemplu, ce vreti sa digitalizati si sa automatizati?

- Miscarea? Avem deja sistemele IRIS, care sunt digitale. Dar ca sa automatizam mai mult, trebuie centralizari electronice care vorbesc cu IRIS-ul. Ceea ce costa sute de milioane de euro.
- Comercialul? Aici e mult de munca - problema e ca daca digitalizati pe sistemul de bilete curent (care e digital deja, apropo, e SELL), iese o mare varza - ca mare parte din probleme vin de la modul in care  se vand biletele acum (fara conexiuni, cu rezervari obligatorii, fara interoperabilitate)...

Ce altceva?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!