News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

etravel

Quote from: frunzaverde on January 18, 2021, 04:55:18 PMdaca digitalizati pe sistemul de bilete curent (care e digital deja, apropo, e SELL), iese o mare varza
Nu inteleg. Poti reformula, te rog?

frunzaverde

Sistemul de vanzare bilete la CFR este deja digitalizat complet (de la inventory management si back-end pana la emiterea biletelor). Se pot face multiple imbunatatiri si reiinoiri ale sistemului, dar nu vor face cu nimic mai buna situatia de acum fara o regandire a politicii comerciale, acolo e buba reala, nu la faptul ca nasul sta cu un printout in loc sa aiba un cititor de coduri (care e doar o problema minora de ergonomie pentru nas).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Phenol

Nasul are printout doar pe trenurile IR, pe regio nu se poate cumpara bilete online.

Also, pe regio biletele care nu sunt vandute prin xShell (adica din gari in care nu este calculator sau in tren) nu o sa apara in sistem. Si aici e marea problema a CFR, de aia tot incearca de cativa ani sa introduca tablete pentru controlori.

Xenos

În Germania am putut cumpăra din aplicaţia bahn.de bilet de IC cu 5 min înainte de plecarea trenului, şi având cod QR naşul l-a putut verifica fără probleme.
Asta cu printoutul e nasoală şi pt călători că poate nu ştiu exact ce tren prind şi vreau să cumpăr biletul cu 20 min înainte când ajung la gară sau sunt aproape de gară, dar nu mai pot, pentru că nu apucă naşul să printeze. O investiţie ar stimula flexibilitatea şi deci ar atrage călători. Bineînţeles ar trebui să poţi lua bilete online şi la Regio.

AndreiB

Nu asta rezolva noile terminale de bilete (i.e. verificarea biletelor in timp real fara printout)? Pe OTP-GdN se pot cumpara bilete cu pana la 10min inainte - acolo ce folosesc?

etravel

Quote from: Phenol on January 19, 2021, 10:11:32 AM
Nasul are printout doar pe trenurile IR, pe regio nu se poate cumpara bilete online.
Sunt regio la care se pot cumpara si online bilete, nu asta e problema.

Phenol

Trenuri R la care sa pot cumpara bilete online eu nu am gasit, doar putinele trenuri RE sunt alea la care se pot.

Si nu verificarea biletelor e problema ci ca biletele scrise cu mana nu sunt introduse in sistemul informatic, astfel aceste calatorii nu mai intra in indicatorul calator-km.

Pe OTP-GdN nu stiu cum functioneaza, poate gasim un voluntar care sa incerce :). Primeste o bere de la mine  :cheers:

AndreiB

Ca un comentariu mai general, mie blatismul pe trenurile Regio si pe rute scurte in general mi se pare o problema foarte mare. In primul rand pentru ca incurajeaza un mediu de criminalitate - controlorii care fura bani de bilete lasa si cersetori sa se suie etc. In al doilea rand, pentru ca blatistii sunt mai predispusi la a distruge vagoanele si a cauza acte anti sociale decat calatorii care platesc abonamente si ocupa loc degeaba in vagon.

Reduc incasarile pe trenurile Regio, distorsioneaza piata (nu vei introduce trenuri mai dese daca tu ai incasari doar de un vagon) si contribuie la degradarea sistemului feroviar per total.

Orice masura pentru a reduce blatismul de la fenomen relativ generalizat pe distante scurte la ceva exceptional e bine venit, in parerea mea. Un sistem digital care sa permita un control al controlorilor (e.g. numar bilete scanate pe ora, vandute, activitate sau repaos etc), cu investigatii facute de management la cazurile care sunt scoase in evidenta e foarte binevenit.

In UK ii motiveaza in plus pe controlori dandu-le ca bonus o cota parte din biletele vandute in tren. Mi se pare o masura buna de adoptat si in Romania.

TVlad

Foarte corect insa la noi se pare ca exista un circuit al spagii de la blatisti. Banii nu se opresc la nas ci ii imparte cu cine trebuie asa ca problema e ceva mai complicata.

AndreiB

Cred ca rezolvarea problemei trebuie sa vina de la Directorul General al CFR Calatori (si implicit Minister).

Xenos

Pentru ca am ajuns in acest punct, la trenurile de lung parcurs, chiar si Buc-Brasov, deci parcurs mediu, se poate rezolva foarte usor prin schimbarea echipei de control pe parcurs.
In Germania intr-o calatorie de tip Dortmund-Frankfurt, de max 3 ore ti se schimba echipa de control o data, iar daca trenul are un parcurs mai lung (nord-sud) vor fi aproximativ 3 echipe de control. Schimbul se anunta prin statii si se controleaza din nou biletele. Asta ar elimina total calatoria cu nasul, ca daca mergi Bucuresti - Sighetul Marmatiei nu o sa-ti convina sa dai 4 spagi.
Pentru trenurile de munte (VP) control pana la Ploiesti, schimbat echipa de control in Campina cel tarziu si reluat controlul.
La R, am vazut ca in Roma de exemplu nici nu aveai acces pe peron la trenul spre aeroport daca nu aveai bilet.

Intr-adevar, imi aduc aminte cu amuzament niste personale in care grupul  nostru coborat de pe munte era singurul cu bilet, in rest nasul lua cate un leu, doi de la fiecare calator, cand a vazut biletele se vedea clar ca e dezamagit (Simeria-Petrosani, dar stiu scene din astea si de pe VP, mai demult).

etravel

#2426
Quote from: Xenos on January 19, 2021, 02:43:42 PM
Pentru trenurile de munte (VP) control pana la Ploiesti, schimbat echipa de control in Campina cel tarziu si reluat controlul.
La R de Valea Prahovei a fost o perioada, inainte de pandemie, cand echipa de control se schimba dimineata la Ploiesti, de acolo se urcau altii. Inainte de Ploiesti oamenii imi povesteau ceva de tura de 24 de ore, ceea ce nu e deloc ok.

Gabriel Oprea

Buna ziua,

Ce se mai intampla cu reabilitarea statiilor C.F. Fetesti si Ciulnita ca nu gasesc mare lucru pe site la CFR.... 0 niste planse, 0 caiete de sarcini.

etravel

Quote from: frunzaverde on January 18, 2021, 04:55:18 PM
Ce altceva?
Digitalizare nu inseamna numai xSell. Digitalizare inseamna ERP. Inseamna CRM. Inseamna un sistem de Revenue Accounting. Inseamna semnatura electronica. Inseamna circuit electronic al documentelor. Inseamna digitalizare si arhivare electronica a documentelor. Inseamna gestiunea asset-urilor digitale. Insemna data warehousing adevarat. Inseamna big data. Inseamna data mining. Inseamna si nasul cu tableta la scara vagonului sau in control, in mers, bifand biletele controlate si corectand in timp real inventarul disponibil pentru parcurs. Gigel a cumparat bilet la Brasov dar nu s-a suit in tren si nu a aparut la controlul biletelor? Trimitem in timp real situatia si revindem locul in statia urmatoare. Sau peste doua statii. Better yield for ze company.
Si da, digitalizare inseamna si de-pixuirea™© activitatilor care mai merg ca acum 100 de ani.

subway

Opinia operatorilor privati aici:
https://clubferoviar.ro/radiografie-trista-a-sectorului-feroviar-realizata-de-patronate/
Recomand sa cititi documentul integral nu doar selectiile club feroviar ca si astia sunt pacatosi rau de tot...