News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dragos76

Dacă nici la 27 de ani de la revoluție nu am scăpat de fobiile și metehnele astea. Eu înteleg că pe vremea aia era o paranoie, și intenționat omul de rând nu trebuia să conștientizeze că sunt alți oameni care pot călători cu trenul în alte țări, că și el poate (teoretic) să o facă, și de aceea "capetele de linie" anunțate erau cele de la stațiile de frontieră.

Dar ce mama supărării de argumente mai ar avea cei de acuma ca să nu anunțe destinația finală a trenului? Nici măcar argumente "tehnice" nu stau în picioare.

frunzaverde

#871
Nu e vorba de fobii sau metehne - e pur si simplu sistemul informatic (integrat) care asigura intreaga functie de miscare si functioneaza exclusiv pe teritoriul Romaniei.

Daca trenul e facut de CFR sau in colaborare cu CFR, cel putin in Bucuresti Nord, apare statia de origine si destinatie corect. Pe tabela din poza, sunt alte doua trenuri internationale, cu statia de origine corecta:

IR381 cu statia de origine Vadu Siretului, care e o localitate in Ucraina
IR401 cu statia de origine Chisinau.

Dar trenul asta e facut de BCe (Caile Ferate din Belarus), si doar tranziteaza pe reteaua CFR. Este absolut imposibil sa cumperi bilet la trenul respectiv pe parcurs intern romanesc (Videle, Giurgiu sau Suceava). La fel, e  imposibil sa cumperi bilet inspre Bulgaria, trenul nefiind inclus in regimul CIV (sistemul european de trenuri internationale). Nu o sa-l gasesti nici macar in mersul de tren on-line. Daca vrei sa calatoresti cu 1003 cu plecare din Bucuresti, cam singura optiune e sa dai o spaga la provodnita trenului (sefa de tren), si daca mai exista vreun pat liber, il vei primi. Deci, efectiv nu conteaza ce scrie pe panou - ca oricum nu se urca nici dracu in el, ca nu se vand bilete la el. Si de coborat, daca ati mers cu trenul in ex-URSS, stiti prea bine ca daca nu te-ai trezit la timp, te va trezi cineva, strigandu-ti suav in compartiment la miezul noptii Бухарест.

Spre Ucraina si Belarus CFR-ul iti poate vinde la trenul perche, pe reglementari OSJD (adica ex-URSS), bilet. O sa ia jumate de ora pana o sa se gaseasca cea mai acra casiera posibla (si singura care stie sistemul Ekspress si vorbeste rusa) sa-ti emita biletul. Dar cel mai sigur e ori la o agentie specializata in Rusia (care au acces direct la Ekspress) sau tot cu provodnita.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

rizzuh

Nu neaparat, am avut bilet pe IR73 anul trecut, in Craiova a fost anuntat cu "Lokoshaza", desi este tren operat de CFR. Nu stiu care este intelegerea cu MAV, dar cand a sosit in Craiova avea locomotiva si vagoane romanesti. In Bucuresti pe tabela era intr-adevar Budapesta, dar de ce dracu in Craiova zic Lokoshaza in loc de Budapesta (nici macar Curtici!)... nu stiu. Mi se pare o cretinitate tipic CFR-ista.

etravel

Quote from: frunzaverde on June 18, 2018, 01:23:57 PMcam singura optiune e sa dai o spaga la provodnita trenului (sefa de tren), si daca mai exista vreun pat liber, il vei primi.
Si in plus sa vorbesti rusa, pentru ca imi inchipui ca nu cunoaste engleza sau romana.

frunzaverde

#874
^
Dupa cum ar spune chiar tanti provodnita, Разумеется. Dara ce naibii sa cauti la Minsk sau in mediul rural ucrainian daca nu vorbesti rusa? Vrei sa mori de foame ca nu te intelege nici dracu ce spui?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

Разумеется? Noroc cu traducerea integrata in Chrome

frunzaverde

#876
In (foarte) scurt timp CFR si TFC (care folosesc serviciile Informatica Feroviara) vor avea un nou sistem de mersul trenurilor si de rezervari. Care chiar arata mai de secol 21. Si care nu va necesita log-in pentru cumpararea de bilete.

Ca si asta curent, sistemul va permite inclusiv cumpararea de bilete multi-operator si interogarea mersului cu schimbari intre operator. Dar, cum nu exista nici acorduri intre operatori nici lege care sa-i oblige, e foarte posibil ca functia asta sa nu existe decat pe site-ul infofer, nu si pe site-urile operatorilor

Puteti sa vedeti o varianta beta aici : http://mersultrenurilorcfr.ro/Itineraries. Implementarea la operatori in viitorul apropiat.

Simultan, CFR SA (Infra) angajeaza CEO. Ia uitati cum arata anuntul : http://www.cfr.ro/files/anunt%20recrutare/. Varianta in Dambovitsa Inglish este savuros... Campionat de furculisioane pe metru patrat. Bineinteles, anuntul e livrat ca docx, ca lipsa de profesionalism sa fie completa.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

gruiarew

Frumos, doar că nu merge cum trebuie. Sibiu-Margina îmi arată doar trenul direct nu și cel cu "escală" la Vințu sau Alba-Iulia. Se pare că au implementat și pe http://infofer.ro/ Păcat ca nu mai arată conexiunile ci doar variantele directe.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

etravel

Quote from: frunzaverde on June 21, 2018, 01:49:05 AM
In (foarte) scurt timp CFR si TFC (care folosesc serviciile Informatica Feroviara) vor avea un nou sistem de mersul trenurilor si de rezervari. Care chiar arata mai de secol 21. Si care nu va necesita log-in pentru cumpararea de bilete.
Ceea ce exista in pagina aceea este un nou front end, nu un sistem. Perfectibil (la IR 1631 nu imi arata orele de sosire in statii, de exemplu) dar deja mult mai bun decat ceea ce exista acum. Pun pariu ca back end-ul ('sistemul') este exact acelasi, doar nu-i vad pe CFR incarcand toate rutele intr-un mare GDS global si vanzand de acolo.
E salutar faptul ca s-au decis totusi sa schimbe infectia aia de interfata din anii 1995. Sau poate s-or fi inspirat citind pe aici, mai stii...

cristi5

Am cauta ieri Tulcea-Brasov. bahn.de mi-a dat varianta cu schimbare in Fetesti pe un tren spre Satu-Mare. Trebuie sa iau biletele online pana sambata. Inteleg ca trebuie sa ma pregatesc de aventuri :)))


Sent from my iPhone using Tapatalk

Andi

Interesant e ca arata si compunerea trenurilor (cu seria de vagon), insa nu la toate trenurile.

frunzaverde

#881
Quote from: etravel on June 21, 2018, 09:45:58 AM
Ceea ce exista in pagina aceea este un nou front end, nu un sistem.

Bineinteles. E un front-end la platforma XSELL (care e echivalentul CRS-ului la CFR) si la IRIS (care e dispatch-ul CFR). Back-end-urile sunt absolut ok.

Quote from: etravel on June 21, 2018, 09:45:58 AM
doar nu-i vad pe CFR incarcand toate rutele intr-un mare GDS global si vanzand de acolo.

Nu vor putea face asta vreodata. GDS-urile pot fi un complement, in nici un caz solutia completa. Nu de alta, dar e foarte greu sa obtii mai mult de 5-10 coduri IATA pentru destinatii RailFly. Merge solutia DB, unde intreaga retea, indiferent de statie, este QYG cu statia ca comentariu, dar apoi tot la interfata cu un sistem proprietar (gen XSELL) ajungi.

Quote from: cristi5 on June 21, 2018, 09:47:09 AM
Am cauta ieri Tulcea-Brasov. bahn.de mi-a dat varianta cu schimbare in Fetesti pe un tren spre Satu-Mare. Trebuie sa iau biletele online pana sambata. Inteleg ca trebuie sa ma pregatesc de aventuri :)))

De pe 28 iunie ai urmatoarele optiuni:

IR1688 Tulcea (13:10) - Medgidia (16:12); IR1945 Medgidia (17:47) - Brasov (22:31). Daca cumva scapi conexiunea cu IR1945 (desi 1h intarziere n-o sa se intample), vine din spate IR1931 Medgidia (18:33) - Brasov (23:30). Ambele merg prin Bucuresti Baneasa, asa ca trebuie sa schimbi in Medgidia.

Sau IR1688 Tulcea (13:10) - Fetesti (17:13) cu schimbare Regio Calatori IR16089 cu plecare Fetesti (17:34) sosire Brasov (22:03). Asta e pe doua bilete separate, si deci daca-l scapi trebuie sa iei alt bilet (la 1931 de exemplu, din Fetesti), ca in Romania nu este nimic similar cu ResPlus.

IR1688 e Desiro, dar toate cele trei perechi Tulcea - Medgidia sunt cu Desiro. IR1945 si IR1931 sunt sezoniere de 140, deci garantat compunere pestrita. 1931 are vagon restaurant. La clasa a II-a e pestrita compunerea, dar sigur va exista macar un 21-86 in grupa Brasov. CFR a promis in scris ca toate trenurile estivale vor avea climatizare in toate vagoanele. IR-ul Regio Calatori e mai rustic (sunt rame frantuzesti suburbane reconstruite), dar are si el aer conditionat.

Gara din Medgidia e renovata. Nu prea sunt multe lucruri de facut, dar 1h nu e mult de asteptat. Fetesti e un dezastru.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

Quote from: frunzaverde on June 21, 2018, 11:05:06 AMGDS-urile pot fi un complement, in nici un caz solutia completa. Nu de alta, dar e foarte greu sa obtii mai mult de 5-10 coduri IATA pentru destinatii RailFly. Merge solutia DB, unde intreaga retea, indiferent de statie, este QYG cu statia ca comentariu, dar apoi tot la interfata cu un sistem proprietar (gen XSELL) ajungi.
Partea proasta e ca XSELL, din cate inteleg de la tine, NU are API-uri ceea ce reduce la zero atat posbilitatile de interconectare cu alte sisteme, cat si cu aplicatii third party de rezervare, scrise de dezvoltatori. Suntem totusi in 2018.

frunzaverde

Quote from: etravel on June 21, 2018, 11:21:07 AM
Partea proasta e ca XSELL, din cate inteleg de la tine, NU are API-uri ceea ce reduce la zero atat posbilitatile de interconectare cu alte sisteme, cat si cu aplicatii third party de rezervare, scrise de dezvoltatori. Suntem totusi in 2018.

Nu are API-uri publice. Private are sigur. Nu de alta, dar ZebraPay are propria lor interfata de vanzari bilete CFR, care comunica direct cu XSELL. Interfata care arata diferit, si accepta si alte mijloace de plata decat CFR Calatori (aparent si Bitcoin si carduri pre-platite).

Problema cu API-urile in Romania e ca nu exista un clearing house / escrow de plata la nivel national. Nimeni nu-si asuma riscul ca tu sa emiti biletul ca terta parte (producatorul si furnizorul de API) si sa trimiti banii "later on".  Nu exista ceva gen Dwolla sau Klarna sau ... care fac chestiile astea posibile in locuri gen SUA sau SE.  Si nu exista nici ceva international -  echivalentul clearing-house-ului IATA, care permite GDS-urilor sa existe - clearing house-ul cailor ferate europene (Bureau Central de Clearing) e blocat undeva in anii '50.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

Quote from: frunzaverde on June 21, 2018, 11:51:28 AMNimeni nu-si asuma riscul ca tu sa emiti biletul ca terta parte (producatorul si furnizorul de API) si sa trimiti banii "later on". 
Pe de alta parte, nimeni nu impiedica pe nimeni sa incheie acorduri bilaterale cu colateral drept garantie pentru emitere - depui 'n' EUR pentru garantarea emiterii a 200 bilete pe zi, de exemplu. O practica in genul colateralului pe care il depun agentiile de turism exact in acelasi scop - garantarea colectarii ulterioare a sumelor incasate pe biletele de avion. Solutii se pot gasi si se gasesc, totul este sa existe vointa necesara.