News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Time-and-Space

cum sa nu merite 10 km sa legi o tara de aeroportul capitalei cu trenul, fara transbordare metrou, ar merita si 100km, chiar nu exista investitii pe multimodal persoane in romania si fonduri UE ?

frunzaverde

Quote from: Neufunk on September 17, 2017, 10:33:31 PM
La noi nu se merita mai baieti, nu vedeti ca asta spun expertii. Noi nu avem nevoie de mai nimic, ca nu e fezabil, nu ne trebuie, nu va fi folosit..

Faptul ca reconstructia totala la standarde similare cu ce a fost sub masca "reabilitarii" e o porcarie si faptul ca propui tot felul de solutii nefezabile care iti sunt instant demontate nu inseamna ca totul e nefezabil.

Proiectul propus de @cristi5 e perfect fezabil si necesar. Tunele de 20 km pe sub Carpati ca sa legi Brasovul de Bucuresti cu 5 minute mai repede (de exemplu), nu.

Quote from: Neufunk on September 17, 2017, 10:33:31 PM
La Otopeni este o treaba complicata. Ce rost are sa faci tren daca nu poti sa te conectezi decat la Gara de Nord? Nu mai bine faci direct o linie de metrou adevarata si ai terminat tot balciul?

O linie de metrou costa de vreo 10 ori mai mult decat costa o linie de tren si ofera capacitati de vreo 5-20 de ori mai mari. Nu e necesara o astfel de magistrala spre Otopeni, traficul aerian fiind de departe insuficient pentru metrou si suburbiile/cartierele deservite de o densitate prea mica pentru metrou.

Quote from: Neufunk on September 17, 2017, 10:33:31 PM
Daca vrei trenuri nationale care sa opreasca la Otopeni inainte sa continue carte Gara de Nord iti trebuie o ramificatie electrificata destul de lunga (cam vreo 10 kilometrii electrificati, asta daca vei opera doar cu trenuri bi-directionale). Merita? Sincer sa fiu, aici nu prea sunt convins.

Daca vrei o gara infundata la T1 (terminalul curent) al Otopeniului iti trebuie:

1. O linie ferata noua de aproximativ 3.5 km, din care cam 1 km in tunel.
2. O gara in tunel cu un peron si doua linii.
3. Electrificarea unui segment de aproximativ 5.5 km, intre statia Mogosoaia si noua gara.
4. Restabilirea electrificarii intre statia Mogosoaia si Bucuresti Triaj, aproximativ 4.5 km. Ideal ar fi cu tot cu electrificarea firului I (numai firul II a fost electrificat, azi e in paragina).

Astea toate ar costa sub 200 milioane de euro, poate chiar mai putin. O noua magistrala de metrou va bate miliardul.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

vancouver

@Neufunk. Parerea mea:

Cu siguranta se merita. Se merita sa avem un trafic feroviar civilizat si cu schimbare rapida la aeroport. In primul rand trenurile care merg pe Valea Prahovei, dar si cele spre Moldova si spre Constanta merita sa aibe oprire la Gara Aeroport Otopeni. Si totul trebuie gandit cu cap, pentru ca in viitor si trenurile HSR sa poata folosi aceasta linie, adica linia trebuie sa fi trasata pentru a putea fi folosita in viitor cu 200-230 km/h intre Bucuresti si aeroport, iar dupa aceea prevazuta posibilitatea de a se desprinde viitoarea linie HSR spre nord-est.

Dupa constructia garii si legaturii, aceasta trebuie sa devina noua magistrala 1000 intre Bucuresti si Ploiesti pentru trenurile de rang superior.

Independent de legatura feroviara (destinata 99% locuitorilor din alte orase decat Bucuresti si celor care-i viziteaza), trebuie facut si metroul (care se adreseaza 99% bucurestenilor).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

Quote from: vancouver on September 17, 2017, 11:43:16 PM
Si totul trebuie gandit cu cap, pentru ca in viitor si trenurile HSR sa poata folosi aceasta linie, adica linia trebuie sa fi trasata pentru a putea fi folosita in viitor cu 200-230 km/h intre Bucuresti si aeroport, iar dupa aceea prevazuta posibilitatea de a se desprinde viitoarea linie HSR spre nord-est.
Nu stiu daca merita efortul sa proiectezi la 200 km/h Bucuresti-Otopeni.
Puri si simplu un tren "standard" nu are cand sa atinga o astfel de viteza pe o distanta atat de scurta.
(NU doar scurta, dar si tare "cotita", si la capitolul asta se pare ca nu exista alternativa viabile de "indreptat" traseul...)
Iar un HSR "adevarat", eventual "tilt", ar putea poate sa "prinda" +200km/h, dar cu conditia sa NU opreasca in Otopeni (desi nu cred, pur si simplu curba de intrare in Gara OTP va fi mult prea stransa).

Cu alte cuvinte, daca nu se face o linie complet noua, pur si simplu nu va putea circula nici un HSR "in regim HSR" intre GdN si Gara OTP....
Mie cel putin asa imi rezulta din ce vad pe planse...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Daca tot facem M6, nu ar fi o solutie mutarea Garii de Nord la Otopeni?
Bineinteles am avea nevoie si de prelungirea M2 pana acolo si de adus linia CF de la Ploiesti tot acolo.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Glumesti, nu ?...

Dar oricum de o pagina suntem off-topic rau de tot...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Time-and-Space

@TibiV scuze am observat tarziu sfatul tau.
Observ ca nu pot trimite mesaje personale, poate e o eroare temporara.

dr4qul4

mai ai nevoie de 6 postari si vei putea trimtie si mesaje private :))
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

E greu să faceți offtopic pe threadul asta, dar reușiți cu brio. :)

dr4qul4

Mai bine aici decat in alta parte  :D
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

rizzuh

Oare cum poti face off-topic pe un topic de off-topic? :p


Ionut

Avem si discutii serioase.
Dati like/share pe Facebook! :cheers:




API @ Facebook

O federație sindicală feroviară, în parteneriat cu CFR Călători, ne anunță că astăzi le lansează românilor o provocare: "#SePoate călători în condiții civilizate pe calea ferată din România?" În următoarea perioadă un vagon de clasa a doua, etalon, dotat cu echipamente și tehnologii moderne, va străbate țara și le va oferi românilor o experiență interesantă de călătorie.

Salutăm această inițiativă a companiei! Credem că românii merită să primească servicii și condiții de transport pe calea ferată exact ca în țările civilizate: timpi de călătorie acceptabili, fără întârzieri, vagoane curate, internet wireless.

Le dorim succes în acest proiect pilot și sperăm să vedem implementarea acestor soluții și servicii pe cât mai multe rute și trenuri! Da, #SePoate!

















Powered by API/PUM imgur uploader

frunzaverde

Quote from: gruiarew on September 18, 2017, 03:16:44 PM
Firefox can't find the server at sepoate.cfrcalatori.ro.

Subdomeniul e disponibil exclusiv pe intranetul CFR Calatori. Deci doar pe wifi-ul din vagoanele dotate cu wifi.

E restrictionat din cauza drepturilor de autor pentru continut si din cauza ca informatiile vor fi adaptate pentru fiecare trasa in parte.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut

^^ Cateva detalii despre campanie.




Sindicalistii feroviari lanseaza o campanie pentru investitii in sistemul de transport feroviar



Federatia Nationala Feroviara Miscare Comercial Vagoane (FNFMCV) a lansat, la 18 septembrie, o campanie denumita ,,#SEPOATE", cu scopul de a obtine semnaturile necesare pentru initierea unei petitii online, ce solicita introducerea in Proiectul de tara (finalizat cu ocazia centenarului ,,Romania 2018"), a unei prevederi pentru derularea de investitii multianuale in sistemul de transport feroviar din Romania. Campania se va desfasura in perioada 18 septembrie – 11 noiembrie iar Federatia spera sa obtina doua milioane de semnaturi.

In acest sens, pe reteaua de cai ferate din Romania va fi introdus in circulatie un vagon modern, prin intermediul acestei masuri subliniindu-se faptul ca si pe calea ferata din Romania se poate circula in conditii similare cu cele din Uniunea Europeana.

Vagonul ce va fi atasat trenurilor din reteaua interna de cale ferata este unul modern, ce raspunde tuturor exigentelor europene precum confort maxim, aer conditionat, WiFi gratuit si sisteme audio-video pentru informarea calatorilor precum si personal insotitor de tren (stewards).

Federatia Nationala Feroviara Miscare Comercial Vagoane propune cresterea calitatii serviciilor de transport feroviar prin achizitia de material rulant nou, prin dezvoltarea si modernizarea sistemelor de transport de mare capacitate si a retelei de transport feroviar suburban care realizeaza conexiunea intre marile aglomerari urbane. De asemenea Federatia propune si dezvotarea cailor de comunicatii intre zonele rurale si cele urbane in vederea cresterii calitatii serviciilor de transport feroviar.

,,Avem in prezent un contract in derulare pentru modernizarea a inca 57 de vagoane de transport pasageri, ce presupune modernizarea sistemului de aer conditionat, instalarea sistemului WiFi, modernizarea scaunelor pentru introducerea unui confort sporit" precizeaza ministrul Cuc.

ClubFeroviar.ro

rizzuh

La care trenuri va fi atasat vagonul?