News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Sorinus

Domnestii de Sus avea intradevar o ghereta, care e in paragina si de fapt este h. Anghelesti avea cladire maricica, poate a fost candva HM. Dar e in paragina. CFR pastreaza hc in denumire chiar daca de fapt e h.

Poarta Alba pe M800 e trecuta hc, dar cladirea (ceva gen o mica sala de asteptare si vanzatorul de bilete) e in paragina. Mostistea apare hc. dar cladirea a fost vanduta (e ingradita cu gard metalic).

Strehaia hc mai exista, e de fapt statia de calatori utilizata de oras. Dar majoritatea au disparut.

frunzaverde

Quote from: gruiarew on August 31, 2017, 12:22:06 PM
Nu merge cu automate oridecare ar fi. Le fac praf în maxim 3 luni. Nu ar fi mai ok să iai bilete direct din tren și gata?

Asta se poate la CFR si azi si s-a putut dintotdeauna. Te sui in tren, te prezinti la nas, spui unde te-ai suit, si-ti taie bilet la pret de casa. Sau dai jumate si nu-ti taie deloc.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Redox


cristi5

#423
Da nu mai bine luam toti de pe net? Toti au fb la mine-n sat, dar cand e vorba sa-si ia bilet de tren de pe mobil (au si card) se fac ca nu stiau ca se poate. De fapt, nici nu prea recunosc ca merg cu trenu ca au masina... uneori coaja, dar au.

Pe bune, cu un app decent s-ar rezolva usor problema asta. Cine n-are mobil sau card, ia de la nasu si gata.

rizzuh

Spune-le tu la CFR sa faca un app decent. Ai uitat ce site au? :lol:

Nu uita ca CFR inca are webcam pentru tabela de sosiri/plecari din gari, desi este un sistem foarte bine pus la punct care are toate informatiile electronic, trebuie doar facuta o interfata frumoasa pentru el (acum este ingropat in diverse pagini si iframe-uri; distractie pe mobil).

cristi5

#425
Vreau sa zic ca exista in Romania tehnologia si know-how pt un asemenea app, trebuie doar strategie si management. Cu astea stam mai prost. Din cate vad, CFR par sa aiba un "centru de calcul" ca acum 30 de ani iar inginerii de acolo fac si ei ce pot.

E complet necunoscuta ideea sa contractezi app-ul la o firma de IxD (Interaction Design) care sa faca conceptualizare si implementare centrate pe utilizator/client/calator etc. Nici nu trebuie sa fie firma romaneasca, trebuie doar sa faca interviuri cu utilizatorii si alte mici cercetari pe teren pe romaneste... Ei fac si implementarea interfetei/app-ului/site-ului, le trebuie doar o legatura de comunicare cu back-endul CFR. O firma de 5 oameni iti face app-ul la un pret cam cat intretinerea sediului MT/CFR pe o luna.

Mastodontii birocratici de stat suedezi, precum fiscul sau casa de asigurari, toti urati de cetateni pt ca aveau formulare putine dar uneori stupide, au inceput astfel de procese acum 15 ani. Au acum niste app-uri de zici ca-s Uber...

Profesorul care a pornit treaba asta la fisc este acum "Sweden's digital champion" aica reprezentantul Suediei pt digitalizare la Comisia Europeana. Se intalneste regulat cu reprezentantii celorlalte state si m-a pus in legatura cu reprezentantul Romaniei. Cred ca n-a auzit nimeni de el. O sinecura politica probabil. Am incercat o colaborare, nicio sansa.

cristi5

#426
Quote from: rizzuh on September 01, 2017, 10:10:22 AM
Nu uita ca CFR inca are webcam pentru tabela de sosiri/plecari din gari, desi este un sistem foarte bine pus la punct care are toate informatiile electronic

Eu sunt centrat pe utilizator/calator, nu ma intereseaza cum e implementat. Din punctul asta de vedere, webcam-ul a fost la vremea lui o solutie simpla, ieftina si rapida si din punct de vedere al calatorului are functia principala similara cu un sistem avansat.  Sigur, e usor comic dar isi face treaba.

Mai bine asa decat sa fi bagat statul un purcoi de bani in ceva super sistem Asesoft care dureaza chipurile 5 ani sa-l implementezi si care functioneaza _numai_ daca statul plateste o "taxa de protectie" lunara _si_  patronul e in libertate... ca vezi acum au probleme ca baza de date cu pensiile (speciale?) parca e sub controlul unei firme.

Nu numai managementul strategic ci si partea asta cu centrarea pe utilizator/cetatean e de neconceput la noi. Totul e centrat pe functionar si ierarhia de putere din spatele lui, iar cetateanul trebuie mereu sa se disculpe in fata statului, ca asa e cel mai simplu pentru functionar. Nu ca el al vrea neaparat raul cetateanului, dar nici prin gand nu-i trece sa structureze procesele axat pe cetatean...

rizzuh

Quote from: cristi5 on September 01, 2017, 11:54:05 AM
Vreau sa zic ca exista in Romania tehnologia si know-how pt un asemenea app, trebuie doar strategie si management. Cu astea stam mai prost. Din cate vad, CFR par sa aiba un "centru de calcul" ca acum 30 de ani iar inginerii de acolo fac si ei ce pot.

A, da, cu siguranta, daca ar avea CFR un management profesionist, ar putea folosit la maxim sistemele din cadrul Infofer. O firma de IT poate face un site si aplicatii de mobil foarte usor pt. utilizatori sa isi poate vedea trenurile, sa cumpere bilete, etc. pentru o suma mica comparativ cu cat se toaca aiurea la CFR. Dar daca nu iese spaga... :((

Quote from: cristi5 on September 01, 2017, 11:54:05 AM
Mastodontii birocratici de stat suedezi, precum fiscul sau casa de asigurari, toti urati de cetateni pt ca aveau formulare putine dar uneori stupide, au inceput astfel de procese acum 15 ani. Au acum niste app-uri de zici ca-s Uber...

Aia fac chestii si fara spaga, nu ca noi. Pan' si premieru' a recunoscut asta.
Sau daca iau spaga, tot fac treaba buna, nu ca la noi in batjocura.

Quote from: cristi5 on September 01, 2017, 12:16:21 PM
Eu sunt centrat pe utilizator/calator, nu ma intereseaza cum e implementat. Din punctul asta de vedere, webcam-ul a fost la vremea lui o solutie simpla, ieftina si rapida si din punct de vedere al calatorului are functia principala similara cu un sistem avansat.  Sigur, e usor comic dar isi face treaba.

Mai bine asa decat sa fi bagat statul un purcoi de bani in ceva super sistem Asesoft care dureaza chipurile 5 ani sa-l implementezi si care functioneaza _numai_ daca statul plateste o "taxa de protectie" lunara _si_  patronul e in libertate... ca vezi acum au probleme ca baza de date cu pensiile (speciale?) parca e sub controlul unei firme.

La timpul ala da, era o solutie simpla, ieftina si rapida. Dar CFR are un sistem care spune pentru fiecare tren unde exact se afla, care a fost ultima statie prin care a trecut, cata intarziere are. De acolo si vin datele pentru acele tabele din gari. Mai mult, sistemul este expus pe site-urile CFR Calatori si CFR Infrastructura, dar intr-un mod absolut execrabil: paginile se numesc "Trenul meu" si "Informatii din gari"; pe cfr.ro este pe prima pagina, in meniul din stanga, dar pe cfrcalatori.ro habar n-am unde le gasesti.

Am un singur adjectiv care descrie CFR la capitolul "web": idioti.

rizzuh

Quote from: gruiarew on September 01, 2017, 01:22:14 PM
Ziceți voi ce ziceți dar eu când i-am rugat să modifice / adauge chestii pe pagină au făcut-o.

Foarte bine de stiut ;)

Quote from: gruiarew on September 01, 2017, 01:22:14 PM
Poate pur și simplu nu știu / nu-și dau seama.

Si asta in sine este o problema.

cristi5

Quote from: gruiarew on September 01, 2017, 01:22:14 PM
Ziceți voi ce ziceți dar eu când i-am rugat să modifice / adauge chestii pe pagină au făcut-o. Poate pur și simplu nu știu / nu-și dau seama.

Da, pentru ca educatia Human-Computer Interaction la noi era zero probabil, la vremea cand inginerii de acolo faceau scoala. Acum sunt cativa profesori, stiu unul la UTCN.

Dar de la a implementa sugestii la a desfasura un proces centrat pe utilizator, mai mănânci o pită.

cristi5

#430
Cel mai bine ar fi daca ar publica API (application programming interface, nu Pro Infrastructura) sa poata oricine sa faca un app de urmarit trenuri, de luat bilete, etc. Chiar daca toti banii se duc la CFR, eu cred ca ar fi voluntari... Asa face RATBul din Stockholm, app-ul cel mai folosit nu e al lor, ci e facut de un voluntar.

Dar la CFR se intampla exact opusul. Au pus captcha pentru orice rahat,  ca sa se asigure ca e un om, nu un program care cauta... De exemplu nu poti sa vezi unde e un tren daca nu completezi un captcha.

frunzaverde

Quote from: cristi5 on September 01, 2017, 02:16:43 PM
Da, pentru ca educatia Human-Computer Interaction la noi era zero probabil, la vremea cand inginerii de acolo faceau scoala. Acum sunt cativa profesori, stiu unul la UTCN.

Si pentru ca firma (de stat) care face sistemul de distributie bilete si de management al traficului, nu poate oferi salarii competitive pe piata din Romania, asa ca are o gramada de oameni slabi, si care n-au nici o idee cu ce se mananca comertul electronic.

Si mai e o problema: Legea lui Conway, aplicata pe feroviar. CFR Calatori nu are cum sa opereze un sistem propriu de vanzari on-line, pentru ca sistemul de vanzari (xSELL) este proprietatea unei alte firme, numite Informatica Feroviara SA (firma tot de stat). De-aici iframe-urile - pentru ca Informatica Feroviara livreaza un produs de-a gata, care nu poate fi integrat altfel in site.

Un API ar fi ideal - dar e o problema pentru un API public - nu exista echivalentul Klarna in Romania, care sa-si asume riscul (si sa efectueze verificarea) ca consumatorul API-ului implementeaza corect API-ul; certifica incasarea corecta a platii (sau facturarea corecta) si isi asuma riscul ca tranzactia are loc in ambele directii corect. Fara asa ceva, nu poate exista un API de vanzare deschis pentru reimplementare publicului larg.

In Romania nici macar API-urile direct consumator->IFN/Banca pentru e-comert direct (unde furnizorul de serviciu este si incasatorul platii) nu sunt foarte dezvoltate, chiar si PayU prefera ca plata sa se faca FIZIC pe pagina lor de web, nu via un API.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

Quote from: frunzaverde on September 01, 2017, 06:54:53 PM
Si pentru ca firma (de stat) care face sistemul de distributie bilete si de management al traficului, nu poate oferi salarii competitive pe piata din Romania, asa ca are o gramada de oameni slabi, si care n-au nici o idee cu ce se mananca comertul electronic.
Evident ca nu au nici cea mai mica idee, dar nu asta e baiul, ci ca nici macar nu se uita la ceea ce au facut altii. E asa de greu sa se uite la voyages.sncf.com, de exemplu? Sau sa puna mana sa vada care e sistemul de rezervari al SNCF si cam cum se distribuie SNCF in GDS-uri, ca sa faca si ei la fel? Cam cat de greu e, principial vorbind? Acum pe bune, nu e nevoie de nu stiu ce IQ.

rizzuh

#433
Sunt curios de ce CFR-ul numeroteaza asa locurile in vagon. Avem IR73, vagonul 1, 21-86 (curat, modern, prize, supraveghere video, nota 10). Locurile sunt numerotatae in felul urmaror:
- in dreapta avem: 61 geam, 62 geam, 63 culoar, 68 culoar
- in stanga avem: 64 culoar, 65 geam, 66 culoar, 67 geam

Locurile 63 si 64 sunt ambele la culoar, dar in directiile opuse (unul catre locomotiva si celalalt invers). Intr-o parte locurile la geam sunt numerotate consecutiv, in cealalta nu.

WTF? Care este logica? Sunt pe telefon, altfel as desena o schema.

LE: Numerotarea era asemanator ca aici: https://imgur.com/lWRrous

Inca un aspect, vagoanele sunt numerotate de la coada, nu de la locomotiva (apropo, locomotiva a fost maghiara). Asa se intampla la toate trenurile impare? IR72 era numerotat de la locomotiva, sau este totul arbitrar?

vancouver

#434
Si in Germania lumea se mira din acelasi motiv. Mai mult, sistemul de numerotare specific vagoanelor care au exclusiv compartimente s-a pastrat si in vagoanele comune, care se folosesc acum pe scara larga la trenurile ICE / IC / TGV si asa mai departe, chiar daca acum locurile sunt altfel cuplate:

https://www.noz.de/deutschland-welt/gut-zu-wissen/artikel/698956/nach-welchem-prinzip-werden-die-sitze-im-zug-nummeriert

Explicatia este o conventie veche (articolul nu spune cat de veche), prin care toate tarile din Europa au decis sa numeroteze la fel vagoanele, astfel ca sistemul de rezervare sa fie mereu si peste tot acelasi si sa nu apara incurcaturi la trenurile internationale.

Exista planuri de refacere mai logica a numerotarii, dar asta implica numai in Germania:
- schimbarea aproape completa a tuturor sistemelor informatice de emitere de bilete si rezervari (pentru a fi compatibile cu ambele sisteme de numerotare)
- aplicarea unui numar de ca. 200.000 etichete noi in trenuri

PS. Iata schema actuala:


Dupa cum vezi toate locurile cu 5 si 6 la urma sunt la geam, si toate cu 1 si 2 la celalalt geam, respectiv in compartimente locurile cu 1 si 2 sunt la culoar.

Daca vrei sa stai fata in fata la geam iti rezervi intotdeauna locurile cu 6 si 5 la urma, de ex. 36 si 35. Si daca vrei sa stai la culoar intotdeauna 31 si 32. La clasa intai locurile cu 7 si 8 lipsesc. De aceea, pentru a pastra pozitia celorlalte, la clasa a doua locurile cu 7 si 8 au intrat intre celelalte, la mijloc. (tu se pare ca ai incurcat 66 cu 67, probabil 67 era la culoar si 66 la geam.)

Asadar, daca suprimam locurile cu 7 si 8 la urma, adica la clasa intai, avem asa pe fiecare bancheta: - usa 61 63 65 geam - si pe partea cealalta - usa 62 64 66 geam -. Ceea ce este destul de logic. La clasa a doua se intercaleaza 67 si 68, dar 61 si 62 trebuie sa ramana la culoar si 65+66 la geam. Apoi, in vagoanele fara compartiment, locurile se impart intre drepta si stanga si apare culoarul in mijlocul lor, ceea ce le face sa para haotice.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.