News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

Un  pasionat de cf din Austria care vine des in ro mi-a zis ca si cu liniile reabilitate la 160, drumul Viena-Arad dureaza exagerat de mult din cauza intrarii in Budapesta. Ceva de genul ca trenul ocoleste f mult si cu viteza mica.

mr.L

Asta sa fie problema, ca n-ar Ungaria o gara centrala ca Wien HBF? La Curtici si Lokoshaza se sta in total 1h05' pentru ca nu suntem in spatiul Schengen, altfel Arad-Budapesta ar trebui sa fie in maxim 2h15' dupa finalizarea lucrarilor la unguri si ridicarea vtezelor la 160km/h.

Pe Budapesta-Viena urmeaza lucrari care vor ridica vitezele de circulatie pe tronsoanele pe care se circula acum doar cu 80-120, cand va fi gata toata lucrarea de la Arad la Viena, un drum cu trenul nu va dura mai mult de 4h30'.

cristi5

Ma bucur ca API pune piciorul in prag in legatura cu licitatii si alte birocratii care sunt in mod clar cauza subdezvoltarii infrastructurii romanesti. Nu ne mai putem plange ca n-avem bani, refrenul din secolul trecut suna tot mai fals.

Dar cand am vazut scrisoarea deschisa m-am gandit: pe CF nu facem nimic in directia asta? Cand au inceput licitatiile pe km 614-Simeria? Cand vor licita Sighisoara-Brasov? Ce vor face pe Brasov-Predeal, in care cincinal vor inchide coridorul? Cum e cu electrificarea si "modernizarea" (la 120, adica perioada interbelica) Cluj-Oradea? Lipsa de viziune cu gara infundata la Otopeni si alte asemenea.

Daca inteleg bine, pe CF o problema majora e proiectarea proasta in contextul FIDIC rosu, care afecteaza atat atribuirea cat si executia. Dar cam aceeasi problema pare sa urmeze la sectoarele de munte de autostrada.

Ionut

Ba da, facem! Doar ca pe CF nu prea suntem in tema. Eu unul sunt total pe dinafara cand vine vorba de domeniul feroviar. Haideti sa vedem cine se pricepe de pe-aici si sa construim o pozitie.

cristi5

Quote from: mr.L on October 17, 2016, 02:23:40 PM
Asta sa fie problema, ca n-ar Ungaria o gara centrala ca Wien HBF? La Curtici si Lokoshaza se sta in total 1h05' pentru ca nu suntem in spatiul Schengen, altfel Arad-Budapesta ar trebui sa fie in maxim 2h15' dupa finalizarea lucrarilor la unguri si ridicarea vtezelor la 160km/h.
Wien HBF? Te referi la Wien Nord (Praterstern)? Aia e intr-adevar de trecere, dar garile de lung parcurs sunt infundate. Se pleaca spre ro de la gara de vest, spre Italia de la gara de sud, etc. Asta nu-l deranja pe austriacul meu, el voia doar sa nu intre in Budapesta :) E drept, la Viena exista o smecherie: poti sa iei S-bahn pana la Bruck/Leitha si pana ocoleste Dacia tot orasul venind de la gara de vest, il ajungi "din urma".

Quote from: mr.L on October 17, 2016, 02:23:40 PM
Pe Budapesta-Viena urmeaza lucrari care vor ridica vitezele de circulatie pe tronsoanele pe care se circula acum doar cu 80-120, cand va fi gata toata lucrarea de la Arad la Viena, un drum cu trenul nu va dura mai mult de 4h30'.

Aici vitezele maxime conform OSM. Datele sunt probabil vechi (si lipsa de ex pe Cegled-Budapesta) dar Budapesta-Viena pare a fi reabilitat la 140-160.
http://www.openrailwaymap.org/?lang=&lat=47.02333368818491&lon=19.0997314453125&zoom=8&style=maxspeed

Ma rog, nu stiu daca se poate evita intrarea in Budapesta, asa e la CF intr-un oras mare, intri cu trenul pana in centru. Dar Keleti e cam peste mana, daca ar intra de ex la Deli, poate ar dura mai putin Viena-Arad.

PS: zona aia din Viena unde e gara de vest e periculoasa, este atata shopping (Mariahilferstrasse) ca era sa pierdem trenul odata cu copii mici, carucior, etc :)

anacronox

De fapt cred ca vorbeste de Wien Mitte, noua gara centrala a Vienei.

cristi5

#51
Acum am inteles. Wien Hbf e fosta Sudbanhof din 2014. Si nu mai e infundata, e gara de trecere, well done! Sudbahnhof nici nu prea avea acces la metrou (doar s-bahn si tramvai daca-mi amintesc bine), Hbf e bine legata la U1 spre vest. Ce miscare buna au facut. Budapesta, pe cand? Bucuresti? :)

https://en.wikipedia.org/wiki/Wien_Hauptbahnhof

Deci nu se mai pleaca spre ro de la Westbanhof, de la shopping :)

Wien Mitte e intr-adevar centrala dar e trafic local, S-bahn si City Airport Train (care apropo e cu doar cateva minute mai rapid decat S-bahn-ul obisnuit, dar pleaca ceva mai des si e mai scump)


mr.L

#52
Quote from: cristi5 on October 21, 2016, 10:27:01 AM

Aici vitezele maxime conform OSM. Datele sunt probabil vechi (si lipsa de ex pe Cegled-Budapesta) dar Budapesta-Viena pare a fi reabilitat la 140-160.
http://www.openrailwaymap.org/?lang=&lat=47.02333368818491&lon=19.0997314453125&zoom=8&style=maxspeed


Linia Budapesta-Viena a fost reabilitata acum foarte multi ani la viteza maxima de 160km/h pe anumite tronsoane, insa sunt inca portiuni de linie pe care se circula doar cu 100-120-140km/h, si chiar mici zone pe care se circula doar cu 80km/h care vor fi eliminate pe viitor. Portiunile alea se vad chiar pe openrailmap.org.

Deci linia nu este complet reabilitata, vor urma alte lucrari, printre care sistem complet de semnalizare ETCS2. Targetul MAV-Oebb pe viitor este de a cobora la 2 ore timpii de parcurgere ai acestei distante.

Doar un mic exemplu in sustinerea afirmatiilor mele: tronsonul Tata- Biatorbagy care este pregatit pentru a intra in reabilitare in perioada urmatoare, 2017+2020 http://bencsikjanos.hu/befejezodott-a-biatorbagy-tata-vasuti-vonalszakasz-atepitesenek-elokeszitese/.

In prezent doar pe cca 90km din cca 270km de cale ferata intre Budapesta si Viena se circula cu viteze de 160km/h. Scopul proiectelor urmatoare este ca pe cca 70% din distanta  sa se poata circula cu asemenea viteze, si de a se elimina toate restrictiile,in prezent fiind doua importante la 80km/h.


Harry

"Patriotii" vin la Midia pe calea ferata


foto: US Army

alinuttt

Si prin romania trec trenuri militare cu garnituri pline de tancuri...

Harry

^^ Da, dar acum e vorba de sosirea pentru prima data in Romania a rachetelor Patriot

nenea_hartia

@Ionut: fără supărare, dar cred că n-ai fost inspirat când ai împărțit secțiunea ,,Feroviar" într-o mie de subsecțiuni. ,,Feroviarul" nu e foarte frecventat și cred că era mai bine să lași doar 2-3 thread-uri generaliste, spre exemplu ,,Material Rulant", în care oamenii să posteze tot ce are legătură cu materialul rulant.

Ionut

Vedem daca am fost inspirat sau nu. :)
Incerc(am) sa construim si sectiunea feroviara. E nevoie.

Poate pui si tu umarul, asa cum ai facut odata pe rutier. Ce vremuri. :cheers:

alinuttt

Domnule nene_hartia, domeniul feroviar este mult mai amplu decat domeniul rutier aproape din toate punctele de vedere. Vorba lui Ionut. Daca punem toti mana si punem accent si pe domeniul feroviar(deosebit de important) va fi foarte util...

nenea_hartia

@Ionut: de aici, de unde locuiesc acum, nu prea se mai poate mare lucru. :(
(Am găsit pe HDD câteva din pozele cu Salva-Vișeu sau tunelurile de la Sighișoara și Daneș pe care mi le-a șters Imageshack cand s-au ,,rebranduit" fără să-i avertizeze pe cei care aveau cont acolo. Le re-uploadez, dar e frecție la piciorul de lemn. Am pierdut sute de poze).

@alinuttt: Știu că domeniul feroviar este amplu. Eu spuneam doar că secțiunea de pe acest forum nu e foarte frecventată. Din păcate.
Nu trebuie să mi te adresezi cu ,,domnule". ,,Nenea" ăla era o glumă între câțiva colegi de serviciu, dar acum mi-a rămas așa. :)