News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

vancouver

#30
Din cate stiu ruta este mai lunga: Brasov - Int. Buzaului - Buzau - Tandarei - Harsova - Constanta. S-a si construit un tunel de 4 km intre Brasov si Intorsura pe aceasta ruta. Ideea era sa existe o cale directa intre Brasov si Constanta, evitand Bucurestiul si Valea Prahovei, care era construita dupa standarde invechite (si pastreaza si acum niste limitari de viteza f. severe). Informatiile le am din aduceri aminte, nu am documente.

De aceea eu am si propus ca ruta unei eventuale cai ferate de mare viteza intre Bucuresti si Brasov sa urmeze linia Bucuresti - Mizil (sau Buzau) - Int. Buzaului - Brasov. HSR pe Valea Prahovei eu oricum nu vad cum ar fi posibil. Fie si numai daca ne gandim la deranjul unui eventual santier timp de 5-10 ani.

PS. Iata ceva info aici: https://ro.wikipedia.org/wiki/Calea_ferat%C4%83_Bra%C8%99ov%E2%80%93%C3%8Entorsura_Buz%C4%83ului
Dar fara legatura directa cu intrebarea ta, ref. la Tandarei-Constanta.

PPS. A hai ca am gasit ceva:
QuoteUn proiect îndrăzneţ era construcţia unei căi ferate care să lege Braşovul de Dobrogea prin Pasul Buzăului, tăind munţii printr-o reţea de tuneluri săpate în zona comunei Teliu. Trebuia să fie făcut un traseu între Braşov şi Constanţa, mai scurt cu o sută de kilometri decât cel clasic, prin Ploieşti.
sursa: http://jurnalul.ro/campaniile-jurnalul/redescoperirea-romaniei/tunelul-cu-fantoma-din-intorsura-buzaului-517583.html


Si ATENTIE: tunelul Teliu, cel mai lung din tara si acum (4,3 km), construit intre 1924 si 1929 era prevazut pentru linie dubla ELECTRIFICATA. WOW.

QuoteTunelul Teliu este şi acum cel mai lung din ţară, are 4.369,5 metri. El trebuia să lege comuna braşoveană de Întorsura Buzăului. Era gândit să aibă cale ferată dublă şi electrificată, soluţie revoluţionară în epocă. Realizarea lui a fost încredinţată, după negocieri, firmei germane "Julius Berger". Construcţia lui a durat, cu prelungiri fireşti în România, vreme de cinci ani, între 1924 şi 1929. Costurile bugetare au fost imense.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

Este "recomfortant" ca in 7 decenii nu s-a schimbat nimic... :D
La capitolul furaciuni, desigur...
Progres tehnologic.
Aia furau doar oul, astia fura tot boul :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Harry

#32
@frunzaverde

Eram interesat de traseul pentru CF. Sper ca in scurt timp sa intru in posesia (in format electronic) a schitelor si desenelor privind podul de la Harsova, cu adaugirea ca proiectul s-a facut in 1941 de catre MAN si prevedea un pod atat rutier (cu o banda pe sens) cat si feroviar . Cum ajung pozele la mine le voi posta si aici. Podul avea o arhitectura chiar foarte frumoasa.

frunzaverde

Quote from: Harry on October 05, 2016, 01:04:03 AM
Eram interesat de traseul pentru CF.

De la Giurgeni la Tandarei calea ferata a existat in teren, deci presupun ca nu de aia vorbesti.

Pe partea cealalta a Dunarii linia ar fi urmat destul de indeaproape DN2A pe partea de nord a acestuia, traversand soseaua undeva dupa Dorobantu. Cel putin in versiunea din timpul razboiului, linia s-ar fi conectat in CF existenta Medgidia - Tulcea in gara Carol I (N. Balcescu). Singurele lucrari de care stiu au fost extinderea garii Carol I de la 2 linii la 4 linii in 1943-1944.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut

Iarna nu-i ca vara, dar nici toamna nu-i ca vara.

În primele ore ale dimineţii, 8 trenuri de călători au înregistrat întârzieri în graficul de circulaţie:
IR 1772, Galați – București Nord
IR 1732, Galați– Brașov
IR 1831, Galați–Cluj
R 7360, Galați – Buzău
R 7566, Galați – Mărășești
R 11072, Galați– București Nord
R 7002, Galați–București
R 7568, Galați – Mărășești





CFR Infrastructura

Harry

^^ Cum am promis poze cu podul. Spre aleasa delectare :D













enjoy :cheers:

nenea_hartia


cristi5

Tranzitia s-a incheiat! Fabrica in care faceam practica pe vremea comunismului e acum americana!
http://m.hotnews.ro/stire/21350807
Quote
Grupul american Greenbrier si compania Astra Rail care detine cunoscuta fabrica de vagoane de la Arad au anuntat o fuziune in urma careia va rezulta o companie numita Greenbrier-Astra Rail. Americanii vor avea 75% din actiuni in noua companie si vor plati 60 milioane euro, arata un comunicat publicat pe Nasdaq. Astra Vagoane are afaceri anuale de peste 100 milioane euro si aproximativ 2.500 de angajati. Marele "of" al companiei este ca nu a avut comenzi din Romania, ci doar din afara tarii.

frunzaverde

Quote from: cristi5 on October 13, 2016, 08:36:34 PM
Tranzitia s-a incheiat! Fabrica in care faceam practica pe vremea comunismului e acum americana!

Din nou! A fost a Trinity Industries din 1996 pana in 2005.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

mr.L

#39
Die Bahn renunta la divizia Euronight, preluata de Oebb si rebranduita ca Nightjet. Rutele ofera inclusiv servicii de transport a masinilor personale, dar si a motocicletelor.

Cu o viteza comerciala evident mai redusa decat serviciile normale, adica timpi mai mari cu cca 60% mai mari decat cel obtinut de trenurile de zi, dar cu viteze mult peste cele din Romania.

http://www.oebb.at/file_source/reiseportal/angebote-und-ermaessigungen/Nightjet%20NEU/Folder%20%C3%96BB%20Nightjet%202017.pdf

Speram totusi intr-o extindere si spre est de Budapesta, avand in vedere ca spre Croatia, stat non-Schengen si cu o infrastructura in reconstructie exact ca in Romania, deja exista doua rute Nightjet, cea spre Rijeka evident sezoniera.

Pana atunci, zvonuri tot mai dese conduc la o premiera si la noi, si anume primul tren privat de noapte, sa vedem daca ruta va fi introdusa inca de la noul mers, sau pe parcursul anului 2017. O alta intrebare care persista este daca ruta va fi doar pana la Arad sau , mai departe, spre Budapesta si chiar Viena. Nu va fi un tren de noapte pentru cei care nu au chef sa conduca, desi asta ar fi un target destul de eligibil pentru tara noastra, avand in vedere distantele destul de mari pana in vest.


alinuttt

Nu mai tin minte exact daca am postat aici pe forum un reportaj cu stadiul lucrarilor de reabilitare din gara Tirgu Mures (?)

Ionut

Nu cred ca ai pus... nu vad nimic pe thread-ul garilor.
Uita-te pe thread-ul dedicat garilor si daca nu ai pus, te rog, esti invitatul nostru.

M-as bucura sa avem mult mai multe discutii si update-uri pe zona feroviara! :cheers:

PS: te rog cand pui poze, pune 5-6 maxim 7-8 poze per post pentru a se incarca mai usor pagina (mai ales pe mobil). Multumim anticipat!

frunzaverde

Quote from: mr.L on October 16, 2016, 02:02:28 PM
Speram totusi intr-o extindere si spre est de Budapesta, avand in vedere ca spre Croatia, stat non-Schengen si cu o infrastructura in reconstructie exact ca in Romania, deja exista doua rute Nightjet, cea spre Rijeka evident sezoniera.

Ambele trenuri spre Croatia nu vor fi operate de ÖBB/Nightjet ci de HZ, fiind practic doar un rebranding partial al serviciilor de noapte existente deja. Nu se vor oferi servicii de transport multi-modal de vreun fel pentru aceste trenuri - vor folosi vagoane standard din parcul de vagoane de dormit HZ (nu stiu daca le vor revopsi intr-o schema noua).

Ambele trenuri au un parcurs extrem de scurt prin Croatia. Rijeka - Sapanje Gr. sunt 35 km, iar Zagreb - Dobova sunt 27 km. Reteaua slovena (pe care intra) e in stare buna.

Si Budapesta - Viena - Muenchen este operat tot in regim 'partener' de catre MAV, fiind practic doar o miscare comerciala de rebranding a unor servicii pre-existente.

CFR probabil ar putea intra cu un serviciu Timisoara - Arad - Budapesta - Viena - Muenchen. Timisoara - Viena, care direct ar fi cam 6h30, n-are sens ca tren de noapte. Iar Dacia, care ar fi candidatul romanesc la 'Nightjet partner' nu are cum respecta termenele de punctualitate si standardele de viteza cerute de ÖBB pentru branding.

Cat despre trenul privat, interesant, mai ales daca or sa ofere tarife interesante. Cine ar fi operatorul? Stiu ca Regiotrans a cumparat acum multi ani vagoane de dormit, dar n-au circulat nici macar o zi.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

ioandorin

#43
Quote from: frunzaverde on October 16, 2016, 07:21:49 PM
Cat despre trenul privat, interesant, mai ales daca or sa ofere tarife interesante. Cine ar fi operatorul? Stiu ca Regiotrans a cumparat acum multi ani vagoane de dormit, dar n-au circulat nici macar o zi.
Nu ASTRA calatori ? Pe la gara,prin Arad,printre cfr-isti se vorbeste ca ei ar vrea sa intre de la noul mers sau mai tarziu cu o pereche de Arad-Bucuresti sau Constanta,cum ca ar cauta personal de tren (mecanici,sefi de tren),dar la ei in curte NICI o miscare,nu se vad alte vagoane in afara de cele ale cfr cal. sau locomotive,in afara de cea de manevra si una "trasa" la gard !

mr.L

#44
Quote from: frunzaverde on October 16, 2016, 07:21:49 PM

CFR probabil ar putea intra cu un serviciu Timisoara - Arad - Budapesta - Viena - Muenchen. Timisoara - Viena, care direct ar fi cam 6h30, n-are sens ca tren de noapte. Iar Dacia, care ar fi candidatul romanesc la 'Nightjet partner' nu are cum respecta termenele de punctualitate si standardele de viteza cerute de ÖBB pentru branding.

Nu cred in preluari sau combinatii de mai mult de doua companii. Cred insa in dorinta de expansiune a austriecilor in materie de rute spre Romania si Bulgaria, asa cum s-a intamplat cu Cehia, Slovacia, Croatia, pe masura ce infrastructura se realizeaza. Deci mai degraba vad Oebb facand Timisoara-Munchen, decat CFR Calatori.

Deci mai degraba vad pe viitor Viena devenind hub si cap de linie pentru trenurile venite dinspre est, iar Budapesta gara de tranzit spre Romania si Bulgaria, ultima via Calafat. Pana atunci, in perioada urmatoare, targetul ar fi reducerea timpilor de stationare la frontiere, eventual un control unic la Curtici pentru dus, si Lokoshaza pentru retur, plus prelungirea unor trenuri internationale care ajung doar la Budapesta, pana la Arad si chiar Timisoara. Peste inca cinci ani de zile, adica dupa finalizarea lucrarilor intre km.614 si Simeria, trasele se pot prelungi chiar pana la Sighisoara, Cluj Napoca, si ulterior Brasov.

Quote from: frunzaverde on October 16, 2016, 07:21:49 PMCat despre trenul privat, interesant, mai ales daca or sa ofere tarife interesante. Cine ar fi operatorul? Stiu ca Regiotrans a cumparat acum multi ani vagoane de dormit, dar n-au circulat nici macar o zi.

Astra Calatori Arad detine o societate denumita Astra Trans Carpatic http://www.listamarci.ro/marca-astra-trans-carpatic-185946.htm care a detinut pana in luna august a.c. si o licenta feroviara.

Vom vedea insa daca este vorba despre un joint sau nu.

In luna iunie trenul lor a efectuat  teste la 160km/h intre Arad si Curtici.