News:

Tur de forță pe A0, 12-13 martie:
A0 Sud 3, A0 Nord 1.

Main Menu

[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

sab

#2010
In zona respectiva spatura are 25m latime.



Iar peronul are aproape 8m latime.Asa cum spuneam, de proiectare s-au ocupat niste specialisti.



Cat despre scut, era Scut Semi-mecanizat. Sapatura era pur manuala (designul fiind copiat dupa un utilaj englezesc de la inceputul secolului, Romania fiind mult ramasa in urma tehnologic), insa montajul inelelor de la tunel era mecanizat.
Asa arata un scut romanesc, iar denumirea de "Scut", vine de la faptul ca fiecare muncitor era protejat de acest capat (nu sapa in galerie deschisa ca in  mina)  Practic nu exista capat care sa se roteasca si sa sape, fiecare om sapa cu tarnacopul si muta pamantul cu lopata in spatiul dedicat, adica in acele camarute, unii mai sus, altii mai jos.
In spate se montau inelele, iar scutul era impins pneumatic pe masura ce se avansa cu sapatura.




danutzu_1069

#2011
@etravel, ca sa iti raspunzi singur la intrebare, trebuie sa priveste terenul in ansamblu, nu de la nivelul solului.
Cel mai bine o faci pe harta ANCPI, unde vezi conturul 282135 care reprezinta suprafața expropriata pentru construcția stației și a anexelor. Acum, ia aceiași suprafață și mut-o pe partea cealaltă a drumului și vezi ce obstacole ai,, și ce înseamnă sa îngrădești zona.

LE; numerele cadastrale care tin de M6. incep de la 282113, la statia 1 Mai

AndreiB

Cred ca solutia cea mai simpla e o pasarela supraterana acoperita de la DN1 la Mall Baneasa, cu banda rulanta.

Ar rezolva problema de acces de la metrou la centrul comercial, cu costuri minime.

survola

Quote from: sab on February 04, 2025, 07:24:02 AMCat despre scut, era Scut Semi-mecanizat. Sapatura era pur manuala (designul fiind copiat dupa un utilaj englezesc de la inceputul secolului, Romania fiind mult ramasa in urma tehnologic)
Probabil așa se săpau și primele deep-tube din Londra, deschise traficului pe la 1890.

sab

#2014
Nu este nevoie de nicio pasarela, exista acces subteran pe acea parte. Mai departe este treaba mall-ului.

@survola Exact, tehnologia de executie la noi a fost de anii 1900.





Powered by API/PUM imgur uploader

etravel

Quote from: sab on February 04, 2025, 07:24:02 AMIar peronul are aproape 8m latime.
de sus pare mic spatiul, dar probabil e doar perspectiva pe care o da poza respectiva, facuta de pe pod.

Quote from: sab on February 04, 2025, 07:24:02 AMAsa cum spuneam, de proiectare s-au ocupat niste specialisti.
Categoric.



AndreiB

@sab

Pana mergi la jos pe mall mai mananci o paine + timpul pierdut pentru traversari.

O pasarela supraterana ar permite benzi rulante ca la aeroport, si ar dubla viteza de deplasare + protectie impotriva vremii.

Metroul din Bucuresti sufera enorm la capitolul "last mile", inclusiv mall Baneasa. E pacat sa nu il facem mai accesibil.

sab

#2017
Asa cum spuneam, mai departe este treaba mall-ului. Pot sa aiba inclusiv o abordare eleganta, subterana, cum a facut Sun Plaza.
Desi eu am dubii ca te o sa vina multi la cumparaturi cu metroul acolo... ;)

danutzu_1069

Daa, o sa vina la ikea cu metroul sa cumpere un dulap sau o canapea... :lol:  :lol:

BIGRED1984

Nu e vb doar de IKEA, e cel mai mare mall din Bucuresti, vedeti cum circula STB pe acolo.
O sa aiba foarte multi clienti metroul, chiar si ikea nu vinde doar mobila, veniti la metrou la Pallady sa vedeti cu ce se pleaca in brate.

Spadan


skinner

Am rugat pe cineva sa imi faca niste poze din turn la 1 mai. Sunt de azi dimineata.

vedere intersectie


vedere spre pod constanta



Powered by API/PUM imgur uploader

xenotium2

^ Te asteptam si cand incep sa darame bucata din vechiul tunel si atunci cand vor scoate TBM-ul din PSS. Foarte bun punctul din care s-au facut pozele. Ma oftic ca nu am de unde sa fac poze de sus la Aeroport Baneasa, iar zona e interzisa dronelor.

Xed

Multumim pentru vederea de sus de la 1 Mai! La cum arata santierul, mai stam cu siguranta 1 an pana inchid si renunta la restrictiile de la suprafata.
In acelasi timp, am vazut ca nu s-a postat comunicatul Metrorex din 23 ianuarie aici, pe topic. Il las mai jos.

QuoteMetrorex anunță informații actualizate privind prelungirea restricțiilor de trafic pentru lucrări la Magistrala 6 de metrou, Secțiunea Sud, 1 Mai - Tokyo

            București, 23 ianuarie, 2025 - Pentru activități de execuție în cadrul contractului ,,Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă - Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai-Otopeni). Proiectare și execuție structură de rezistență stații, galerii și tuneluri. Lotul 1. - 1Mai-Tokyo", METROREX anunță prelungirea restricțiilor de trafic de pe aliniamentul viitoarei linii de metrou M6, Secțiunea Sud.

            Conform Avizelor reînnoite de autoritățile de resort, traficul în următoarele zone este restricționat după cum urmează:

- în zona 1 Mai, pe timp de noapte, traficul este închis în intervalul orar 22:00 - 06:00, pe străzile Carpați, Mircești și Caransebeș, cu excepția riveranilor și a mijloacelor de transport în comun, pe perioada execuției lucrărilor aferente proiectului. Participantii la trafic sunt rugați să folosească în acest interval orar rutele alternative de ocolire a zonei de lucrări (prin Strada Pajurei, Strada Jiului, către Bulevardul Poligrafiei), conform semnalizării rutiere instalată încă de la intersecția Bd. Bucureștii Noi / Șoseaua Chitilei / Calea Griviței;

- în zona 1 Mai - Pajura, restricțiile de trafic se prelungesc până la 30.09.2025;

- în zona Pajura, restricțiile de trafic se prelungesc pe toată perioada autorizației de construire, nr. 80/12.12.2023, emisă de Ministerul Transporturilor, până la 22 martie 2027;

- în zonele Pajura - Romexpo - Piața Presei Libere, restricțiile se prelungesc până la 30.09.2025;

- în zona Gara Băneasa, restricțiile se prelungesc până la 31.01.2025;

- pentru viitoarele stații 1 Mai, Aeroport Băneasa și Tokyo, avizele de prelungire sunt în curs de eliberare, urmând să revenim cu informații actualizate la momentul la care primim decizia autorităților de resort.

Metrorex le mulțumește pentru înțelegere tuturor participanților la trafic pe ruta mai sus menționată, precum și rezidenților și companiilor care își desfășoară activitatea în proximitatea zonelor de lucrări.

            Magistrala 6 va asigura legătura directă de la Gara de Nord la Aeroportul Internațional Otopeni.  Pe un traseu de 14,2 km aceasta va cuprinde 12 stații de metrou: Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroportul Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I. C. Brătianu, Aeroportul Internațional Henri Coandă.

Proiectul "Magistrala 6. 1 Mai - Otopeni, Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă - Otopeni" este unul de utilitate publică, de interes național, conform Hotărârii Guvernului nr. 496/2017, cu modificările și completările ulterioare, prin care se asigură nevoile de mobilitate ale persoanelor prin dezvoltarea rețelei de transport trans european.

Pentru informații actualizate, consultați pagina: www.magistrala6.ro.

Lucrările de Proiectare și execuție structură de rezistență stații, galerii și tuneluri ale Lotului 1 - 1Mai-Tokyo sunt finanțate prin PNRR. Finanțat de Uniunea Europeană -UrmătoareaGenerațieUE

Sursa: metrorex.ro

sab

#2024
In poze se vede foarte bine amploarea santierului, asta pentru cei care cred ca "se puteau lasa o banda-doua deschise"...Si inca nu au inceput lucrarile adevarate.

Un an? Mai degraba termenul  este cel de la Pajura, 2027.. Si aceste este unul optimist, daca nu apar intarzieri...