[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Va rugasem sa discutati despre conexiunea OTP cu orasul pe thread-ul aeroportului. :)
:cheers:

voicul

Quote from: 133 313 on October 14, 2016, 10:29:52 AM
Pana una alta s-au inventat studiile de fezabilitate si cifrele oferite de OTP ca total de calatori nesegregati pe criteriul plecari-sosiri in zi-luna-an nu reusesc sa scoata fezabilitatea la liman pentru M6. Acel M6 pentru care unii s-au imprumutat de la JICA ca asa le-a sunat lor.

Nici pe sectiunea din B a M6 nu da la calcul? Adica sa fie destui calatori cati sa se faca metrou?

Goldmund

voicul,
eu am pus cateva filme cu S-Bahn-ul care circula in multe orase si orasele din jurul oraselor mari si se vad cat de "aglomerate" sunt. Aici, eu calatoresc frecvent cu S 4,5 si 6 si pot spune ca spre capetele lor(incepand cu ultimele 4-5 statii) trenurile sunt mai mult goale(cu toate ca de obicei sunt doua si chiar trei trenuri  legate impreuna, deci f. lungi! Goale!) Iar explicatia cu "astia sunt bogati si-si permit", e chiar invers: tarile bogate fac cele mai mari economii, calculeaza exact de ce e nevoie, etc..Exact aici banul public nu este aruncat aiurea(cu mici exceptii) - si atunci? Calatorul e "rege", indiferent ca sunt mii, sau "doar" zeci intr-o statie...

M6 poate fi eficient doar pe anumite portiuni, dar util si necesar pe intreg parcursul. Si da, aveti dreptate : cine spune ca alte magistrale de metrou, daca s-ar construi..., ar fi mai aglomerate, mai necesare, poate are dreptate, dar asa nu se face nimic in Romania, de ex. putinul care s-a facut pana acum.
Chiar crede cineva ca in locul Canalului Dunarea-Marea Neagra, ceasca ar fi construit autostrazi? Cu cine? Cu Armata de pe santier?! Sau in loc de Casa Poporului s-ar fi construit spitale si  gradinite moderne?!? Poate cineva serios sa argumenteze in acest fel ?!

M6 va fi construit, pacat ca este construit atat de tarziu....

133 313

#213
Quote from: voicul on October 14, 2016, 10:53:25 AM
Nici pe sectiunea din B a M6 nu da la calcul? Adica sa fie destui calatori cati sa se faca metrou?
Eu nu pot sa fac teoria chibritului la nesfarsit. pe la "metrou usor" vi se poate explica perfect de ce RACORDURILE care se tot varsa in M1 nu dau la calcul. Poti sa faci racord si spre Mogosoaia de la Straulesti, de la Gara la Baneasa, de la Iancului la Pantelimon, de la Eroilor la Valea Ialomitei, de la Obor in Colentina, de la Unirii in Rahova... dar nu poti sa-i transbordezi in M1, ca nu mai ai fizic loc.

"Circulaţia, paralizată la metroul din Capitală. Trei femei au leşinat în 30 de minute"
https://www.realitatea.net/circulatia-paralizata-la-metroul-din-capitala-trei-femei-au-lesinat-in-30-de-minute_1993680.html

Deci hai sa mai aducem calatori care sa stea... unde?
Fara Obor-Mosilor-Mantuleasa-Unirii si Eroilor-Universitate-Iancului nu mai iese la calcul nici un racord. Inclusiv "magistrala" 6. 
P.S. @Goldmund, vezi ca 6 ministri au preferat sa demisioneze decat sa dea cu subsemnatul pe M6. Poti sa canti melodia pe cate forumuri vrei. Metroul nu poate functiona 90% din subventie.
TOCMAI AM POSTAT MAI SUS MOTIVUL PENTRU CARE M6 NU ESTE VIABIL IN MOMENTUL ASTA. Circulatie blocata la Victoriei spre Basarab inseamna PIERDUT AVION PE OTP.
Pentru M6 trebuie intai dublat M2 cu M4 de la Eroii Revolutiei spre Gara, ca sa eviti M1 intre Victoriei si Basarab daca vii din sud.

Goldmund


Ionut

^ Legat de M6 sunt doar cateva declaratii fara substanta:

Deşi nu a strâns decât o treime din banii necesari pentru construcţia liniei spre Otopeni, şeful Metrorex vrea să dea drumul în următoarele două luni licitaţiilor pentru tuneluri şi staţii. Marin Aldea, director general al Metrorex: ,,În situaţia în care lucrările încep în semestrul 2 2017, în semestrul 2 2021 vom circula cu trenul la Aeroportul Otopeni." Deocamdată cele 330 de miilioane de euro de la japonezi acoperă doar consultanţa şi o treime din costul lucrărilor la structura celor 12 staţii şi a celor 14 kilometri de tuneluri. Restul banilor ar putea veni de la Bruxelles.

Digi24

Cred ca trebuie sa facem intr-adevar thread pentru promisiuni si pentru Metrorex.

ion59

Adică să dureze licitațiile pentru alegerea constructorului plus proiectarea și toate avizele de mediu, construcție etc. doar vreun an ( noi. 2016- semestru 2 2017) când ei abia au stabilit traseul și stațiile?  Ar fi minunat!

GDPR

Buse la hotnews: "Magistrala 6 pe care eu mă străduiesc să o trec prin Guvern într-o săptămână-două, este marea mea dorinţă... Dacă este ceva ce vreau într-adevăr să las în spate este această Magistrală 6 – o să fie, dacă o să fie începută acum, în 2021-2022."

Sa ne amintim ca proiectul de HG pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 1030/2009 privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii ,,Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni" şi aprobarea declanşării procedurii de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică ,,Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni (Magistala 6. 1 Mai - Otopeni)" a fost publicat pe site-ul MT in 23.09.2016.

alex8

Cand s-a facut ultima data un calcul cu privire la numarul de utilizatori ai metroului pentru linia M6?

Ce trafic de pasageri va avea aeroportul in anul 2021?

TibiV

http://gov.ro/ro/guvernul/sedinte-guvern/magistrala-6-de-metrou-gara-de-nord-aeroport-otopeni-indicatorii-tehnico-economici-au-fost-aprobati

Quote

Magistrala 6 de metrou – Gara de Nord – Aeroport Otopeni – indicatorii tehnico-economici au fost aprobați
08 Decembrie

Indicatorii tehnico-economici pentru Magistrala 6 de metrou – Gara de Nord – Aeroport Otopeni au fost aprobați, astăzi, 8.12.2016, printr-o Hotărâre de Guvern, promovată de Metrorex şi Ministerul Transporturilor.

Magistrala 6, realizează extinderea rețelei actuale de metrou din stația 1 Mai până la Aeroportul Internațional Henri Coandă București pe o lungime de 14,2 km și cu o capacitate de transport de 50.000 de călători/oră. Această nouă magistrală asigură legătura directă între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni.

Termenul estimat de începere a lucrărilor este a doua jumătate a anului 2017, iar durata de execuție este de 48 de luni.

Valoarea totală a investiției este de 5,9 mld. lei (TVA inclus). Finanţarea se va realiza din acordul de împrumut încheiat între Guvernul României și Agenția Japoneză pentru Cooperare Internațională (JICA), din fonduri externe nerambursabile prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020 și de la bugetul de stat.

Traseul va avea 12 stații, iar amplasarea acestora va fi următoarea:

1.   Staţia Pajura -  în lungul căii ferate, în ampriza străzii Băiculeşti.

2.   Stația Expoziţiei - în cadrul ariei delimitate de Bulevardul Expoziției, Bulevardul Poligrafiei și strada Parcului, în proximitatea complexului expozițional Romexpo.

3.   Stația Piața Montreal - de-a lungul Bulevardului Mărăști, între cele două pasaje subterane auto dinspre Drumul Național București-Ploiești către Bulevardul Mărăști, respectiv Șoseaua Kiseleff, în proximitatea Parcului Herăstrău și a clădirii Presei Libere.

4.   Stația Gara Băneasa - adiacent Drumului Național București – Ploiești, pe espalanada din fața Gării CFR Băneasa.

5.   Stația Aeroportul Băneasa - adiacent Drumului Național București – Ploiești, în proximitatea aeroportului Băneasa.

6.   Stația Tokyo - de-a lungul Drumului Național București – Ploiești, în proximitatea Complexului Comercial Băneasa.

7.   Stația Washington - adiacent Drumului Național București – Ploiești, în zona intersecției acestuia cu străzile Jandarmeriei și Bulevardul Liviu Librescu, în zona Institutului de Meteorologie, în zona de Est a podului rutier.

8.   Stația Paris - de-a lungul Drumului Național București – Ploiești, în nordul străzii Aleea Padina, în proximitatea Liceului Francez Anna de Noailles și a Țiriac Auto Service.

9.   Stația Bruxelles - de-a lungul Drumului Național București-Ploiești, la Nord  de linia de centură a Capitalei, în dreptul piciorului pasajului rutier de subtraversare a căii ferate de centură înspre orașul Otopeni.

10. Stația Otopeni - în orașul Otopeni, de-a lungul străzii Calea Bucureştilor la intersecție cu strada 23 August.

11. Stația Ion I. C. Brătianu - în lungul străzii Calea Bucureştilor, între străzile Zborului și Nicolae Grigorescu.

12. Stația Aeroportul Otopeni - sub parcarea aferentă Aeroportului Internațional Henri Coandă-Otopeni.

Obiectivele generale ale Proiectului se aliniază cu Strategia Europa 2020: un transport modernizat și sustenabil la nivel urban, promovarea dezvoltării economice și îmbunătățirea calității mediului.

Această magistrală va permite legarea directă între Gara de Nord și Aeroport Otopeni, fără transbordarea călătorilor prin schimbarea peroanelor şi a trenurilor.

De asemenea, va putea fi asigurat accesul direct al călătorilor în întreaga reţea de metrou prin staţia existentă Basarab 1-2. Amplasarea staţiilor de metrou va fi realizată în punctele de maxim interes al călătorilor (Complexul Expozițional Romexpo, Complexul Comercial Băneasa, Gara Băneasa, Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni, etc.), dar va permite și dezvoltarea economică a zonelor.

Proiectul este inclus în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă București - Ilfov.

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Goldmund

Sper sa nu vina un guvern care sa blocheze din nou totul. Cu toate ca noul guvern poate bloca si A1(Valea Oltului) si alte proiecte aprobate, incepute.
Romania are nevoie de continuitate in economie si transporturi si doar atunci  vom vorbi de o dezvoltare durabila, indiferent cu ce programe, sau proiecte...
Daca acest proiect M6 va fi construit pana la OTP, este o solutie benefica pentru viitor, inca o data, singura in care avem specialisti buni la nivel UE, iar M4 e normal ca va fi continut spre sudul capitalei, poate chiar mai curand decat cred scepticii...

Ionut

Am mutat discutia despre M6/tren/OTP pe thread-ul dedicat, cel cu nodul intermodal OTP. Acolo este locul discutiilor pe tema asta. Aici pe M6 discutam strict de linia de metrou noua. Multumesc!

Goldmund


GDPR

MT: Magistrala 6 de metrou, prioritară pentru Executiv; terenurile din zonă, expropriate după adoptarea unei Hotărâri de Guvern

Potrivit unui comunicat al MT, remis marți seara AGERPRES, ministrul de resort, Răzvan Cuc, s-a întâlnit, cu ambasadorul Japoniei în România, Kisaburo Ishii, pe tema Magistralei de metrou 6 — Secțiunea 1 Mai — Otopeni.
...
"În urma unei analize efectuate la nivelul Ministerului Transporturilor și al conducerii Metrorex, au fost identificate punctele ce necesită o atenție sporită pentru demararea propriu-zisă a proiectului. Astfel, în perioada următoare, terenurile din zona vizată vor fi expropriate după adoptarea unei Hotărâri de Guvern în acest sens. În privința finanțării proiectului, aceasta va fi asigurată prin intermediul fondurilor europene nerambursabile", se mai spune în comunicat.

Agerpres.ro

alecu26

eu tot nu inteleg cine e in spatele acestui proiect de este impins cu atata pasiune in fata indiferent cine e pe la putere. Un elefant care va fi o gaura neagra pentru orice buget. Un fel de Canal Dunare Marea Neagra 2.

Asta comparand cu alte magistrale de metrou care bat pasul pe loc, cu toate ca ar avea trafic si de 10 ori mai mare.

Acu vreo 10 ani cineva-mi spunea ca ar fi Bombardier.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).