News:

.

Main Menu

[B] PMUD Bucuresti

Started by Ionut, April 04, 2016, 07:13:52 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Discutii cu si despre PMUD (Planul de Mobilitate Urbana Durabila) Bucuresti.

nirolf

Documentul poate fi găsit pe site-ul PMB (link direct), împreună cu alte prezentări.

Un video interesant de la una din prezentări:

http://www.youtube.com/v/4MeHS2t7Qvw

nirolf

#2
Quote from: alecu26 on April 04, 2016, 05:12:03 PM
Ionut, ca sa fie mai vizibil, putem face un topic generic PMUD si pe Nivel National.

Si ultimul offtopic pentru cristi ca l-am rumegat tot weekendul:

Cristi, banuiesc ca stii vorba ai cu Bogatul nu-l crede pe sarac ca-i este foame. Cam asa si cu Europa de vest care ne tot bate la cap cu dezvoltarea durabila si mobilitate durabila.

Evident ca acolo unde problema drumurilor este cvasirezolvata, si unde oamenii oricum nu concep sa stea in masina 2 ore sa mearga la serviciu când au alternativa cu transportul public de o ora....ei nu pot sa conceapa ca noi avem aceasta problema.

Sa incerci sa implementezi o dezvoltare durabila in Romania acum, e ca si cum domnul Dascalu incearca sa implementeze Contractele Nationale bazate pe VOB-ul nemtesc. Pur si simplu cultural si istoric vei avea 0 sanse.

Toata lumea uita ca aici suntem in o cultura balcan-oriental-latina, si incearca sa ne spuna uite ce frumos se merge cu bicicleta in Amsterdam. (Am fost recent in Amsterdam si sincer mi se pare incredibil ca aia sunt doar la cateva mii de kilometri de romani, pe acelasi continent. Ce vezi acolo pare desprins din filme futuriste, sau alte planete. Va fi foarte greu sa convingin the average person in Romania, ca sa renunte la masina si sa foloseasca transportul public.

Cultural, eu recunosc chiar daca sunt la o varsta in care mai learn new tricks, nu ma vad facand naveta la serviciu cu bicicleta. Daca eu nu voi merge zilnic cu bicicleta sau macar in week-end, e evident ce invata copilul meu de la mine si cat va merge el cu bicicleta. Si in acest concept stiu zeci de colegi pe vremea când statea in Bucuresti care in veci vecilor nu ar fi mers cu transportul in comun. Citez: ""prefer la mine in masina, ascult muzica care o vreau, daca vreau sa fumez fumez, nu miros transpiratia altora. Nu ma intereseaza ca fac 2 ore pana la serviciu"" Nu stiu de exemplu in Amsterdam cum rezolva problema dusului si a transpiratie. (Plus ca, clima din Bucuresti si Cluj fiind cu tenta temperat continentala....ne duce vara in saptamani intregi de 40-45 Celsius cu 60-70 la nivel de asfalt, si iarna in -10-15 grade pentru lungi perioade). Nu prea am vazut multi bicicilisti in orase gen Atena, Cairo, Moscova, Palermo.

In plus, nu stiu acum gradul de motorizare, dar am un feeling ca totusi suntem muuuuult sub vestici. Chiar si in orasele mari ale tarii. CHIAR SI IN CLUJ, care dupa Caritas dobora niste recorduri privind numarul de masini/cap de locuitor. Deci....in primul si in primul rand, sa ducem mobilitatea locala chiar si nesustenabila la un nivel acceptabil, si dupa aia ne putem gandi la mai multe. Ca sa-l citez si sa-l parafrazez pe profesorul lui north, Solutia la obezitate nu nici sa strangem mai tare cureau in speranta ca din durerea strangulatiei vom manca mai putin, si chiar vom slabi in urmatorii 5-10 ani.. Nu de alta dar asa tratament te poate omora.

O solutie ca a lui north (cu abonamentul lunar) poate functiona, dar in Romania sunt, si asta iar dau exemple de cunoscuti, oameni care au masina si teoretic ar puteao folosi doar pentru concedii (in fapt si-au luat-o doar pentru concedii...ca e greu sa mergi pe litoral cu 2 coopii, bagaje si pe tren cate 24 de ore...sau cat face de la Satu Mare, Baia Mare, Oradea la Mangalia). Cu avionul e inca prohibitiv pretul. Dar odata ce si-au luat masina pentru concedii....se gândesc ca doar nu au dat banii degeaba pe ea, si RCA si taxe si impozite si degradare morala...si atunci o folosesc si pentru a merge la serviciu.

Am copiat aici de pe alt subiect unde eram off-topic.


Eu nu cred că noi suntem atât de diferiți, problema e că doar transportul auto a fost încurajat în ultimul deceniu în București și rezultatul se vede: avem mai multe mașini în trafic!

Părerea mea e că nu e cea mai bună idee să ne uităm la ce au făcut alții acum 40 de ani și să facem și noi la fel în următorii 40. Ar trebui să ne uităm mai atent la ce fac alții în zilele noastre și ce vor să facă în viitor. Să facem și noi ca ei, nu să nu repetăm greșelile lor din trecut!

Uite un articol despre viitor. E lung, dar merită citit în întregime. Am scos câteva părți interesante:

End of the car age: how cities are outgrowing the automobile

QuoteCities around the world are coming to the same conclusion: they'd be better off with far fewer cars. So what's behind this seismic shift in our urban lifestyles? Stephen Moss goes on an epic (car-free) journey to find out.

"If cities in the developing world go through the same cycle that we have in the past 50 years, we have a problem," says Moser. Nelson believes there is a "great opportunity" for radical new solutions, but worries that "the desire for the middle-class lifestyle, which includes a big car" will get in the way. "If you start out planning with cars in mind, everybody learns from the US, so in the middle of cities you'll get six-lane roads. The car becomes king and you design for that, and everybody forgets about everything else. That is still happening a lot in Asia, and when we get a project we try to convince everyone that's not the right thing to do."

[...]

"I hope we are at peak car," says Dan Hill, executive director of futures and best practice, when we settle down to talk in their showroom-cum-lounge. What, even in the developing world? "They have an opportunity to leapfrog and not make the same mistakes we have over the past 50 years," he says optimistically.

[...]

"To me, this last 50 or 60 years feels like an anomaly," says Hill. "If you haven't already guessed, I'm a non-driver. I think we will look back on this time and say, 'Wasn't it odd that we drove ourselves around?' In the 1920s and 30s, you'd have gone to the butcher on your high street, and a grocery boy (it would have been a boy then) would have delivered the goods to your home on a bike – and they'd have been there by the time you got back."

In Hill's view, that age and those services will return. Neighbourhoods and self-sufficient communities will make a comeback in a new era that will be dominated not by the car, but by the smartphone and the network. The commuter is dead. Long live the hipster.

Din același articol, un șef de la BMW:

QuoteSo where does this leave car manufacturers? At a conference on driverless cars organised by the Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT), I buttonhole BMW executive Glenn Schmidt, who is giving a talk on what this future generation of cars means for a manufacturer such as BMW, which has traditionally put great emphasis on the driving experience. In his talk, he admits we are now seeing "a shift from ownership to accessing mobility", and that young people are less likely to own cars than previously. Hence BMW's backing for DriveNow, a car club which has established itself in Germany, the US and, more recently, central London.

"There is a fundamental change taking place," Schmidt tells me, "and if you look at dense urban environments with traffic jams, the solution can't be to stuff more cars into that environment." So BMW will sell fewer cars? "We obviously have the cars in DriveNow; usually younger people choose to use these, and later they will move into buying cars. DriveNow is a mechanism to attract young people. It gives us an edge by attracting younger people and bringing them to our brands, and later on they will be interested in buying our vehicles." That, at least, is what car manufacturers are hoping.

alecu26

Da, stiu exact ce spui. Pe acelasi principiu ""ca singurul lucru care il invatam din istorie e ca nu invatam nimic din istorie"" am sustinut ineptia si solutia tehnica incorect a pasajului Basarab. Peste tot in lume in zone ca alea ale orasului se construieste in subteran. (exemplul meu favorit era BIG DIG-ul din Boston, care a inlocuit o autostrada suspendata construita de americani in anii 50). Alt exemplu privind autostrazile si traficul din centru, e recenta lucrare facuta in Madrid, unde M30 a fost bagata si ea in subteran in mare parte. Acolo nu s-au gandit sa inchida traficul pe ea, sa o ingusteze...sau sa faca cine stie ce.

Tot un exemplu recent ar fi ultrascumpa centura a orasului Stocholm, dar si asta merge majoritatea prin subteran. Deci o centura ca aceea la Cluj....nu vad de ce nu s-ar face, si la ce ar dauna. Vorba lui North, mici afaceristi cum sa-si faca aprovizionarea?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

AdrianB1

Transportul auto nu a fost incurajat, ci a fost lasat de capul lui si s-a dezvoltat haotic. Transportul cu autoturismele e ineficient si poluant in orasele aglomerate, dar e o solutie gasita de cetateni la problema "am nevoie sa ajung din punctul A in punctul B".

Sunt foarte multe zone in Bucuresti unde nu e metrou, iar autobuzele nu sunt nici cele mai de incredere mijloace de transport (la orele de varf nu stii cat faci), nici comfortabile, nici prea civilizate. Foarte putini merg cu bicicleta, altii cu scutere si moto, majoritatea celor care sunt suficient de comozi isi iau masina pentru ca sunt foarte accesibile ca pret, iar parcarea nu e o problema atata timp cat poti parca oriunde fara consecinte. Parchezi aiurea in Viena? 350 de euro amenda. Parchezi aiurea in Washington? Iti salta masina. Parchezi aiurea in Bucuresti, inclusiv in mijlocul unei intersectii? Nu patesti nimic (sunt masini parcate permanent in intersectia Valea Argesului cu Dr. Taberei, de pilda).

Asta inseamna ca daca permiti parcarea aiurea, oamenii o sa cumpere masini peste capacitatea de parcare a orasului, ceea ce mananca si din capacitatea de trafic, ca doar 1 sau 2 benzi devin parcari. Mai esti si primar cretin? Mai faci parcari in spic pe bulevarde pe benzile 1-2 (Iuliu Maniu si altele). In acel moment autobuzele sunt moarte in trafic si daca ai de ales intre a sta blocat in trafic in autobuz si a sta blocat in propriul autoturism normal ca preferi sa stai la tine in masina, pe scaun, fara inghesuiala, fara mirosuri, pipaieli, muzica etc.

Daca s-a da amenzi pentru parcarile pe trotuar si cele neregulamentare pe strazi in 6 luni oamenii si-ar vinde masinile pentru ca nu ar avea unde sa le tina, ar disparea peste 50% din masinile din Bucuresti. Daca s-ar desfiinta si parcarile de pe bulevarde si cele din spatiile verzi, inca 30% din masini ar disparea. Cu doar 1/5 din numarul actual de masini din Bucuresti traficul ar fi mult mai lejer, am prins vremurile cand erau putine masini in Bucuresti si am facut ziua 11 minute din Piata Romana in Dr. Taberei (cu ceva noroc la semafoare) si noaptea 20 minute din aeroportul Otopeni in Militari (semafoarele pe galben intermitent). Pe vremea aia chiar si autobuzele faceau la pranz 15 minute de la capat din Dr. Taberei la Cismigiu pentru ca era traficul lejer si nu statea nimeni de doua ori la acelasi semafor.

Daca in acelasi timp se finalizeaza lucrarile la M4 si M5, cel putin in cartierele deservite de metrou se poate face asa ceva. Raman Colentina, Rahova si Giurgiului in aer, dar in conditii mult mai bune. Nici nu ar mai fi necesare benzile speciale pentru transportul in comun.

De asemenea cu un trafic auto redus s-ar putea merge mult mai bine cu bicicleta. Eu am mers cativa ani la serviciu de primavara pana toamna cu bicicleta, pana m-am ales cu probleme aproape cronice cu gatul influentate si de poluare: pe bicicleta faci efort, respiri intens si cand o inspiratie capteaza noxele emise de un autobuz, atunci pui bicicleta in cui si folosesti orice altceva.

nirolf

#5
Quote from: AdrianB1 on April 05, 2016, 01:54:49 PM
Transportul auto nu a fost incurajat, ci a fost lasat de capul lui si s-a dezvoltat haotic. Transportul cu autoturismele e ineficient si poluant in orasele aglomerate, dar e o solutie gasita de cetateni la problema "am nevoie sa ajung din punctul A in punctul B".

A fost încurajat indirect prin chiar cele semnalate de tine. Faptul că permiți parcarea oricând și oriunde încurajează transportul auto. O spune și nenea ăla din prezentare.

Dar a fost încurajat chiar și direct, dacă te uiți pe marile investiții din oraș din ultimii ani o sa vezi că marea majoritate sunt pentru a îmbunătăți (citește încuraja) transportul auto, în timp ce transportul în comun a regresat puternic în acești ani. Părerea mea este ca tocmai regresul sensibil al transportului a dus la creșterea numărului de mașini din trafic. Și tot aici este și rezolvarea (probabil cea mai importantă din măsuri oricum), propusă și în PMUD: dezvoltarea și fiabilizarea transportului în comun. Care nu se dorește însă, fie din prostie, fie din interes.

Uite ce investiții se fac în Budapesta (printre altele, normal):
Quote
CAF gets contact to supply trams to Budapest :Budapest Transport Centre (BKK) has selected CAF as its preferred bidder for a contract to supply 37 low-floor LRVs with an option for 87 additional vehicles.

The tender, was launched in February, stipulates that 25 of the new LRVs must be 32-36m long while the remaining 12 vehicles will be 56m long, slightly longer than the 55m Siemens Combino already in use in Budapest.

Of the two valid bids, the €90.4m offer from CAF was accepted, being cheaper than Siemens €115m bid. CAF will supply its Urbos LRV, similar to those currently being delivered to the Hungarian city of Debrecen.

The European Union is financing 99.3% of the value of the order

Și uite investițiile de la noi:

- Pasajul Basarab
- Pasaj Piața Presei (unde și-au bătut pur și simplu joc de pietoni și bicicliști prin blocarea accesului în parc pentru bicicliști și părinții cu cărucioare - lifturile nu funcționează nici azi!)
- Piața Sudului (cam singura investiție pe fonduri UE, și cu șanse foarte mari să se piardă și asta din cauza întârzierilor)
- Pod Mihai Bravu (departe de a fi o prioritate)
- Pod Ciurel
- Parcare subterană Universitate
- Pasaj Pipera
- Pasaj Doamna Ghica-Chișinău (unde linia de tramvai nu s-a făcut)
- Pasaj Grigorescu (unde linia de tramvai nu se face)
- Uranus/Buzești (unde din faza a 2-a se pare că au scos linia de tramvai pe care o consider deosebit de importantă pentru că ar lega Rahova/Ferentari direct de Piața Victoriei fără ocolul pe la Unirii, ar degreva 32/M2)
- reabilitare Pantelimon cu amenajare de parcări (și linie de tramvai separată)

- parcare gratis pe oriunde în oraș practic, inclusiv pe trotuare (adică încurajarea mersului cu mașina!)
- toate bulevardele sunt în stare foarte bună, s-au plătit sume mari pentru mentenanța lor (contracte multi-anuale)


AdrianB1

Quote from: nirolf on April 05, 2016, 05:23:03 PM
Dar a fost încurajat chiar și direct, dacă te uiți pe marile investiții din oraș din ultimii ani o sa vezi că marea majoritate sunt pentru a îmbunătăți (citește încuraja) transportul auto, în timp ce transportul în comun a regresat puternic în acești ani. Părerea mea este ca tocmai regresul sensibil al transportului a dus la creșterea numărului de mașini din trafic. Și tot aici este și rezolvarea (probabil cea mai importantă din măsuri oricum), propusă și în PMUD: dezvoltarea și fiabilizarea transportului în comun. Care nu se dorește însă, fie din prostie, fie din interes.
Incorect; daca imbunatatesti ceva nu inseamna ca incurajezi, de pilda daca tratezi pacientii de cancer nu inseamna ca incurajezi boala si daca ajuti saracii nu inseamna ca ii incurajezi sa fie saraci. Uneori sa imbunatatesti ceva inseamna ca faci sa fie mai putin rau, nu neaparat bine.

Insa problema transportului in  comun vesus autoturisme nu e chiar atat de simpla: s-au schimbat destinatiile fara sa se adapteze rutele de transport in comun, unele destinatii de masa au disparut (marile fabrici deservite de metrou), multi bucuresteni s-au mutat in exterior unde nu e transport in comun si nici infrastructura suficienta (existenta Asociatiei Prelungirea Ghencea spune multe), sunt cartiere intregi aparute in zone periferice ale orasului care nu au conexiuni bune la transportul in comun (de unde scriu eu acum si pana la cel mai apropiat metrou sunt 2.5km; pana la cel mai apropiat autobuz, cam 1 km si in toate partile vad case, nu ma blimb cu bicicleta pe camp).

In Budapesta, daca tot e data spre comparatie, sunt mult mai putine masini decat in Bucuresti: nu am vazut acolo nicaieri masini parcate pe 2-3 randuri in zone cu indicatoare de oprire interzisa. Au autostrada in jurul orasului, normal ca trec la urmatorul nivel de investitii, noi inca nu am facut autostrada in jurul capitalei si nu exista un inel median complet si fluent. Daca vrei sa urmam exemplul Budapestei asteapta pana cand o sa avem astea si atunci putem sa comparam rezonabil cele doua orase, altfel comparand mere cu portocale da cu rest in prune si vorbim degeaba.

Da, trebuie sa invatam din greselile altor orase, dar nu sa ramanem in anii '1950 ca infrastructura in orase doar pentru ca altii fac altfel de investitii. Nu pui acoperis unei cladiri pana nu ai pereti, daca spui ca acum e la moda sa pui acoperis si noi nu avem pereti ce facem, il punem peste fundatie?

cezar-mario2012

  Bucureștiul are o problemă de densitate, nu poți elimina mașinile din oraș cu totul și este greu să faci acum peste noapte ce nu s-a făcut în 25 de ani, sau vă e dor de așa ceva:







Eu am prins acele vremuri, dimineața era un dezastru, veneau tramvaiele unul după altul și abia la al treilea reușeam să urc, dar tot pe scară stăteam. Construcția metroului a adus o îmbunătățire a transportului în comun, dar la ora actuală zonele industriale deservite de metrou au cam dispărut. Singura zonă care rezistă și astăzi, chiar se dezvoltă (haotic) este platforma Pipera. Platformele deservite pe vremuri de metrou (pentru ele s-a construit rețeaua) au fost: Semănătoarea, Timpuri Noi, Policolor-Cățelu, Faur, Republica, Titan, Granitu, IMGB, Laromet, nici una nu mai au valorile de atunci. Eu am lucrat în Mecanică Fina, în 1989 avea 8700 de angajați, se lucra în trei schimburi, i-a gândiți-vă câți angajați avea FAUR sau IMGB.Pe acea vreme erau destui muncitori ce veneau din sate din jurul Bucureștiului, aceștia foloseau trenul sau RATA(autobuzul).

nirolf

#8
Quote from: AdrianB1 on April 05, 2016, 06:58:01 PM
Incorect; daca imbunatatesti ceva nu inseamna ca incurajezi, de pilda daca tratezi pacientii de cancer nu inseamna ca incurajezi boala si daca ajuti saracii nu inseamna ca ii incurajezi sa fie saraci. Uneori sa imbunatatesti ceva inseamna ca faci sa fie mai putin rau, nu neaparat bine.

Doar că aici nu vorbim de cancer ci de trafic, analogia nu își are sensul. În trafic se aplică o chestie simplă, deși văd că mulți au o problemă să o înțeleagă: induced demand. Sau dacă vrei să păstrăm analogia, e ca și cum ai trata cancerul cu vitamine.  :)

Quote from: AdrianB1 on April 05, 2016, 06:58:01 PM
Insa problema transportului in  comun vesus autoturisme nu e chiar atat de simpla: s-au schimbat destinatiile fara sa se adapteze rutele de transport in comun, unele destinatii de masa au disparut (marile fabrici deservite de metrou), multi bucuresteni s-au mutat in exterior unde nu e transport in comun si nici infrastructura suficienta (existenta Asociatiei Prelungirea Ghencea spune multe), sunt cartiere intregi aparute in zone periferice ale orasului care nu au conexiuni bune la transportul in comun (de unde scriu eu acum si pana la cel mai apropiat metrou sunt 2.5km; pana la cel mai apropiat autobuz, cam 1 km si in toate partile vad case, nu ma blimb cu bicicleta pe camp).

Ok, și de ce soluția pentru transport public ineficient/depășit/neadaptat este să mergem toți cu mașina și nu să facem transport public eficient? Logica asta mă depășește.

Quote from: AdrianB1 on April 05, 2016, 06:58:01 PM
In Budapesta, daca tot e data spre comparatie, sunt mult mai putine masini decat in Bucuresti: nu am vazut acolo nicaieri masini parcate pe 2-3 randuri in zone cu indicatoare de oprire interzisa. Au autostrada in jurul orasului, normal ca trec la urmatorul nivel de investitii, noi inca nu am facut autostrada in jurul capitalei si nu exista un inel median complet si fluent. Daca vrei sa urmam exemplul Budapestei asteapta pana cand o sa avem astea si atunci putem sa comparam rezonabil cele doua orase, altfel comparand mere cu portocale da cu rest in prune si vorbim degeaba.

Din nou aceiași logică, avem o problemă și tratăm efectul nu cauzele. Ce-ar fi să ne apucăm să rezolvăm problemele alea mai întâi?

Quote from: AdrianB1 on April 05, 2016, 06:58:01 PM
Da, trebuie sa invatam din greselile altor orase, dar nu sa ramanem in anii '1950 ca infrastructura in orase doar pentru ca altii fac altfel de investitii. Nu pui acoperis unei cladiri pana nu ai pereti, daca spui ca acum e la moda sa pui acoperis si noi nu avem pereti ce facem, il punem peste fundatie?

Ok, îți plac analogiile, am înțeles, dar cred că e suficient. Problema pe care o văd eu că noi facem în continuare ce alții dărâmă. În loc să ne concentrăm pe câteva proiecte punctuale și în paralel să îmbunătățim și celelalte moduri de transport noi momentan investim totul în mașini. Facem asta de cel puțin 8 ani, cât o mai ținem așa? Suntem deja orașul cu cel mai mari blocaje de trafic din Europa și pe locul 6 în lume! Așteptăm până în 2025 când orașul o să se blocheze complet?

Quote from: cezar-mario2012 on April 05, 2016, 08:51:28 PM
  Bucureștiul are o problemă de densitate, nu poți elimina mașinile din oraș cu totul și este greu să faci acum peste noapte ce nu s-a făcut în 25 de ani, sau vă e dor de așa ceva:

Văd că asta e o teamă foarte mare a românilor: aoleu, se interzic mașinile. Înțeleg, traume istorice, dar totuși oameni buni, voi ați aruncat un ochi pe PMUD ăsta sau vorbim să ne aflăm în treabă? Îmi pare rău, dar prezența acestor poze pe acest topic îmi arată o mare problemă de înțelegere, o găsesc aproape jignitoare. Ați văzut voi pe undeva vreo propunere să se interzică mașinile, să se dărâme poduri, se închid bulevardele? Nu! Pur și simplu se propune investiția cu cap și în alte moduri de transport. Astfel încât cine nu vrea neapărat să stea cu orele frecând ambreiajul să aibă o alternativă, fie ea bicicletă, tramvai rapid sau mersul pe jos (da, în București până și mersul pe jos este o provocare!). Nu vă confiscă nimeni mașinile, o să puteți să vă ascultați muzica în continuare, o să respirați aerul ăla curat din toba unui VW...

AdrianB1

#9
Quote from: nirolf on April 05, 2016, 10:19:42 PM
Ok, și de ce soluția pentru transport public ineficient/depășit/neadaptat este să mergem toți cu mașina și nu să facem transport public eficient? Logica asta mă depășește.
Nu am spus ca solutia e sa mergem cu masina, ci ca problema transportului in comun nu e atat de simpla ca sa fie rezolvata de benzi unice si autobuze noi. E nevoie, printre altele, de reorganizarea traseelor si de regandirea (sau de gandirea, ca acum sunt gandite cu fundul) subventiilor pentru transportul in comun.
Quote from: nirolf on April 05, 2016, 10:19:42 PMDin nou aceiași logică, avem o problemă și tratăm efectul nu cauzele. Ce-ar fi să ne apucăm să rezolvăm problemele alea mai întâi?
Nu, am zis ca nu poti aplica aceleasi solutii pentru probleme diferite, iar orase in situatii diferite nu au aceleasi probleme ca sa aplici aceleasi solutii. Dupa cum am zis, cand avem autostrada in jurul Bucurestiului sau macar centura completa pe 4 benzi si penetratii suficiente ca sa suporte traficul putem sa ne oprim din investitiile in auto, dar fara niste chestii de baza degeaba discutam de avioane.

Quote from: nirolf on April 05, 2016, 10:19:42 PMProblema pe care o văd eu că noi facem în continuare ce alții dărâmă. ...Așteptăm până în 2025 când orașul o să se blocheze complet?
Deocamdata facem o centura, un inel median (podul Basarab si pasajul de la Sudului) si doua legaturi cu autostrazile (A3 in Petricani si A1 in Ciurel), nici macar alea la capacitate. Cine isi darama centura sau inelul median? Cat despre "facem totul pentru masini", facem de cat ajung banii dupa ce 50% din buget e facut cadou unora sub denumirea de subventie la termoficare si subventie la RATB. Cand s-o termina cu socialismul si bugetul disponibil se va dubla, putem face de vreo 3-4 ori mai multe.

Quote from: nirolf on April 05, 2016, 10:19:42 PMVăd că asta e o teamă foarte mare a românilor: aoleu, se interzic mașinile.
Nu, nu e teama nimanui, desi ar fi bine. Ca tot generalizezi, eu nu prea circul cu masina, nici nu mai am masina si nu imi cumpar pentru ca nu am nevoie, desi nu am nici autobuz si nici metrou in zona (merg cu moto). Dar exista transport in comun, exista ambulante, exista pompieri, si daca vrei sa darami pasajul Basarab asa cum se sugereaza vag mai sus, vreau sa inteleg cum crezi ca o sa traverseze sinele de cale ferata ca sa treaca de pe o parte pe alta a Garii fara sa ia inca 5 minute. Pentru ca la ambulanta si pompieri fiecare minut conteaza si astea nici nu zboara, nici nu merg cu bicicleta.

Ca sa nu intelegi gresit, nu am nimic cu planul ci cu unele idei duse la extrem din ele. Il stiu pe Marian Ivan, unul din cei care au participat la elaborare, dintru-un om perfect normal cu o pasiune pentru domeniu a ajuns un extremist anti-auto, pozitie cu care nu mai sunt de acord mai ales daca nu e sustinuta de  argumente rationale, nu de visuri utopice. Chiar as vrea sa vad 80-90% din masinile din Bucuresti ca dispar, dar din motivul foarte simplu ca nu au loc de parcare si nu doar blocheaza trotuare si strazi, dar strica complet aspectul orasului. Mai merg cateodata pe strazile pe unde am copilarit si dintr-un cartier frumusel si linistit s-a transformat intr-un ghetou. Nu e Ferentari, e Drumul Taberei, si e mai rau decat Ferentari-ul acum 30 de ani.

PS. Miterrand acum vreo 30 de ani a demolat o buna bucata din Paris pentru modernizare. Ce crezi ca a facut, piste de biciclete? Nu, vezi linia de la Place de la Bastille la La Defense, Champs Elysees nu e celebru pentru traficul auto desi e un bulevard extrem de lat. Daca cineva ar propune largirea axei Tineretului-Universitate-Romana-Piata Victoriei cu inca o banda (o banda auto transformata in trotuar) as fi primul care sa fiu de acord.

cezar-mario2012

  Pentru a avea mai puține mașini pe șosea trebuiesc urmate niște etape:
-centură ocolitoare la nivel corespunzător, minim trei benzi pe sens cu intersecții denivelate, trei nivele dacă este necesar(deja acest lucru este ratat pe partea de nord), astfel elimini pe cei care au treabă în altă parte;
-parcări subterane ar fi de preferat, dar pot fi și etajate sau la nivel, acolo unde este spațiu suficient. Astfel vom elibera căile de rulare și vom putea crea bandă specială autobuze și taxiuri, vom elibera trotuare și vom crea benzi de biciclete;
-serviciu activ de ridicări, nu de ciupeală. Ai unde să parchezi, parchează, este scump? Nu îți mai lua mașină;
-crearea de pasaje și lărgirea unor străzi,bulevarde;
-modernizarea,lărgirea și eficientizare rețelei  de transport în comun (metrou, tramvai, troleu și autobuze).

Referitor la cei care vor să mergem toți cu bicicleta, Bucureștiul nu este Amsterdam sau Copenhaga. Clima nu este propice, iarna foarte frig, iar vara este foarte cald. La biroul unde lucrează soția, erau niște angajați tineri care veneau pe bicicletă, acum nu mai vin. De ce? Pentru că li-sa atras atenția că în întâlniri nu trebuie să miroși a transpirație și nici spălarea la chiuvetă nu este prea igenic, nu cred că birourile de la noi au dușuri și vestiare.  În țările mai sudice nu bicicleta este prima opțiune, ci transportul în comun, iar apoi scuterele.

Telvanni

Quote from: cezar-mario2012 on April 06, 2016, 10:04:33 AM
 

Referitor la cei care vor să mergem toți cu bicicleta, Bucureștiul nu este Amsterdam sau Copenhaga. Clima nu este propice, iarna foarte frig, iar vara este foarte cald. La biroul unde lucrează soția, erau niște angajați tineri care veneau pe bicicletă, acum nu mai vin. De ce? Pentru că li-sa atras atenția că în întâlniri nu trebuie să miroși a transpirație și nici spălarea la chiuvetă nu este prea igenic, nu cred că birourile de la noi au dușuri și vestiare.  În țările mai sudice nu bicicleta este prima opțiune, ci transportul în comun, iar apoi scuterele.

Imi pare rau insa ce spui tu nu este adevarat.
In Bucuresti clima este foarte propice tot anul exceptand  cele cateva saptamani cu zapada si/sau ger napraznic si maxim o luna de arsita. Din 12 luni ai minim garantat 10 in care sa mergi cu bicicleta intr-un an de zile.

Dimineata este racoare, daca mergi usor nu transpiri. Cel mai probabil transpiri seara dar...ajungi acasa si poti face dus.

Bucurestiul este plat si avem bulevarde largi, deci loc este destul.

Ne vedem pe 23 la Marsul Biciclistilor?

alecu26

tu vorbesti serios?

Uite ca in aprilie deja, deja din prima parte a zilei sunt peste 20 de grade. Vreo 3-4 luni pe an (cam din 15 mai pana in 15 septembrie), in 90% din zile, la prima ora a zilei si pana seara tarziu, mult dupa apusul soarelui sunt temperaturi de 40 de grade. Temperatura la nivelul asfaltului ajunge si la 50-60 de grade.

Eu nu stiu ce metabolism ai tu, dar eu daca sunt peste 20 de grade afara, orice efort fizic ma face sa transpir.

In plus, de la prima ninsoare, pana la ultima...Bucurestiul e un fel de mizerie, flescaraie murdara continua. Asta poate insemna cam 1 Decembrie, 1 martie. Ca sa poti merge cu bicicleta pe ploaie, ninsoare...etc, trebuie in primul rand asfaltul si trotuarele sa fie curate.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dr4qul4

nu poti merge cu bicicleta cand afara sunt sub 5 grade.
Si nici cand sunt peste 25.
Si oricum, sunt si oameni care NU stiu sa mearga pe bicicleta, si totusi au carnet.

Eu stiu sa merg pe bicicleta dar stau la etajul 8 si oricum nu am loc sa o depozitez. Daca se ofera "salvati Bucurestiul sau ND" sa-mi pazeasca bicicleta, sa-mi care laptopul si sa ma astepte cu camasa curata la intrarea in birou, atunci poate ma mai gandesc.
Dar in nici un caz nu o sa o leg cu lanturi de balustrada de la scara. Sunt unii care procedeaza in asa fel, dar nu se gandesc ca blocheaza singura cale de evacuare in caz de incendiu!!!

In tarile pe care le dati exemplu, traficul si infrastructura rutiera sunt mai dezvoltate ca la noi. Iar clima oceanica inseamna ca iarna au 3 zile cu zapada pe jos, si vara maxim 30 de zile cu soare, si alea intrerupte de zile cu ploi care racoresc asfaltul.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

#14
Merge şi la CF, şi la M6, aşa că o parchez aici.
Ionuț, eşti liber să o muţi sau ştergi dacă nu e OK. Va provoca mai puține reacții revoltate... :)
Ceea ce am citat este la coada-cozilor briefing-ului de la Guvern...

http://gov.ro/ro/guvernul/sedinte-guvern/declaratii-de-presa-sustinute-de-purtatorul-de-cuvant-al-guvernului-dan-suciu-impreuna-cu-ministrul-mediului-apelor-i-padurilor-cristiana-pa-ca-palmer-ministrul-fondurilor-europene-aura-raducu-si-ministrul-transporturilor-dan-costescu



Quote
Reporter: Din partea microbiştilor o întrebare: există vreo şansă ca metroul /.../ pentru ca România să găzduiască meciurile de la Campionatul European din 2020?

/.../

Reporter: Nu, oricare.

Dan Costescu: Eu m-aş adresa întâi celor realişti. Aşa cum arată programarea pentru metrou, pentru a nu face promisiuni, este gata în 2021. Vestea bună este că - ştiţi că în paralel, este una din întrebările pe care mi le-aţi adresat la învestirea mea, m-aţi întrebat ce se întâmplă cu cealaltă  legătură potenţială, feroviară; se vehicula atunci o legătură foarte scumpă, de peste 200 de milioane - ce vă spun acum poate fi considerată în lumea dvs chiar o ştire: după analizările şi reformularea acestui proiect în calea ferată, s-a găsit o variantă pentru a lansa o legătură feroviară ieftină cu aeroportul /.../ suma de 200 de milioane se vor face reparaţiile pe costurile companiei de infrastructură pentru ieşirea din Bucureşti şi se va repara podul de la Mogoşoaia, nu se mai ocoli până la Chitila, şi se va merge direct la aeroport. Asta înseamnă că din aproape 30 de km vom avea de făcut doar 22 până la aeroport, fără să facem nici o investiţie, fără costuri foarte mari, pe acea rută vor fi plasate vehicule moderne gen Desiro sau altele care sunt în programul de achiziţii al CFR Călători. Vestea bună este că la sfârşitul acestui an şi nu în 2020 această legătură cu aeroportul va fi funcţională, legătură care va permite deplasarea din Gara de Nord până la punctul de oprire în Otopeni, în 23 de minute în loc de 48 de minute, deci la mai puţin de jumătate. Ea va funcţiona la parametri normali de exploatare uzuală, zi de zi, până la data campionatului. La data campionatului există varianta de la aeroport către Gara de Nord./.../ Vor fi 48 de trenuri pe zi, deci va putea prelua orice vârf de călători venind dinspre aeroport către Gara de Nord.

Reporter: Şi aţi discutat cu federaţia, o astfel de variantă este acceptată de forul european?

Dan Costescu: Forurile europene stabilesc dimensiunea mingii, a porţii, a terenului. Cu ce ne deplasăm noi suporterii acolo este problema noastră.

Reporter: Nu, dar trebuie să îndeplinim şi noi nişte criterii de infrastructură pe care tot ele le analizează.

Dan Costescu: Glumim, că suntem între suporteri, dar cu toată seriozitatea, ei pun restricţiile la nivel sportiv, nouă ne pun doar restricţia la număr de călători pe oră - sens, condiţie minimă.

Reporter: Pentru că nu cunosc: legătura e directă /.../ autobuz..?

Dan Costescu: Este ca pe toate aeroporturile, prin Munchen de exemplu mergem 10 minute sau 10 km cu aeroportul câteodată, aici avem doar un km şi jumătate. Călătorul nu va cumpăra două bilete, va fi un singur bilet plătit către CFR Călători care îşi angajează şi autobuzele, vor asigura transferul până acolo, un kilometru şi jumătate, atât este de la sensul giratoriu de la ieşire pe care îl ştiţi până la staţia de cale ferată.

Reporter: Deci concluzia ar fi că se pot organiza.

Dan Costescu: Anul acesta, nu că se pot organiza în 2020, da? Anul acesta această legătură va fi operaţională. Până atunci avem o altă şansă, avem şi şansa, dacă extindem investiţia, ca de la punctul de oprire să venim cu varianta de cale ferată în staţia comună pentru /.../ 2020 şi practic să ajungă călatorii, evitând acel transfer cu autobuzul, până în 2020 să vină direct în staţia subterană din faţa aeroportului.

Dan Suciu: Mulţumesc! Paul şi John după aia.

Reporter: Bun, deci când estimaţi că o să avem staţie de tren sau metrou la aeroport?

Dan Costescu: Staţia de tren există, da?

Reporter: Nu, trebuie să iei autobuzul ca să ajungi la staţia de tren.

Dan Costescu: Da, deci se cheamă exact ce am spus mai devreme, punctul de oprire Otopeni - da? - un minut şi jumătate, un kilometru şi jumătate - îmi cer scuze! - de la aeroport. Deci avem staţie.

Reporter: Direct în aeroport.

Dan Costescu: Dacă doriţi, facem şi o excursie comună, ca să vedeți.

Dan Suciu: Nu, aia e staţia deci, /la/ care se va face legătura cu autobuzul.

Dan Costescu: Da, da, da.

Dan Suciu: John!

Reporter: Domnule ministru, aş avea o întrebare la dumneavoastră. Există o Lege/ 265 din 2008 republicată, care spune că fiecare drum trebuie să aibă o inspecţie de siguranţă rutieră. Am cerut un punct de vedere de la Autoritatea Rutieră Română şi ne-a spus că nu există nici o inspecţie de siguranţă /.../ /aceasta/ să se facă din doi în doi ani, însă nu a ştiut nimeni să ne răspundă ce se întâmplă, dacă nu există această inspecţie de siguranţă rutieră.

Dan Costescu: E o întrebare foarte bună. Nu ştiu dacă cunoaşteţi detaliile. 265 este în atenţia noastră şi estimez că în maximum o lună va apărea pe masa guvernului pentru aprobare. Acolo vor fi tratate toate aceste aspecte, inspecţia rutieră, auditul rutier şi mai ales specialiştii, formarea specialiştilor care este o problemă la acest moment.

Reporter: Dar în acest moment, dacă nu există această inspecţie, se poate circula fără probleme sau prevede ceva legea în acest sens, dacă nu există această inspecţie?

Dan Costescu: Da, în acest moment, funcţiile sunt preluate de Autoritatea Rutieră. Nu sunt aşa clar concretizate şi delimitate, dar ele sunt exercitate de Autoritatea Rutieră şi parţial /.../ pentru anumite /lucruri/.

Reporter: Mulţumesc mult, domnule ministru!

Dan Costescu: Şi eu vă mulţumesc!
Mama proștilor este mereu gravidă... :)