News:

.

Main Menu

Discuții cu și despre CNAIR

Started by Ionut, October 12, 2015, 06:17:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

infraAdi_ro

QuoteRăzvan Cuc: Existenţa Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere blochează CNAIR în scoaterea la licitaţie de noi proiecte

Este prioritară luarea unei decizii în privinţa Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere (CNIR), pentru că aceasta nu este funcţională şi blochează scoaterea la licitaţie de noi proiecte de investiţii, a declarat, vineri, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, după dezbaterile pe proiectul de buget pe 2017 al ministerului de resort, din comisiile reunite de specialitate ale Parlamentului
In acest moment o problemă este ordonanţa care a împărţit Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) în Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) şi Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR). CNIR-ul, printr-un articol, blochează scoaterea la licitaţie a lucrărilor noi, acestea putându-se face doar de către CNIR. CNAIR nu mai poate face acest lucru şi acest lucru este o problemă care trebuie reglementată', a spus Răzvan Cuc.
http://www.economica.net/razvan-cuc-existenta-companiei-nationale-de-investitii-rutiere-blocheaza-cnair-in-scoaterea-la-licitatie-de-noi-proiecte_132724.html
Romania are un viitor doar daca are prezent!

Europiu

[sarcasm]
Mda... Eu cred ca astia sunt, cu totii, mari fani constructori. S-au suit pe buldozere si rad tot.
Total disaster. It's true. It's huge.
[/sarcasm]
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

Dan027

http://www.digi24.ro/stiri/economie/companii/avand-doar-sefi-compania-de-investitii-rutiere-va-fi-desfiintata-667447?__grsc=cookieIsUndef&__grts=1486723034601
QuoteAvând doar șefi, Compania de Investiții Rutiere va fi desființată
Nici nu s-a înfiinţat bine noua Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR) că este pe cale să fie desfiinţată. Creată de fostul Guvern Cioloş, compania nu are nici acum angajaţi.
Are doar un Consiliu de Administraţie, iar fiecare din cei 7 membri primeşte lunar peste două mii de lei. Din informațiile Digi24.ro compania are însă și un director general, anume Valentin Urlan, foarte bine plătit. Acesta ar fi refuzat însă semnarea contractului său de mandat. Reprezentanţii CNIR spun că mai au nevoie de cinci luni ca să o pună pe picioare. Ministrul Transporturilor lasă însă de înţeles că nu-i vede rostul noii instituţii.

nicolaem

trecand peste partea de competente eu nu sunt convins ca mai au bani sa faca ceva in plus peste ce e pornit.

Cel putin pe Cluj un mic exemplu drumul de legatura de la Tureni - A3 (centura Nord Turda) nu are finantare deloc.

Tot la nivel de investitii, la Consiliu Judetean au crescut salariile cu 20% dar banii alocati de la centru sunt la fel ca anul trecut, cea ce va insemna o diminuare semnificativa pe partea de investitii.

Probabil nu au nevoie de CNIR anul asta. Vom vedea mai prin primavara ce ganduri au.

adiarc

da...ei...nu au nevoie de o structura total independenta de politic cu buget separat,prevazut prin bugete multianuale pe care nici un politician sa nu le poata schimba si cu obiective clare asociate cu recompense si modalitati clare de premiere sau sanctionare.

cum nu au nevoie nici de o structura compusa din profesioniti independenti ,implicati in toate domeniile conexe constructiei de autostrazi...Nu

ei au nevoie de un cancer de institutie cum este actualul CNAIR/CNADNR...o institutie parazit pe banul public care trebuie controlat pana la achizitia ultimei agrafe la preturi inzecite

pacat...noi am fii avut nevoie

Bineanteles ca orice constructie noua presupune blocaje pana la definitivarea sistemului,dar actualul sistem s-a dovedit cu varf si indesat perimat.....NU poate fii restructurat si eficientizat sub nici o forma
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

marisRO

Ministerul Transporturilor a DECIS. Compania Naţională de Investiţii Rutiere dispare, se reînfiinţează CNADNR

Compania Naţională de Investiţii Rutiere, anunţată ca noua "perlă" a fostului guvern tehnocrat, la şefia căreia a fost instalat, din luna noiembrie 2016, Valentin Robert Urlan, director plătit cu circa 8.000 euro fără sporuri de conducere sau pentru gestionarea fondurilor comunitare, se desfiinţează, au decis oficialii Ministerului Transporturilor.

Sursa: http://www.capital.ro/ministerul-transporturilor-a-decis-compania-nationala-de-investi.html

Allex

Iar intarzie CNAIR cu raportul proiectelor in derulare. Nu ca ar fi ceva modificari majore, dar vad ca a devenit un obicei.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

NGC

#1117
Pai nu este o zi standard pentru raport.
Mai jos sunt zilele in care au facut modificari si au aparut versiuni noi.
22.01.2016
17.03.2016
18.04.2016
10.05.2016
13.05.2016
21.06.2016
19.07.2016
17.08.2016
17.10.2016
16.11.2016
22.12.2016
20.01.2017
Nu stiu ei cate lucruri stim noi. :D

teocharis

#1118
daca este adevarat/se confirma ca acei sefi de proiect au dezinformat CNANDR in legatura cu situatia reala a lucrarilor la lotul respectiv sunt pasibili de ani grei de inchisoare.

http://www.mediafax.ro/economic/ministrul-transporturilor-razvan-cuc-dupa-vizita-pe-autostrada-lugoj-deva-sefii-de-proiect-au-mintit-16164928

bogdix

^
Hai sa nu exageram. Ministrul a amintit de ceilalti doar fiindca probabil se "practica" criticarea celor dinainte.

cristi5

Intelege cineva ceva? Ipoteza era ca au bagat motive birocratice ca sa nu deschida tehnocratii. Dar acum? Se fac ca lucreaza ca sa arate cat sunt de capabili? Sau cauta pretexte sa faca "restructurari" in companie? Sau se urmeaza calea legala dar n-o intelege nici macar ministrul si nici premierul? Au vorbit despre asta in partea "pentru presa" a primei sedinte de guvern. E drept ca de atunci au fost ocupati cu alte treburi...

Ar trebui o comisie parlamentara de ancheta a acestei mizerii birocratice. Poate vine cutter cu o initiativa.

Numai sa nu abroge lotul :)

dr4qul4

Nu are nimeni curaj sa semneze FARA modificarea legislatiei. Daca pana anul trecut "mergea si asa", de anul trecut nu se mai face nimic fara toate autorizatiile in regula. Iar acest lucru in Romania de azi este extrem de dificil deoarece avem legi care se bat cap in cap sau care nu spun nimic concret.
Daca amine se da un HG prin care se modifica receptia partiala, vor iesi unii si vor spune ca se da drumul la spaga, ca prin asta se deschid portite (ceea ce poate fi adevarat).
Poate cand se vor mai linistii treburile... Sau cand termina constructorul tot
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

Merci pt explicatii, sau mai precis pt reimprospatarea memoriei. Am fost si eu focusat pe alte treburi :)

Sper ca "tot" nu inseamna tuneluri...

Ce nu inteleg eu, ce procuror s-ar apuca sa ancheteze deschiderea unei autostrazi, si pe ce motiv? Si chiar daca ar face-o, ce judecator s-ar lasa convins? De ce nu au functionarii curaj? Poate e o forma de protest a functionarilor impotriva puterii judecatoresti...   Si cand nu au functionarii curaj, nu-si poate asuma raspunderea un politician?



strainu

@cristi5, până la Dumnezeu, te mănâncă sfinții, sau în cazul de față până la penal te omoară administrativul. La modul general, oamenii bine înfipți prin ministere au grijă să nu supere șeful, pentru că ar fi înlocuiți din funcțiile călduțe - vezi povestea cu drumurile umplute de sare doar-doar n-or fi înlocuiți din funcție directorașii din CNAIR de noua conducere. Foarte rar se mai întâmplă ca oamenii ăștia eterni să facă front comun și să zică "nu facem așa" (au fost niște zvonuri că la justiție s-ar fi întâmplat asta referitor la Ordonanță cu O mare), de obicei când frica de DNA/Curtea de conturi e mai mare.

Eh, câteodată (din ce în ca mai des?) chestiile astea (șeful curent, șeful viitor, justiție) se bat cap în cap și provoacă această frică de răspundere. Soluția nu e ca procurorul să nu deschidă dosare, ci ca șefii să nu mai aibă pretenții stupide. Dar pentru asta, am avea nevoie de șefi apolitici. Dacă până la urmă cineva o să moară la Aciliu, n-ai fi preferat să-și fi băgat DNA-ul coada când a devenit evident că miroase a mort acolo?

Dar ca să revenim la lotul ăsta: din toată lista aia de lucrări mie îmi pare că doar lucrările de la nod sunt problematice, pentru că nu văd cum s-ar putea face sub trafic (trebuie aduse camioane cu pământ, materiale etc. în mijlocul giratoriului). Cineva care se pricepe ne poate spune cât ar putea dura acele lucrări și dacă mai sunt și altele care nu s-ar putea face după deschidere? Mulțumesc
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

bogdix

^
Umplutura în insula centrală din sensul giratoriu se poate face într-o săptămână. Asta inclusiv pavajul acela bicolor, în plan înclinat, care simbolizează indicatorul de "curbă periculoasă". E o "jucărie" pentru Salini această chestie... Deranjul în trafic este minim, fiind suficient loc pentru manevre fără a se afecta circulaţia în giraţie.

Nu par a fi alte lucrări care să nu se poată executa din afara autostrăzii, în opinia mea.