Discuții cu și despre CNAIR

Started by Ionut, October 12, 2015, 06:17:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alecu26

pai tocmai ca nu poti contracta alta firma, care tot in aceasi piata se invarte. Crezi ca Search cu Consitrans cu Iptana cu AECOM se executa intre ei? Una grande famiglia. Toti au fost colegi (patronii la un moment dat) si actualii angajatii la fel, la un moment dat din cariera au lucrat la una-doua firme...sau chiar toate 3.

Salarul se cam poate preciza. Lucrezi la stat...grile salariale destul de clare. (OK...foarte flexibile ca la ce sporuri se pot da din burta....salarul de baza nici nu mai conteaza).

Si task-urile ar trebui sa fie destul de clare...dar cred ca pot fi precizate in cadrul interviului. Problema sunt salariile. Din ce am auzit sunt departe de nivelul pietei.

La ce vor ei sa ofere vor gasi doar junior cu 2-3 ani experienta care au mai facut cate o armare '"dupa model"" sau au mai desenat niste profile transversale.

Acolo trebuie o echipa multidisciplinara gen:

- specialist geotehnica
- specialist hidro
- specialist poduri metalice
- specialist poduri beton
- specialist drumuri
- specialist sisteme rutiere
- specialist trafic
- specialist semnalizari rutiere
- specialist ITS
- specialist consolidari, fundatii speciale
- specialist calcul element finit (ca nu mai calculeaza nimeni un pod de mana in ziua de azi)

Si daca nu sunt stapani pe cunostintele lor, ""specialisti"" firmelor de constructii vor da cu ei de pamant. Si chiar crezi ca specialisti recunoscuti, sau cat de cat cu o bruma de respect pe piata vin sa se angajeze IN BUCURESTI, pentru maxim 1000 Euro? (si foarte posibil sa-si si rateze cariera viitoare ??).

E bine ca se face, äceasta echipa ar trebui sa filtreze marile optimizari ale constructorilor, sau cat de cat sa intoarca proiectele cu erori grosolane pregatite pentru contracte gen FIDIC ROSU, doar sa nu-si puna lumea mari sperante in aceasta initiativa.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

qsv

Multumesc de lamuriri, unele sunt foarte ok, dar cu altele nu pot fi de acord. Am sa comentez ambele situatii:

Quote from: dumbravaandrei on May 09, 2016, 04:00:48 PM

1). Atributiile nu se prezinta la ofertele de recrutare. Ci doar directiile generale de activitate asociate postului scos la concurs. La orice companie acestea sunt sumar prezentate. Asta pentru ca asa iti poti expune anumite activitati strategice si sa vina un competitor si tie ca si companie sa iti sufle de sub nas un intreg business. De ex nu pot sa ii zic azi cuiva ca va lucra numai in AutoCAD cand e posibil ca peste 2-3 ani sa lucrezi in cu totul alt mediu de proiectare. Ii spun doar ca va lucra CAD.
R1. In cazul de fata nu au fost prezentate nici macar directiile generale (decat sumar in presa). Daca ar fi fost prezentate, ar fi lamurit probabil unele aspecte ca de exemplu, daca se cauta ingineri specializati pe anumite zone ale profesiei (in consolidari, poduri, structuri rutiere (exista si asa ceva), sau cu experienta generala. Cat priveste furarea businessului, ei sunt cei care incearca sa-si faca echipa, ei sunt cei care "fura" din experienta altor firme.

Quote from: dumbravaandrei on May 09, 2016, 04:00:48 PM
2) Nimeni nu specifica un salariu. Fiecare si-l negociaza in mod direct. Asa face toata piata. Nimeni nu specifica limite. Sunt foarte multi factori care pot influenta o oferta salariala.
Situatia din tara m-a impins sa ma uit adesea la joburi scoase la concurs si de companii pirvate din strainatate si cele mai multe au aceasta informatie data acolo, chiar si pe EURES. Problema e ca fara aceasta informatie, e posibil sa te trezesti ca te-ai stresat degeaba cu intocmirea dosarului care e destul de stufos, fiindca iti cer copii legalizate, adeverinte medicale, etc, cu aprofundatul unor legi si regulamente interne ale CNADNR, pentru un salariu de 2 lei...
Quote from: dumbravaandrei on May 09, 2016, 04:00:48 PM
3) Experienta: Un inginer care a stat 20 de ani si a plimbat cafeaua are aceeasi experienta cu un inginer care in 3-4 ani a proiectat de i-au iesit ochii? Nu anii releva experienta si din acest motiv nu se specifica.
ai dreptate si as adauga aici cazuri ale unor ingineri care au aparut cu numele in proiecte mari ale unor companii, dar nu au facut mare lucru sau poate chiar nimic la acele proiecte --> nefiind detaliat modul in care se va evalua, e posibil ca acestia sa aiba succes...
Quote from: dumbravaandrei on May 09, 2016, 04:00:48 PM
4) Concurs? Pe bune? Interviu / portofoliu / interviu Project-Based de ce nu se practica? Oamenii astia vor trebui sa proiecteze infrastructura nu sa dea examen de rezistenta a materialelor... de RM s-au ocupat profii lor din politehnica.
Se pare ca unii oameni nu se invata minte niciodata.....in facultate, pentru majoritatea era suficient sa invete in sesiune..dupa care informatia se stergea in 1-2luni. De ce n-ar fi si aici la fel?!
Quote from: dumbravaandrei on May 09, 2016, 04:00:48 PM
5) O fi interviu pana la urma daca nu se specifica mai mult... aici as fi ingrijorat doar de "comisia" de interviu.
Quote from: dumbravaandrei on May 09, 2016, 04:00:48 PM
6) Normativele alea sunt valabile de la Hristos incoace? nu s-a mai schimbat nimic?
Dintre cele din bibliografie, e posibil ca sa se fi schimbat cel de intersectii AND 600 (am vazut redactarea 2, in 2015, dar nu stiu daca s-a aprobat)
Quote from: dumbravaandrei on May 09, 2016, 04:00:48 PM
7) Se incearca formarea unei echipe? Pentru ca in acest caz inteleg ambiguitatea anuntului. In acest caz trebuie sa fie o omogenitate a echipei nu a atributiunilor. Dar cine si cum formeaza aceasta echipa este defapt problema reala a CNADNR. Poate era mai fezabila contractarea de servicii de inginerie de la firme specializate. Sunt suficiente atat pe plaiuri mioritice cat si dincolo de ele. De cele mai multe ori acestea au si experienta cat si echipa care se ocupa de asa ceva.

De acord, cred ca un fel de leasing de personal ar fi fost bun, macar pentru o parte din pozitiile necesare pentru toata lumea...Exista firme mari de proiectare care au redus personalul din cauza lipsei de lucrari (CNADNR o avea vre-o legatura?) si cand au redus oare care or fi fost criteriile de reducere....Probabil ca oamenii aia vor fi printre cei interesati. In cazul leasingului cared ca o firma aflata intr-o situatie grea ar fi putut imprumuta oameni buni pentru CNADNR si ar mai fi fost de aparat si reputatia firmei de la care venea respectivul....

In schimb mie imi pare ca o momeala asa ...sa vedem ce-om prinde...


dumbravaandrei

Exista etapa de adunare de candidaturi. Ce e drept, iti trebuie departament de resurse umane nu de cadre. Acolo potentialul candidat isi exprima dorintele salariale si mai departe se vede intern daca acele cerinte pot fi satisfacute ipotetic. Dupa aia este chemat sa treaca prin diverse furci caudine. A, si etapa asta necesita EFORTUL ANGAJATORULUI nu al candidatilor. Asa ca daca ar vrea CNADNR cu adevarat sa recruteze ar trebui sa se miste mai cu talent. Parerea mea e ca nu prea vrea.
Nu are CNADNR experienta in procesul de recrutare? Nu-i nimic, API / membri ai forumului pot veni cu ceva experienta. Dar... nu va face nimeni asa ceva atat timp cat interesele sunt cu totul altele si nici pe departe nu sunt cele enuntate. Sunt chiar cateva SUTE de companii in tara specializata in recrutare si atragerea personalului cheie pe orice tip de domeniu. S-a gandit CNADNR sa abordeze mai intai tematica asta?
Cat despre problema salariala... Angajam la Companie sau la Minister? Stiu ca R.A si Companiile de stat pot avea alte criterii in intocmirea grilei de salarizare. Fix acordarea de spor impiedica lumea sa mai intre in orice sistem in care "plata e bugetara". Omului ii trebuie salariu nu sporuri. Suma fixa si criterii bine stabilite pe baza caruia i se poate modifica remuneratia (pozitiv sau negativ). Astfel va avea si pensia corelata cu veniturile totale nu cu 40-50% din salariul de baza din nu stiu ce grila. Aici as da ca exemplu politistii. Tatal meu cand a iesit la pensie i s-a calculat punctul de pensie din salariul de baza nu din total venituri desi si din alea au fost retinute taxele la fel ca din orice venit salarial.
In EURES si in general in Europa Vestica se publica salariile pentru ca datorita sindicatelor al naibii de puternice s-a ajuns la aplatizarea pietei de munca. E un fel de cartel dar fiind la nivel national nimeni nu spune nimic. Exemplu: in Romania un dezvoltator de produse informatice cu experienta medie poate castiga intre 700 si 2100 EUR net in functie de alinierea astrala. In Germania va castiga oricat doreste el intre 1800 si 2000 de EUR indiferent ce face si pe unde se plimba. La noi dinamica pietei si a fortei de munca este mult mai mare.


bridge


pasadia

Astia au sediul la DRDP Brasov. C-asa e in Romania, sindicatul mananca de la director din mana. ;)

AdrianB1

Quote from: dumbravaandrei on May 09, 2016, 04:00:48 PM
Ma bag si eu in seama. Lucrez intr-o corporatie (IT) cu 100.000 de angajati si conduc o mica parte din ea. Printre altele si recrutez.
Sunt companii si companii, sunt obiceiuri diferite in tari diferite, nu as generaliza. Ce face Atos nu comentez, am avut interactiuni numeroase si am vazut rezultatele politicii de recrutare, exista si alte filozofii de recrutare din care unele foarte diferite si unele cu succes mai mare. Tot ca om care lucreaza in corporatie, un pic mai mare si cu 15 ani in spate incluzand recrutare pentru toata regiunea (10 tari), dar cu alta politica de recrutare,  ceea ce am citit despre concursul respectiv mi s-a parut o porcarie pentru ca o companie de stat nu negociaza liber salarii (nimeni nu negociaza intr-companie mare salarii, ci doar are libertate de miscare intr-o marja), atributiile generale trebuie mentionate, iar experienta de durata sau intensitate nespecificata are valoare zero daca e interpretabila dupa pixul cui face analiza. Concurs de cunostinte din normativ? Serios?


alecu26

in ultimul interviu domnul Homor dadea foarte multe termene...pentru 15 mai 2016 (sau 25 mai)?

Care era lista cu promisiuni?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

alecu26

15 mai incep lucrarile la Suplacu Bors
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

adiarc

asadar.....pe Suplacu-Bors....nici vb de lucrari pana la termenul de 15 mai...constr este aproape de faliment...nimic concret

pe C.Turzii-Tg.Mures avem ordin,dar nu stim cand vom avea autorizatii si deci activitate in teren....nimic concret nici aici

pe Sebes-Turda...singurul lot cu autorizatie este lotul 2....in rest nimic si se pare ca Pizzarriotti isi doreste cu ardoare rezilierea, dupa banii frumosi facuti pe A3 la intr.in Bucuresti,dar nu prin constructie ci prin instante

pe Lugoj-Deva....lotul 2 .....Salini a intrat in hibernare....se pare ca si ei isi doresc rezilierea,fiind deja la moda,sa faci mai multi bani prin procese decat prin constructie

Lotul 3 - singurul unde avem ceva activitate

lotul 4 - miscare slaba sau deloc unde lipseste Ac....termenul de obtinere a fost din nou,decalat de Homor....dupa ultimele povesti - undeva in iulie....

la centuri si Dn ....la fel de jale

mai intreb inca odata....pt ce mai exista CNADNR ?/....cu siguranta nu pt constructia si intretinerea de autostrazi,centuri,etc..
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

ticker

Adi, ma alatur tie in grupul care cere desfiintarea CNADR si scoaterea tuturor lipitorilor din sistem.

Dupa rahatul asta mi s-a luat de tot: http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Economie/Stiri/Scrisoare+impresionanta+a+unui+inginer+din+Compania+de+Autostraz

Da cand se dadeau mega-tunuri domnul inginer unde era? De ce tacea malc atunci si acum se ia (culmea!) de unul din putinii oameni curati din sistem???

Dezinformare, Tednetiozitate, Grupuri de interese... in CNADNR sunt numai gasti de corupti. Trebuie ras si inceput cu altii, experti angajati pe bune, nu pe pile.
Nu se face nimic bun in tara asta si cand se face esti calcat in picioare.

adiarc

#492
Genul acesta de scursuri ( cu asemenea indivizi respectul si diplomația nu au nici un rost pt ca acestea pot fii doar reciproce ),au tot interesul ca situația sa rămână exact ca in prezent ....între timp,încerca prin toate metodele sa distragă atenția si sa murdărească oameni care chiar au mișcat putin lucrurile in direcția pozitivă pt noi toți si nu pt ei......

Aștept conferințe si declarații care sa vina cu soluții......daca vreau teatru ieftin ma uit la telenovele....nu mersi
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

frunzaverde

#493
Mi-e din ce in ce mai scarba de nenorocitii astia... Atacuri, gunoaie si acuze ordinare, scrisorele aruncate prin presa si alte mizerii similare. Dar ca stau sub umbrela lui Basulescu si a contractului Bechtel semnat de el nu comenteaza...

Si cum o dau inainte cu "corpul de control", o institutie politizata (in toate guvernele, deci inclusiv in Ponta-Sova), care in general primeste ordine directe pe cine sa gaseasca vinovat si cum... Care cand a fost pus sa gaseasca contractul Bechtel a venit cu rezultatul : "nu stim unde e, nimeni de-acum nu e vinovat, dar astia de dinainte sunt vinovati de cu totul altceva si trebuie bagati la puscarie"...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!