Discuții cu și despre CNAIR

Started by Ionut, October 12, 2015, 06:17:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

clau

Contabilitatea la CNADNR nu poate functiona altfel decat respectând OMFP 1802 si a altor reglementari cu modificarile aferente pe care  nu le mai trec aici... De regula in caz de litigii apare un risc de plata in viitor sau de neincasare dupa caz pentru care se constituie provizioane. Nu se inregistreaza ca datorie certa decat in cazul unei sentinte definitive si irevocabile. La fel ce au de incasat de la Saphir, Colas sau altii nu trebuie sa apara ca o creanta certa pana când litigiul nu e rezolvat. Si nici cu sentinta definitiva nu e sigur ca CNADNR mai poate recupera toata suma daca firma in cauza da faliment. Iar provizioanele afecteaza rezultatul final(profit sau pierdere). Acum nu stiu ce bonusuri de performanta au cei din CNADNR. Dar scopul principal al acestei companii nu ar trebui sa fie profitul pe care il fac an de an.

horatiu.cosma

De la CNADNR:

Azi, 29 februarie, la sediul Companiei a avut loc o prima intalnire cu reprezentantii Initiativei Prelungirea Ghencea (https://www.facebook.com/InitiativaDinPrelungireaGhencea/...).
In urma numeroselor sesizari, CNADNR a considerat necesara deschiderea acestui dialog pentru a lamuri o serie de aspecte legate de Centura Capitalei si de Pasajul de la Domnesti, in special.
Pentru a iesi din "intunericul informational" de pana acum (asa cum cei de la Initiativa Prelungirea Ghencea s-au exprimat) legat de proiectele din jurul Capitalei, CNADNR a anuntat cu aceasta ocazie ca are in derulare mai multe proiecte pe comunicare, cum ar fi modernizarea si actualizarea site-ului www.cnadnr.ro, initierea si mentinerea unor discutii si a adaugarii unor teme de interes pe forumul CNADNR, dar si imbunatatirea comunicarii pe facebook si twitter.
----
Cu aceasta ocazie multumim celor care ne scriu si speram sa contruim impreuna un mod nou de abordare a problemelor Companiei si comunitatii. Dialogul trebuie mentinut permanent tocmai pentru a depasi momentele de intarziere cauzate de birocratie.
Asteptam in continuare propuneri, idei, critici si feedback-uri.

alecu26

Quote from: 1_utilizator on February 26, 2016, 01:13:15 PM

http://portal.just.ro/3/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=300000000689022&id_inst=3

Deci cel putin stim cum s-a terminat procesul cu Colas. Mama lui de management de contract....noi numai extremele le stim....ori ii dam pe aia afara ca nu au vrut sa execute un ocol de cativa kilometri gratis a unui sit arheologic, ori pe unii ii lasam sa faca ce vor pana se prabuseste autostrada, iar pe cei care chiar isi fac treaba la timp si in buget, dar reusesc sa faca niste optimizari bazat pe ce au semnat in contract, ii amenintam ca le taiem din bani pana ei ajung sa plece din santierele aproape terminate.

Si ne intrebam care ar mai fi rolul Inginerului FIDIC, si de ce ar trebui el lasat sa-si faca treaba si sa-l lasam pe el sa administreze echidistant contractul.

Circula o legenda intre drumari, cum la primele contracte FIDIC din anii 90, cu Inginer (Consultanta) straina, CNADNR (AND) pe atunci impartea sarcini in stanga in dreapta.

Când ii spunea Inginerului ce si cum sa faca, expertul FIDIC s-a uitat destul de perplex la pustanii din AND si le-a spus ca el nu intelege: Nu AND ii spune lui ce sa faca, ci el spune AND_ului ce si când sa faca pentru a respecta contractul. Cea ce in esenta e corect. Inca de atunci CNADNR a modificat drastic contractele cu consultanta, limitându-le mult puterile si transformandu-i in secretarele lor.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

1_utilizator

15 milioane de EUR costă incompetența în cazul de mai sus

alecu26

acum curtea de conturi nu o intreaba nimic pe doamna Boagiu? (nu ca as vrea sa o intrebe neaparat...ca e practic cea care a realizat cel mai mult pentru autostrazi pana acum, si multe contracte care acum actualii nu sunt in stare sa le termine au fost demarate de ea).

Oricum, suma e o lectie buna pentru CNADNR. Nu vorbim in cazul asta doar de profituri care ar fi putut fi realizate, ci si de alte sume. CNADNR trebuie sa invete sa nu se mai cramponeze in cine stie ce optimizari permise contractual de hartiile semnate, si prin care incearca sa stoarca de la Constructor cateva sute de mii de euro, dar pe de alta parte sa riste 99% pierderea unor sume mult mai mari in instanta.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

1_utilizator

#260


Quote from: alecu26 on March 02, 2016, 12:49:01 PM
acum curtea de conturi nu o intreaba nimic pe doamna Boagiu? (nu ca as vrea sa o intrebe neaparat...ca e practic cea care a realizat cel mai mult pentru autostrazi pana acum, si multe contracte care acum actualii nu sunt in stare sa le termine au fost demarate de ea).


Responsabilitatea "trasabila" se opreste sigur la Directorul CNADNR care a semnat rezilierea (Liviu Costache sau Daniela Draghia ?). In mod sigur n-a existat un ordin ministerial de rezilere in forma scrisa. Asa ca, eventual, se poate retine abuz in serviciu la nivelul directorului si cam atat. In ce priveste Curtea de Conturi, "impachetarea" auditorilor este usoara: deocamdata CNADNR raporteaza ca are de incasat 20 de milioane de lei de la Antreprenor, deci toata lumea ii lauda si, mai ales, nu intreaba nimic . Exercitiul 2016 in care o sa apara surprizele neplacute o sa fie auditat abia in 2017 cu un raport finalizat spre sfarsitul anului + perioada de contestatii, pentru un litigiu vechi din 2011.... n-o sa mai dea multa lume socoteala. Cam asa functioneaza sistemul...
In alta ordine de idei, accelerarea proiectelor obtinuta in ministeriatul Boagiu s-a bazat pe doua lucruri: transferul responsabilitatii proiectului la Constructor si o alocare bugetara ceva mai generoasa bazata pe fondurile europene. Pentru prima actiune incepem sa platim oalele sparte acum prin calitatea mediocra a proiectelor si a realizarii lor. Daca problemele se opresc aici, nu este rau, daca se extind o sa fie multe de spus.Personal eu cred ca un chior a pasat problema unui schiop si rezultatul o sa fie pe masura...

horatiu.cosma

"Astazi, 2 martie, a avut loc la sediul CNADNR intalnirea comunicatorilor de la nivel central si regional. Aceasta a avut drept scop principal imbunatatirea transparentei informationale si a comunicarii de la nivelul intregii Companii, dar si a dialogului in raport cu societatea civila. Totodata s-a discutat fluidizarea si schimbul de informatie dintre CNADNR si directiile regionale."

alecu26

#262
^^

Si un eventual judecator va intelege totusi situatia. Cati dintre noi avem tupeu sa cerem sefului in scris un anumit ordin???!!

Cat despre accelerarea proiectelor, era ultima solutie. Daca nu se facea...probabil acum absorbtia era undeva la vreo 20-30% pe AM-POST si nu circulam de dinainte de Lugoj pana la Mako pe autostrada. Boagiu a lucrat cu ce a avut...adica un stadiu al proiectarii facute de DIWI....de probabil zero pentru proiectele tehnice...adica alea pe care ai putea face o licitatie FIDIC ROSU.

Cat despre calitatea proiectelor pe FIDIC ROSU...putem discuta o vesnicie. Imi vine in minte acum Arad-Timisoara (FIDIC ROSU proiectat prost si executat si mai prost. De ce? pentru ca cineva a avut ideea geniala ca proiectantul sa se ocupe si de consultanta. Conflict clar de interese.). Dar parca si aici CNADNR se judeca cu EGIS. (Vreun rezultat??) Ar mai fi si centura TGM....unde traseul exproprierile...sunt in bloc.

Aaa...si sa nu amintim centura Clujului. Shhh.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Ionut

CNADNR promoveaza activitatea API. :) Asa da! :)



https://www.facebook.com/cnadnr/posts/1670254063234666
#‎autostrazi‬ ‪#‎cnadnr‬ ‪#‎santier‬ ‪#‎asociatiaproinfrastructura‬ ‪#‎peundemergro‬
Multumim Asociatiei Pro Infrastructura pentru filmarile aeriene postate dar si pentru monitorizarea profesionista pe care o fac pe santierele din tara.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

#265
Tocmai am vazut un reportaj pe Digi24 care zicea ca in CNADNR:
- 20% sunt sefi
- numai 7% sunt ingineri
- mai mult se verifica decat se lucreaza. Comisiile de verificare sunt supradimensionate pt ca duc la cresteri salariale
- majoritatea concursurilor de reconfirmare pe post au un singur candidat. Era dat ca exemplu un concurs cu un candidat unde membrii comisiei erau subalternii tatalui candidatului

Nu am vazut de la inceput, poate gaseste cineva un link. Poate ca apare si la urmatorul buletin de stiri. Daca am inteles bine, e din raportul unui corp de control al PM


__dir

#267
^^ nimic nou, e un cuib de cuci, ca sa nu zic altceva

@cristi5, cam asa e in mai toate institutiile statului.
Chiar si cu un raport de la Curtea de conturi dezastruos, MT le-a dat buget in plus de bine ce au facut anii trecuti.

horatiu.cosma

Nu trebuie generalizat. Din cei 6000, probabil sunt multe persoane capabile. In special inginerii de drumuri si poduri.

horatiu.cosma

Rocklee o sa ne manance pe toti, dar promit ca nu o sa renunt fara lupta :).


Concurs de fotografie - In tara calator...
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania·4 Martie 2016
CNADNR lanseaza un concurs de fotografie.
Acesta se adreseaza tuturor pasionatilor de calatorie si de fotografie, dar nu numai.
Cele mai bune si mai inedite fotografii, dar si cele mai reprezentative pentru Companie vor fi premiate si se va organiza o expozitie deschisa in acest sens in cadrul Ministerului Transporturilor.
Concursul se va desfasura pe durata unui an de zile.
PREMII:
Vor fi acordate:
-   12 premii lunare
-   un premiu de popularitate
-   premiul cel mare
Premiul lunar:
si
Premiul de popularitate:
-   cazare 2 nopti (un week-end) la una dintre locatiile asigurate de catre CNADNR
Premiul cel mare/ final:
-   un aparat foto
Anuntarea premiilor
Se va face pe pagina de facebook a CNADNR si pe adresa de e-mail a concurentilor nominalizati.
Datele de anuntare ale castigatorilor:
Premiul lunar
Va fi anuntat in data de 10 a lunii urmatoare.
Premiul de popularitate
Premiul cel mare
Vor fi anuntate la finalul concursului.
VALIDAREA SI SELECTAREA FOTOGRAFIILOR
Se va face de catre o comisie alcatuita din reprezentanti ai CNADNR.
REGULAMENT:
1. DATA SI DURATA CONCURSULUI
Data de incepere a concursului: 4 martie 2016. Durata concursului va fi de un an de zile.
2. NUMARUL MAXIM DE FOTOGRAFII ADMISE PE LUNA
Un singur participant poate trimite maxim 5 fotografii pe luna.
3. CONDITII DE PARTICIPARE
Acelasi concurent poate participa in fiecare luna, cu conditia de a posta alte fotografii in luna urmatoare. Astfel va avea mai multe sanse de castig.
Fotografiile trebuie sa apartina celor care participa, sa nu fie luate din alte surse sau sa ridice probleme cu drepturile de autor.
4. PREMIUL DE POPULARITATE
Fotografia care va primi cele mai multe like-uri pe pagina de facebook a CNADNR va primi un weekend la una dintre locatiile asigurate de catre Companie.
5. PREDAREA FOTOGRAFIILOR
Odata postate pe pagina de facebook a Companiei, fotografiile vor fi predate si in format de print (fisier jpg. sau tiff.) – la rezolutie maxima (minim A4 – maxim A1 la 300 dpi) – la adresa: presa@andnet.ro. Acestea vor fi insotite de datele corecte si complete de identificare ale fotografului/ concurentului.
6. INCALCAREA DREPTURILOR DE AUTOR
Precizam ca CNADNR nu-si asuma drepturile asupra fotografiilor trimise si care se dovedesc ca nu apartin concurentilor.
7. FOLOSIREA FOTOGRAFIILOR INTRATE IN CONCURS
Fotografiile selectionate vor fi folosite in materialele de promovare offline si online ale Companiei si vor fi insotite de semnatura autorului.
Fotografiile trimise intra in proprietatea Companiei odata cu acordul dumneavoastra de a participa la concurs si odata cu transmiterea lor catre CNADNR.
8. INFORMAREA PARTICIPANTILOR
Prezentul Regulament sta la dispozitia oricarei persoane sau autoritati interesate. Participarea la concurs implica obligativitatea respectarii prevederilor prezentului Regulament.
9. PRELUCRAREA DATELOR PERSONALE
Organizatorul concursului se obliga sa respecte drepturile tuturor participantilor, in conformitate cu prevederile legale privind protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date.
Prin simpla participare la acest concurs, participantii sunt de acord ca fotografiile cu care intra in concurs sa poata fi folosite in scopuri publicitare de catre organizator, in diverse materiale online, tiparite, audio, video, etc
10. DISPOZITII FINALE
Participantii la aceast concurs sunt de acord cu prevederile prezentului Regulament.
Orice nerespectare a regulamentului de concurs duce la anularea automata a castigurilor.
11. INCETAREA CONCURSULUI
Prezentul concurs poate inceta inainte de data mentionata la punctul 3 numai in cazul aparitiei unui eveniment ce constituie forta majora conform legislatiei in vigoare, inclusiv in cazul imposibilitatii Organizatorului, din motive independente de vointa sa, de a continua prezentul concurs.
12. LITIGII
Eventualele litigii aparute intre Organizator si participantii la prezentul Concurs se vor rezolva pe cale amiabila sau in cazul in care aceasta nu va fi posibila, litigiile vor fi solutionate de instantele judecatoresti romane competente.
NOTA: Angajatii Ministerului Transporturilor si implicit cei ai Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale nu pot participa la concurs.