News:

.

Main Menu

Discuții cu și despre CNAIR

Started by Ionut, October 12, 2015, 06:17:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


transporter

Ne miram ca nu sunt in stare sa progreseze cu infrastructura. Pai ei sunt acolo angajati ca sa colecteze bani la partid. Nu ca sa dezvolte si sa intretina infrastructura rutiera a Romaniei.

ovicor

Joi, ora 22:00, pe B1TV, ministrul Transporturilor!

Dominik

You're in Steelers Country


alin2pas

Ar fi primul pas spre o restructurare serioasă a CNAIR sau chiar desființarea acestei companii și înlocuirea ei cu una mai competentă.

Ionut

API pe Facebook

Din informațiile noastre, mandatul Directorului General CNAIR Sorin Scarlat a fost prelungit cu 4 luni, deși premierul Orban anunța în noiembrie 2019 că persoanele incompetente de la conducerea companiilor de stat vor fi înlocuite cu profesioniști prin concursuri transparente, dând exemplu chiar managementul dezastruos de la CNAIR.

În 6 luni de mandat, Sorin Scarlat s-a integrat perfect în tabloul general din ultimii ani de la CNAIR. Lipsit de coloană vertebrală în fața politicului, dar și de o viziune și o strategie competentă prin care să reformeze Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, directorul Scarlat a păstorit același dezastru privind licitațiile proiectelor noi (vezi detalii: http://bit.ly/2FT1tU1), managementul celor în execuție sau măsurile privind siguranța rutieră pe șoselele aflate în exploatare.

Punctul culminant din mandatul lui a fost rezilierea la 99% a lotului 3 din A1 Lugoj-Deva și menținerea închisă a autostrăzii perfect funcționale timp de 4 luni, până când adevărul și bunul simț au fost mult prea evidente pentru a mai putea fi ignorate.

Cerem premierului Orban și ministrului Bode să accelereze reformele promise și să acționeze mult mai ferm în direcția reconstruirii administrației cu atribuții în infrastructura de transport.

mirceaeliade

Nu inteleg cum "opozitia" ar putea accepta un astfel de incompetent sa ramana la conducere.  Chiar nu crede Orban ca e o labilitate sa il lasa in functie?  Chiar e posibil ca o astfel de functie sa fie cumparata cu o valiza de bani?

myid

Poate s-a mai discutat pe aici, insa vin cu o propunere care poate fi pusa rapid in practic, fara a dezfinta CNAIR si a da oameni afara.
E doar o noua organizare care exista in organizatii similare din alte tari europene ( ASFINAG, AFITF , etc)
ar trebui reorganizat CNAIR in felul urmator, e clar ca actualul mod cu CTE-uri e complet dezastruos

E vorba despre un sistem de Project Process care sa fie pus in aplicare cat mai curand, cum au majoritatea multinationalelor care lucreaza project based

Exemplu
Primul pas :
Clasificarea tuturor proiectelor in functie de complexitate, marime proiect estimate(amount),etc in
- Proiect TIP A - cele de interes national ( probabil cele chiar aprobate ca interes national in CSAT)
- Proiect TIP B - cele de interes national mediu
- Proiect TIP C - cele de interes regional
etc..

Pasul 2:
atribuirea unei echipe dedicata pentru fiecare tip de proiect
- Manager de proiect
- Coordonator tehnic
- Responsabil comercial
- Responsabil mediu, HSE, etc
- Planner
- Echipa tehnica ( mai multi ingineri de design, ingineri de proces, etc)
Aceasta echipa cel putin pentru proiectele A sau B de mai sus, trebuie sa lucreze doar la acest proiect si nimic altceva.

Pasul 3 :
Verificarea periodica a statusul proiectelor, asa numitul RISK Escalation Meetings, in functie de tipul proiectului ( REL A, REL B, REL C, etc)
Unde se prezinta unei comisii(actualele CTE-uri mult simplificate) statusul proiectului, blocking-points, etc si daca au nevoie de ajutor din partea managementului CNAIR sau MT pentru deblocarea unor situatii.

Pasul 4 :
- Coincide cu intrarea in executie, desemnarea unui Site Manager- acesta poate fi de la DRDP-urile locale, care sa fie ochiul CNAIR in teritoriu.
Atentie, Project Managerul ramane single point of contact si

etc

Bineinteles, pozitia de PM vine si cu multe responsabilitati si cu asumari de termene, luari de pozitie, etc
Insa anulam mizeria asta cu asteptarea unei decizii pana la intrunirea CTE, care se intampla cand au timp, pentru ca au multe alte proiecte. In plus, inainte de fiecare CTE, trebuie sa reciteasca, sa isi aduca aminte despre ce proiect e vorba, bla, bla.
Asa fiind dedicat proiectului, mintea lor doar la acel proiect o sa fie ( sau ma rog la ceva spaga  :lol:), dar ar reduce mult timpii de asteptare...

@cutter ? @ionut ?  @frunzaverde ?


alin2pas

Pasul 5: nu-și fac treaba: out!

vancouver

#1735
myid, unde te crezi? in Slovacia  ;):lol:

Serios: bine punctat.

Acum urmeaza sa apara cei care contrazic orice idee constructiva, pentru ca ... gasesc ei argumente: legea, europa, muntii, gandacul, nu ajuta, la altii nu a mers, iposibil in romania, americanii, mafia chineza, dubarii, basulestii, dureaza, exproprieri, cine sa faca, etc... etc...
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

gruiarew

E greu cu datul afară. Trebuie demonstrat că a fost cu intenție + alte rahaturi. Eventual te avansează, ca să nu mai poți s-o comiți 😀
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

dr4qul4

Vin si eu cu o propunere:
Fiecare echipa de proiect sa primeasca bonus  procentual (1-2-3% care sa se imaprta intre ei) din valoarea suportata din fonduri nerambursabile  (pe care sa-l imparta). Bineinteles, salariul primit de fiecare sa nu fie mai mare decat cel mediu pe economie.
Bonusul il primesc doar la finalizarea proiectului si incasarea fondurilor europene. Cei care nu parasesc echipa pe parcurs sau cei care se alatura pe parcurs, primesc proportional cu timpul petrecut in echipa.
Poate asa ii facem sa se miste mai cu talent.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alin2pas

Pentru neîndeplinirea repetată a sarcinilor de serviciu nu pot fi transferați în alte echipe unde sunt competenți? De exemplu, în cele de întreținere drumuri? Nu e nevoie să fie dați afară...
Codul Muncii:
Articolul 39
(2) Salariatului îi revin, în principal, următoarele obligații:
a) obligația de a realiza norma de muncă sau, după caz, de a îndeplini atribuțiile ce îi revin conform fișei postului;
Articolul 61
Angajatorul poate dispune concedierea pentru motive care țin de persoana salariatului în următoarele situații:
a) în cazul în care salariatul a săvârșit o abatere gravă sau abateri repetate de la regulile de disciplină a muncii ori de la cele stabilite prin contractul individual de muncă, contractul colectiv de muncă aplicabil sau regulamentul intern, ca sancțiune disciplinară;
d) în cazul în care salariatul nu corespunde profesional locului de muncă în care este încadrat.
Au apărut de-a lungul timpului destule articole în presă care semnalau că în CNAIR sunt angajate numeroase persoane cu studii superioare care nu au nici o tangență cu posturile care le ocupă sau cu domeniul de activitate al CNAIR. O soluție ar fi înființarea CNIR, care să se ocupe de investiții și în care activitatea să se desfășoare pe bază de echipe de proiecte (cum a propus dr4qul4), iar acele echipe să primească bonusuri substanțiale față de nivelul salariilor pentru îndeplinirea obiectivelor. CNAIR ar urma să se ocupe doar de întreținere.
De asemenea, ar trebui ca o echipă de specialiști din minister să analizeze cauzele întârzierilor în licitarea, proiectarea și construcția lucrărilor de infrastructură, să analizeze modul în care sunt rezolvate aceste probleme în alte țări din UE și să propună modificări ale legislației și normativelor.

dr4qul4

bonusurile substantiale sa nu le primeasca la "indeplinirea obiectivelor" ci doar atunci cand contributia UE este varsata in conturile statului.
Pentru ca altfel si-ar pune "obiective" de genul "trimis spre SEAP".
Sa vedeti atunci licitatii pentru drumuri (A, DX, variante de ocolire) care nu vor mai sepruii ca "ceva al" boului, ci vor include deblee, ramblee, viaducte si tuneluri. Plus zone cu a 3-a banda si intersectii denivelate. Cost mai mare al proiectului = bonus mai mare.
Si proiecte bine pregatite, nu hartie igienica.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist