Comitetul de Monitorizare POIM

Started by Ionut, September 23, 2015, 03:26:47 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

SCS Transport si CM POIM, 17-18 iulie 2019, Timisoara
Prezentare oficiala Organismul Intermediar Transport (OIT)
Implementarea financiara a proiectelor de infrastructura de transport











Ionut

SCS Transport si CM POIM, 17-18 iulie 2019, Timisoara
Prezentare oficiala Organismul Intermediar Transport (OIT)
Monitorizarea proiectelor de infrastructura de transport





















florin74

#137

ovideatza

#138
Cred ca aici e potrivit:

2021-2027: Primele drafturi ale Acordului de Parteneriat și Programelor Operaționale au fost publicate în consultare

Ce intereseaza este Programul Operațional Transport 2021-2027, primul draft

"Spicuiri"
- Avand in vedere ca investitiile in transportul rutier nu contribuie la tintele privind schimbarile climatice beneficiaza de o alocare din fonduri europeana mai mica si
beneficiaza in completare de o cofinantare nationala mai generoasa (60% rata BS)
- Regula - 85% fonduri europene, 15% buget national
   Exceptie Axa 1 – rutier unde este prevazuta o rata de cofinantare de 60%

AXA 1 - Îmbunătăţirea conectivităţii prin dezvoltarea rețelei TEN-T de transport rutier:
vor include finalizarea proiectelor fazate din perioada 2014-2020 precum și a proiectelor prioritizate pentru finalizarea rețelei primare a României situate pe rețeaua TEN-T CORE și TEN-T COMPREHENSIVE conform strategiei actualizate de implementare a Master Planului General de Transport al României cuprinsă în Planul Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pe perioada 2020-2030

o FEDR - 551 milioane euro
o FC - 1,385 mld euro
o Total - 1.936 mld euro

AXA 2 - Imbunatatirea conectivitatii prin dezvoltarea infrastructurii rutiere pentru accesibilitate teritoriala
în cadrul acestei priorități vor viza construcția/modernizarea variantelor de ocolire și construcția/modernizarea accesului municipiilor la sectoarele rețelei rutiere primare (la nivel de drum național situat pe rețeaua secundară), precum și și modernizarea sectoarelor de drum național situate pe rețeaua secundară.

FEDR - 350 mil euro

AXA 3 - Imbunatatirea conectivitatii prin dezvoltarea rețelei TEN-T de transport pe calea ferată
AXA 4 - Îmbunătățirea mobilității naționale, durabile și reziliente față de schimbări climatice prin creșterea capacității de
transport pe calea ferată
AXA 5 - Îmbunătățirea conectivității prin creșterea gardului de utilizare a transportului cu metroul in regiunea Bucuresti Ilfov
AXA 6 - Îmbunătățirea conectivității si mobilitatii urbane, durabila si rezilienta in fata schimbarilor climatice prin creșterea
calității serviciilor de transport pe calea ferată
AXA 7 - Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal
AXA 8 - Creșterea gradului de utilizare a cailor navigabile si a porturilor
AXA 9 - Creșterea gradului de siguranța si securitate pe rețeaua rutiera de transport
• Masuri ,,hard" și ,,soft" care contribuie la imbunatatirea sigurantei traficului pe reteaua rutiera,
• Eliminarea punctelor negre,
• Echipamente de interventie in conditii meteo speciale
Prin implementarea operațiunilor menționate mai sus se așteaptă o scădere considerabilă a numărului de accidente rutiere (cu 30% până în 2030)

FEDR - 100 mil euro

AXA 10 – Asistență tehnică

Bugetul estimat al programului
8,368 mld Euro din care:
o 2,042 mld Euro FEDR
o 5,570 mld Euro FC
o 4,612 mld Euro BS

Eligibilitate cheltuieli: 01 Ianuarie 2021 - 31 Decembrie 2029  (deci N+2)

Ionut

Săptămâna viitoare, 7-8 iunie 2023, este (probabil) ultima reuniune SCS Transport și CM POIM. Se termină și POIM... trăiască PT.

Materialele de la autorități:

Ionut

Evaluarea programului. (POIM Transport, după cum știți POIM are și Energie și Mediu.)














Ionut

Culoarele de solidaritate. Solidarity Lanes.












Ionut

Stadiul proiectelor POIM Transport.




























shift2rail

^interesante info, trebuie pusa presiune pentru marirea capacitatii canalului Sulina, Ukraina planuieste deja sa adanceasca Chilia&Bastroe la 7.2m (in ultimii ani au dragat de la 3.9m la adancimea actuala de 6.5m):

https://www.euronews.ro/articole/ucraina-anunta-ca-intentioneaza-sa-adanceasca-pana-la-7-2-metri-canalul-bastroe

frunzaverde

Pentru ce vrei extinderea capacitatii bratului Sulina (printr-o rezervatie naturala patrimoniu mondial Unesco) in conditiile in care porturile de deservire (Braila, Galati si Tulcea) opereaza mult sub traficul lor de acum 50 de ani, si exista altenativa Canalului Dunare-Marea Neagra, si el folosit la o fractiune din capacitate...

Ucraina vrea sa-si exporte granele din porturile Chilia si Izmail, care sunt singurele porturi sigure ale Ucrainei, si vor toata capacitatea posibila (pot usor apara cele 10 mile marine de la gura canalului pana in apele NATO romanesti). Deja folosesc varianta via Tulcea si chiar via Canalul Dunare - Marea Neagra - dar urcatul cu grau in amonte si manevrele necesare le reduc capacitatea.

Ce-ar fi sa fim si noi odata vecini cinstiti si civilizati - ca aceleasi tampenii le-am facut si cu Bulgaria (podul Dunare-2) si cu Ungaria (nu-i poluarea noastra, ups, e poluarea noastra) si cu Serbia (de 10 ani nu mai sunt trenuri directe Timisoara - Belgrad din motive stupide birocratice in care toti trag la nationalisme stupide).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

shift2rail

^razboiul e un alibi, Ukraina incearca din anii '90 sa transforme Chilia, plus Bastroe, in canal navigabil fluvial (peste 7m) si maritim (peste 8m adancime in talveg).

NU am apriori-uri in chestiune, dar astept un studiu de impact neutru (comandat poate chiar de Comisia UE ca pre-requisite ptr a analiza cererea UA privind includerea in TEN-T waterways) al deschiderii unei a doua rute navigabile prin delta, catre mare.
Studiile pe care le-am vazut pana acum - Academia Romana si INCD GeoEcoMar (2023) si ministerul mediului (2003/2004) - sunt extrem de sceptice, to put it mildly.

miahi

^ Dragarea poate fi temporara, stabilita pe o perioada de x ani. Daca nu se dragheaza periodic senalul, in cativa ani se colmateaza .

frunzaverde

@shift2rail - Ucraina nu vrea sa transforme Chilia in nimic, ca nu e nimic de transformat - ci vrea o chestie mult mai simpla - sa restaureze pescajul care a existat pe Chilia timp de vreo 50 de ani, mai precis pana in 1994. Porturile de pe brat (Izmail, Chilia si Reni) asigura pescaj de 7 metri, si au asigurat pescajul asta de prin anii '50.

Ce s-a intamplat e cam asa : in 1994, canalul Prorva, folosit pana atunci, impreuna cu portul Ust-dunaisk s-au colmatat definitiv, si s-a decis ca dragarea pentru adancimile necesare nu mai poate fi facuta intr-un mod economic. Au decis sa se uite la Bastroe, care fusese rezervat in perioada sovietica pentru uz militar.

Romania, vazand posibilitatea de a monopoliza orice trafic de tranzit (care oricum era in 95+% prin Romania, Canalul Dunare - Marea Neagra si Sulina fiind deja preferate) s-a opus complet ideii (si a fost ajutata de NIMBY ecologisti), in timp ce simultan a marit agresiv taxele de tranzit (in timp ce si-a cam batut joc de conditiile de navigatie). Ucraina, neavand oricum mare nevoie de navigatie dunareana (era mai degraba un proiect de protectie sociala intr-o zona foarte defavorizata) si avand putini bani, in principiu a inghetat proiectul aproape 20 de ani.

Bineinteles ca partea romana a facut niste rapoarte in care "tuna si fulgera" - exact cum a facut si, de exemplu, la pozitionarea podului Dunare-2 cu Bulgaria. E modul extrem de modest, si mercantilist, in care Romania vede sa-si trateze vecinii. Ucraina - care istoric a avut o strategie similara - are rapoarte similare, aratand ca nu e nici o problema si totul e roz si "verde". UNECE si OSCE au facut ceva arbitraj prin 2005-6, rapoartele le gasesti acolo - practic au recomandat inghetarea proiectului pana la un acord cu partea romana in baza acordului de la Espoo. Si Ucraina l-a inghetat.

Acum Ucraina are nevoie de toate caile posibile prin care sa-si exporte cerealele. Porturile lor dunarene sunt singurele porturi sigure. Si au capacitate, doar ca capacitatea aia nu poate fi folosita, pentru ca nu au pe unde iesi cu barjele in mare in mod eficient. Asta-i toata povestea - nu-i nimic mai complicat de atat. Romania, ca bun vecin, ar trebui sa caute o solutie de acord international, nu sa faca manevre absolut stupide ca sa protejeze un monopol artificial, in conditiile in care oricum va ramane un actor dominant.

Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

SURSE: Percheziții DNA la instituția de stat care gestionează banii UE pentru autostrăzi

Procurorii DNA ridică miercuri documente de la Autoritatea de Management a Programului Operational Infrastructura Mare (AM POIM), adică instituția de stat care gestionează banii UE pentru autostrăzi și căi ferate, au declarat pentru G4Media surse judiciare.

Autoritatea de Management a Programului Operational Infrastructura Mare (AM POIM) funcționează în subordinea Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE).

g4media.ro

tom_sawyer

#149
România a absorbit fonduri europene de 90,84 miliarde de euro și a plătit la bugetul Uniunii Europene 29,21 miliarde de euro, rezultând un plus de 61,6 miliarde EUR, absorbție netă de fonduri nerambursabile reușită de țara noastră în 17 ani de apartenență la Uniunea Europeană.

Cifrele de la Ministerul Finanțelor sunt pentru perioada 2007-30 noiembrie 2023, fiind omise astfel din această situație fondurile europene atrase de România în luna decembrie 2023. De asemenea, până la 31 decembrie 2023 România a transmis la Bruxelles ultimele declarații de cheltuieli pentru proiectele finanțate din cadrul financiar multianual 2014-2020, iar banii vor veni ulterior, motiv pentru care nu au fost cuprinși în această situație. Acest total de fonduri atrase cuprinde și granturile primite prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), dar nu și partea de împrumuturi PNRR.



startupcafe.ro

CFM = cadrul financiar multianual