Calea ferata Intorsura Buzaului-Nehoiasu

Started by Sabin, August 17, 2015, 10:00:07 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sabin

Stimati Furumisti,
Sunt de parere, cu gindul la binele infrastructurii in zona centrala si de SE a Romaniei ca sa se considere foarte serios de catre Guvernul Romaniei constructia sectorului de cale ferata intre Intorsura Buzaului si Nehoiasu. Acest lucru are o importanta deosebita considerind perspectiva ca in viitorul nu prea indepartat sa se inceapa constructia la podul peste Dunare de la Braila, care potrivit unor surse ar putea avea si cale ferata pentru o viitoare legatura cu Tulcea si respectiv Constanta. Prin aceasta noua legatura CFR s-ar usura traficul de cale ferata si chiar rutier (vagoane destinate transportului de camioane -vezi Austria, Elvetia, Germania) de pe Valea Prahovei si de la Bucuresti spre Constanta. O posibila "Buna Decizie" ar fi ca de la bun inceput aceasta cale ferata sa fie construita dubla tinind cont de faptul ca tunelul Teliu (care cu toate ca a fost construit acum 90 de ani) a fost construit pentru cale ferata dubla si electrificata. O astfel de lucrare ar face mai usor luarea in considerare de catre investitori straini si autohtoni zona de SE a tarii, folosirea mai eficienta a noilui port intermodal de la Braila si chiar la stimularea turismului in zona Deltei Dunarii.

ciprebbe

Cred ca visam mult prea departe. Nu suntem in stare sa finalizam Valcele-Valcea care are tunelurile gata sau sa finalizam tunelul de la Sinaia spre Targoviste....greu de crezut ca in urmatorii 20 ani sa vedem realizat asa ceva la Nehoiu. Tin minte ca si comunistii au abandonat legatura asta dupa ce au facut barajul de la Nehoiu.
Daca ai detalii despre ce se intentiona acolo (si poze) ai putea sa le postezi aici, sunt multi colegi pasionati de asa ceva.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

frunzaverde

Quote from: Sabin on August 17, 2015, 10:00:07 PM
Stimati Furumisti,
Sunt de parere, cu gindul la binele infrastructurii in zona centrala si de SE a Romaniei ca sa se considere foarte serios de catre Guvernul Romaniei constructia sectorului de cale ferata intre Intorsura Buzaului si Nehoiasu. Acest lucru are o importanta deosebita considerind perspectiva ca in viitorul nu prea indepartat sa se inceapa constructia la podul peste Dunare de la Braila, care potrivit unor surse ar putea avea si cale ferata pentru o viitoare legatura cu Tulcea si respectiv Constanta.

O cale ferata Intorsura Buzaului - Nehoiasu nu are, in momentul asta, vreo utilitate practica. Nici una din trecerile peste munti din Romania (Paltinoasa - Ilva; Ghimes - Siculeni; Ploiesti - Brasov; Podu Olt - Rm. Valcea; Filiasi - Simeria; Filiasi - Caransebes) nu sunt operate la capacitate, fiind operate undeva la 30-50% din capacitate.

Asta in conditiile in care capacitatea de trafic pe aceste rute este mult sub capacitatea constructiva a rutelor, din cauze de restrictii de viteze si/sau tonaj datorate starii liniilor, dar si datorita sistemelor de management al traficului care la CFR sunt invechite (desi CFR are acces la metode moderne de management).

O cale ferata intre Intorsura Buzaului si Nehoiasu ar economisi intre 15 si 33 km pe traseul Brasov - Buzau, o economie insignifianta de distanta considerandu-se investitia necesara. Geometria liniei Nehoiasu - Buzau, in momentul acesta, ar face ca timpul in tranzit Brasov - Buzau via Ploiesti sa fie mai scurt decat timpul in transit via Intorsura Buzaului atat la marfa cat si la pasageri in orice mix posibil (inclusiv in situatia Brasov - Ploiesti - Buzau la nivelul curent de reabilitare vs. Brasov - Intorsura - Buzau cu RK complet la viteze constructive pentru intreaga ruta). Doar un traseu complet nou pe intreaga distanta Intorsura Buzaului - Buzau ar aduce avantaje de ordinul al catorva minute pe Brasov - Buzau.

Investitia in Intorsura - Nehoiasu este extrem de scumpa in momentul asta, necesitand un tunel de baza in zona barajului Siriu. Costurile segmentului nou sunt de cel putin 1.2-1.5 miliarde de euro, incluzand electrificarea pe intregul segment Brasov - Buzau (cu pastrarea liniei Nehoiasu - Buzau pe amplasamentul curent, cu curbe stranse si viteze constructive de 60 - 80 km/h). Cu rectificarea si dublarea pentru 120-140 pe Nehoiasu - Buzau, costurile sar obiectiv de 2 miliarde de euro. Si 1.5 miliarde de euro pentru a economisi 5 minute fata de legatura existenta la cost 0 nu se pot justifica in vreun fel.

Acum 90 de ani avea sens situatia - linia Brasov - Predeal - Ploiesti punea probleme mari de exploatare, fiind linie simpla, cu declivitati mari; traseul prin Nehoiasu fiind o alternativa viabila. Refacerea partiala a traseului la dublare, apoi la electrificare, combinata cu existenta locomotivelor mult mai puternice azi, combinata cu constructia barajului Siriu, care a facut ca ruta usoara sa dispara pe valea Buzaului, face din traseul acesta nefezabil in viitor pentru o cale noua conventionala.

In plus, noi traversari ale muntilor puse in functiune sau imbunatatite dupa abandonarea planului Intorsura Buzaului - Buzau in 1931 (precum Bumbesti - Livezeni) au eliminat necesitatea acestei linii in viitorul imediat.

In schimb, alternativa aceasta de traseu poate fi utila in momentul in care Romania se va gandi la linii de transport de mare viteza dedicate, probabil undeva dupa 2030.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Sabin

Prieteni, nu distanta intre Brasov si Buzau este importanta aici. Ca sa intelegeti aceste idei trebuie sa vezi harta tarii de la distanta. Am specificat in randurile mele ca este vorba si de portul intermodal Braila impreuna cu viitorul pod peste Dunare. Stiu, chiar de la 12.500 km de tara ca situatia de la CFR este jalnica, asta din cauza unor fustangii de pe culoarele ministerelor de resort de la Bucuresti... verisori, prieteni, rude etc. Sti-ti voi... Un gand bun sau o idee buna ptr. tara este mai buna decit bratele incrucisate si indiferenta.

dr4qul4

Tu vrei sa cheltuim 2 mld de euro pentru o economie de 5-10 minute.

Nu mai bine cheltuim noi mai putin de jumatate si facem Brasov-Ploiesti-Buzau-Braila asa cum trebuie?

Si uite asa legi si Pitesti, Bucuresti si Ploiesti de Braila.

Mie unul mi se par bani aruncati pe geam, in conditiile in care, la ora actuala, o intarziere de 10 minute/100 km,  pare un ideal de neatins.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ultrasbz


cristi5

#6
Cateva poze din weekend

Vederea din tren pe portiunea "de ses". De la dreapta la stanga coșul CET Brașov, Tâmpa, apoi Postavaru/Cristianu Mare, apoi Piatra Mare, Bucegii are trebui sa se vada in plan indepartat intre Postavaru si Piatra Mare dar nu se prea vad...



Teliu si interiorul garniturii Regiotrans, adusa din Franta... E mult mai confortabil decat un Desiro. Populatia din Teliu e compusa in mare parte din rromi, asta se vede si la pasageri si la cum s-au comportat cu conductorul si cu trenul (unii nu aveau bilet, cred ca din principiu, ca costa 5 lei). Dar per total a fost suportabil.



Asa se vede Teliu din tren





Viaduct Teliu


De pe viaduct


Viaductul vazut a doua zi din masina


DN10 in serpentine aproape de intrarea in tunel



Imi pare rau ca nu am prins gura tunelului, e monumentala, o gasiti pe net.
Imediat dupa trecerea prin tunel, se vede o mare diferenta de bunastare, data probabil de exploatarea lemnului.





Per ansamblu traversarea mi s-a parut foarte lina pentru o trecere a Carpatilor.  Se merge cu 70 in zona de ses, apoi mai incet, dar niciodata sub 50. Nu stiu cum ar fi daca ar continua traseul spre sud, dar faptul ca e la 750m in loc de 1000 cred c-ar ajuta...

Si bonus, sculpturi moderniste in metal pe drumul spre Vama Buzaului


Am crezut ca Vama Buzaului e un loc retras, pana am ajuns pe valea Urlatoarei unde masinile, păturile, gratarele și boxele erau bara la bara.

pasadia

In prima poza nu se vad Bucegii. S-ar fi vazut, daca era alta luminozitatea, dar asa nu se zareste nimic, nici macar la rezolutie mare. Se vad insa cladiri din Sacele.

Traseul spre sud fusese el planificat, dar in prezent cred ca e incurcat rau de tot de constructia barajului / lacului Siriu. Cat priveste linistea din Vama Buzaului  - imi pare rau, dar zona e in plina "dezvoltare turistica". Nu prea grozava, dar deh...

panzer

Nu cred ca o sa vedem vreodata cele 2 cai ferate unite. Nici nu prea ar avea sens. Dar puteti lua odata "Nehoiasul" (asa se numeste popular trenul de la Bz la Nehoiu).

Mi-ar dori macar o modernizare macar pe un sens. Valea Buzaului este o zona f populata fata de alte zone de munte. Pe vremuri Nehoiasul era plin de oameni care veneau la munca la Buzau cu trenul.

Xenos

Aici s-a asternut linistea? S-a vorbit macar de refacerea podului prabusit?

pasadia

Evident ca nu.

Bine, la modul serios, topicul asta ar trebui inchis. Nu neaparat din cauza podului proaspat cazut, ci pentru ca bucata de CF intre Intorsura si Nehoiasu (care e de fapt subiectul topicului)  o sa fie construita dupa ce vom avea TGV prin tara.

vancouver

Pai chiar asta va fi linia de TGV.  :D Cel putin dupa proiectul propus de mine prin 2011, aici un extras cu etapa Brasov-Bucuresti:

(bine in acea propunere plecam de la ideea ca Brasov-Sighisoara-Arad va fi complet gata la 160 in 2020, acum probabil va fi cam 2025, deci la anii propusi acolo se mai adauga vreo 5)
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

JohannDB

Hmmmmm, ....... visurile cu un TGV pe Brașov-Întorsura-Buzău-Mizil-București, fără supărare, este ceva de genul lui Jules Verne, cu "De la Pământ la Lună" sau altele....
    Din păcate Barajul Siriu a cam pus capăt multor idei de "trecere a Carpaților" prin acest pas..... Aici se mai adaugă starea și calitatea solului, unde și actualul DN 10 are deja mari probleme (la această dată  și cu schimbarea climatică, ce a adus ploi diluviene) prin tot mai multe alunecări de teren ce afectează fundația DN 10..., darămite o cale ferată......
    "Poate" o soluție ar fi cu tunele lungi prin structură de rocă "fixă" și traseu pe piloni, dar......

SocrateGaby

Salut sunt nou pe aici si aceasta este prima postare.

Din punctul meu de vedere,  sa construiesti o noua cale ferata intre Mizil si Bucuresti nu are niciun sens logic deoarece zona caii ferate Mizil Ploiesti -Sud - Bucuresti Nord  functioneaza destul de bine. Mai ales ca s-a dublat la calea ferata la podul din zona ploiesti sud.