News:

.

Main Menu

Caile ferate ale Europei

Started by ciprebbe, May 28, 2015, 11:03:03 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

nenea_hartia

Cea mai importantă gară între Liège și Bruxelles este cea din Louvain. Aici a fost păstrată fațada istorică a clădirii...



... și reamenajate doar liniile, care au fost acoperite cu o copertină foarte interesantă:





Ca și la Liège, fiecare peron este dotat cu scări (la Liège sunt rulante) pentru accesul la nivelul de dedesubt, care permite ieșirea din gară, traversarea pe sub linii și legătura între cartierele din stânga și dreapta căii ferate:



nenea_hartia

Există și o pasarelă pietonală, dotată cu pistă de biciclete, care permite supratraversarea liniilor și accesul între cele două părți ale orașului. Următoarele poze sunt făcute de pe pasarelă:





Gara Louvain este una de trecere, dar la ambele ei capete se află și linii înfundate. Una se află dincolo de peronul din dreapta (îmi pare rău, nu se vede clar) și pe ea circulă trenuri S (suburbane) către Bruxelles:



La capătul celălalt este altă linie înfundată. În poză se observă cu greu trenul spre Ottignies:



voicul

Am pus cu bold: nici la altii nu e asa roz precum pare din tara.


Traficul feroviar din Germania, complet dat peste cap de o grevă a mecanicilor de locomotivă

Traficul feroviar din Germania a fost complet dat peste cap, miercuri, de o grevă a mecanicilor de locomotivă ai companiei Deutsche Bahn. Aceștia sunt nemulțumiți de salariile pe care le primesc și cer îmbunătățirea condițiilor de lucru. Din cauza acestei greve, doar un sfert dintre trenurile de mare viteză ale Germaniei au circulat.

Aproximativ 75% dintre cursele feroviare pe distanţe lungi au fost anulate. De asemenea, sunt oprite numeroase trenuri care efectuează curse regionale, în principal în zonele metropolitane Berlin, Düsseldorf şi Köln.

Situația va rămâne așa cel puțin până vineri, când urmează o altă rundă de negocieri. Mecanicii conductori cer o creștere a salariului 3,2% pe doi ani.

Compania feroviară de stat din Germania are probleme serioase de ani de zile. Un sfert dintre trenuri întârzie iar investițiile în reparații sunt deficitare de decenii.

Martin Seiler, directorul companiei feroviare Deutsche Bahn responsabil de Personal, a exprimat dorinţa de continuare a negocierilor cu reprezentanţii Sindicatului GDL. "Problema este cum depăşim împreună această situaţie dificilă", a declarat Martin Seiler, potrivit postului tv ZDF, citat de Mediafax.

Însă liderii sindicatului GDL au declarat că actualele oferte sunt "inacceptabile", precizând că vineri va fi luată o decizie privind continuarea acţiunilor de protest.

Sindicatul Mecanicilor de Locomotivă (GDL) solicită majorări salariale, inclusiv sporuri pentru pandemie, şi îmbunătăţirea condiţiilor generale de lucru.


https://www.digi24.ro/stiri/externe/traficul-feroviar-din-germania-complet-dat-peste-cap-de-o-greva-a-mecanicilor-de-locomotiva-1630111

RaduG

Nu știu dacă trenurile suspendate se califică la căi ferate, dar constructiv are șine. Monorail-ul din Wuppertal:



Translate:
QuoteReperul orașului este calea ferată suspendată, care a fost suspendată ca monorail peste Wupper și peste străzi de peste 100 de ani. Noile vehicule din seria GTW 15 sunt pe drum de la începutul anului 2017. Pentru o documentație despre metropola de trafic de pe Wupper, am mers cu mașina și am așteptat pe traseu.


Goldmund

Stuttgart-Ulm, pe unde se va putea circula  dupa 2023 cu 250km/h, s-a finalizat la rosu un viaduct superb, Filstalbrücke. Dar de ce pun aici o cuvantare a unui inginer? in jurul min. 9, el vorbeste despre legatura acestui tronson de tren rapid intre nord si sud, intre vest si est(ul Europei), ajunge pana la Viena,Bratislava, Budapesta si "de la Le Havre, Atlantic la Constanta, Marea Neagra"....Chiar nu ne uita!


https://www.youtube.com/watch?v=QUkgtpEVgAA&ab_channel=Eisenbahn.tv

RaduG

^Min 2:39 este delicios pentru modul nemțesc de tăiere a panglicii: înșurubarea plăcilor comemorative pe fundații.

O analogie cu România: și la se ei inaugurează cu 7 bormașiniști :)

alexandru_m

Impresionanta lucrare. Filmarile parca nu-i fac dreptate si nu cuprind dimensiunile reale.

PS: Construit de Porr cu tehnologia folosita la viaduct Talmacel pe PiSi1  :D

b1

Un pic de istorie 4 (un pic de istorie 3, un pic de istorie 2, un pic de istorie 1):

Tunelul Lötschberg:
- situat în Elveția, în cantonul Valais;
- lungime: 14.612 m;
- altitudinea portalului nordic: 1200 m deasupra nivelului mării M;
- altitudinea portalului sudic: 1216 m deasupra nivelului mării;
- altitudinea maximă: 1239,54 m deasupra nivelului mării;
- panta secțiunii nordice: 5390 m = 7 ‰; 1690 m = 3 ‰;
- panta secțiunii sudice: 4328 m = 3,8 ‰; 2819 m = 2.415 ‰;
- panta secțiunii centrale a tunelului: 308 m = 0 ‰;
- traseu: între Kandersteg și Goppenstein;
- deschis în 1913 de către BLS Netz AG;
- tunel cu un singur tub, cu două căi, electrificat, situat pe calea ferată montană Lötschberg (Spiez - Brig);
- La 15 octombrie 1906, au început lucrările cu îndepărtarea resturilor de rocă din fața viitorului portal nordic al tunelului. Lucrările de construcție ale tunelului propriu-zise au început la Goppenstein pe 1 noiembrie și, o zi mai târziu, și pe partea de nord, lângă Kandersteg. Inițial, tunelul a fost lucrat manual cu mijloace modeste. Burghiile mecanice cu ciocan au sosit în Kandersteg în ianuarie 1907 și au fost utilizate începând cu 7 martie. În sud, livrarea ciocanelor rotative a durat cu câteva luni mai mult, iar forarea mecanică a început acolo la 9 aprilie 1908. O parte a motivului acestei întârzieri a fost, printre altele, întârzierile în construcția celor două linii de operare (în Elveția li se spun linii de serviciu - în germană Betriebsstrecke) de la Frutigen și Naters până la portalurile tunelului. Ciocanele rotative au fost acționate cu aer comprimat. Tunelul avea o lățime de 3,5 metri. 17-20 mineri lucrau pe frontul tunelului în schimburi de opt ore, șapte zile pe săptămână. Forajul a fost întrerupt doar pentru scurt timp în timpul sărbătorilor de Paște și de Crăciun.
   În august 1907, a fost aprobată o subvenție federală pentru extinderea pe la 2 căi a tunelului, iar lățimea a crescut la 8,8 metri. La începutul anului 1908 în jurul tunelului lucrau în jur de 1700 de oameni, dintre care majoritatea erau muncitori invitați de origine italiană. Aproximativ 220 de ingineri și maiștri erau în mare parte elvețieni și francezi. Cei mai mulți dintre ei au câștigat deja experiență în proiecte similare la scară largă din întreaga lume și unii au venit acolo direct din construcția tunelului Simplon (tunel lung de aproape 20 de kilometri între Elveția și Italia).
- reabilitare: începând cu 2018 până la sfârșitul anului 2022, suprastructura din tunel va fi reînnoită pentru 105 milioane de franci, înlocuindu-se vechile căi de rulare cu balast cu unele noi fixate de beton. Costurile de reabilitare ale constructorului Marti AG (echivalentul elvețian feroviar a lui Selina :lol:)au crescut până la 157 milioane de franci.
- harta tunelului:




- filmare din timpul reabilitării:
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

RaduG

#399
Stadiul noii magistrale de metrou, M11, lungime 31,3 km, care va conecta Istanbulul de noul aeroport Istanbul. Constructor asocierea Cengiz+Kalyon+Ozgun+Kolin. Început proiect Martie 2018, termen contractual 31.12.2022.

36.000 de pasageri pe oră pe sens. 120 km/h viteză maximă. Operat de computer, fără mecanic la comenzile garniturii.

Restul de detalii tehnice în traducerea de mai jos.



Capturi cu progresul actual:








Powered by API/PUM imgur uploader



Translate:

QuoteÎn acest videoclip, veți găsi cea mai recentă stare a metroului Aeroportului Halkalı, care este în construcție în Istanbul. Vă dorim vizionare bună.

#Halkalı #HalkalıMetrosu #YeniHalimanıMetrosu #Gayrettepe #GayrettepeMetrosu

Link original: https://www.youtube.com/watch?v=5sGMI...

Așezarea șinelor și producția de beton continuă în metroul aeroportului Halkalı | Metrou din Istanbul

00:00 Traseu
00:20 Tabele de stare generală
00:45 Stații
01:05 Aeroport İst.
01:55 Zona depozitului și împrejurimilor
05:20 Arnavutköy 1st St.
06:45 Arnavutköy 2 St.
08:05 Fenertepe İst.
08:50 Kayaşehir İst.
09:50 Olympicköy İst.
10:25 Halkalı Stadium Ist.
12:05 Halkalı İst.

În acest videoclip, veți găsi cea mai recentă situație de pe linia de metrou Halkalı New Airport din septembrie 2021. Vă dorim vizionare bună.

#Metro #MetroIstanbul #Ministerul Transporturilor # Halkalı #YeniAirport #Gayrettepe

Informații generale
Noul aeroport Istanbul - Linia de metrou Halkalı, cu sistemul său de semnal GOA4 fără șofer, 180 de secunde de funcționare, 36.000 de pasageri pe oră într-o singură direcție și viteza maximă de operare de 120 km/h, conectează cele mai aglomerate zone de locuit din partea europeană la Aeroportul din Istanbul este cel mai rapid metrou.

Este proiectat pentru transport neîntrerupt, rapid și confortabil, cu un total de 7 stații de forat tunel, 2 cu acoperire tăiată și 8 tuneluri forate, un total de 10 structuri foarfece, 1 structură de foraj tunel peste noapte și 8 stații de service. Toate trenurile care urmează să fie utilizate pe linia de metrou Gayrettepe-Aeroport Istanbul-Halkalı și necesare pentru întreținerea liniei, o capacitate totală de parcare de 176 de trenuri, construite pe o suprafață de 124.000 m2, accesată printr-un tunel de foraj cu două căi de 2,4 km, un Zonă de depozitare compusă din clădiri de ateliere și clădiri tehnice și tuneluri de acces, fiind construită în cadrul Proiectului de linie de metrou Aeroportul Nou Istanbul - Halkalı. Pe lângă aceste structuri, în cadrul acestui proiect este construită și Gara de mare viteză din Aeroportul Istanbul.

Aeroportul Nou Istanbul - Linia de metrou Halkalı, cu plecare din stația Aeroport, în ordine;

Arnavutkoy-1,
Arnavutkoy-2,
Fenertepe,
Kayasehir,
Olympickoy,
Stadionul Halkali
Se termină la stația Halkalı.
Noul Aeroport din Istanbul - Linia de metrou Halkalı asigură integrarea cu liniile existente și în desfășurare enumerate mai jos;

Integrat cu Gayrettepe - Aeroportul Istanbul, în Gayrettepe cu metroul Yenikapı - Hacıosman și Marele Tunel din Istanbul cu 3 etaje,
Pe aeroportul din Istanbul cu trenul de mare viteză
La stația Fenertepe cu linia de metrou Sultangazi - Arnavutköy,
Stația de metrou Kirazlı-Metrokent-Kayașehir și stația Kayașehir,
Bakırköy-Kirazlı-Olimpiyatköy Metro și la stația Olympicköy
Metrou Kirazlı-Halkalı și stația Halkalı și
La stația Halkalı cu Marmaray

Caracteristici de contur

120 km/h
Viteza de proiectare

36.000
Persoană/Timp/Directie
Transport de pasageri

180 sec.
Interval de campanie

Diametru interior 5,70 m
care este de 55,6 km
Tunelul principal al TBM

6,5 km
Tunelul NATM

7 bucăți
Stație de tip tunel

8 bucăți
Atelier auto

10 unitati
Cu structură foarfecă
28 bucăți foarfece

98 bucăți
Tunel de conectare



b1

Tunelul Eppenberg (din Elveția) by Marti Gruppe:
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

b1

Undersea Rail-Road tunnel between Denmark and Germany: Fehmarn link Explained:

QuoteToday, Railways Explained brings you the story of a future fixed link between Denmark and Germany in the form of an underwater tunnel whose construction began this year.

It is known as Fehmarn Belt Fixed Link, it will be the future longest immersed tunnel in the world (18 km!), and it aims to connect the cities of Stockholm, Copenhagen, Hamburg, and Berlin. Also, it will fill the gap in the Central European Corridor.

It will be fully financed by the Kingdom of Denmark and the financing model is based on state-guaranteed loans, which will be repaid using revenue from users of the tunnel i.e. toll collection from the road and track access charges from the railways.

German participation is limited to the development of land-based facilities on the German side.

The current investment value of the project is about 7.1 billion euros and the estimated payback period is 36 years.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

b1

Tunnelbau in der Großstadt | Der Tunnel Bad Cannstatt:

QuoteDas Bahnprojekt Stuttgart–Ulm hat viele eindrucksvolle Baustellen. Dort arbeiten faszinierende Menschen mit ganz unterschiedlichen Aufgaben. Alessa Becker wirft einen Blick hinter die Kulissen dieses einzigartigen Projekts. Dieses Mal geht es in den Tunnel Bad Cannstatt, unter fachmännischer Begleitung des Projektingenieurs Bernd Fischer.

Mehr Informationen
Die umfassende Informationsplattform über das Bahnprojekt Stuttgart–Ulm: http://www.bahnprojekt-stuttgart-ulm.de

Was ist das Bahnprojekt
Das Bahnprojekt Stuttgart–Ulm umfasst die Neuordnung des Bahnknotens Stuttgart (Stuttgart 21) und die Neubaustrecke Wendlingen–Ulm. Das Bauvorhaben ist das größte Ausbaukonzept für den öffentlichen Schienenverkehr in Baden-Württemberg seit dem 19. Jahrhundert.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

b1

#403
Grubenbahn mit Fahrdrahtlok in Albanien (Translate: Cale ferată minieră cu locomotivă cu catenară în Albania):


VS

Cale ferată minieră cu catenară în Graz:
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

b1

Frosty Morning on the Kongsvinger Line ❄️ (frumos podul de la 2:13:00):


00:00 Intro
03:15 Asker to Sandvika
10:00 Sandvika to Lysaker
15:30 Lysaker to Skøyen
19:30 Skøyen to Nationaltheateret
22:30 Nationaltheateret to Oslo S
26:00 Oslo S to Lillestrøm
36:00 Lillestrøm to Nerdrum
41:30 Nerdrum to Fetsund
43:00 Fetsund to Svingen
44:30 Svingen to Sørumsand
50:00 Sørumsand to Blaker
54:00 Blaker to Rånåsfoss
56:30 Rånåsfoss to Auli
58:30 Auli to Haga
1:00:30 Haga to Årnes
1:06:30 Årnes to Skarnes
1:23:00 Skarnes to Kongsvinger
1:36:30 Kongsvinger to Skarnes
1:50:00 Skarnes to Årnes
2:03:00 Årnes to Haga
2:09:00 Haga to Auli
2:11:00 Auli to Rånåsfoss
2:13:45 Rånåsfoss to Blaker
2:16:30 Blaker to Sørumsand
2:21:30 Sørumsand to Svingen
2:26:30 Svingen to Fetsund
2:27:45 Fetsund to Nerdrum
2:29:30 Nerdrum to Lillestrøm
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.