Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura

Started by Ionut, April 18, 2015, 09:00:58 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alecu26

Ce bine ca mai sunt niște deadline la fondurile europene:se asfaltează la greu o gramada de ulițe și străduțe în tot felul de comune, lucrări de canalizare, amenajări urbanistice.....etc. Păcat ca în general sunt lucrări făcute de mântuială sub presiunea timpului, și asfaltările pe temperaturi în jur de zero sau mai jos au toate șansele la.anul cu primele ploi sa fie un fel de pietriș.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alecu26

Parcă a fost chiar mai mult decât în alți ani. Și lucrări mult mai serioase. De aia zic ca nu cred ca e vorba doar de obișnuitele rectificări.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).


oaspetele

Quote from: caf on December 05, 2015, 08:58:12 AM

"Cheltuielile cu bunurile si serviciile" sunt privite ca si cum ar fi doar masini cu girofar si benzina si deplasari in strainatate. Mare parte din banii astia se duc pe medicamente din sistemul sanitar romanesc, inclusiv pe mecanismul de compensate si gratuite. Titlul 20.04.

Adevarat, piata farmaceutica are o valoare de aproximativ 3 mld.Euro. Medicamentele cu prescriptie care fac obiectul compensarilor reprezinta cam 85% din aceasta valoare, deci 2,5 mld. Daca luam o medie a compensarilor de 40%, rezulta 1 mld Euro efort bugetar.

[/quote]
Si contributia pentru sanatate a angajatorilor/angajatilor la ce foloseste?
Iar acel procent de 85% e cel putin exagerat.

AFC

^ Contributia pt sanatate acopera si cheltuielile cu serviciile medicale ( spitalizare, analize medicale... etc). Piata farmaceutica este structurata in 85% produse farmaceutice cu prescriptie, asa zisele Rx si 15% produse ce nu necesita prescriptie medicala, asa zisele OTC ( over the counter ). Medicamentele cu prescriptie sunt supuse compensarii, in marea lor majoritate, procentul de compensare fiind cuprins intere 50-100% in functie de afectiune (afectiuni acute, boli cronice, afectiuni cuprinse in programe nationale de sanatate...) si de pacient beneficiar ( pensionari, copii, gravide,...). Toate produsele farmaceutice pe care le achizitioneaza spitalele ( aproximativ 13% din toatal piata) sunt achitate integral de stat prin CNAS/CJAS.
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

oaspetele

Nu stiu de unde vine procentul asta de 85%.
In plus, nu inteleg la ce se refera exact : bani sau volum.

Exista o serie de afectiuni ce sunt grupate in asa-zisele programe nationale de sanatate, care sunt intr-adevar finantate de bugetul de stat.
Medicamentele compensate si gratuite sunt 'subventionate' intre 20-100% DIN PRETUL DE REFERINTA, ceea ce e cu totul altceva.

Nu sunt chiar strain de problema, fiind farmacist. Procentul de 85% mi se pare cel putin fortat.
Probabil ca doar contributia angajatorului si angajatului nu ajung pentru a finanta toate serviciile medicale din Romania (minus programele nationale de sanatate care nu sunt prinse aici), dar parca nu e prea fair sa contabilizezi "pe minus" banii care NU sunt (sau nu ar trebui sa fie) parte a bugetului consolidat si care sunt din start destinati sanatatii.

AFC

85% produse farmaceutice cu prescriptie din total 100%, conform CEGEDIM/IMS, raportat la valoarea pietei.
Daca ne uitam un pic pe aceste rapoarte o sa observam ca in top 100 vanzari gasim in mare parte produse inovative , adica pretul de referinta este chiar pretul lor.
Tot statistic, de cele mai marI compensari in valoare beneficiaza tratamentele si produsele inovative. Daca ne uitam de exemplu la vanzarile anuale ale lui Hoffman La  Roche,acestea sunt alcatuite in proportie de 90% din produse compensate 100% si vanzarile lor bat  100 mil euro .
Reluand firul discutiei, se discuta atunci de buget. Nu sunt specialist in finante dar era vorba de capitolul "cheltuieli cu bunurile si serviciile", iar in buget se iau atat veniturile ( din contributie in cazul de fata) cat si cheltuielile (compensarile si plata achizitiilor facute de spitale). Nu s-a facut referire la vreun deficit, de altfel statul are grija sa-si acopere acest deficit rezultat din diferenta intre alocari pentru compensari si compensari efective, prin taxa claw back pe care o percepe companiilor producatoare. Aceasta taxa a ajuns in trimestrul 3 sa reprezinte aproape 26% din vanzarile totale ale producatorilor(trimestriale).
@frunzaverde a spus atunci ca mare parte din aceste cheltuieli sunt reprezentate de medicamente, iar eu m-am raportat la date statistice rezultate din rapoartele mai sus mentionate. Cifrele si procentele sunt aproximative fiind redate din memorie, daca vrei intru in detalii dar cred ca-i plictisim pe ceilalti, plus ca devine off topic si ne cearta Ionut.

PS: eu nu sunt farmacist dar activez in aceasta piata din 1991 in domeniul distributiei farma. Daca vrei  date exacte, discutam pe PM.
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

oaspetele

O mica precizare : acele produse inovative, precum si majoritatea produselor Hoffman La Roche fac parte din gama ce deservesc un program national de sanatate, asumat din start de bugetul statului (MS).
Si o fac doar in ideea de a nu arunca o posibila anatema asupra farmaciilor si indirect asupra farmacistilor (desi din pacate nu mai insaemna neaparat acelasi lucru).

Pe de alta parte, nu prea cred ca exista forumisti care ar prefera sa se taie bugetul pentru inovativul pentru hepatita C pentru a mai face 10 km de autostrada. Sau ma insel?

AFC

Nici eu nu cred ca si-ar dori cineva de aici acest lucru. Asa cum am precizat comentariile erau generale, nu vizau in niciun caz acest subiect. Nu conteaza cine achita, MS care suporta din bugetul lui programele nationale sau CNAS care achita restul compensarilor, tot buget se cheama over all. Diferenta este data de sursa veniturilor. CNAS teoretic se raporteaza la FNUAS ( aici se aduna contributiile pentru sanatate) ca sursa de venit pe cand MS primeste o alocare bugetara care are la origine o colectare prin  mai multe tipuri de taxe ( printre care si aia de viciu ).

"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

jalemare

Pretul petrolului a cazut sub 30$/baril.
Indicele baltic dry a coborat la 486 puncte, cea mai mica cotatie din istoria de 30 de ani a acestuia.
China, de doua ori intr-o saptamana, inchide piata bursiera la doar 15 min. de la deschidere.
Ne asteapta vremuri grele, spre foarte grele.
Sper ca, de aceasta data, au urechi sa auda...

TibiV

jalemare,
ca aproape niciodată, de data asta sunt de acord cu tine...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Cine zice că autostrăzile sunt inutile ?....

http://www.zf.ro/companii/retail-agrobusiness/lidl-se-asociaza-cu-cel-mai-important-antreprenor-din-constructii-intr-un-proiect-de-20-mil-euro-14963656

Quote
Reprezentanţii Lidl spun că un factor important în alegerea locaţiei l-a constituit proximitatea faţă de autostrăzile A1 şi A6, logistica fiind unul dintre elementele cheie în strategia de dezvoltare a reţelei de magazine. Acest depozit va gestiona şi asigura transportul produselor către magazinele din zona de Sud-Vest a ţării, permiţând astfel o aprovizionare optimizată a acestora.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


TibiV

Comunicat al Min.Finantelor Publice - Executia bugetara 2015:

Quote
Sinteza Execuția bugetului general consolidat
în perioada 1.01 –31.12.2015

Execuţia bugetului general consolidat pe anul 2015 s-a încheiat cu un deficit de 1,47% din PIB, încadrându-se în ținta de 1,85% din PIB stabilită prin Strategia fiscal-bugetară pe anul 2015.
            Faţă de anul precedent, deficitul înregistrat s-a redus de la 1,72% la 1,47% din PIB, respectiv o reducere în termeni nominali cu 1,1 miliarde de lei.

1. Veniturile bugetului general consolidat, în sumă de 233,6 miliarde de lei, reprezentând 33,1% din PIB, au fost cu 9% mai mari în termeni nominali faţă de anul precedent și cu un punct procentual ca pondere în PIB.
S-au înregistrat creșteri față de anul 2014 la încasările din: impozit pe profit (13%), impozitul pe venit (12,4%), TVA (12,3%), venituri nefiscale (12%) și accize (8%). Încasările din contribuții de asigurări sociale au o ușoară creștere față de anul anterior, deși au fost influențate de reducerea cu 5 puncte procentuale a contribuțiilor angajatorilor, cât și de creșterea pe anul 2015 cu 0,5 puncte procentuale a cotei de contribuție către pilonul II de pensii.
La nivelul administraţiilor locale s-au înregistrat, de asemenea, creşteri faţă de anul precedent la taxa pe utilizarea bunurilor cu 4,8%, venituri nefiscale cu 4,1% și la impozite şi taxe pe proprietate cu 1,5%.
Sumele primite de la Uniunea Europeană în contul plăţilor efectuate au fost de 17 miliarde de lei, cu 49,3% mai mari față de anul 2014.

2. Cheltuielile bugetului general consolidat, în sumă de 243,9 miliarde de lei, au crescut în termeni nominali cu 8% față de anul precedent și cu 0,8 puncte procentuale ca pondere în PIB.
Cheltuielile de personal au crescut cu 3,2% față de anul precedent, ca urmare a creșterilor salariale în administrația publică locală, precum și în sectorul de sănătate și în învățământ.
      Faţă de anul 2014, s-a înregistrat reducerea cheltuielilor cu dobânzi cu 6,2%, din cauza scăderii randamentelor la licitaţiile emisiunilor de obligaţiuni de tip benchmark.
        Cheltuielile pentru proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile au crescut faţă de anul precedent cu 62,4%.
        Cheltuielile pentru investiţii, care includ cheltuielile de capital, precum şi pe cele aferente programelor de dezvoltare finanţate din surse interne şi externe, au fost de 41,3 miliarde de lei, reprezentând 5,9% din PIB, faţă de 32,7 miliarde de lei în anul 2014.
Creșterea cheltuielilor pe ultimele luni ale anului, și în special în luna decembrie au fost în principal pentru investiții, atât a celor finanțate din fonduri europene, cât și din surse proprii și cu finanțare rambursabilă. Cheltuielile pentru investiții în luna decembrie au fost în sumă de 15,1 miliarde de lei, din care 7 miliarde de lei pentru susținerea proiectelor cu finanțare europeană, 87,2 milioane de lei pentru proiecte cu finanțare rambursabilă și 8 miliarde de lei pentru cele finanțate din cheltuieli de capital.
Având în vedere că finele anului 2015 a reprezentat perioada de eligibilitate a plăților aferente proiectelor din cadrul financiar 2007-2013, s-au făcut eforturi în vederea asigurării fondurilor necesare acestora, astfel încât doar în luna decembrie s-au plătit aproximativ 9,1 miliarde de lei, în timp ce media lunară a fost de cca. 1,5 miliarde de lei, din care 7 miliarde de lei au fost de natura investițiilor, restul fiind subvenții pentru agricultori și alte plăți în contul Uniunii Europene.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)