Sistem de transport tip monoșină Brăila-Galați

Started by tom_sawyer, May 25, 2023, 09:11:18 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

Galațiul și Brăila, înțelegere pentru un transport rapid de suprafață

07 Martie 2022

Realizarea unei legături rapide de suprafață se numără printre proiectele pentru care autoritățile din Galați și Brăila vor depune o cerere de finanțare prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Este vorba de un transport nepoluant, de tip monorai, ce ar urma să unească principalele obiective din cele două municipii.

Recent, Consiliile Județene (CJ) din Galați și Brăila au încheiat un protocol de colaborare pentru realizarea unui aeroport regional. Obiectivul de investiții a fost inclus în Master Planul General de Transport al României, urmând să se treacă la realizarea documentației tehnico-economice. De asemenea, administrațiile locale și județene au pus bazele unei asociații de dezvoltare intercomunitare pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din Galați, Brăila, dar și județele învecinate.

,,Proiectele cele mai importante sunt legate de un aeroport care să fie situat la aproximativ 28 km de Brăila, 25 km de Galaţi, un aeroport care să asigure în primul rând transportul mărfurilor şi apoi al persoanelor. Am depus în paralel împreună cu Galaţi un proiect pentru un transport modern nepoluant între municipiile Brăila şi Galaţi, conectând principalele zone industriale, dar şi viitorul aeroport. Şi aici vorbim de PNRR", a explicat primarul Brăilei.

Acesta a precizat că este vorba despre un transport de tip monorai, care nu afectează mult infrastructura. Din punct de vedere tehnic, monoraiul (monoșina) reprezintă o cale de rulare a vagoanelor de pasageri sau marfă, care folosește o singură șină. În cele mai multe cazuri, șina este amplasată pe niște piloni speciali.

Autorităţile din Brăila-Galaţi sunt în stadiul în care au depus intenţia de solicitare a finanţării prin PNRR şi au demarat primele discuţii.

Acesta a precizat că, în cazul în care aceste proiecte nu se vor încadra pe PNRR, autorităţile vor încerca orice axă de finanţare care ar putea permite realizarea lor.

viata-libera.ro


3 august 2022

Consiliul Județean Brăila așteaptă aprobarea Comisiei Europene pentru a introduce proiectul în PNRR. Acest mijloc de transport ar veni în ajutorul brăilenilor care își desfășoară activitatea profesională în orașul vecin, dar și a gălățenilor care muncesc în Brăila.

Traseul monorailului ar urma să pornească din zona Mall Brăila și să ajungă în zona Metro Galați, cu numeroase stații intermediare.

Proiectul a fost depus în luna februarie 2022 de către Ministerul Transporturilor.

"Probabil că așteaptă și ei deschiderea noului exercițiu financiar 2021-2027. Partea bună este că cele patru entități care au semnat, consiliile județene și primăriile reședință de județ, au trimis această scrisoare. Suntem patru jucători mari și eu cred că este un proiect frumos și inovativ pentru zona noastră(...)

Traseul va începe de la Mall Brăila și va traversa tot ce înseamnă municipiu. Va trebui să stabilim care va fi calea de rulare. Va traversa apoi municipiul Galați și se va opri la Metro Galați. Este o distanță destul de lungă și ne dorim, dacă și aeroportul va prinde contur, să extindem linia până la aeroport", a declarat președintele Consiliului Județean Brăila, Iulian Chiriac.


jurnalbr.ro



medicul de garda

Imi creste mult tensiunea cand citesc despre proiectul asta aberant de monorai interurban, intre doua orase care au ambele retele de tramvai!  :wtf: Este efectiv la mintea cocosului sa construiesti o linie de tramvai care sa lege capetele retelelor ambelor orase, folosind culoarul caii ferate, ca sa strangi niste calatori si din comunele de pe traseu, si sa incurajezi dezvoltarea acestora. Nu este nici macar nevoie sa fie doua fire, la frecventa necesara pentru un serviciu decent, e suficient sa ai linie simpla si linii de asteptare in statii, cat timp ai maxim 2-3 km intre acestea si folosesti tramvaie cu viteza mai mare, ceea ce gasesti usor. Si daca faci un proiect comun cu CFR, sunt sanse mai mari sa obtii fonduri europene pentru modernizarea caii ferate, daca proiectele folosesc acelasi culoar.

Monoraiul e un sistem putin raspandit in lume, mai ales in Europa, si se foloseste acolo unde ai nevoie de capacitate si frecvente mari in orase unde costul sau durata constructiei unui metrou full e mult prea mare, cu avantajul suplimentar ca ocupa putin spatiu, deci exproprieri putine si structuri ieftine, stil piloni + sina. Deci atentie, monoraiul e inlocuitor de metrou, nu de tramvai, si nu se construieste in camp, ca nu mai exista niciun avantaj fata de CF conventionala (pilonii sunt mai scumpi ca terasamentul, iar un pod peste Siret costa la fel de mult in ambele situatii).

In plus, macazurile la monorai sunt complexe si scumpe, fiindca tb sa muti sina aceea masiva cu totul, asa ca in general se folosesc doar la capete si statii unde ai nevoie de linie de stocare, ceea ce face serviciul foarte greu de extins odata construit si esti obligat sa faci doua fire, chiar si in camp. A da, si fiind o tehnologie de nisa, vehiculele vor fi foarte scumpe si imposibil de folosit la altceva, spre deosebire de tramvaiele pe care ambele orase le au si incerca incet sa le modernizeze. Dar na, monorai suna mult mai interesant pentru un politician  :dunce:
Trust me, I'm an east-european doctor!

TVlad

Iata de ce nu progresam. Risipim banii pe imbecilitati pentru ca sintem condusi de o gasca de babuini ce apasa haotic pe butoanele guvernarii.

Whyse1

#3
A trecut mai bine de 1 an si nu s-a mai auzit nimic, cred ca a cam intrat la apa proiectul.
In opinia mea, singurul atu ar fi fost o oarecare perspectiva turistica, ca nu intalnesti in multe locuri un asemenea sistem. In rest, sunt de acord ca nu are sens in comparatie cu celelalte metode "traditionale" de transport.

Tot ceva din zona asta, regasit in cateva din documentele pentru DEx6:










Powered by API/PUM imgur uploader

Whyse1

Era sa uit si de ARF:
https://arf.gov.ro/web/consultare-de-piata-pentru-imbunatatirea-mersului-de-tren-prin-introducerea-trenurilor-de-mers-cadentat-in-jurul-oraselor-mari-din-romania/
QuoteConsultare de piață pentru îmbunătățirea mersului de tren prin introducerea trenurilor de mers cadențat în jurul orașelor mari din România
București, 05 aprilie 2022

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a publicat ieri, 04 aprilie, în platforma de achiziții publice – SEAP, anunțul de consultare de piață prin care se solicită prezentarea unei valori estimative pentru serviciul ce are ca obiect ,,Îmbunătățirea mersului de tren prin introducerea trenurilor de mers cadențat în jurul orașelor mari din România".

Astfel, ARF intenționează să organizeze o procedură de achiziție publică, prin care se va realiza stabilirea mersului cadențat în transportul feroviar pentru fiecare pol de creștere și de dezvoltare, precum și utilizarea acestuia pentru conexiunea marilor orașe cu reședințele de județ apropiate.

Mersul cadențat trebuie să reflecte cererea de mobilitate a populației din fiecare pol de creștere analizat, la o cadență adecvată, pe o perioadă de cel puțin 10 ani.

Orașele vizate sunt: București, Cluj Napoca, Timișoara, Iași, Constanta, Craiova, Brașov, Galați, Ploiești, Oradea, Brăila, Arad, Pitești, Sibiu, Bacău, Târgu Mureș, Baia Mare, Buzău, Botoșani, Satu Mare, Râmnicu Vâlcea.

Printr-o altă componentă a proiectului, se intenționează asigurarea legăturilor între reședințele de județ apropiate, cum ar fi: Călărași – Slobozia; Ploiești – București – Giurgiu; Timișoara – Arad; Deva – Alba Iulia – Sibiu; Satu Mare – Baia Mare; Botoșani – Suceava; Cluj Napoca – Târgu Mureș; Brăila – Galați; Iași – Vaslui; Craiova – Slatina; Bacău – Piatra Neamț; Brașov – Sf. Gheorghe.

Rutele de circulaţie, care vor constitui obligaţiile de serviciu public de transport feroviar public de călători, vor fi stabilite de către ARF pe baza analizei cererii de mobilitate la nivel global şi pe baza estimărilor cererii de mobilitate pentru fiecare an în parte.

Proiectul este finanțat prin Programul Operațional Transport și de la bugetul de stat, cu respectarea obligațiilor legale în vigoare. Implementarea proiectului este prevăzută pentru o perioadă de 12 luni.

Consultarea de piață se face online, iar estimările de preț (exprimate în RON, cu TVA), precum și orice alte informații, pot fi transmise la adresa office@arf.gov.ro până la data de 27.04.2022.

Procesul de consultare se va încheia pe 04.05.2022. Mai multe detalii despre activitățile proiectului și scopul consultării de piață găsiți pe pagina web: https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/mc-notice/view/100128033, iar numărul anunțului este MC1019352.

shift2rail

Trenul "metropolitan" -citesc S-bahn sau RER, alfel nu inteleg ce inseamna- e noua mantra in Ro,  utimul proiect pe lista, Oradea.

Totusi, cand vb, niciun tren asa-zismetropolitan nu a vazut lumina zilei!