Aeroportul Traian Vuia Timisoara [TSR]

Started by MHN, September 22, 2011, 02:11:12 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

horyatm

Îmi place că se vede în randare și cum ar arăta gara. Ceea ce mi se pare ciudat e că ar fi trecere la nivel cu calea ferată. Dacă se face nod intermodal, ar trebui să fie pasaj. Nu știu în ce stadiu se află acel proiect, dar mi se pare interesant că se creionează un plan de ansamblu.

Cuneo

Mie îmi place că toți pasagerii călătoresc pentru afaceri, nimeni n-are bagaje!  :D

mircea

Între timp aici Strabag a depus o contestație care a fost respinsă, iar ieri a fost semnat contractul cu cei de la Concelex. Sursa e presa locală.

tom_sawyer

Tot Concelex e singurul ofertant (lider de asociere de fapt) pentru modernizarea terminalului de la Aeroportul Tulcea. Sper să facă treabă bună la ambele.

elphax

#439
Odata la cateva saptamani ministrul vine acasa, se intalneste cu cei de la DRDP si face o conferinta de presa la Timisoara si povesteste despre proiectele si santierele din zona:

""Noi vom livra banii la aeroport, ca să înceapă construcția acelui terminal pentru DHL. Ministerul poate finanța doar dacă sunt îndepliniți anumiți pași. Săptămâna viitoare aș dori să semnez ordinul de plată pentru terminal"
[...]
"Acest terminal cargo este pentru DHL, regulile în aviație sunt puțin diferite. Am să le cer celor de la aeroport să facă o conferință pe tema proiectului, să-și facă lumea o idee cum se va dezvolta acolo. Nu va fi doar terminalul cargo al DHL, ci și restul lucrurilor pe cargo. Ministerul Transporturilor finanțează construcția cu 6 milioane de euro, dă banii spre aeroport, acesta face licitația, construiește, după care închiriază direct terminalul la DHL. Va primi chirie, AIT urmează să returneze banii la Ministerul Transporturilor, în 6 – 7 ani. Acea zonă e doar o bucată din zona cargo. Pe 14 – 15 iunie o să fiu în Emiratele Arabe, o să am o întâlnire cu liderii mondiali din acest domeniu, este unul din punctele discuțiilor interministeriale România – Emirate"
[...]
"Aeroportul are teren, trebuie să găsim bani pentru dezvoltare și finanțare. Avem de realizat un schimb de terenuri cu Ministerul Apărării. Trebuie să fie separată zona militară de cea comercială"


Asta dupa ce , acum cateva zile, presedintele CJT, Alin Nica, il certa pe ministru ca nu face terminalul cargo:

,,Am purtat discuții avansate în luna martie cu un investitor important care și-a arătat disponibilitatea de a se implica foarte rapid în acest proiect [...pauza gargara politica...] Este inacceptabil ca investițiile importante pentru județul Timiș, precum terminalul cargo sau centura de sud a Timișoarei, să fie blocate de fricile și orgoliile mărunte ale PSD-istului Grindeanu. A spus că face terminalul, să-l facă atunci, căci toată lumea așteaptă"
Acum cateva luni Nica a facut ceva excursie in Dubai cica sa gaseasca investitori pentru terminalul cargo si a venit cu tolba plina de promisiuni, imediat ministrul i-a retezat-o si a zis ca face statul. Interesant ca in stirea anterioara se vehicula o suma mult mai mare, 23 milioane de euro, acum au ramas 6.

MarcoPolo

Totusi, suntem în secolul 21, era frumos sa aibă și câteva jet bridges noul terminal...

elphax

#441
din nou a avut Grindeanu o vineri de venit acasa la Timisoara si de facut vizite si conferinte de presa :
,,Au demarat lucrările la ceea ce înseamnă cea mai importantă investiție din istorie la Aeroportul Timișoara. E parte din sumele alocate în acest an de Ministerul Transporturilor către aeroport – e vorba de terminalul nou de plecări. Îmi doresc ca cei care construiesc să se înscrie în termene, astfel încât la finalul anului viitor să avem recepția acestei lucrări.
Vreau ca acest terminal de plecări să fie un terminal pentru plecări în Schengen, iar noi, românii, să nu mai avem nevoie de vamă. Sper ca această nouă investiție să fie în folosul aeroportului, să ajute la dezvoltarea aeroportului, iar constructorul să se țină de termenele asumate. E un constructor serios, mai avem la Ministerul Transporturilor proiecte împreună cu acesta. Nu avem niciun fel de motive să am semne de întrebare. S-a obținut pe faza de proiectare în termenii asumați, așa că optimismul de început este prezent. Asta nu înseamnă că, așa cum știți, din două în două săptămâni, nu verificăm lucrările de aici"





Cuneo

Se lucrează la viitorul centru intermodal de la Aeroportul Timișoara. Interesate de proiect, guvernele din Japonia și Emiratele Arabe Unite

Cea mai mare investiție care va avea loc la Aeroportul internațional Timișoara, Centrul intermodal Cargo Timișoara, nu a făcut încă prea mulți pași spre realizare, dar investiția este este una promițătoare. Acum se derulează realizarea unui plan urbanistic zonal pentru o primă parcelă de teren, după care va urma introducerea utilităților.

Obiectivul de investiții se află în etapa definirii temei de proiectare care va cuprinde minim 40.000 mp hale și alte construcții industriale și 50.000 – 160.000 mp facilități rutiere, platforme betonate, spații de depozitare exterioare, etc.

Pentru realizarea integrală a proiectului se va avea în vedere cooperarea cu autoritățile locale și Primăria Comunie Ghiroda, iar ca prim demers se va realize planul urbanistic zonal pentru parcela de teren de 34,8 ha (costul serviciilor este de 273.000 lei, fără TVA).

De asemenea, pe parcela învecinată, care are același regim de proprietate și o suprafață de 29,594 ha, se intenționează să se realizeze toate facilitățile necesare pentru acomodarea transferului mărfurilor între sistemele de transport rutier și feroviar.

Sub egida Ministerului Transporturilor și Infrastructurii s-au inițiat contacte cu Ministerul Teritoriului, Infrastructurii, Transporturilor și Turismului din Japonia, precum și cu Ministerul Transporturilor din Emiratele Arabe Unite care ar putea fi interesate de dezvoltarea unui parteneriat pentru edificarea și exploatarea facilităților intermodale propuse prin acest proiect (aerian / feroviar / rutier).

https://debanat.ro/2022/12/se-lucreaza-la-viitorul-centru-intermodal-de-la-aeroportul-timisoara

Cuneo

Un super avion a aterizat pe Aeroportul Timișoara – are o autonomie de peste 14.000 de km. Te poate duce până în America



Aeroportul Internațional Traian Vuia din Timișoara a avut parte de un oaspete foarte special. Este vorba despre un avion Airbus A340, deținut de compania românească Legend Airlines.

A340 este ideal pentru zboruri pe distanțe lungi, având o autonomie de 14.400 de kilometri, 324 de locuri confortabile, clasa full economy și diverse facilități care fac zborul mai plăcut.

"Zburătorul este pe cât de arătos pe atât de intimidant la prima vedere din cauza dimensiunilor sale, o lungime de 63 de metri, o anvergură a aripilor de 60 de metri și o înălțime de 16 metri. Aeroportul Internațional Timișoara este unul dintre cele trei din România, pe lângă Otopeni și Constanța, care are infrastructura necesară operării unui astfel de avion, o raritate printre cele care zboară astăzi dinspre și înspre România. Momentan avionul Legend Airlines se va acomoda cu aerul de Timișoara, până când compania va decide planul de viitor, care oferă perspectiva unei mobilități nesperate pentru pasagerii din regiune, spre destinații îndepărtate, dezirabile prin prisma popularității, a ineditului și a luxului", transmite Aeroportul Internațional din Timișoara.

https://buletindetimisoara.ro/un-avion-cu-peste-300-de-locuri-pe-aeroportul-international-timisoara

dumbravaandrei


Cuneo

Aeroportul Internațional Timișoara are 47 de milioane de lei pentru un sistem de securitate superperformant. Se caută furnizor

Odată cu finalizarea noului terminal de plecări externe de pe Aeroportul Internațional Timișoara, acolo va trebui montat și un sistem de securitate nou și performant. De asemenea, sistemul integrat va realiza și transportul bagajelor de cală și controlul documentelor la trecerea frontierei. AIT alocă 43 de milioane de lei pentru acesta, iar anunțul de licitație pentru achiziție a fost publicat pe SEAP.

În sistemul de licitații electronice a fost publicată documentația pentru proiectul de dotare cu "Echipamente de securitate, proiectare tehnica a sistemului HBS (Hold Baggage Screening), servicii de integrare și active necorporale pentru obiectivul Terminal Plecări curse externe pasageri al Aeroportului Internațional Timișoara".

În urma procedurii se va realiza achiziția unui sistem integrat destinat controlului de securitate, transportului bagajelor de cală și controlului documentelor la trecerea

frontierei de stat realizate în terminalul plecări curse externe destinat pasagerilor, bagajelor de cabină și de cală ale acestora, a persoanelor, altele decât pasagerii și articolelor transportate de aceștia. Sistemul integrat va dota fluxurile de plecări și transfer ale pasagerilor ce se vor realiza în noul terminal ,,Plecări Curse Externe".

Valoarea sumei oferite este de 47,3 milioane de lei. Terminalul de Plecări Externe ar trebui finalizat în toamna acestui an.
https://debanat.ro/2023/05/aeroportul-international-timisoara-are-47-de-milioane-de-lei

Cuneo

Lucrările la noul terminal plecări externe de la Aeroportul Timișoara merg bine. Se vor înființa linii de autobuz spre orașele din Euroregiune/Video

Finalul anului în curs va aduce, probabil, finalizarea lucrărilor la noul terminal de plecări externe de la Aeroportul Internațional Timișoara. Ceea ce era dificil de realizat, structura subterană a clădirii, a fost realizată, iar lucrările la partea supraterană sunt avansate.                       

Ministrul Transporturilor a vizitat șantierul, numai bine pentru a alimenta helicopterul cu care s-a deplasat de la București prin țară pentru a vizita și vedea stadiul lucrărilor pe mai multe șantiere din toată țara.

"Am văzut terminalul, sunt undeva la 50 la sută. Își mențin ritmul de a termina până la sfârșitul anului", conform lui Sorin Grindeanu.

Așa este, terminalul nou "stă" bine, progresul este vizibil.

"Constructorul a promis că va termina până la sfârșitul anului. Avantajul este că dacă structura este gata, acoperișul e făcut și e închisă fațada, ceea ce se întâmplă acum, la interioare vor putea lucra în trei schimburi. Astfel vor putea să termine în timp util. Ne-au asigurat că la sfârșitul lui decembrie terminalul va fi gata. Partea cea mai grea s-a făcut deja. Acum se închide clădirea, se pun fațadele, urmează sticle și interioarele", a declarat Daniel Stamatovici, directorul Aeroportului Timișoara.

Noul terminal modern va aduce o mică creștere a vitezei de operare a pasagerilor, dar plusul semnificativ obținut se referă la confortul acordat acestora

"Să știți că viteza de procesare nu va crește foarte mult față de cea existentă deja. Va fi o creștere, o creștere a vitezei de procesare sa datorită echipamentelor care sunt de generație mai bună și care permit o o procesare mai rapidă a bagajelor. Însă avantajul cel mai mare este confortul. Trecem la o clasă superioară de confort, care permite o așteptare mai plăcută, o experiență mai plăcută în timpul călătoriei", a mai declarat Daniel Stamatovici.

Tot ca o noutate, vechea aerogară pentru externe va fi transformată în ... autogară. Reprezentanții aeroportului au anunțat că vor să stabilească mai multe rute de transport rutier spre mai multe orașe, din România, Serbia și Ungaria, în orașele din zonă, pentru a aduce mai ușor pasagerii la Timișoara.

"Avem în plan ca în locația actuală a terminalului de sosiri externe va deveni terminal pentrucurse interne, iar cel de actual de curse interne, vrem să îl transformăm în autogară și să avem câteva autobuze, la Oradea, unu la Deva, altul la Hunedoara, în Serbia, la Kikinda și Novi Sad, la Szeghed și la Mako în Ungaria și sperăm acest mod să atragem și noi pasageri din acea zonă", a mai spus Stamatovici.

Noul terminal va avea o suprafaţă construită de 12.000 metri pătrați, șase filtre de securitate, opt porți de îmbarcare, 18 ghişee check-in şi șase porţi de scanare automată a documentelor.

Contractul este în valoare de peste 184 de milioane de lei, din care jumătate fonduri europene nerambursabile. Execuția este realizată de societatea Concelex SRL din Bucureşti. Termenul de finalizare este 31 decembrie 2023.

https://debanat.ro/2023/08/lucrarile-la-noul-terminal-plecari-externe-de-la-aeroportul-timisoara


oneLess

#447
Cred că de aeroportul vostru e vorba, titlul spune tot :

Autorizatie nr. 65 - "Modificări la lucrări executate sau în curs de execuție în baza AC nr. 92/18.05.2018 și AC 52/18.10.2022, racorduri și branșamente la utilități"

MT

O:-)

din 18.10.2023

elphax


Cuneo

Noul Terminal de Plecari Externe al Aeroportului Timisoara, inaugurat in ziua intrarii Romaniei in Schengen aerian. Anuntul lui Sorin Grindeanu

TIMISOARA. Sunt pe ultima suta de metri lucrarile la noul Terminal de Plecari Externe de la Aeroportul International Traian Vuia Timisoara. Acesta va fi inaugurat chiar in 31 martie, ziua in care Romania intra aerian in Schengen. Astfel, primii pasageri care vor pleca de la Timisoara nu vor mai avea parte de controlul obisnuit de la frontiera.

Anuntul a fost facut la Timisoara de ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.

,,Terminalul de Aeroport, in 31 martie se va da in trafic, odata cu intrarea in Schengen, ceea ce am tot spus ca mi-as dori. Se intra, asa cum stiti, aerian in Schengen, cu aceasta ocazie va fi inaugurat si noul terminal.
Acel terminal va fi Terminal Schengen. Vechiul terminal, pe care il folosim acum, de Plecari, va fi non Schengen. Deci in 31 martie va fi dat in folosinta terminalul nou de la aeroport,,, a declarat la Timisoara ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.



Va reamintim, noul terminal va avea o suprafata construita de 12.000 mp, 6 filtre de securitate, 18 ghisee check-in si 6 porti de scanare automata a documentelor. Constructia va completa Terminalul de Sosiri Curse Externe care este in exploatare din iulie 2021.

Concelex SRL din Bucuresti se ocupa de lucrari. Contractul are o valoare de 88,99 de milioane de lei (fara TVA), iar finantarea este asigurata din 3 surse: fonduri europene nerambursabile (POIM 2014-2021), bugetul de stat, veniturile proprii ale aeroportului.

https://www.opiniatimisoarei.ro/noul-terminal-de-plecari-externe-al-aeroportului-timisoara