News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Vehicule pe hidrogen

Started by b1, February 20, 2022, 12:16:25 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

b1

Toyota și Yamaha dezvoltă un motor V8 de 449 CP alimentat cu hidrogen



Yamaha dezvoltă un motor V8 de 5,0 litri alimentat cu hidrogen pentru Toyota, ca parte a angajamentului celor două branduri de a dezvolta motoare cu ardere internă.

Toyota și Yamaha, împreună cu Mazda, Kawasaki și Subaru, s-au angajat să continue investițiile în motoarele cu ardere internă. Cei cinci producători japonezi și-au exprimat, în urmă cu un an, interesul pentru ,,extinderea opțiunilor de combustibil", în timp ce alți producători globali adoptă electrificarea.

Noul V8 cu hidrogen a echipat o Toyota Corolla care a participat la cursele Super Taikyu din Japonia. Motorul se bazează pe cel folosit de coupé-ul sport Lexus RC F, cu modificări la injectoare, galerie de admisie și alte componente. Yamaha susține că furnizează 449 CP la 6800 rpm și 398 lb ft la 3600 rpm – cifre aproape identice cu cele ale modelului Lexus RC F Track Edition.

Ca și în cazul altor încercări Toyota, nu există certitudinea că noul motor alimentat cu hidrogen ar putea ajunge pe mașini de serie.

Yamaha lucrează de peste 5 ani la un motor alimentat cu hidrogen:
Yamaha spune că a început să dezvolte un motor de mașină care funcționează cu hidrogen în urmă cu aproximativ cinci ani și că lucrează, de asemenea, cu Kawasaki la o potențială utilizare a unui astfel de motor în sectorul motocicletelor.

O caracteristică deosebită pe care Yamaha o evidențiază este sunetul sport al motorului V8, care poate fi păstrat adaptându-l pentru a arde alt tip de combustibil. Toyota a spus același lucru despre prototipul GR Yaris ,,H2" alimentat cu hidrogen pe care l-a prezentat anul trecut, întărind potențialul tehnologiei de a servi în special segmentului de mașini sport.

Șeful Toyota Europa, Matt Harrison, spune că hidrogenul ar permite companiei să ,,furnizeze aproape zero emisii fără electrificare păstrând lucrurile pe care fanii le plac cel mai mult la mașinile de curse – viteza și zgomotul".

Nu este prima dată când cele două branduri colaborează pentru un motor puternic pentru o mașină sport. Propulsorul V10 de 4,8 litri de 552 CP care echipează hipercarul Lexus LFA a fost dezvoltat împreună. Yamaha a proiectat, de asemenea, chiulasele, supapele de admisie, arborii cu came și admisia pentru 2UR-GSE V8 folosit de Lexus IS F, Lexus RC F, Lexus GS F și Toyota Hilux Dakar.

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)

alexandru_m


Oneinthecrowd

Camionul Mercedes-Benz GenH2 a parcurs 1.047 km cu un singur plin de hidrogen

Propulsat de un sistem de pile de combustie și echipat cu un sistem de rezervoare de hidrogen lichid, cursa a început luni, 25 septembrie, după-amiaza, la Centrul pentru clienți Mercedes-Benz Truck din Woerth am Rhein și s-a încheiat marți dimineața, 26 septembrie, în capitala Germaniei, Berlin. Autocamionul a finalizat cursa cu încărcătură completă și o greutate totală combinată a vehiculului de 40 de tone în condiții reale, fără a emite dioxid de carbon (CO2) pe parcursul întregii curse. Drumul record cu rezervoare sigilate și kilometraj controlat a fost confirmat în mod independent printr-un document de inspecție de la TÜV Rheinland.

...

Înaintea cursei, camionul Mercedes-Benz GenH2 a fost alimentat cu hidrogen lichid la stația de alimentare a Daimler Truck de la centrul de dezvoltare și testare al companiei din Woerth. Hidrogenul furnizat de Air Liquide este de origine regenerabilă, deoarece a fost produs din biometan cu garanții de origine. În timpul procesului de realimentare, hidrogenul lichid criogenic la minus 253 de grade Celsius a fost alimentat în două rezervoare de 40 kg montate de o parte și de alta a șasiului autocamionului. Datorită izolației deosebit de bune a rezervoarelor vehiculului, hidrogenul poate fi menținut la temperatură un timp suficient de îndelungat fără răcire activă.

Mai multe informatii: https://www.economica.net/daimler-truck-camionul-mercedes-benz-genh2-a-parcurs-1-047-km-cu-un-singur-plin-de-hidrogen_695869.html