News:

.

Main Menu

Flota sub pavilion romanesc

Started by myid, July 10, 2014, 10:10:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

INFORMAŢIE DE PRESĂ privind proiectele de acte normative adoptate sau de care Guvernul a luat act în cadrul ședinței din 18 decembrie 2019

5. HOTĂRÂRE pentru pentru aprobarea Notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii "Achiziţie navă maritimă de patrulare"

gov.ro


Probabil e vorba de achizitia de nave necesare FRONTEX, licitatia pe pagina precedenta.

TibiV

Sa-mi fie cu iertare...

Dar asta nu sunt "flota". Astea sunt niste barcute. :(
Jalnic remember a ceea ce am avut odata....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

carutasul

acum, mai e o chestie TibiV: fostul stat nu te lăsa să prinzi pește, așa că trebuia să îl prindă el. Deci aveam o flotă de pescuit oceanic. Actualul stat nu prinde pește, nu face transport, tot ce îi trebuie e o flotă militară și asta, de administrare a infrastructurii. Sigur că era impresionant să ai pescadoare și petroliere și că e reprobabil că s-au prăduit, dar sincer nu îmi mai doresc. Să aibă OMV Petrom petroliere, nu statul, doar că probabil că cele care mai sunt sunt înmatriculate prin Panama sau pe unde mai e moda acum  :)

kitsune

@TibiV, la ce te referi când spui "ce am avut odată"? La mineralierele alea gen Comănești sau 22 Decembrie cărora le zburau capacele de magazie peste bord sau se rupeau tablele pentru că nu erau sudurile ca lumea, la petrolierele gen Unirea, care se rupeau prin Marea Neagră sau la navele transportoare de armament către "lumea a treia" numite impropriu nave frigorifice?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Earthchild

Adica Polar 1, 2...7 erau furnizoare de kalașnikoave prin Africa si Orientul mijlociu? Ha, nu bănuiam asta.

kitsune

Cum crezi că ne plăteam "zona" de pescuit înainte de '89? N-am mai cărat, nu am mai avut voie la pescuit. Fără acces în zonă, flota IPO a tras pe dreapta, ce să facă, să dea la bacalea în Marea Neagră?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Harry

^^

"Se făcea, că asta era, cu Polarele se transporta şi armament. Se dădea tot felul de armament, armament ce era disponibil. Era vorba de armament uşor, lansatoare de grenade, automate, mitraliere, cartuşe, deci gloanţe."

- Nicolae Zărnescu, fost adjunct al şefului Securităţii Tulcea, citat de Digi24

kitsune

Așa e @Harry, eu știu de la un unchi care a navigat mulți ani pe Polar III și V.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

tom_sawyer

#53
Quote from: tom_sawyer on May 22, 2019, 09:03:49 PM
Proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea Notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiții ,,Navă specializată de căutare și salvare pe mare cu capacitatea de 100 persoane salvate"
Data publicării: 21.05.2019
MT

Proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 492/2019 pentru aprobarea Notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii "Navă specializată de căutare şi salvare pe mare cu capacitatea de 100 persoane salvate"

Data publicării: 03.02.2020

Scurta descriere a reglementării:

Capacitatea actuală a ARSVOM pentru intervenții în situații de căutare şi salvare pe mare este limitată atât din punctul de vedere al numărului maxim de persoane salvate, al zonei de acțiune, cât şi al condițiilor meteorologice.
Pentru creșterea capacității de intervenție, în cazuri de accidente navale, s-a impus și s-a aprobat necesitatea și oportunitatea efectuării cheltuielilor pentru achiziția unei nave specializate de mare viteză, care să poată interveni în misiuni specifice, fără limitări ale razei de acțiune sau din cauza stării mării/condițiilor meteorologice, şi cu o capacitate de preluare a 100 persoane salvate, precum şi cu dotări moderne de căutare, asistență medicală şi transfer de urgență.
Astfel, prin Hotărârea Guvernului nr. 492/2019 s-a aprobat Nota de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiții "Navă specializată de căutare şi salvare pe mare cu capacitatea de 100 persoane salvate", hotărâre care a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 604 din data de 23 iulie 2019. Conform HG nr. 492/2019 investiția se finanțează de la bugetul de stat.
Prin Decizia nr. 1378 din 23.07.2019 a Ministerului Fondurilor Europene, Direcția Generală Programe Europene Infrastructură Mare, Autoritatea de Management pentru Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020 (POIM), a fost mandatată să parcurgă etapele procedurale pentru modificarea POIM, printre modificări fiind și completarea tipurilor de beneficiari eligibili în cadrul Axei Prioritare 2 – Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient, Obiectivul Specific 2.5 – Creșterea gradului de siguranță și securitate pe toate modurile de transport și reducerea impactului transporturilor asupra mediului. Astfel, ARSVOM a devenit beneficiar eligibil pentru Obiectivul Specific 2.5, iar investiția "Navă specializată de căutare şi salvare pe mare cu capacitatea de 100 persoane salvate" poate fi finanțată din fonduri externe nerambursabile, degrevându-se bugetul de stat.
Față de cele de mai sus, propunem modificarea art. 2 al Hotărârii Guvernului nr. 492/2019 pentru aprobarea Notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiții "Navă specializată de căutare şi salvare pe mare cu capacitatea de 100 persoane salvate" privind finanțarea.
Articolul 2 va avea următorul cuprins: "Finanțarea proiectului de investiții prevăzut la art. 1 se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020 și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.".
De asemenea, este necesară modificarea ultimului paragraf din Nota de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiții "Navă specializată de căutare şi salvare pe mare cu capacitatea de 100 persoane salvate", referitor la finanțare.
Paragraful va avea următorul cuprins: ,,Finanțarea proiectului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020 și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii."

MT

Ionut

Dupa ce am mutat mesajele istorice despre flota pe noul thread dedicat istoriei navale, ma uit cu tristete maxima ca a devenit brusc la fel de mare ca acesta, dedicat flotei actuale/moderne... Trist, foarte trist.

kitsune

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Ionut

Mda, tocmai ca nu (prea) mai avem. Lasă că resuscitam Delfinul!

kitsune

Discuția e amplă, de ce nu (mai) avem flotă. Să construim suntem capabili. Uite, capesize făcut la Mangalia în 2010:





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on September 09, 2019, 11:04:37 AM
Anunt de participare: [CN1014669] Achizitia a doua bucati Draga fluviala autopropulsata cu magazie proprie pentru transportul materialului dragat

Valoarea totala estimata: 70.704.202 lei

Ofertanti:
1. SHIPYARD ATG GIURGIU
2. Asocierea formata din ELECTROSCOICA MAR S.R.L.si TOR DENIZCILIK SANAYI VE TICARET LIMITED SIRKET
3. Asocierea formata din TEHNOREX INTERNATIONAL SA, BLUE LINE SRL si SUSZI SRL

Castigator: TEHNOREX INTERNATIONAL, Valoare contract 60.983.900 RON

http://e-licitatie.ro/pub/notices/ca-notices/view-c/100137113

Tehnorex a castigati si licitatia pentru 2 remorchere pentru ape interioare (in asociere cu turci, vedeti pagina anterioara).

dr4qul4

le vor face la noi sau in Turcia?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist