News:

.

Main Menu

Flota sub pavilion romanesc

Started by myid, July 10, 2014, 10:10:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

kitsune

Focuri de armă pentru oprirea unui pescador turcesc prins la braconat în Marea Neagră
Luni dimineaţă, în jurul orei 06.50, cu ajutorul sistemului SCOMAR a fost observată, la aproximativ 52 de mile marine est de localitatea Costineşti, o ambarcaţiune suspectă că desfăşoară activităţi de pescuit ilegal în Zona Economică Exclusivă a României.
     
Nava MAI 2112 a plecat în urmărirea ambarcaţiunii, identificată ulterior ca fiind un pescador cu pavilion Turcia, inscripţionat ,,BABA SENOL", care nu s-a supus somaţiilor verbale pentru a permite operaţiunea de abordare şi control.

,,Astfel, pe timpul manevrelor de urmărire, poliţiştii de frontieră au folosit toate mijloacele legale de stabilire a legăturii cu pescadorul turcesc: luminoase, acustice şi semnale radio, urmate de somaţii conform legii. Întrucât acesta nu s-a conformat somaţiilor, s-a folosit gradual armamentul de la bordul navei, fiind efectuat foc de avertisment în condiţiile legii", spun poliţiştii de frontieră.

În sprijinul navei PFR au fost dislocate alte două ambarcaţiuni din cadrul Gărzii de Coastă.

După mai multe ore de urmăriri, în jurul orei 14.40, s-a reuşit oprirea pescadorului turcesc, iar poliţiştii de frontieră au procedat la abordarea ambarcaţiunii, echipajul pescadorului fiind transferat la bordul uneia dintre navele P.F.R.

,,Cu această ocazie, s-a constatat faptul că trei dintre marinari prezentau plăgi superficiale, provocate de ricoşeul gloanţelor la contactul cu suprafaţa apei – doi la nivelul picioarelor, iar al treilea la nivelul şoldului (zgârietură), sens în care li s-a acordat primul ajutor. Aceştia sunt în afara oricărui pericol, iar la momentul acostării în Portul Mangalia au fost preluaţi de către Serviciul de Ambulanţă Judeţean Constanţa – substaţia Mangalia, fiind transportaţi la o unitate medicală în vederea acordării de îngrijiri medicale de specialitate", se mai arată în comunicatul Gărzii de Coastă.
adevărul.ro
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

tom_sawyer

Proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea Notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiții ,,Navă specializată de căutare și salvare pe mare cu capacitatea de 100 persoane salvate"

Data publicării: 21.05.2019

MT

kitsune

Era și cazul, pentru că nu poți avea un port unde vin nave de croazieră de ultimă generație și tu să ai la salvare hârburile alea de n-au fost în stare să salveze Sadu în 1988. Da, sunt 31 de ani de atunci, tot salvatoarele și remorcherele alea le avem (care au mai supraviețuit).
Quote
La operaţiunea de salvare/căutare a echipajului au participat următoarele forţe: ,,Galaţi-4", ,,Orion", ,,Alexandria-4", ,,Zimbrul-3", ,,Pilot-1", ,,Lebăda-2", ,,Vega", ,,Ocniţa", ,,Viteazul", ,,Hercules", ,,Sirena-7", ,,Sirena-11", ,,Sirena-2", ,,Sirena-3", ,,Rovinari-18", ,,Rovinari-20", ,,Rovinari-24".

^ Recunoașteți vreun nume din citatul de mai sus?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

tom_sawyer

Anunt de participare: [CN1011922] - Ambarcatiuni fluviale de patrulare si interventie

Autoritate contractanta: INSPECTORATUL GENERAL AL POLITIEI ROMANE

Descriere succinta: Ambarcatiuni fluviale de patrulare si interventie - 2 complete

Locul de executare: Sediile structurilor de politie transporturi navale: - Gara Fluvială din Portul de pasageri Drobeta Turnu Severin (1 complet); - Dana 29 din Bazin Port Docuri Galați (1 complet)

Valoarea totala estimata: 783.430 lei

Data limita: 17.07.2019


tom_sawyer

Anunt de participare: [CN1009401] - Achiziție 1 navă maritimă de patrulare și 3 șalupe de intervenție necesare FRONTEX

Autoritate contractanta: INSPECTORATUL GENERAL AL POLITIEI DE FRONTIERA

În temeiul art. 221 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 98/2016, actualizată, autoritatea contractantă utilizează în cadrul procedurii de achiziție clauze de revizuire a contractului după cum urmează:

A. Clauza de revizuire privind opțiunea de suplimentare:
- Lot 1: În situația alocării bugetului solicitat, autoritatea contractantă estimează că va suplimenta contractul în perioada de 18 luni de la data semnării contractului cu o navă maritimă de patrulare, iar prețul unitar al acestora va rămâne ferm pe perioada clauzei de revizuire.
- Lot 2: În situaţia alocării bugetului solicitat, autoritatea contractantă estimează faptul că va suplimenta contractul în perioada de 12 luni de la data semnării contractului cu 2 (două) şalupe maritime de intervenţie, iar preţul unitar al acestora va rămâne ferm pe perioada clauzei de revizuire.

B. Clauza de revizuire privind înlocuirea produselor ofertate cu produse de ultimă generaţie Autoritatea contractantă precizează faptul că va utiliza clauza de revizuire pentru livrarea unor produse de ultimă generaţie ce fac obiectul opţiunii de suplimentare în situaţia în care producătorul produselor ofertate iniţial a lansat în perioada de valabilitate a contractului modele superioare celor ofertate iniţial. Această clauză include şi echipamentele din dotarea navei maritime/șalupelor. Autoritatea contractantă estimează faptul că până la încheierea contractului de achiziţie publică va obţine finanţarea clauzei de suplimentare pentru cea de-a doua navă maritimă de patrulare pentru Lotul 1, respectiv pentru 2 şalupe în cadrul Lotului 2. În situaţia aplicării clauzei de revizuire toate cerinţele caietului de sarcini, inclusiv capitolul III, se vor aplica şi pentru cea de-a doua navă maritimă, respectiv pentru cele 2 șalupe.

Valoarea totala estimata: 164.875.500 lei

Ofertanti:

1. TEHNOREX INTERNATIONAL S.A. , WELDMEC MARINE AB ,
2. Baltic Workboats AS
3. Damen Shipyards Gorinchem B.V. , Santierul Naval Damen Galati SA
4. VARD BRAILA SA
5. OY KEWATEC ALUBOAT AB

tom_sawyer

INFORMAŢIE DE PRESĂ privind proiectele de acte normative aprobate sau de care guvernul a luat act în ședința Guvernului României din 12 iunie 2019

10. HOTĂRÂRE pentru aprobarea Notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii "Dragă fluvială autopropulsată cu magazie proprie pentru transportul materialului dragat"

tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on May 22, 2019, 09:03:49 PM
Proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea Notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiții ,,Navă specializată de căutare și salvare pe mare cu capacitatea de 100 persoane salvate"

S-a aprobat astazi HG-ul.

http://gov.ro/ro/guvernul/sedinte-guvern/informatie-de-presa-privind-proiectele-de-acte-normative-aprobate-sau-de-care-guvernul-a-luat-act-in-edinta-guvernului-romaniei-din-9-iulie-2019

tom_sawyer

#37
Quote from: tom_sawyer on December 28, 2018, 01:10:52 PM
Quote from: Ionut on February 07, 2018, 09:17:17 AM
Contract de 8,2 milioane de euro, neatribuit de un an. Nimeni nu vrea să repare nava Perseus

Au relansat pentru a nu stiu cata oara licitatia pentru Perseus, de data asta la o valoare de >10 milioane euro:

Anunt de participare: [CN1007316] SERVICII DE MODERNIZARE ŞI RETEHNOLOGIZARE REMORCHER MARITIM MULTIFUNCŢIONAL CU CLASĂ DE GHEAŢĂ PERSEUS

Valoarea totala estimata: 49.384.874 lei

Spargatorul de gheata Perseus modernizat de Damen Mangalia



Administraţia Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) Galaţi şi Damen Shipyards Mangalia au semnat, ieri, la Galaţi, contractul de remotorizare şi retehnologizare a navei Perseus, cel mai mare spărgător de gheaţă al României şi navă-fanion a flotei maritime naţionale. Contractul are o valoare de 50,4 milioane lei fără TVA (circa 10,6 milioane de euro), va dura 24 de luni şi va echivala cu prelungirea duratei de viaţă a navei cu cel puţin 20 de ani, pe baza unui proiect realizat de Ship Design Group din Galaţi. 

Acum 30 de ani, în perioada iulie-august 1989, nava Albatros 1, actualul Perseus, pleca din Brăila la Constanţa, pentru efectuarea probelor de mare. ,,Acum suntem în 12 iulie 2019 şi, după trei decenii, această navă va intra într-un proces de remotorizare, un proces care va dura maximum 24 de luni şi după care nava va primi clasă de navigaţie aşa cum a fost construită la Şantierul Naval Brăila, respectiv, remorcher multifuncţional cu clasă nelimitată de navigaţie, precum şi cel puţin o durată de viaţă de 20 de ani", a spus directorul general al AFDJ, Dorian Dumitru.

viata-libera.ro

reed

Zilele astea spre surprinderea  mea am vazut o barja romaneasca pe Main ,in orasul Kitingen(DE).
Nava se numeste Melissa https://danube-inland-navigation-vessels.blogspot.com/2010/09/melissa-02307670.html




tom_sawyer

Anunt de participare: [CN1014669] Achizitia a doua bucati Draga fluviala autopropulsata cu magazie proprie pentru transportul materialului dragat

Valoarea totala estimata: 70.704.202 lei

Data limita depunere oferte: 22.10.2019

tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on December 05, 2018, 11:23:43 PM
Anunt de participare: [CN1005597] ACHIZITIE REMORCHERE MULTIFUNCTIONALE CU CLASA DE GHEATA AVAND ZONA DE NAVIGATIE 3 - CAI NAVIGABILE INTERIOARE SI REMORCHERE MULTIFUNCTIONALE CU CLASA DE GHEATA AVAND ZONA DE NAVIGATIE MARITIM COSTIERA

Valoarea totala estimata: 126.344.000 lei

Lot 1: REMORCHERE MULTIFUNCTIONALE CU CLASA DE GHEATA AVAND ZONA DE NAVIGATIE 3-CAI NAVIGABILE INTERIOARE - 2 bucati
Valoarea estimata fara TVA: 49.475.000,00  RON

Lot 2: REMORCHERE MULTIFUNCTIONALE CU CLASA DE GHEATA AVAND ZONA DE NAVIGATIE MARITIM COSTIERA - 2 bucati
Valoarea estimata fara TVA: 76.869.000,00  RON

Ofertanti:
1. ARAS DENIZ INSAAT ANONIM SIRKETI
2. MED MARINE KILAVUZLUK VE RÖMORKÖR HİZMETLERİ İNŞAAT SANAYİ VE TİCARET ANONİM ŞİRKETİ
3. TEHNOREX INTERNATIONAL S.A. (CELIKTRANS DENIZ INSAAT LTD STI Subcontractant : 86%)
4. SANTIERUL NAVAL DAMEN GALATI SA
5. Asocierea ELECTROSCOICA MAR S.R.L. si SUZI SRL

Castigatori:
Lot 1: TEHNOREX INTERNATIONAL S.A. 35.144.000 RON
Lot 2: MED MARINE KILAVUZLUK VE RÖMORKÖR HİZMETLERİ İNŞAAT SANAYİ VE TİCARET ANONİM ŞİRKETİ 63.104.000 RON

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

#42
Păi @TibiV, s-au prezentat 3 turci, Damen și Electroscoica. Damen face nave, Electroscoica repară nave (de Suzi n-am auzit, dar nici n-am căutat dar am căutat). Turcii care au câștigat sunt în domeniu, Damen o fi fost mai scump. Bine e că ne comandăm remorchere, alea pe care le avem sunt...........
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

tom_sawyer

Pentru licitatia de "doua bucati Draga fluviala autopropulsata" de mai sus avem ofertanti:

1. SHIPYARD ATG GIURGIU
2. Asocierea formata din ELECTROSCOICA MAR S.R.L.si TOR DENIZCILIK SANAYI VE TICARET LIMITED SIRKET
3. Asocierea formata din TEHNOREX INTERNATIONAL SA, BLUE LINE SRL si SUSZI SRL

tom_sawyer

28 noiembrie 2019
Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime SA Constanta a incheiat contractul de achizitie sectoriala cu Asocierea SC NAVTRON SRL si SC ELECTROSCOICA MAR SRL pentru furnizare "Sistem hidrografic (inclusiv nava de cercetare)"- in cadrul proiectului de investitie "Modernizarea infrastructurii portuare prin asigurarea cresterii adancimilor senalelor si bazinelor si a sigurantei navigatiei in Portul Constanta"

Pretul contractului este - 4.640.141 lei (fara TVA).
Termenul de furnizare este de maxim 8 luni.

Nava echipata cu sistemul hidrografic va fi utilizata pentru monitorizarea executiei lucrarilor de dragaj; monitorizarea adancimilor bazinelor si senalelor porturilor maritime Constanta, Midia si Mangalia; monitorizarea cheurilor, digurilor in programele de urmarire a comportarii in timp a constructiilor; precum si monitorizarea cheurilor, digurilor dupa evenimente meteorologice de risc (cu consecinte socio-economice).

Caracteristicile navei vor fi urmatoarele:
- port de inmatriculare portul Constanta;
- pavilion - Romania;
- zona de navigatie - maritima costiera, pana la maxim 10Mm de tarm;
- viteza minima - 4/5Nd pentru regim de masuratori hidro si 10/12 Nd pentru regim de croaziera;
- perioada de operare: 12 luni pe an;
- deplasament: 13 - 16 tone;
- lungime maxima nava: 11,00 - 13,00 m;
- latime nava: 3,50 - 4,50 m;
- pescaj maxim: 1,00 - 1,10 m;
- propulsie: motoare Diesel 2 x 200 cp.

portofconstantza.com