Magistrale feroviare in Romania: discutii diverse si proiecte

Started by nenea_hartia, July 01, 2014, 01:36:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MNU

Eu sunt  curios cum se va dubla linia CF in zona Orsova- Dr. Tr. Severin si ce solutie vor adopta in zona Balota.

disney

Poate ca nu o vor dubla peste tot. Parca zicea ceva in directia asta.

TibiV

Ratacind pe site-ul CFR am dat de urnatorul anunt:
Quote
Nr: 7/3/214/12.06.2015
COMUNICAT DE PRESĂ

CFR SA licitează la Iaşi, Galaţi, Timişoara şi Craiova lucrări în valoare de 5.359.138,82 milioane lei pentru îmbunătăţirea siguranţei feroviare
                Bucureşti, 12 iunie 2015

       Compania Natională de Cai Ferate "CFR" SA organizează în perioada 23-29 iunie 2015 licitaţii deschise pentru atribuirea lucrărilor de reparaţii la obiective feroviare aflate pe raza regionalelor Iaşi, Galaţi, Timişoara şi Craiova. Valoarea totală estimată a lucrărilor se ridică la suma de 5,35 milioane lei, fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri de la bugetul de stat.
       Lucrările de reparaţii se execută la obiective ale infrastructurii feroviare - instalaţii, terasament, linii, podeţ – situate pe mai multe intervale locale de staţii - Muşcel - Paşcani, staţia Bălteni, Adjud - Sascut, Valea Seacă - Bacău, Bârlad - Zorleni, Vama - Prisaca - Dornei, Adjud - Siculeni, Pui -Băieşti, Cruşovăţ - Domaşnea Cornea şi Filiaşi - Livezeni - şi au drept scop îmbunătăţirea siguranţei feroviare, a condiţiilor de dirijare a traficului şi reducerea cheltuielilor de întreţinere.
      Durata de valabilitate a contractelor este cuprinsă între 70 de zile şi 120 luni de la atribuire, criteriul de selecţie fiind preţul cel mai scăzut. Deschiderea ofertelor are loc la sediul sucursalelor regionale în zilele de 23.06.2015, 24.06.2015, 25.06.2015, 26.06.2015 şi 29.06.2015.
     Anunţurile de participare, conţinând informaţii asupra modului de desfăşurare a procedurii, precum şi documentaţia de atribuire, sunt disponibile în Sistemul Electronic al Achiziţiilor Publice (S.E.A.P.), la adresa www.e-licitatie.ro, cu nr. 159784, 159786, 159787, 159788, 159889, 160041, 374752, 193643 şi 160065.
Banuiesc ca este o greseala la valoare lucrarilor, nu pot sa fie 5.359.138,82 milioane lei, ci 5.359.138,82 lei...  :D
Sunt 9 anunturi, deci in medie vreo 600.000 lei pe lucrare. Nu pot fi lucrari prea importante, nu ?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

NGC

QuoteInvestiţii în infrastructura jud. Galaţi şi Brăila.

http://www.cdep.ro/interpel/2015/r6785A.pdf



nenea_hartia



TibiV

Quote from: nenea_hartia on July 08, 2015, 12:25:57 PM
^ Dar de podul de la Grădiștea ce se mai aude?? Câți ani sunt de când e avariat, 20?

Se implinesc fix 10 ani, dar nu mai stiu daca in iulie sau in august...  :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

NGC

Informatiile referitoare la stadiul fizic al lucrarilor sunt mai actuale pe site-ul CFR, dar tabelele de mai jos contin si o coloana cu data (prevazuta a) finalizarii.

QuoteStadiul proiectelor de infrastructură feroviară finanţate din fonduri europene.

http://www.cdep.ro/interpel/2015/r6819A.pdf



















NGC

Se planuieste infiintarea Autoritatii de Reforma Feroviara, ARF.
Proiectul de ordonanta se gaseste aici.

JohannDB

A.R.F...am parcurs în mare ceea ce se dorește; ce va urma, va fi un viitor luminos pentru calea ferată, se va restrânge și eficientiza în continuare (se vor închide/desființa alți kilometrii de linie), etc.
Dar apare un nou organism, sănătos, competent, cu 100 de posturi și salariile aferente, organism care va avea taxe pentru fiecare hotărâre/dispoziție dată (finanțare proprie, nu?) și fără de care nu va mai mișca nimic pe șine... Posturile vor fi ocupate de oameni de  meserie ?
Avem un talent deosebit în a înființa comisii, agenții, autorități, pe lângă minister și departamente.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)


TibiV

http://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/linia-de-cale-ferata-bucuresti-giurgiu-va-fi-reabilitata-licitatia-pentru-studiul-de-fezabilitate-lansata-anul-acesta-14468161

Licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate privind reabilitarea liniei de cale ferată București-Giurgiu va fi lansată în cursul acestui an, a afirmat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Maria Magdalena Grigore.

"Am discutat cu CFR Infrastructură în legătură cu accesarea fondurilor europene pentru demararea licitației privind studiul de fezabilitate. Anul acesta va începe licitația. Dacă vom reuși să o și atribuim, asta nu mai depinde de CFR Infrastructură. Anul acesta va fi anunțată licitația, sperând ca la începutul anului viitor să avem un câștigător, în maximum șase luni să livreze studiul de fezabilitate, apoi să putem porni licitația efectivă pentru construcția și reabilitarea liniei de cale ferată București - Giurgiu", a precizat oficialul MT.

Potrivit secretarului de stat, proiectul reabilitării rutei feroviare București - Giurgiu se regăsește în Master Planul General de Transport.

"Pentru inelul feroviar al Bucureștiului, acest traseu a fost inclus în proiectul de reabilitare a liniei de cale ferată București - Giurgiu. Împreună cu ruta București - Giurgiu, care cuprinde electrificare, reabilitare, cât și podul de la Grădiștea - o construcție nouă -, se regăsește în Master Planul de Transport, cu fonduri europene. Este unul dintre proiectele prioritare, pentru că a avut rezultate foarte bune la testele efectuate de consultantul AECOM, teste cost/beneficiu", a precizat Maria Magdalena Grigore.

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Maria Magdalena Grigore a participat, vineri, la proiectul ''Arcade peste timp și ape", care a avut drept scop marcarea a 155 de ani de la inaugurarea liniei de cale ferată Cernavodă - Constanța, prima linie feroviară din Dobrogea, și 120 de ani de la realizarea complexului podurilor dunărene, sub conducerea inginerului Anghel Saligny.

Calea ferată București - Giurgiu a fost pusă în funcțiune la 7 septembrie 1869, fiind prima cale ferată de pe teritoriul de atunci al României. Această legătură feroviară avea o importanță deosebită, în principal, pentru transporturile de marfă, deoarece permitea transportul de produse agricole din interiorul țării către Dunăre și mai departe spre Marea Neagră. Pe de altă parte, ea a servit la aprovizionarea Capitalei cu produse finite importate.

Calea ferată București-Giurgiu Nord-Giurgiu nu este electrificată, iar din cauza inundațiilor din vara anului 2005, podul din localitatea Grădiștea, peste râul Argeș, s-a prăbușit, circulația feroviară fiind, de atunci, întreruptă. Ulterior, s-a folosit doar tronsonul de la Grădiștea la Giurgiu, trenurile rapide între București și Ruse (din Bulgaria), care trec prin Giurgiu Nord, au fost redirecționate prin Videle, iar de mai mult de doi ani toate trenurile sunt anulate.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


TibiV

Un raspuns care nu spune nimic.

Ah, scuze, spune ceva...
Spune ca podul de la Gradistea s-a prabusit in august 2005, cu doi inainte de a intra noi in UE, iar noi ne amintim sa ii facem SF si apoi sa il reparam cu banii din POIM 2014-2020. POS-T parca nici nu a existat pentru podul asta...
De fapt 10 ani in care i-a durut in c**...
Si tot ei o sa se revolte si se vor simti jigniti cand li se va reprosa ca au fost incompetenti si au pierdut miliarde de euro moca de la UE...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)