News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A2 București-Constanța

Started by Ionut, September 13, 2011, 03:53:26 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 19 Guests are viewing this topic.

Liviu M

Iar scot elevii la munci agricole...

TibiV

#946
Filozific:

"... orice drum, indiferent cat de lung, incepe cu primul pas !..."
:lol:

(Nefilozofic:
depinde cand incepi sa il faci pe al doilea, al treilea samd...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Oare cati km de perdele forestiere ar fi necesari pe A2? Cred ca mai bine de 100 km...

TibiV

Cel putin 100 km.
De fapt cam pe toata lungimea.... Cam 200 km.
Poate doar pe Insulaa Mare a Brailei sa nu fie un "must", dar in rest...
Din filmarile din ultimii ani, nu am vazut ca vreo sectiune (care nu este deja aparata de paduri) sa nu avem "troiene" pe timpul iernii...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

Este o greseala cu lungimea de 100m. Zice asa: Suprafața terenului public pe care se montează perdeaua forestieră este de 2,350 ha(100 m lungime, 30 m lătime).

Ori la o matematica simpla 100 x 30 = 3000 m2 = 0,3 ha. Pai 0,3 sau 2,35 ? Daca mergem dupa 2,35 ha si 30 m latime rezulta o  lungime de 2,35 x 10.000 / 30 = 783 m. Iar intre km 73+930 - 74+681 sunt 1.681-930 = 751 m. Care e cam la fel cu 783. Cam se pupa (probabil latimea nu este de fix 30m, ci discutam de o aproximare.

Deci plauzibil este vorba de 750m x 30m = ca. 2,25 ha.

Sau poate 750m e toata lungimea planificata si in prima faza, vineri, s-au plantat 100m.


Ca principiu, zonele in care zapada se aduna si se troineste pe autostrada sunt in fiecare an aceleasi. Exista practic niste puncte sensibile, in care orice actiune de deszapezire pe durata viscolului este in van - in maxim 10 minute acolo stratul devine asa de gros, ca nu se mai poate circula. Aceste zone, estimez in total poate 15-20 km de drum, trebuie identificate si acolo trebuie plantate imediat perdelele forestiere. Incepand de la Fetesti spre Constanta riscul de blocare scade semnficativ - zona este mai arida, adica ninge in cantintati mai mici de obicei. In plus beneficiaza de microclimatul Dunarii si apoi de clima mai blanda de la Marea Neagra (ierni mai calde la Constanta). Nu spun ca nu trebuie deloc perdele forestiere in Dobrogea, dar problema mare nu este acolo si trebuie inceput dinspre Bucuresti spre Fetesti.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

kitsune

#950
@TibiV

Sincer TibiV, A2 nu trece prin Insula Mare a Brăilei. Tronsonul Feteşti - Cernavoda e în Balta Ialomiței sau Balta Borcea cum i se spune local.
Revenind la subiect, pe calea ferată Bucureşti-Constanța erau odată nişte "liziere" în punctele cheie unde era nevoie de protecție. Pe A2 ar trebui cam în aceleaşi locații.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)


Ionut

^ Intr-adevar. Trebuie sa urmarim licitatia asta.

Numar anunt: 183539 / 17.03.2018
Denumire contract: ,Acord-cadru de ,,Lucrari de reparatii sistem rutier A2 Tronson km 64+500-96+000 Lehliu-Drajna-Calea 1 si 2"
Durata acordului-cadru: 2 ani
Valoarea estimata fara TVA: 71,103,623 RON
Perioada de garantie a lucrarilor este de 60 luni.
Data limita de depunere a ofertelor: 20.04.2018 16:00

Va rog care aveti energie si acel program de decriptare sa luati fisierele de pe SEAP (caiet de sarcini, planse). Le pun eu pe forum, dar luati fisierele brute (@cristi5).

voicul

Iar s-a inchis A2.
Probabil perdeaua forestiera (cei 5 - 6 copaci - sa vedem cati mai rezista dupa vremea asta) nu a facut fata.

vancouver

#955
Exact cum spuneam anterior, inchiderea este numai de la Bucuresti la Drajna. Cu cat mergem spre Constanta, pericolul blocarii datorita zapezii / viscolului scade. Asadar NU perdele forestiere peste tot si oricum, ci incepand de la Bucuresti spre Fetesti. Si atat.

In Dobrogea si intre bratele Dunarii sunt putine situatii cand avem probleme.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Sorinus

Inca o particularitate pe Bucuresti-Drajna este lipsa parapetilor laterali (sunt doar in dreptul podetelor si zonelor periculoase). Acestia iarna actioneaza ca niste parazapada, zapada se troieneste in spatele lor si nu ajunge toata pe autostrada.

Am facut multe drumuri iarna si variaza f mult cantitatea de zapada in functie de acest aspect.

voicul

Pericol pe A2. Plăcile de beton de pe autostradă s-au ridicat cu aproape jumătate de metru

Plăcile de beton din componenţa carosabilului pe Autostrada Soarelui s-au ridicat cu aproape jumătate de metru. Centrul Infotrafic al Poliţiei informează că pe Autostrada A2, circulaţia este oprită pe banda de urgenţă şi parţial pe prima bandă a sensului de mers Constanţa către Bucureşti, la kilometrul 17.

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/evenimente/pericol-pe-a2-placile-de-beton-de-pe-autostrada-s-au-ridicat-cu-aproape-jumatate-de-metru-936150

Gendan

Rosturi infundate + putina caldura = Evel Knievel? Asta e ce s-a intamplat?

Ionut