Conferinte de presa si declaratii oficiale

Started by Ionut, January 15, 2021, 10:06:35 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

Aici punem DOAR rezumatele de la conferințele de presă și alte declarații ale autorităților. Despre proiectele în sine discutăm pe thread-urile dedicate. Aici vreau sa fie un loc curat unde se pot gasi usor declarațiile autorităților.

Ionut

Conferinta de presa MT cu Cătălin în prim plan live pe pagina MT. Ora 10.30.
https://www.facebook.com/MinisterulTransporturilor

Nu pot urmări. Va rog ajutati si faceti rezumat. Multumesc!

Xenos

Deocamdata cel mai interesant punct: ideea de schimbare de strategie in feroviar, sute de milioane de euro - 1 mld de cerut pe PNRR sau cum s-o numi (programul european de redresare si rezilienta) pentru reiinoiri de magistrale, adica RK-uri, daca inteleg bine, nu doar investitii mamut pe un singura magistrala. Big like.

TibiV

#3
Ce avem in lucru pe rutier
A10 LT2 - foarte avansat
A3 Ungheni-Tg-Mures
DX12 T2 40 km (termen anul acesta)
Drum legatura DN5-PTF Giurgiu (4 km)
Reluare centura Mihailesti
Centura Satu-Mare 12 km drum expres
DN 76 - ultimii 44 km
DNCB pasaj Mogosoaia
A3 Chetani-Campia Turzii - antreprenor cu probleme financiare ori rupem pisica, ori gasim o solutie
AR TREBUI SA INTRE IN EXECUTIE ANUL ACESTA
PiSi 5
DX12 T3
A0 Sud L1 si L3
Loturi  90 km A3 Cluj-Oradea
variante de legatura si centuri

DOCUMENTATII IN EXECUTIE (proiecte tehnice)
A7
A3-DN1 Tureni

FEROVIAR - coridorul europea- va fi o schimbare de optica
AERIAN - OTP T2 - imi doresc solutii moderne de conectare cu rutier si feroviar
ANUNTURI

1. Incep cu feroviarul
S-a lucrat exclusiv pe coridor, miliarde de euro
Concentrarea pe un singur coridor a lasat restul retelei sa se degradeze
PNRR este oportunitate foarte buna - sa facem o reforma in domeniu pentru a face innoiri ale magistralelor, eliminare restrictiilor (sunt ~500) si cresc de la an la an; ritmul de reparare nu tine ritmul cu degradarea. Am face ce n-am reusit in 15 ani. Am reusi sa aducem calatorii inapoi pe CF si sa ne gandim la extinderi in urmatorii 10-15 ani, inclusiv HSR.

2. A13 Bv-Fagaras - acest sector a fost in A3 dar a fost abandonat in sertare. Vrem sa il scoatem de acolo. La Sibiu-Fagaras SF-ul este aproape gata.
3. Continuarea A4 spre sudul litoralului - pod nou peste Canalul Dunare-Marea Neagra, vest de Teghirghiol si prima faza sa ajunga la veste de Olimp
4. Metrou - cea mai importanta linie este continuarea M5 (am avut ieri intalnire cu primarul general, ne vom intalni si cu primarii de sector). As vrea sa facem o reprioritizare a liniilor de metrou.
5. Largire DN71 Baldana-Targoviste. A fost o singura firma, documentatia nu era OK, firma nu a reusit sa depuna garantiile financiare si Compania a reziliat. NU mai putem avea in Romania solutii de anii '50-'60, sa largim la 4 benzi prin mijlocul satelor. Putem construi drumuri expres in afara localitatilor la costuri mai mici, mai ales la șes.... (explicatii ca pe forum ;)
Exemple negative cu ceea ce s-a facut: DN5 Buc-Giurgiu, DN7 Chitila si Tartasesti
Contra-exemplu pozitiv: ocolitoarea Adunatii-Copaceni.
Solutia este a unui drum expres. Drumul expres trebuie prelungit pana in DNCB,  este o prioritate pentru mine, va avea 60 km, estimat un pic peste 200 mil. Euro, se va numi Valahia Expres.
Valahia Expres trebuie sa inceapa de la DNCB, NU de la Baldana. Bucuresti-Targoviste merita un DX.
Ne vom lua un scurt ragaz sa facem un CS mult mai bun.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Calin88

Quote from: TibiV on January 15, 2021, 10:56:31 AM
2. A Bv-Fagaras - a fost in A3 dar a fost abandonat
Legat de Brasov-Fagaras, s-au inaintat niste termene pentru licitatia de SF-PT sau ramane ca pana acum?

TibiV

#5
Sesiune Q&A:

1. "Fara penali in functii publice" - stiti ce se intampla la DRDP Cluj?
Am cerut Maria Ionita o situatie, dar nu ministrul sa schimbe sefii din teritoriu.

2. Pierderi la companii?
Cifrele de la CFR, Tarom - daca cei de acolo cred ca pot intoarce mana statului la infinit...

3a. Rezilierea pentru Baldana-Targoviste: pe motiv de nedepunere a garantiei sau de oportunitate pentru ca nu mai corespunde proiectul cerintelor?
Rezilierea se face pe motive legale. Este o oportunitate sa facem lucrarea cum trebuie, sa avem un proiect demn de 2021.
3b. Si la Straco la fel?
Este in derulare. Au un termen scurt in care trebuie luata o decizie - fie se reziliaza, fie se gaseste o solutie (este in insolventa) prin care A sa fie gata, subcontractorii sa fie platiti - asta ar fi varianta optima...
3c. Podul peste Arges de la Adunatii-Copaceni este praf, trebuie refacut.
Este in garantie, exista garantii de buna executie

4a. Podul CF Gradistea?
Este o prioritate, a fost semnat contractul recent - da, este necesara legatura Buc-Giurgiu
4b. CFR in general
Da, pentru mine CF este o prioritate. In loc sa fim obsedati de lucrari care tin 10 ani, e un moment bun sa luam bani din PNRR si sa facem acele innoiri care nu s-au mai facut. Cu Ghinea vom luptat la Bruxelles sa modificam partea de feroviar  pe PNRR sa intre cat mai multe astfel de innoiri. Exemplu Buc-Craiova, Teius-Cluj, unde beneficiile pot fi enorme

5. Evaluarea autoritatii reforma feroviara? Centura feroviara Bucuresti?
ARF nu si-a atins scopul din titlu - adica reforma feroviara nu s-a intamplat in Romania. Reforma inseamna decizii, unele dureroase.
Achizitii de material rulant blocate de 2 ani.
Inelul feroviar Bucuresti - exista in derulare un SF pentru intreg complexul feroviar Bucuresti. La feroviar se lucreaza pe pachete de linii, trebuie sa ai 2 linii pe fiecare directie, nici pe M800 nu avem capacitate pentru ca avem linie simpla pe Podul Constanta - Gara de Nord.
Trebuie discutat si cu Bucurestiul, si cu Ilfovul, si cu sectoarele - gandirea integrata ne cam lipseste

6a. Timp de 6 ani ati criticat documentatia pentru PiSi. O pastrati? (asta pare prost)
Deciziile luate in ultimii 5-6 ani nu le pot schimba.
Daca un proiect este in executie trebuie terminat.
PiSi 2 si 3 - Compania a prevazut clauze de flexibilitate, avem 15 candidati
Incerc sa reparam din mers unde se poate, unde nu - decizii dureroase
6b. A8 SF-uri
Ma axez pe 2 sectiuni din capete (Tg.Mures-Acatari si P.Neamt-Motca)

7a. Gaura pe Lugoj-Deva - care este stadiul?  (Cristina Sbarn, Digi24)
LD 2 - o decizie abuziva conform instantelor - avem de platiti 230 de milioane - sunt in negocieri cu constructorul, orizont de cateva saptamani. Tot o situatie de rupt pisica. O scoatem la capat, este zona de prioritate maxima, singura bucata lipsa
7b. Ploiesti-Brasov
SF si PT pe cale de a fi semnat, probleme la Comarnic, ar trebuie ajustari contractuale - in teren s-au schimbat lucruri la Comarnic, 5 km ar trebuie adaugat in contract. Zona de "reparare din mers", daca nu intram in zona de reset.

8a. Reziliere DN71 - stiti ca garantia a fost depusa din data de 7?  (asta e prost)
Compania a comunicat motivele legale. Am incredere in Companie.
8b. (nu am inteles...)
Nu am cerut rezilierea nici unui contract...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

@MoWeed

Am transcris principalele idei, in timp real.

Poti vedea toata conferinta de presa aici: https://www.facebook.com/MinisterulTransporturilor/videos/2864245437121634
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Xenos

Exact la final s-a vorbit, doar putin, de Comarnic-Brasov si a fost galagie in birou, am prins doar ca repara din mers proiectul acela cu centura Comarnic.
Daca nu ma insel, n-a mai apucat (din pacate) sa zica nimic, nici din proprie initiativa (asta sigur) nici la intrebari ce planuri are cu Comarnic - Brasov, impulsionarea proiectului de autostrada, remedii pe termen scurt precum pasajele pietonale subterane. Mi se pare de rau augur ca s-a plimbat declarativ prin toata tara si partea asta a fost omisa, e un semnal sau pare a fi.

TibiV

A spus de la inceput ca la 11.20 se incheie conferinta de presa, caci trebuie sa plece. Ce au intrebat ziaristii, la aia a raspuns.
Iar conferinta de presa a fost despre transporturile din toata Romania, nu despre CoBra...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Xenos

Corect, nu as da o amploare foarte mare, dar e clar ca nu e in Top 10 :) Conferinta de presa in sine faina, e clar in tema si ferm, de exemplu vad o diferenta fata de ministrul justitiei, care nu este la fel de familiarizat cu problemele reale din sistem, nici pe departe. Catalin le stie.

raulbogdan23

^
@TibiV
8b. daca am inteles bine: intrebarea era daca se v-a proceda la fel (adica reziliere) pe contractele unde s-a depus garantia dupa mai mult timp de la semnare

^^
@Xenos
Era vorba ca licitatia pentru cei 5km de centura la Comarnic e in plop, nu se poate realiza ce se liciteaza si ca se vrea sa se includa in licitatia de revizuire a SF pe model de aditionare la contract.

TibiV

Interesante comentariile la LIVE-ul de pe FB, pe pagina personala: https://www.facebook.com/catalindrulausr

De regula comentariile la orice postare FB sunt extrem de impartite...

Aici 75% sunt "Bravo!", 20% "dar mai trebuie facut aia, ailalta", si doar 5% sunt contra (la contra intra inclusiv "cum este corect: macaze sau macazuri"...)

Scor bun, domnule ministru!
:cheers:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

mircea

#12
Quote from: TibiV on January 15, 2021, 11:22:30 AM
8a. Reziliere DN71 - stiti ca garantia a fost depusa din data de 7?  (asta e prost)
Compania a comunicat motivele legale. Am incredere in Companie.
8b. (nu am inteles...)
Nu am cerut rezilierea nici unui contract...

Acest ăsta s-a prezentat. Și când l-am auzit prezentându-se am știut că o să pună o întrebare care să pară tehnică pentru jurnaliști dar imbecilă pentru aficionados. Pentru că e nimeni altul decât Alin Șerbănescu, fostul purtător de cuvânt al CANIR, pus de câteva ori în offside de cutter și cu o dorință nestăvilită să puncteze la rummy când lumea discută despre handbal.

naivu

M-a impresionat că încă din primele minute a vorbit de importanța întreținerii infrastructurii, un altul s-ar fi limitat la prezentarea proiectelor în curs sau în pregătire. Are +100 din partea mea pt asta!

Ionut

@toata lumea

(Mai) cititi (o data) ce am scris in primul mesaj din acest thread.