Strategia de absorbție a fondurilor europene pentru autostrăzi

Started by cutter, April 22, 2014, 04:11:53 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

John Galt

Motto: "daca ai vointa poti muta si muntii, daca ai creier ii lasi acolo, ca nu te deranjeaza."

Ce coridor credeti ca a fost propus de Romania pentru finantare europeana, intre Pascani si Siret?

Cu negru sunt curbele de nivel. De la gri spre negru incep pante de 7-8 grade, cu mult peste cei 2% maxim 4% recomandati de UE pentru autostrazi. Insa cine sa mai tina cont de recomandari, aici ideea e sa atragem bani cat mai multi, sa mutam muntii din loc, excavatoarele sa munceasca si sa dea de mancare la oameni, ca doar nu ati vrea sa lasam muntii acolo la locul lor ba poate sa facem chiar si o ruta mai scurta, nu?






ATI GHICIT! Varianta B! Ce daca pana si trenul trece prin A, ca e mai drept, fara dealuri si fara vai, ba chiar pe campie dreapta ca in palma. Important e sa mutam muntii din loc, sa aiba tara lucrari cat mai scumpe, ca asa creste ieconomia, nu?




Cred ca nici macar cei din UE nu se asteptau sa calculez volumul de excavatii. Probabil pentru ca nici ei nu l-au calculat. Si da, ori nu inteleg ca nu-i duce capul, ori nu vor sa inteleaga. Alta varianta nu le-am lasat. :))


teocharis

nu poti lasa Suceava, plus mina de aur turistica BUkovina, fara autostrada doar pentru ca excavezi niste 'jdemii de m3 in plus

dr4qul4

Sunt cateva milioane inn plus..  probabil cea mai buna varianta ar fi fost prin lunca siretului + un drum de legatura catre suceava.
Ar fi fost chiar mai ieftin decat varianta propusa si ar fi legat si Botosaniul, un oras nu tocmai mic.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

radutm

Trebuie vazut ce inseamna de fapt "drum intins, prin lunca Siretului, fara curbe", pentru ca este foarte posibil ca pe acel traseu sa existe zone inundabile in care sa nu se poata construi decat cu costuri mari de amenajare a teritoriului. Mai trebuie vazut daca nu cumva acel traseu inseamna in realitate o insiruire de poduri si viaducte peste numeroasele coturi, afluenti ai Siretului, mlastini, zone inundate, ceea ce ar face ca traseul sa fie, in realitate, mai scump si in orice caz mai putin sigur in eventualitatea unor calamitati naturale...
cont inchis

florin74

Hai sa fim seriosi, am prins inundatiile din Dorohoi  (8 morti) si Nordul Moldovei la fata locului (2010 sau 2011), am vazut cu ochii mei ce poate face Siretul. Lunea dimineata cand am mers spre Dorohoi din Cluj Siretul la Varful Campului (la limita de Judet) avea  cam 20 de metri latime, iar marti seara la intoarcere, mi-am facut curaj sa trec cu masina, inundase jumatate din comuna Zvoristea iar in capatul spre Dorohoi era la baza benzinariei PETROM, care e intr-un varf de panta. Apa pe drum de 20 de cm, oamenii disperati adusesera preoti la pod, si aveam impresia ca merg printr-un lac, cred ca avea 200 de metri latime cel putin. Zona e foarte predispusa la inundatii, tinand cont ca pe partea Ucraineana nu prea sunt lucrari de regularizare a Siretului. E o iluzie ca e mai ieftin, plus Siretul in zona aia (spre Bucecea) e plin de coturi.

delacroix

Asemenea elucubratii n-au nici o legatura cu subiectul. Eventual pe "planuri si proiecte" sau "A7".

iuli

Cine e din nordul Moldovei sau Bucovina stie ce inseamna sa faci o autostrada de-a lungul si aproape de Siret. Muresul cand inunda e copil mic pe langa Siret. Viteza si debitul sunt mult mai mari si ar matura dintr-o clipa o autostrada construita in felul in care se face pana acum, iar ca sa o faci sa reziste la asa ceva te costa nu gluma.

Plus, din punct de vedere economic, de ce ai face o autostrada prin Botosani si ai fugi de Suceava si varianta spre Radauti si manastirile din Bucovina? Economic Botosaniul e mort, sa ingropi si Suceava pe langa el deja piatra la gatul economiei nationale.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

florin74

Quote from: delacroix on May 02, 2014, 12:50:10 PM
Asemenea elucubratii n-au nici o legatura cu subiectul. Eventual pe "planuri si proiecte" sau "A7".

Mda, mortii si Siretul la intrare in tara cat Dunarea la Calarasi, drumurile inundate si podurile facute praf, casele distruse si oamenii cocotati in varful plopilor ca sa se salveze, astea da elecubratii. Am subliniat riscul enorm si ce poate sa faca Siretul, pe care l-am trait pe propria piele, si nu a fost deloc placut, te asigur. Oricum se stie ca valea Siretului e cea mai predispusa la inundatii din ROmania, cred ca au fost 3 in ultimii 10 ani. Si de fiecare data cu debit din ce in ce mai mare fata de precedentul record. Trebuie sa fii cel putin inconstient sa proiectezi si sa construiesti o autostrada in conditiile actuale pe valea Siretului. E ultimul comentariu pe aceasta tema din partea mea.

dorum

...imi doresc atat de mult sa se umple tara de autostrazi... nu cunosc realitatile Moldovei, insa dupa cum relateaza colegii mai bine informati, totul pare a fi doar o furtuna intr-un pahar cu apa...

PACAT!!!!


dorum

..il pun io PRESH pa asta in fata usii de la intrare, la toamna....ca ma face sa-mi stric seara stirea asta...
:bash: :bash: :bash: :bash:

Ionut

Hai sa vorbim pe acest topic strict de strategia de ABSORBTIE a fondurilor europene... avem topicuri separte pentru tot ce vorbiti aici.

John Galt

Imi place ca nici macar nu v-ati uitat pe harta si bine ca deja stiti unde sunt manastirile din circuitul turistic, unde este economia, pe unde trece Siretul samd. Insa unul din voi nu zice de milioanele bagate in diguri si amenajari, in acumularile de apa ce teoretic sunt gandite sa absoarba cantitatile uriase de care ziceti, la fel cum nu stiti ca Botosaniul are industrie mai ceva ca Suceava, care traieste numai din lemn si combinatii de acest gen.

Se pare ca voi nici macar nu luati in considerare varianta MAI IEFTINA si MAI SCURTA cu 10 km, pe drum intins, de care zic. Nici macar nu v-ati uitat in detaliu pe curbele de nivel ca sa vedeti ca ruta trece cu 10-15 m PESTE zona inundabila la 100 de ani. Nici nu mai spun ca doar din costurile economisite de fiecare camion si masina ce ar face legatura cu Ucraina se pot face indiguiri de sta pisica in coada. Insa voi vad ca vreti neaparat sa bagati traficul prin zone de curbe si serpentine, deal vale, deal vale, ca sa aiba consum cu cel putin 1,5 mai mult. Si sa fie bisericile aproape, care oricum sunt in alta parte, si oricum au un alt drum de 50 de km separat. Pentru voi vad ca nu aeroportul e important. Bine asa baieti, voi va pricepeti la "fezabilitati" de multe vreme, din cate se observ.

Cat despre costuri, vad ca voi in loc sa cautati varianta cea mai ieftina care sa functioneze (ia aruncati un ochi la Austria, la ei se poate, da? Si e vorba de inundatii record pe Dunare, nu frectii pe Siret !!), voi cautati varianta care sa necesite lucrari cat mai mari. Fix ce ziceam la inceput - gandire de bugetar socialist ineficient, ce nu isi bate capul prea mult. De ce sa va complicati voi cu astfel de complicatii, nu? Culmea e ca dupa aia tot voi va mirati de ce sunt autostrazile atat de scumpe la noi, in timp ce la altii sunt la sfert de pret..


dorum

Bine asa baieti, voi va pricepeti la "fezabilitati" de multe vreme, din cate se observ.

.....gandire de bugetar socialist ineficient, ce nu isi bate capul prea mult. De ce sa va complicati voi cu astfel de complicatii, nu?


Sincer mie nu-mi prea place TONUL tau...sa vedem ce parere are si Ionut....

Ionut

Ar fi mai fain cu un semiTON mai jos... ca sa zic asa. :) Cred ca fiecare avem dreptul la o parere/opinie. Omul si-a spus parerea. Acum poate o sa si accepte ca nu toata lumea e de acord cu el. Dar asta nu mai tine de noi, ci de el.

Intr-o alta ordine de idei, varianta mai ieftina nu e mereu cea mai potrivita pe termen mediu/lung. Dar despre lucrurile astea putem vorbi pe alt thread, exista thread special pentru autostrazi, cel generic, de planuri si proiecte.