News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 7 Guests are viewing this topic.

mirceaeliade

>Fara SF nu se poate face nimic indiferent cat de tare se da peste cap un politician sau altul.

S-au putut face SFuri de kaka la Sibiu care pana la urma au dat in autostrazi.  Cu aceiasi practica si minim de vointa se putea si CoBra sau A13.  Vad destui pe aici care zic ca "BV nu are nevoie de autostraza" si cum ca nu sunt cozi pe dromurile din jur, ca nu se moare in accidente cum se moare pe nu stiu unde.  In alte partzi se poate pt ca politicienii locali macar sunt egoisti pentru propriile lor case.   

pasadia

#1846
La nivel de politicieni locali situația e jalnică. Ai cam așa:

1. primar Făgăraș, venit pe cai mari (indepedent susținut din umbra de părți din PNL și PSD). Din primul an declanșează un dosar DNA contra unui deputat PSD și totodată aduce alaturi disidenta din filiala județeană a PNL suparând conducerea PNL a CJ-ului.
Principalul proiect anunțat de el - centura Făgăraș, cea pe digul Oltului. Ia din 2017 proiectul de la CNAIR, face vreo două licitații ratate și abandonează complet ideea (intre timp apucandu-se de lărgirea DN1 prin interiorul localității și transformând totul într-un șantier). Niciodată nu a avut vreo luare de poziție față de amânările prelungite ale SF-ului pe Sibiu - Fagaras.

2. Fost primar Predeal, văr cu președintele CJ Brașov, prin 2020 secretar de stat la Ministerul lucrărilor publice  și totodată proprietar de cabana turistica cunoscută intre Predeal și Râșnov. În discuții private se exprimă împotriva ideii unui tunel de baza la Predeal pentru că ar rămâne astfel Predealul fără gara.
(Îmi aduce astfel aminte de fostul primar din Bușteni ajuns apoi parlamentar, și el luptător contra CoBra pe motiv că nu ar mai veni turiști în Bușteni ci l-ar ocoli).

3. Politicieni wanna-be din Codlea (s-au schimbat garniturile, ăștia tineri vin cu idei noi de a se face celebri) care lansează ideea unui referendum pentru "centura Codlea". Efectiv ei nu înțelegeau că DACĂ am fi avut autostrada A3 de la Cristian spre Dumbrăvița NU ar mai avea nevoie de nici o centura.
Evident, referendumul a fost un eșec. Nici măcar ei nu au mai tras pentru a obține prezenta necesara. Dar au bifat o acțiune media...

4. Director de Agenție Metropolitana, in funcție de prin 2009 (după ce a fost euro-parlamentar). Complet incapabil în a imita modelul ADI-ului similar din Oradea, nu reușește să își înțeleagă rolul in a pregăti proiecte de investiții.
Din păcate eu fac marea greșeală de a-mi pune speranțele în cel care a devenit apoi primar în Brașov, insistând pe lângă el inca de prin 2018 cu ideea de arata cât de mult blochează prin inactivitate Agenția Metropolitana Brașov. Însă noul primar păstrează același director si aceeași lipsă de activitate.

Și da, mai sunt exemple - secretara de stat de la Ministerul fondurilor europene (fosta ministra pe vremuri), brașoveancă dar complet lipsita de interes pe tema autostrazilor (mă rog, are o poza din 2019, perioada campaniei pentru prezidențiale, când a chemat-o DRDP-ul din Brașov să se pozeze cu primul strat de asfalt de pe mini-lotul de la Cristian).
Sau mai știu un secretar de stat sagunist - dar care din diverse cauze a ajuns in echipa Bolos și e mult mai familiarizat cu proiectele din Oradea decât cu cele din Brașov...

Așa că revenind - dacă Brașovul nu are autostrăzi asta se datorează (și) impotentei politicienilor locali. Care au tot timpul la schimb marota cu aeroportul și deci nu mai au spațiu în preocuparile lor pentru nici o autostrada.

Feri

Realist, dintre CoBra, Sibiu-Brasov si Brasov-Bacau, lobby-ul principal al autoritatilor brasovene in toti anii astia trebuia sa fie pentru Sibiu-Brasov. Cu asta finalizat era clar ca o continuare spre Moldova se va face la un moment dat.
Iar CoBra avea si are destul lobby de la sud de Carpati (adica ma refer cat pentru a ajunge in situatia in care oricum ne aflam de... studii).

Autostrada cea mai ieftina va avea mereu sansele cele mai mari de a fi prima la finalizare.

cristi5

Quote from: mirceaeliade on January 03, 2022, 11:10:31 AM
S-au putut face SFuri de kaka la Sibiu care pana la urma au dat in autostrazi.  Cu aceiasi practica si minim de vointa se putea si CoBra sau A13.

CoBra, PiSi2, PiSi3 sunt la un cu totul alt nivel fata de proiecte in camp sau podis, sau chiar deal usor (gen PiSi1, PiSi5, LD3, ST4...).

La astea montane nu putem pacali fotbalul. Valabil si pt A13 montan, A8 montan...

Si pe Bv-Fagaras nu exista SF nici macar la nivel de fituica, sau? Ce sa "dea in autostrazi"? Ce sa pui pe SEAP?

Si mai ales cum s-a ajuns in situatia asta?? 15 ani de la intrarea in EU si 20 de ani de cand stiam ca intram in EU, si noi nu avem SFuri care sa lege un oras major din centrul tarii.

Pe CoBra au incercat hei-rup electoral cu SF indoielnic. Trebuia produs ceva intr-o singura legislatura si a iesit kaka. Vedem exact aceeasi disperare acum la Grindeanu. Daca ar putea, ar opri SFul in derulare si ar mai trage un PPP, doar ca sa se laude ca a incercat. "Uite, am lansat, gata, mi-am facut treaba, asteptam oferte, sa vina marii capitalisti!"

Xenos

#1849
@pasadia

Cretinul de primar din Busteni trebuia sa-si dea seama ca Busteniul, Poiana Tapului, Azuga si chiar Sinaia decad tocmai din cauza blocajului total - practic daca ai ajuns la Busteni nu te mai poti misca decat pe jos, inainte de 9 sau dupa 20 seara. Altfel stai in coloana. Strazile de pe Zamora au devenit un pericol pt ca sunt folosite ca ocolitoare de unii care gonesc cu 80 km/h, desi sunt treceri de pietoni.
Dimpotriva, Busteniul ar putea, eventual, sa renasca la vreo 5 ani dupa ce se pune in functiune autostrada, probabil Predeal e tot pe acolo.

Cat despre pct. 2, impotenta priveste si calea ferata - Brasovul e nod feroviar, poate cel mai important din tara (Bucurestiul e o situatie aparte, e mai mult punct terminus decat nod, e si nod, fireste).
Converg acolo 4 rute feroviare principale si cateva secundare intens folosite - si se puteau lupta pentru trenuri metropolitane, pentru electrificare si modernizare Brasov-Cristian-Rasnov-Zarnesti, pentru electrificare si modernizare Brasov - Sibiu, mai ales (ca hai sa zicem la Zarnesti merge si diesel....), linie esentiala turistica si nu numai (o alternativa buna la Sighisoara, care e praf de 20 de ani si mai dureaza inca 10 pana e totul gata).
Nici macar pentru trase de calitate spre Bucuresti nu se intereseaza nimeni.


Intr-adevar, impotenta maxima, cinism si nepasare.

adrian sibiu

Pasadia nu pot decat să fiu 100%de acord cu cele mentionate de către tine,aș aduce în completare și lipsa totală de implicare a politicienilor de Sibiu, în a sprijini punerea în mișcare a autostrăzii A13, ce este vitală în dezvoltarea celor două județe și nu numai .Dar cine să înțeleagă aceste lucruri .

JohannDB

    """Dar cine să înțeleagă aceste lucruri ."""  Înafară de transportatori și câțiva "avizați", se pare că...... nimeni !! Eu cel puțin am căutat și mi-a cam reușit, ca ruta Brașov - Sibiu s-o fac la miez, adânc, de noapte...

ghrt

Da, noaptea încă se mai poate circula normal pe rute altminteri aglomerate şi periculoase, dar au început să aibă trafic şi noaptea, nu mai e ca acum nişte ani când era efectiv pustiu.
Cont (aproape) inactiv.

derby

Brasovul ar fi cam ultimul oras caruia sa-i plang de mila ca nu are acces la autostrada. Vrei, nu vrei, are pozitia asta centrala si intr-un final (peste foarte multi ani ce-i drept) toate autostrazile vor converge acolo. Dar pana la urma si fara autostrada Brasovul tot e aproape de mai toate punctele importante, si de Bucuresti si de "capatul" de autostrada de la Sibiu etc. Adica mi-e greu sa cred ca un investitor ar renunta la o investitie serioasa in Brasov pentru ca face 2h pe dn in loc de 1h pe autostrada pana la A1...

In fine, ce vreau eu sa spun de fapt e ca A13 ar trebui sa fie o prioritate pentru ca e singura sansa viabila de a lega Moldova la reteaua de autostrazi care duce spre vest. Ca leaga si Brasovul e asa ca un bonus as spune... dar din pacate uite ca in loc sa se faca presiune pentru A13, multi moldoveni inca se lasa mintiti cu A8-ul care da asa bine pe hartie inainte de alegeri dar e complet nerealizabil pentru statul asta incompetent si corupt  :(  :(  :(

Ionut

Are*

* într-un univers paralel

mirceaeliade

@derby atitudinea asta de "las ca pana mor copii lor or sa aiba autostrada"  chiar merge bine la afaceristi.  de exemplu firmele de curierat au centru de tranzit la Sibiu si nu la Brasov tocmai pentru ca "las ca merge si fara autostrada la astia" e atat de inradacinat la tipi d-alde tine 

bgd77

Fan Courier are centru de tranzit si in Sibiu si in Brasov. Stiu ca in Brasov lucreaza sa il extinda. De alte firme de curierat nu stiu detalii.

pasadia

Există companii (dintre cele care nu au nevoie de centre logistice in fiecare judet) care deschid astfel de centre in alta parte decât în BV (funcție de preferințele și politica lor de dezvoltare). De exemplu Gebruider Weiss are centru deschid la SB ( și la Arad sau Ploiesti) dar nu în Brașov.

Pe de altă parte sunt și unele care fac distribuție națională (zilnica) dintr-un centru logistic din Brașov (Intercars). Și evident Delaco sau Olympus...

Dar aceste decizii, de a amplasa centre logistice in anumite locații, țin de mai multi factori (nu neapărat prezenta sau absența unor bucăți de autostrada). Țin de dimensiunea forței de muncă, de nivelul de salarizare in zona, de disponibilitatea terenurilor, etc...

De departe marii câștigători ai provinciei (deci ignorând zona limitrofă A1 și A3 de langa Bucuresti) sunt Ploiesti, Turda și Roman. Aici sunt centrele mari de distribuție ale retailerilor și ele sunt amplasate acolo datorita faptului că deservesc fiecare optim câte o zonă geografică atașată.

Așa că, revenind la replică de mai sus - Brașovul nu va avea autostrăzi pentru că ar fi in centru. Din contra as zice, poziționarea centrala a Brașovului îl dezavantajează în condițiile în care tendința e de a fi încurajată construcția unui inel mare de autostrada pe traseul B - Pitești - Sibiu - Turda - Pașcani - Ploiesti. Sunt multi, inclusiv aici pe forum ce consideră că trebuie realizat acel mare inel (plus brațele ce ies din el spre granita) și cam atât.

ghrt

Autostrada e absolut necesară pentru afacerile ce depind de livrări just-in-time, dar acolo oricum depozitele sunt la o distanţă relativ mică faţă de consumator. Însă e firesc ca un oraş mare să aibă acces facil la auto-stradă.
Cont (aproape) inactiv.

Calin88

#1859
@derby

Asa este, nu plange de mila Brasovului. Nu e ca si cum Brasovul e unul dintre cele mai mari centre economice, industriale si turistice ale tarii, cu traficul aferent. E important ca noi, brasovenii, sa generam fonduri la PIB, pentru a lega la reteaua de autostrazi Zalaul, Alexandria sau Suceava sau pentru a lega granitele de la Moravita sau Albita cu autostrazi. Si, in acelasi timp, sa facem minim 4 ore pana la Bucuresti sau sa ne riscam viata constant pe drumul de Sibiu, printre tot traficul dintre V Europei si S Moldovei/Republica Moldova sau traficul turistic generat de judetul Brasov. Dar sa ne bucuram ca avem autostrazi la 140 de km distanta.
Daca se poate sa terminam complet inelul pomenit de pasadia mai sus si sa ramana doar un gol mare in centrul tarii, ar fi perfect.