Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

horatiu.cosma

Azi a fost ceva intalnire la Jaspers, asteptam sa vedem daca a castigat varianta la Vestem sau la Boita.

mihaionescu

Ceva Informatii ai aflat?
Ca fapt divers,  pentru portiunea dintre Fagaras si Brasov va mai trebui licitat SF-ul, s-au se poate refolosi ce a facut Bechtel, daca a facut ceva pentru portiunea aceea?


horatiu.cosma

#557
Oricum, miza ascunsă a celor de la Consitrans a fost să nu proiecteze tunel. În AMC 1 (prima analiză multicriterială) pe locul 1 era conexiunea la Veștem printr-un debleu în dealul Bradu, locul 2 la mică distanță era același traseu, dar în loc de debleu era tunel, iar pe locul 3 era conexiunea la Boița. Au calificat artificial la etapa următoare de analiză comparativă mai detaliată locul 1 și locul 3, eliminând fără nicio justificare tunelul.

alecu26

Acolo fara tunel e cea mai proasta solutie posibila. Altele care par, cel putin la o analiza sumara mai ok decat asta:
1. Mers pe culoarul Sacadate - Cornatel (se evita taiatul de paduri, traseul e un pic mai usor) si pe valea Hartibaciului sau aprox traseul DJ 106...si iesit iar la Vestem sau intepat in centura Sibiu.

2. Urmarit culoarul lui DN 1. Deja zona e afectata de constructii si habitatul e oricum intrerupt.

Asa in doar 4 km ajungi sa urci si sa cobori 100 de metri absolut aiurea.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

horatiu.cosma

Pe la Săcădate-Cornățel s-ar adăuga câțiva km buni la traseu. Nod de mare viteză cu centura Sibiu nu prea văd unde ar intra fără demolări de hale și depozite.

alecu26

Cativa km in plus...depinde care e directia principala de trafic. Eu as zice ca din contra, Sibienii si cei care vor merge pe A1 spre vest vor avea de castigat cativa km.

Dar intradevar, un nod de mare viteza e complicat de construit acolo.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

mihaionescu

Cred ca la Boita e mai mult loc pentru crearea unui nod si plus ca traversarea raului olt se face mai usor deca la Vestem unde trebuie traversat tot lacul de acumulare.

horatiu.cosma

Nodul de mare viteză e mult mai ușor de construit la Veștem decât pe dealurile din spate de la Boița.

Earthchild

Si un viaduct la Vestem cred ca este mai ieftin/usor de construit decat sapaturile prin dealurile de la Boita.

alecu26

Oricum daca autostrada va fi catarata pe dealul Bradu...va fi interesanta oricum conexiunea cu A1. Peste DN, Cibin si CF ar trebuii sa fie un super viaduct cu cateva pile de minim 50 metri inaltime.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dumbravaandrei

si nu s-au mai facut pile din alea pe la noi (Aciliu, Gilau)

Nu inteleg de ce naiba ne ferim asa de tare de tunele... orice numai tunel sa nu fie....

Cat despre SF Bechtel pe Fagaras - Brasov (Cristian), in cel mai fericit caz va trebui reactualizat.

alin2pas

Probabil le este frică la unii să intre pe sub pământ, dacă rămân acolo?  :-[ :lol: O:-)

mihaionescu

Deci nu se stie daca s-a luat o hotarare sau se va lua cat mai curand pentru varianta Sibiu Fagaras.

pasadia

Ca sa te linistesc: nu e nici o urgenta. Pe vremuri, acum 2-3 ani, se credea ca se vor grabi cu acest SF pentru a da drumul la lucrari si a putea face astfel absorbtie (deh, in ideea ca nu sunt alte proiecte mature pe are sa faca absorbtie in POIM 2014-2020). Intre timp insa au reesapat SF-uri vechi, precum Pitesti - Craiova, au bagat in fata A0 (asa cum ar fi fost normal de altfel), au promovat podul de la Braila direct la executie iar saptamana trecuta au anuntat ca vor lansa lucrarile pentru alte bucati mari din ce a lasat Bechtel (adica de la Nadaselu spre Surplacu, fara tunelul Meses). Una peste alta, cu toate fazarile (mai ales pentru bucatile din PiSi), e de asteptat sa nu mai promoveze alte proiecte caci vor avea deja contractati mult peste 100% din alocarea 2014-2020.

Asa ca, revenind: daca oricum nu vor lansa licitatia pentru proiectare si executie decat prin 2021-2022 (in cel mai bun caz), de ce sa se grabeasca cu finalizarea acestui SF? Las' sa faca autostrada prin dealurile Salajului, pe langa metropolele Zimbor si Nușfalău...

StefanCelMare

#569
Quote from: pasadia on December 11, 2018, 10:40:32 AM
Las' sa faca autostrada prin dealurile Salajului, pe langa metropolele Zimbor si Nușfalău...

Pasadia, cel mai trist e când ne batem între noi. MasterPlanul are ambele Autostrăzi.
E nevoie de A spre Brașov, dar e nevoie și de A spre Oradea de la Cluj. Nu cred că e OK ce ai scris.