Infrastructura sub presiunea situatiilor de urgenta

Started by TibiV, March 12, 2020, 10:29:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pe o scala de la 1 la 10, cat de multumit esti de felul in care autoritatile romane au manageriat, pana acum, pandemia COVID-19?

10 (super multumit)
9
8
7
6
5
4
3
2
1 (deloc multumit)

voicul

Eu stiam ca pe la un 35$ e ceva profit la mijloc, bine informatie de mai acum 2 ani.

Aveti ceva surse ca la 12$ sau 17$ sa faca profit?
Pentru ca daca faci profit la 12$ si totusi nu te deranjeaza sa il vinzi la 63$, cum era la inceput de an, STAI asa 500% profit?

Ma rog si cu 35$ vs 63$ - tot e bine - 80% profit.

ghrt

Saudiţii extrag parcă cu 7$ per baril, au cele mai mici costuri din industrie.
Cont (aproape) inactiv.

voicul

Intre timp am gasit ca US are costurin intre 25 - 30$ pe extractia clasica. Deci sa nu le plangem de mila ca au tot avut profituri babane!

The largest U.S. oil producer, Exxon Mobil Corp (XOM.N), turns a profit at $26.90 per barrel on its New Mexico properties, which are about a quarter of its Permian holdings, according to Rystad. The company declined to comment for this story, but earlier this month said it would slow its development in the Permian Basin, the largest U.S. shale field that spans Texas and New Mexico.

Occidental Petroleum Corp (OXY.N), and privately held CrownQuest Operating, both have costs below $30 per barrel, according to Rystad Energy.

https://www.reuters.com/article/us-global-oil-shale-costs-analysis/few-u-s-shale-firms-can-withstand-prolonged-oil-price-war-idUSKBN2130HL

Io

Sintem OT rau de tot! Ce ai gasit tu acolo se refera la extractia de titei de sist, de o calitate exceptionala, treaba care a produs o revolutie pe piata titeiului (n-au prea fost multe ...) si care a transformat US in nu doar exportator de titei ci si in jucator de forta, daca mai era cumva nevoie ..., pe piata asta, piata fizica, zic. Titeiul saudit, foarte bun dealtfel - nu atit de bun ca si cel din sisturile americane (din unele, nu din toate!), se extrage prin metode clasice, e foarte usor de extras si Aramco face economii de scala la care alte companii nici nu pot sa viseze. Rusia in nici un caz: in pofida unor rezerve confirmate foarte mari si tipul de "blend" rusesc, si conditiile de zacamint, si cele de exploatare, si cele de logistica vin cu costuri mai mari decit ale sauditilor. Nemaivorbind de sanctiunile americane. Chiar nu e cazul de intrat in detalii, gata cu OT.

LE - pentru corectitudine si scala: GDP-ul (PIB-ul) producatorilor de titei din Golf (UAE+Arabia Saudita + Irak) este mult sub GDP-ul Spaniei. Daca adaugam si GDP-ul Iranului atunci il depaseste. Intelega fiecare ce vrea si ce poate din asta.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

voicul

Mi se pare ca suntem on topic destul de mult, mai ales ca RO este producator de petrol si gaze, in care lucreaza ceva zeci de mii de oameni.

Articolul cuprinde si petrol-ul de sist, care e mai scump, dar fix ce am pus eu e pentru partea claica zic eu "New Mexico properties".

oc7avian

https://clubferoviar.ro/marfare-blocate-la-granita/

În momentul de față sunt mai multe marfare blocate la graniță, potrivit informațiilor Club Feroviar, din cauza deciziei autorităților de a închide mai multe puncte de trecere a frontierei, dintre care două sunt vitale pentru transportul feroviar de mărfuri. Transportatorii privați cer redeschiderea lor.

Potrivit informațiilor furnizate Club Feroviar de Organizația Patronală a Societăților Feroviare Private din România (OPSFPR), punctele de trecere a frontierei importante pentru traficul de marfă sunt Stamora Moravița, Curtici, Episcopia Bihor, Valea lui Mihai, Halmeu, Dornești, Cristești Jijia, Galați Larga, Giurgiu și Calafat.

Ei bine, două dintre acestea, Stamora Moravița și Valea Lui Mihai, spre Serbia, respectiv Ungaria, se regăsesc în Anexa la Hotărârea nr. 8 a Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență (CNSSU) privind aprobarea unor măsuri suplimentare de combatere a noului coronavirus. Prin această Hotărâre, care are putere de lege, au fost închise mai multe puncte de trecere a frontierei (rutiere și/sau feroviare), printre care și cele două menționate.


Mai multe detalii în articol

Ionut

Quote from: Io on March 17, 2020, 12:03:20 PM
Ionut, economia Romaniei inseamna 60% servicii!

Stai ca nu se pune problema asa. Pentru ca depinde CE servicii sunt afectate. Iar la noi turismul si aviatia, printre cele mai lovite (vezi Franta, Spania, Italia), nu aduc atat de mult in aia 60%. E greu de definit acum un impact, mai ales ca turismul si aviatia vor reveni... e problema de cashflow, asta da.

kitsune

Sunt restricții pe partea de transport auto, feroviar, aerian, pe maritim se intră în carantină dacă vin din zone nașpa, dar cum e pe fluvial?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul

Problema reala este cand revin turismul si aviatia?

In Wuhan s-au cam terminat problemele. Planuieste cineva o vizita de urgenta? Nu prea cred, desi s-ar putea sa fie niste discounturi si la zboruri si la cazare si la tot.
Cam asa va fi si in restul lumii.
1 - 2 luni va turism pana la magazin si cam atat. Poate si la rude odata pe luna.

Io

^^ Bun, putem presupune ca unele servicii sint mai putin afectate si/sau pot rezista mai mult, telefonia si netul, sa spunem, indeosebi pentru ca sint oferite de companii mari cu resurse foarte mari. Sint insa afectate foarte puternic transporturile (si ca urmare productia si comertul, gross, aprovizionare industriala si partial retail, turismul de toate felurile) aproape indiferent de marimea companiei, inclin sa cred ca mai putin constructiile in infrastructura.
Acum, dintre cei care fac 60% din PIB-ul asta atita cit e el (nu sint singurul care pastrez de multi ani indoieli foarte mari in legatura cu marimea lui - date oficiale - fata de economia reala a Romaniei care e cu siguranta mai mare, estimarile merg oriunde intre +20 si +40%, uneori chiar mai mult) majoritatea angajatorilor sint actori mici si foarte mici. Ei bine, majoritatea lor scapa greu daca nu-si incaseaza banii 2-3 luni la rind si nu-si mai pot plati salariatii. Iar salariatii lor sint foarte multi!
Pentru cei "legali" (deci in PIB) vad ca BNR impreuna cu Ministerul de Finante s-au miscat incepind de saptamina trecuta si astept miine pachetul de masuri propus de Ministrul de Finante.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

tom_sawyer

Primul oraș din România care restrânge programul autobuzelor și tramvaielor

Programul mijloacelor de transport în comun din Iași a fost limitat, în urma unei decizii a Comitetului local pentru Situații de Urgență.

Astfel, între orele 05.00 şi 08.00 activitatea de transport public local va funcţiona în regim normal, iar pentru persoanele care lucrează în zona industrială transportul public local de călători va fi asigurat de tramvaiul de pe traseul 5, în intervalul orar 13.00 şi 18.00.

Între orele 8.00 şi 15.30 tot parcul auto şi de tramvaie se retrage în garaj. Excepţie va face tramvaiul de pe traseul 5, în intervalul orar 13.00 şi 18.00. Tramvaiele și autobuzele vor circula din nou de la 15.30 şi până la 18.00. Se va face din nou pauză între orele 18.00 şi 21.00, urmând ca circulația să fie reluată între orele 21.00 şi 22.45, însă la 25% din capacitate.

hotnews.ro

Harry

#71
E live la min sanatatii:

-se inchide tot ce nu e big box retailer/drive in/home delivery
-tirurile cu marfa vor circula soferii fiind obligati sa aiba kit-uri de preventie
-vapoarele si avioanele cargo/posta si cele oficiale vor circula
-politia locala trece in subordinea politiei nationale
========
-toti studentii la medicina si rezidenti au obligatia maine la ora 12:00 sa se prezinte la centrele medicale pentru a fi distribuiti catre spitale | cazarea si masa va fi asigurata de autoritatile locale
==============
Langa Inst Ana Aslan se va monta spitalul militarl role 2 si va deveni centru de tratare pentru cazuri usoare si medii

Un spital role 2:



NATO:

Role 2 support is normally provided at larger unit level, usually of Brigade or larger size, though it may be provided farther forward, depending upon the operational requirements. In general, it will be prepared to provide evacuation from Role/Echelon 1 facilities, triage and resuscitation, treatment and holding of patients until they can be returned to duty or evacuated, and emergency dental treatment. Though normally this level will not include surgical capabilities, certain operations may require their augmentation with the capabilities to perform emergency surgery and essential post-operative management. In this case, they will be often referred to as Role 2+. In the maritime forces, Echelon 2 is equivalent to the land forces' Role 2+, as a surgical team is integral to this echelon. Maritime echelon 2 support is normally found on major war vessels and some larger logistics or support vessels, and at some Forward Logistics Sites (FLS).

dr4qul4

#72






Powered by API/PUM imgur uploader

Sursa nu este verificata (am primit pe un grup). Daca scrie ceva diferit fata de conferinta de presa, atunci ar trebui sters acest mesaj.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Harry

#73
Am descarcat si trimis la editat conferinta. O sa o postez aici cand e gata. S-a dat ordonanta militara si s-a activat comandamentul de la Pitesti sau Ploiesti (mereu uit unde e :lol: )
==============================
Conferinta:


==============================
S-a anuntat intre timp ca fabricile de textile de la noi vor incepe productia de masti si hazmat suits (am uitat cum le spune la chestiile alea albe) iar Farmec va incepe productia de biocide.

Harry