[BV] Centura Fagaras

Started by tom_sawyer, January 17, 2020, 10:08:51 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

Proiectul de Hotărâre a Guvernului privind [...] și transmiterea unui sector de drum naţional, inclusiv a terenului aferent, din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor în domeniul public al municipiului Făgăraș, precum şi declasarea acestuia din categoria funcţională a drumurilor de interes naţional şi încadrarea acestuia în categoria funcţională a drumurilor de interes local.

Quotetransmiterea către Consiliul Local al Municipiului Făgăraș a "Variantei ocolitoare a Municipiului Făgăraș" în lungime de 5,93 km, ce se desprinde din DN1 km 232+315, ocolește municipiul Făgăraș din partea de nord, intersectează DJ 104 în zona podului peste râul Olt și revine în DN1 la km 236+384, în scopul realizării lucrărilor de modernizare.

MT

bgd77

Stie cineva ce investitii vrea sa faca acolo Municipiul Fagaras?

oc7avian

Ultima discuție pe care am găsit-o pe forum este din Noiembrie 2016.

Analizând o parte din articolele din presă apărute ulterior, tot nu e foarte clar nici măcar numărul de benzi pe sens. Cui ar trebui să scriu pe legea 544/2001 pentru a cere actele/planșele?
Quote from: Adevărul - august 2017
(n.r. Acum mulți ani) oficialii Primăriei Făgăraş au cedat chiar Ministerului Transportului drumul care ar trebui transformat în şosea ocolitoare pentru ca lucrarea să fie realizată prin Compania Naţională de Drumuri, fostă CNADNR, actuala CNAIR. S-au făcut tot felul de studii, dar finanţarea guvernamentală n-a fost aprobată niciodată.

Potrivit documentaţiei realizate până acum, şoseaua de centură se va construi în partea de nord a Făgăraşului şi va avea 5,93 de kilometri, cu două benzi pe sens.
sursa

Quote from: Bună ziua Făgăraș - decembrie 2018
,,Proiectul trebuie să aibă dimensiunile drumului național. Nu avem în momentul de față în proprietate suprafața disponibilă pentru a-l implementa și atunci, pe stânga și dreapta axului drumului va trebui să facem patru culoare de expropriere, iar ulterior să facem achiziția și implementarea proiectului. [...]"
sursa

pasadia

Împarte suprafața (actualizata acum, se pare că în 2006 măsuraseră cu un hectar in plus) la lungime și o să constați că lățimea medie a culoarului e de vreo 17metri. Ceea ce îmi pare a fi un drum de 2 benzi *3,5m plus rigole acostament și ceva spatiu mai larg la intersecții.

Oricum nu avem de ce sa vorbim de 4 benzi - nici traficul nu o cere și nici nu cred că ar fi spatiu în vecinătatea digului Oltului.

NGC

#4
@oc7avian: Poti trimite o adresa catre CNAIR.

Quote from: NGC on March 26, 2016, 02:48:09 PM
Quote from: NGC20 on July 08, 2015, 10:09:58 AM
Quote from: NGC20 on May 05, 2015, 04:19:34 PM
A fost lansata azi licitatia pentru "Intocmire SF pentru Varianta de Ocolire Fagaras".
Valoare estimata: 471.774,00 RON fara TVA
Termen de elaborare SF: 4 luni de la emiterea ordinului de incepere

Au fost rapizi de data asta si din 17 oferte, au atribuit contractul catre BETA COPS pentru 24,97% din valoarea estimata.

VO Fagaras



pasadia

Dacă vreți și poza pe topic, actualul capăt dinspre Brasov

tom_sawyer

#6

taifun7993

Buna seara

Ce se intampla cu centura fagarasului ?

Ar ajuta foarte mult si cea de nord si cea de sud.

pasadia

Nu exista centura de sud. Exista acea centura industriala de acum, pe unde oricum merge o parte din traficul greu, și mai exista pe aud ipotetica autostrada Sibiu - Brașov.

tom_sawyer

Anunt de participare: [CN1025953] Proiectare, asistenta tehnica din partea proiectantului si executie lucrari pentru obiectivul de investitii "Varianta de ocolire municipiul Făgăraș"

Data publicare: 06.11.2020
Autoritate contractanta: PRIMARIA MUNICIPIULUI FAGARAS

Valoarea totala estimata: 47.448.645 lei

Descrierea achizitiei publice:

Prezenta procedură are ca obiect serviciile de proiectare (faza PAC + POE + PTE), asistență tehnică și execuție lucrări pentru Varianta de ocolire municipiul Făgăraș. Autoritatea Contractantă a planificat finalizarea obiectivului de investiții până în luna martie 2023, iar a serviciilor de proiectare până în luna martie 2021.

Varianta de ocolire se desprinde din DN 1 la km 232+324 si se inchide in DN 1 la km 236+820.
Lungimea variantei de ocolire este de 5951 m.

Viteza de proiectare se incadreaza in 50 km/h si 80 km/h.

Legatura rutiera cu DN 1 este asigurata prin realizarea a doua intersectii giratorii.
De la km 232+324 al DN 1 respectiv Km 0+000 al variante, varianta de desprinde in dreapta drumului national in lungul canalului de descarcare.
De la km 1+350 pana la km 4+700 varianta de ocolire merge in paralel cu raul Olt, aflandu-se pe partea stanga a acestuia.
Intre km 1+400 si 4+780 varianta de ocolire este incadrata de raul Olt si contra-canalul, urmarind traseul existent.
La km 2+440 intresectia cu drumul judetean DJ 104D a fost amenajata printr-un sens giratoriu.
La km 4+755 se afla primul pod la variantei de ocolire peste contra-canal iar la km 5+179 se afla al doilea pod peste paraul Berivoi.

In general profilul longitudinal a fost proiectat astfel incat sa respecte prevederile STAS 863-85, cu respectarea pasului de proiectare corespunzător vitezei de proiectare impuse de traseul in plan.
In conformitate cu Ordinul nr. 1296 din 30 august 2017, publicat in M.O. nr. 746 din 18 septembrie 2017, clasa tehnica a drumului este III.

Avand 2 benzi de circulatie cu latimea de 3.50m incadrata de acostamente cu latimea de 1.00m. Platforma drumului va fi de 9.00m.
Intre km 1+220 si km 4+760 platforma drumului va fi de minim 10 m prin adaugarea unui metru pentru montarea parapetului de siguranta pe partea stanga a variantei de ocolire.

Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare: 15.12.2020

Hoinar


NGC

#11
Vad ca am uitat sa scriu. Licitatia de mai sus e anulata din Decembrie 2020.

In Ianuarie au lansat o noua licitatie [CN1027846], dar asta acum e suspendata pentru ca s-a contestat documentatia de atribuire.

Hoinar

Multumesc pentru raspuns. Sper sa se apuce cat mai repede de aceasta varianta ocolitoare.

NGC

Si noua licitatie se va anula.

adiarc

pai isi mai are rostul?..in contextul A13?
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura