Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 7 Guests are viewing this topic.

ciprebbe

Habar nu are de conflictul existent cu vechiul proiect. Nici in 2023 nu o sa vedem legatura facuta.....
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

alexV

Balarii in pom. Am intrebat Primaria Cluj ce treaba au ei cu drumul de legatura. Pur lobby politic, si absolut nimic mai mult.
Apoi stim bine ca SF-ul dureaza 14 luni, nu 3. zice bine ciprian... 2023 e de vis

andrey_rsu

Multă gargara si povesti de adormit copilași...... Dacă s-ar face acel drum de legătură de către autoritățile locale ar fi mai credibil, dar la cum se mișcă băieții de la minister, slabe șanse.
Partea proasta e pentru noi cei care locuim în zona și tranzitam mult zona, o gramada de timp pierdut, praf, mizerie și poluare.
Interesant va fi când va întra podul în reparație ( am înțeles ca Arl Cluj se vor ocupa, dar când?) iar strada 22 Dec 1918 ( cealaltă ruta de tranzitat Turda) este în reparație capitala pe fonduri europene, fiind departe de finalizare.

qionescu1

Deci nu sunt 7 km sunt 5. Evident ca primaria Cluj nu are legatura cu acel drum dar legaturi politice are la nivel guvernamental. Legatura genereaza o frustrare maxima, chiar disperare in fata incompetentei administratiei romanesti. Nu e de mirare ca te agati de orice speranta... Cine stie poate de data asta chiar o rezolva. :)

SergiuSerj

Nu mai avem nici o noutate pe aceasta sectiune?

alexV

Urmeaza o relicitare a SF-ului. Presupun ca ne anunta NCG exact cand.
Termenul de livrare a SF-ului nu va fi cum zice primarul, 3 luni. Va fi minim 12 luni, cum e si normal de altfel.

NGC

#96
Astazi a fost lansata licitatia [CN1020184] "Elaborare Studiu De Fezabilitate, Proiect pentru autorizarea executarii lucrarilor de construire si Proiect tehnic la obiectivul Drum Expres pentru realizarea conexiunii dintre Autostrada A3 (zona Turda) si Drum National DN1 (zona Martinesti)".

Valoare estimata: 2.719.778,00 RON fara TVA

Durata contractului: 9 luni

Fonduri: POIM

Termen depunere oferte: 06.05.2020



vancouver

Nu ma prind, se cere 2+2 sau 1+1 denivelat?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

alexV

Din studiul de trafic va rezulta 2+2, in caz ca nu e mentionat explicit in caietul de sarcini.
Stiu ca exista deja un astfel de studiu la drdp, si a fost unul din motivele pt care au renuntat la vechiul contract, anume ca traficul impune 2+2.

In rest, vorba uni prieten, si-au batut joc de durata contractului.

TibiV

Ultima fraza de pe pagina 13 este bolduita si spune ca: "Se vor respecta prevederile AND598/2013 Normativ pentru Proiectarea Drumurilor Expres".

De DN cu 2 benzi pe sens am auzit, dar de Dx cu 1 banda pe sens inca nu am auzit...  ;)

Asadar cred ca este clar: va fi 2+2....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Stiu eu, stiu eu! Va fi cu 1,5 benzi pe sens!
:horse:

horatiu.cosma

#101
Din imaginea pusă de NGC, mi-au sărit în ochi 2 aspecte:

1. "Beneficiarul nu impune un punct fix de racordare", iar câteva propoziții mai jos "Prestatorul va analiza desprinderea din A3 la overpass-ul de pe DJ 103G". Sunt deficiențe grave de logică și de exprimare în CNAIR, îi îndobitocește mediul de acolo de ajung să nu fie în stare să se exprime clar și coerent.

2. Nodurile cu A3 și DN1 vor trebui proiectate astfel încât să nu restricționeze traficul în timpul execuției și apoi în exploatare. Vreau să văd cum o să așeze grinzi peste A3 și peste DN1 fără să întrerupă traficul. Oare prin teleportare? Și mai nasol e că trebuie să asigure continuitatea traficului și în perioada de exploatare, deci trebuie să proiecteze din diamant, să nu fie nevoie de lucrări de reparații majore nici în 1000 de ani. Sunt incompetenți cei care scriu așa ceva, complet inaplicabil din secunda zero.

TibiV

"Vreau să văd cum o să așeze grinzi peste A3 și peste DN1 fără să întrerupă traficul. Oare prin teleportare?"

Nțțț...
Angajează 1-2 oameni de la X-Men...  :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alexV

1. In vederea analizarii mai multor variante de traseu, nu impune un punct de plecare. Dar cel evident si logic, adica pasajul existent peste A3, trebuie sa apara musai intr-una din variante. Hai ca asta e ok.

2. nu stiu nu stiu, poate intreruperea toatala a traficului timp de cateva ore nu e restrictie .. e intrerupere totala versus restrictie la 1 banda :)

horatiu.cosma

^
1. De ce e așa de musai să apară neaparat. Dacă se face DX, la intersecția cu A3 e destul de sensibil să incluzi în ecuația nodului și DJ-ul, în principal din rațiuni de siguranță rutieră. Deci cel mai probabil se va ajunge la o separație între nodul A3-DX și DJ, care va însemna un alt pasaj peste A3. Deci posibil să fie mai avantajos să nu impui conexiunea DX-ului la A3 prin acel overpass.

2. Restricție la o bandă tot va trebui când se va face conexiunea DX-ului, modificarea marcajului pe A3 etc, din rațiuni de safety. Dar e vorba de câteva ore, maxim 1-2 zile, nu cred că există vreo justificare normală la cap pentru acea prevedere.

Un alt aspect pe care l-am observat e că termenul contractual e de 7 luni pentru avizarea SF-ului final, apoi o lună pentru AC și apoi încă o lună pentru PT. E aberant, pur și simplu imposibil, nu se pot executa fizic toate operațiunile și apoi și aprobate. Gândiți-vă la proiectele în derulare, cât durează până se aprobă AMC1, apoi AMC2 pe la Jaspers, apoi încep investigațiile de teren (câteva luni până se aprobă geo), apoi începe proiectarea la nivel de SF și în paralel procedura pentru AM, care la rândul ei va dura din experiența unor proiecte similare în jur de un an, fiindcă se intră în Natura 2000 și e procedură lungă.

Și partea nasoală e că în caietul de sarcini sunt vreo 3 pagini de riscuri aruncate la prestator în cârcă, din care majoritatea pentru diferite de tipuri de întârzieri. E foarte riscant să intri în aceste condiții în contract, e clar ca lumina zilei că și dacă statul își face treaba rapid cu toate aprobările nu este posibil să se încadreze în termenele alea și vor curge apoi penalitățile.

Și încă o chestie urâtă, mă uit în modelul de contract la cum sunt împărțite procentual plățile pe măsură ce avansează contractul. La momentul aprobării studiului de fezabilitate final, adică când prestatorul e gata cu cea mai mare parte a aspectelor costisitoare din contract (variante de traseu, studiu geo, topo, hidro, arheo, acord de mediu, avize etc), vor avea ca plăți primite doar cele aferente rapoartelor 1 și 2 finaciare (cele pentru raportul 3 vin după aprobarea SF final), adică 60%*55% din contract, adică puțin peste 30% din contract.

Adică faci aproape toată treaba pe banii tăi, termenele sigur se vor extinde și poate vor curge și penalități și vei aștepta luni de zile suplimentare ca să ajungi la aprobarea finală de SF ca să înceapă să curgă banii (20% din contract la aprobarea SF final, 5% la AC, 25% la PT, restul de 15% în timpul asistenței acordate beneficiarului pentru obținerea finanțării europene, asistență la licitația de execuție și apoi pe perioada de execuție).

Plus că nici valoarea estimată nu mi se pare chiar wow, ca să zici că merită atâtea riscuri. Vom vedea dacă de data asta se prezintă ofertanți, eu înclin să cred că nu.