News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 2 Guests are viewing this topic.

pasadia

^ în continuarea postării lui florin74 țin să spun că acea bucata de DN1 a fost transformată în 2+2 într-o vreme în care era nevoie de asta. Construcția A3, a centurii de diamant și în viitor a centurii metropolitane și a acestui DX4 crează premisele că această bucată de DN să fie retrogradată la 1+1 (de fapt un fel de 2+1 data fiind succesiunea de pante și rampe in care pe urcări sunt utile 2 benzi.

De altfel după cum bine a spus și florin, în localități e deja 1+1. Și nu sugruma volumul de trafic - nici acum, nici în viitor. Țin să spun asta pentru că Vancouver tot insista sa catalogheze tot drumul că fiind 2+2 ceea ce e greșit dpmdv.

Hercule

Cum adica nu sugruma traficul? Ai fost vreodata pe Turda-Cluj?
Giratoriul minunat din varful feleacului genereaza cozi de 1-1.5km pe urcare dinspre Turda (pe ambele benzi). Si asta in fiecare week-end, in timpul saptamanii cand e trafic mai mare e si mai nasol. Pe sens invers intrarea in giratoriu e prea din scurt. Aici am prins rar blocaj dar e foarte periculos. Apropo, lucrarile la giratoriu si la acces nu sunt terminate.
@florin74: restrictia de 60km/h din curba unde va fi giratoriul e scoasa de mult. Si aici pe forum s-a vorbit despre asta.
Deșteaptă-te române!

pasadia

Te asigur, nu am fost niciodată. De fiecare data levitez intre Turda și Cluj. :))

Invoci un singur exemplu (giratoriu din vârful dealului) care e un șantier abandonat și care e blocat strict din cauza traficului local dintre municipiu și zonele noi din Feleac.caci in rest ar cam trebui sa admiri și tu că între Copaceni și Turda zbori cu 140km/h și tot ești depășit de alții...

florin74

#528
^^ai dreptate, zilele trecute nu mai era
^^blocajul ala de care spuneai se inregistreaza uneori duminica dupa amiaza, si nu la proportiile mentionate de tine. Oricum, imediat dupa giratoriu drumul oricum se ingusteaza la o banda, deci cumva e mai bine ca se produce restrangerea inainte, in mod organizat.  In restul zilelor nu am vazut sa se blocheze. Si daca sustii ca giratoriul ala de acolo e inutil, te inseli amarnic. e absolut necesar acolo, pentru accesul localnicilor. (s-a dezvoltat foarte mult comuna Feleacul in zona aceea). In plus, de acolo se face trecerea de la 2 benzi la o banda (sensul Cluj Turda) cat si pe sensul Turda Cluj, DN1 in zona respectiva are doar 3 benzi, 2 urcare+1 coborare.






qionescu1

#529
E mare lucru in Romania ca un sef de proiect sa discute public si deschis despre proiectul pe care il conduce de aceea salut interventia domnului Silviu Tegzeșiu. In privinta beneficiilor proiectului nu cred ca mai trebuie prezentate pentru ca sunt evidente pentru toata lumea si au fost solicitate administratiei de 10 ani...

Ne aflam intr-o situatie inedita, pe care am mai semnalat-o pe forum, adica s-au licitat primii 5km din DX4 fara sa stim restul traseului. Poate ne raspundeti cum ati analizat continuitatea DX4 spre Apahida si in baza a ce date?  Exista posibilitatea ca nodul cu DN1 sa fie proiectat intr-o solutie completa fara a obliga viitorul DX4 la un anumit traseu, pentru ca daca ar fi posibil acest lucru atunci nu cred ca se mai impun solutii temporare ca giratia de care vorbim.

In ceea ce priveste strict conexiuna printr-o giratie sunt de aceeasi parere ca vancouver iar argumentul cu "calmarea" traficului nu poate fi unul serios pe un viitor DX intersectat cu DN de 2+2, mai ales ca nu stim cand va fi prelungit acest DX si ne-am putea trezi ca solutia temporara sa se permanentizeze. Apoi vorbim de drumuri rapide, artere, a caror principal scop este capacitatea, fluiditatea si viteza, nicidecum o giratie nu acopera aceasta cerinta. Nu in ultimul rand cifrele de trafic sunt foarte mari, pe ultima harta a guvernului apare cu o MZA intre 20-25 000 autovehicule. Giratia va face fata pana la urma, daca nu vom avea de ales, dar in ce conditii si in ce timpi? 

Reamintesc cele doua sensuri giratorii de pe centura Apahidei, Apahida nord si Sub Coasta, care de ani buni "calmeaza" traficul pe 10 km intre aeroport si Jucu de ai nevoie de o ora sa iesi din Cluj vinerea si invers lunea iar in restul zilelor poti pierde lejer 15-20 minute sa le traversezi.
Nu sunt impotriva giratiilor, care pot fi solutii eficiente in urban, dar nicidecum nu le regasesc utilitatea pe DN sau DX.

pasadia

Sa ne înțelegem: nu sunt de acord nici cu formularea "DN1 între Turda și Cluj e un DN2+2 și așa trebuie să rămână pentru totdeauna", dar îmi e și mai sila de ideea "giratoriu soluție eficientă în urban". Trăiesc într-un oraș plin de așa ceva și conștientizez cat de prost sunt implementate (giratorii cu 3-4 benzi) și cum au condus la un comportament greșit al șoferilor ai la o siguranță rutiera foarte redusă pentru pietoni și bicicliști.

Deci revenind - mi-as dori sa nu se implementeze soluții cu girații in general, dar tind sa accept o asemenea soluție aici pentru că sunt convins că traficul spre și dinspre Turda până în zona acestei intersecții va fi foarte redus, mult mai redus decât ce vedem acum.
Alternativ chiar m-aș gândi la o configurare in forma literei T dar în care brațele principale sunt DX-ul și DN-ul spre Cluj, iar brațul secundar va fi DN-ul spre Turda. Dat fiind spațiu existent cred că se pot asigura buzunare suficient de mari pentru cei care virează la stânga.

iulius

Multumim domnu' Silviu pentru interventia dumneavoastra, eu vin cu o parere personala, si cu o imagine ( preluata) a unui nod autostradal "trompeta dubla" , stiu ca este vorba "doar" de 5 km de Dx si ca va costa putin mai mult dar cred ca va merita, in principal pentru siguranta, fluidizarea traficului si apoi acest DX se va contura de la sine, vorbim totusi de traficul celui de-al doilea Pol economic al tarii si nu numai.....

nicolaem

hai sa pastram discutia serioasa. poza ta e din alt film.

pallzoltan

Cea mai normala solutie mi se pare asta, probabil ar aduce costuri suplimentare in comparatie cu SG dar se poate face si un compromis. De ex. DX-Tureni si Tureni-DX poate ramane in prin SG. Cluj-DX insa prin evitarea SG.

Dar na, parere de amator .)

Quote from: ciprebbe on December 15, 2020, 01:01:38 PM
Pt ce Dumnezeu sa mai tragem giratie in DN?
Niste bretele ca astea ce au?



Highlander

Revin cu o parere asupra acestui subiect si anume: ne legam prea mult de formulari si insistam pe  "DN1 între Turda și Cluj nu e un DN2+2 ", dar chiar si daca un DN  e 1+1  - mi-as dori sa nu se implementeze soluții cu girații in general, o asemenea soluție aici nu e de dorit mai ales cand vrei ca traficul de marfa cu camioane mari sa ocoleasca Cluj Napoca , iar directia spre DEJ are Centura Valcele dedicata si asa va ramane multi ani, iar daca atunci cand s-a realizat aceasta s-a adoptat solutia denivelata  la intersectia aceluiasi DN cu o Centura cu rang tot de DN , Ceea ce se propune acum e clar un regres.
O solutie denivelata cu bretele directe  fara giratorii si posibilitatea de a fi folosita pe viitor si pe continuarea DX cred ca ar fi  cea mai indicata.

PENTRU un termen mediu NU cred ca DX-ul va continua si apoi nici nu cred ca e bine sa ne trezim ca TIR- urile vor folosii preponderent viitorul drum  CMC pt dir DEJ  BISTRITA (practic prin ZM CLUJ )  cand si daca va fi gata, e bine sa-le oferim de pe acum alternative cat mai eficiente, fluente .
Nu suntem doar noi pe sosele, sa construim si pentru transportatori, cititi va rog cateva din postarile lor cu privire la giratorii.

TheStig

 Si eu zic ca un giratoriu simplu e prea putin, dar si un nod denivelat e prea mult, deoarece 2 directii (DX - Tureni si Tureni - DX) vor fi foarte rar folosite. De aceea eu m-am gandit la solutia de mai jos.

Asa ar fi initial implementat nodul. Costul ar fi mai mic decat cel al solutiei propuse de proiectanti, tinand cont ca in solutia mea, pasajul peste DX e 1+1, iar costurile pt banda rapida Cluj - DX ar fi cam aceleasi ca in solutia propusa de proiectanti, in care banda respectiva pleaca din giratoriu. Un alt avantaj al acestei solutii ar fi faptul ca nu va necesita modificari cand se va face nodul complet.



Iar asa m-am gandit ca ar putea sa arate nodul final in momentul in care se va continua DX-ul spre Apahida.



Powered by API/PUM imgur uploader

dr4qul4

de ce nu facem o trefla simpla folosind doar viitorul pasaj DN1 care oricum trebuie relocat
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

mihaihedes

#537
A compara traficul de pe DN1 Cluj-Turda  cu cel de pe centura București este cu tot respectul o mare idioțenie. Nici generația următoare nu va prinde asemenea trafic pe DN1 Cluj-Turda. (Compari traficul centurii unui oraș de 2 mil locuitori cu traficul unui județ cu 732 mii locuitori din care poate vor trece pe acolo cel mult jumatate?)

Cu sau fara giratoriu se rezolva o mare problemă cu această legătură și ar fi bine sa se termine cat mai repede.
Nu rămân blocați clujenii în acel giratoriu nici în 50 de ani.

cristi5

#538
E greu de argumentat cand ceva mai incolo sunt nodurile Turda si Sebes, noduri spaghetti denivelate cu doua benzi pe sens, supradimensionate de cel putin 4 ori (trafic max 15k pe A1, ceva mai putin pe A10, capacitate 25k pe fiecare 2 benzi, deci 100k in total)

La Sebes vedem clar ca traficul incape in 2 giratii cu o banda fiecare. Timpii de asteptare sunt neglijabili, chiar daca fiecare giratie are 3-4 intrari!

Deci tovarasi, hai sa mai spunem odata, traficul intre cele mai aglomerate autostrazi din Romania, A1 si A10, incape in doua giratii obosite. Nu suntem in Germania la vreun Kreuz.

Asa fiind obisnuiti, cu supradimensionari cvadruple, sunt convins ca pe acest forum niciun argument "giratie in loc de denivelat" nu va tine ever. E de inteles, oamenii s-au inscris pe forum pt ca vor autostrazi, adica totul denivelat, deci daca vrem sa fim realisti sau sa dramuim resurse, trebuie sa cantam la alta masa, ca vin argumente gen "să fie de perspectivă".  Perspectiva care n-are cum sa vina, pt ca acel DN cu serpentine si localitati nu are nicio perspectiva si trebuie redus la 1+1 si proiectate legaturi la Cluj cu geometrie decenta si acces controlat (fara localitati, intrari laterale, treceri de pietoni, curbe la stanga etc la tot pasul)

caveman

O problema importanta mi-a fost adusa la cunostinta de niste prieteni localnici din Tureni dupa ce le-am aratat schitele de mai sus: zgomotul cauzat de traficul rutier.

Dupa constructia DX4 satul va fi practic inconjurat de drumuri aglomerate cu DN1 in nord/nord-est, A3 in sud si DX4 in vest.

Sper sa se tina cont in proiectare si de acest aspect pentru ca zgomotul deranjeaza chiar si acum fara descarcarea de pe autostrada.
In Olanda un pasaj sub autostrada se construieste intr-un weekend. Noua cat ne-ar lua si cat ar costa?