Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

asa desenasem si eu initial bretelele. Insa dupa aceea am realizat ca cele de pe partea stanga vor incurca atunci cand se va continua spre Dej. Dar se pot face putin mai departate de DN1 si ramane loc si pt buclele Dej-Turda (DN1) si Cluj - Dej.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

andrey_rsu

Dacă ar fi rămas acea sicana ( celebra în zona deoarece are limitare de 60, se sta cu radarul des) as fi înțeles un giratoriu. Asa dacă se îndreaptă DN ul nu vad rostul unui giratoriu, nu mai zic de 2 la momentul continuării Dx - ului.
Soluția normala și de bun simt e cea cu bretele.

florin74

^^^Ar fi exact configuratia de la intersectia VO Cluj cu DN1 de la Valcele... Bretele , fara giratoriu

dragos76

horyatm o corectare la ce ziceai tu legat de mărtinești: limita aia de 70 e doar pentru vreo 300 de m, că după aia când se ajunge către casele din sat ai restricție la 50.
Dar de acord că se cam "zboară" pe acolo cu viteze imense din păcate.

ciprebbe

^^^ pe viitor cele de pe stanga se pot reconfigura.
Eu m-am saturat de giratii si de bretele cu circulatie in ambele sensuri.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Mersul trenurilor

^^^ Nu poti continua spre dej cu asa ceva :)

Varianta asta e cea mai plauzibila

gicu

Am văzut că s-a updatat și pe harta API. Mulțumim.

qionescu1

Nu avem exemplul sensului giratoriu de la Sub Coasta care blocheaza adeseori centura Apahidei? Ce o fi in mintea lor sa tranteasca un giratoriu in mijlocului un DN 2+2 cu un MZA de 20-25K? Cum sa accepti asa ceva?

gothicus

Ce idealist esti... :lol: :lol: :lol: oamenii aștia mai trebuie să învețe. Sunt la început. Cu toate.
Siebenburgen, schones Land!

elphax

qionescu1 - pe de o parte ai dreptate, nivelul de trafic e similar cu cel din zona Apahida /  centura Cluj. Totusi avem si ceva trafic local sau care o ia spre Oradea, e normal sa fie aglomerare la orele de varf.
In schimb la Martinesti e mult mai periculos pentru ca acolo se circula pe 2 benzi si foarte tare. Eu pe acolo merg 120-140. ( nu ca si pe autostrada , unde merg 150-160 cand imi permit conditiile de trafic :) )
Ar fi bine ca in aceasta solutie sa existe banda aceea separata pe directia Cluj - Turda si benzi separate de intrare/iesire DX.

Sper ca atunci cand se prelungeste acest DX spre Dej, acel giratoriu de pe DN va deveni ca si un nod rutier de autostrada cu trafic redus si nu o jonctiune pricipala sau punct terminus al autostrazii . Practic acum vorbim despre  o autostrada care se termina intr-un giratoriu -  pentru toti cei care vin dinspre Alba iulia, Tg.Mures, Turda spre Cluj/Dej.

alin2pas

+1 pentru benzile separate, mai ales că au spațiu să facă și un giratoriu cu rază mare. Dacă vei încerca să mergi pe acolo cu 120 - 140 km/h și după realizarea giratoriului, mi-e teamă că vei avea nevoie de permis de aviator  :lol: :lol:

florin74

120-140 chiar in zona aia unde va fi giratoriu, unde e restrictia de 60? Hai sa nu exageram...

radupe

Restrictia de 60 km/h e scoasa de cateva luni deoarece in ultimii ani incidenta accidentelor in acea zona a fost zero.
Dupa parerea mea orice obstructie / sens giratoriu in afara localitatilor mai ales pe un drum 2+2 este de evitat, indiferent cat trafic preconizam noi ca va ramane pe / dinspre sensul Turda. Traficul local dinspre Turda spre Cluj e ridicat mai ales datorita celor care fac naveta in zona (elevi, studenti, angajati).
De ce sa nu facem de la inceput o intersectie denivelata, cu atat mai mult cu cat intr-un viitor mai mult sau putin indepartat se va folosi si la DX?

horatiu.cosma

^
Clar, mi se pare la mintea cocoșului că pe principalul drum național la țării, pe unul dintre cele mai aglomerate sectoare ale lui (17.000 MZA din CESTRIN 2015) și care are pe deasupra și 4 benzi de circulație să trântești nu unul, ci două giratorii. Într-adevăr traficul dinspre Turda va mai scădea cu apariția drumului de legătură, dar în continuare va fi unul considerabil și e cu atât mai supărător cu cât acolo există o grămadă de variante de conectare a DX-ului cu DN1 fără giratorii, fiind spațiu berechet (trifoi, trompetă simplă sau dublă). Din perspectiva mea Explan ia aici o bilă neagră, nu înțeleg de ce se grăbesc în halul acesta, cât de mult îi întârzie proiectarea unei soluții civilizate acolo?

Hercule

#479
Restrictia de 60 era fix pentru uzul politistilor care stateau la panda cu radarul in parcarea din curba (sensul Turda -> Cluj).
Desi ma bucur ca se va evita Turda, totusi era mai bine nod in loc de giratoriu.

PS. pe harta drumurilor trebuie corectat, drumul de legatura trece pe sub DN si pe sub A3.
Deșteaptă-te române!