Santierul Naval Vard Braila

Started by Bogdan_Cluj, March 17, 2017, 02:35:02 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bogdan_Cluj

"Santierul Naval "Dunav" din Braila va moderniza sistemele de propulsie a vedetelor blindate fluviale din dotarea Fortelor Navale Romane. Contractul a fost atribuit in urma unei licitatii, iar valoarea se ridica la circa 11 milioane de lei. Modernizarea sistemelor de propulsie ale vedetelor blindate fluviale reprezinta una din multele licitatii lansate de MApN in ultimele 24 de luni care au batut  pasul pe loc sau blocat sau au fost anulate. "

- Ambarcatiuni rapide de tip RHIB pentru trupele fortelor navale - licitatie nefinalizata
- Torpile antisubmarin - licitatie nefinalizata

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21667304-vedetele-blindate-fluviale-vor-dotate-motoare-noi-santierul-naval-dunav-din-braila.htm

Ionut

La Brăila se fac feriboturi 100% electrice care vor merge prin fiordurile din Norvegia

Grupul norvegian Vard a câștigat un contract pentru construția unui feribot pentru mașini și pasageri pentru operatorul norvegian Boreal. Acesta va fi primul feribot 100% electric construit în România, pe șantierul Vard de la Brăila. Noul feribot de mașini și pasageri va fi complet electric și este special conceput pentru operațiuni în fiordurile norvegiene. Feribotul, conceput de Multi Maritime, va avea o lungime de 74 de metri și o capacitate totală de până la 60 de mașini și 199 pasageri și echipaj.

Corpul navei va fi construit la șantierul Vard de la Brăila, iar livrarea feribotului este programată de la șantierul Vard Brevik în Norvegia în cel de-al treilea trimestru din 2019. Feribotul va începe operațiunile în Norvegia din ianuarie 2020 și va circula pe curta Kvanndal-Utne, de pe coasta de vest a Norvegiei, acolo unde Boreal a primit un contract pe nouă ani de la Guvernul norvegian.

Norvegienii de la Vard au nouă facilități de producție, cinci în Norvegia, două în România, la Brăila și Tulcea, și câte una în Brazilia și Vietnam. Compania este unul dintre principalii constructori la nivel mondial de nave specializate și are circa 9.000 de angajați. Vard Brăila avea la sfârșitul lui 2016 aproape 1.400 de angajați și o cifră de afaceri de 171 milioane de lei și o pierdere de 17 milioane de lei.

Economica.net

tom_sawyer

"Vard Brăila" a lansat la apă două nave "gemene"

Compania a organizat, ieri, ceremonia de botez a două nave identice, complet echipate, primele dintr-o serie de 6 nave de transport module,  parte a aceleiaşi comenzi, cu acelaşi armator, o premieră pentru şantierul naval brăilean.

VARD Brăila a dat publicităţii şi câteva detalii tehnice referitoare la cele două nave: fiecare dintre ele are o lungime de 123 m, lăţime de 16,5 m şi un pescaj maxim de 3 m, fiind destinate navigării atât în ape interioare cât şi maritime, urmând să fie operate pe trasee din Marea Caspică, Marea Neagră şi Marea Baltică drept transportoare de module preasamblate (cu dimensiuni maxime de 66x16x11,35 m şi o greutate de până la 1.750 tone). Fiecare navă va asigura condiţii standard de locuire pentru un echipaj format din 18 persoane. Sistemul de propulsie al navelor gemene (câte 3 generatoare diesel de 940 kW fiecare, plus două motoare laterale cu o putere de 1.200 kW fiecare) le va asigura o viteză de 10 noduri şi manevrabilitate ridicată.

În total, grupul norvegian "VARD" va trebui să le livreze celor de la "Topaz Energy and Marine" şi partenerilor acesteia 18 nave, dintre care, după cum aminteam mai devreme, 8 au fost repartizate pentru a fi construite şantierului naval de la Brăila, alte patru sunt în sarcina "Vard Tulcea", iar şase, a "Vard Vung Tau", în Vietnam.

Grupul "VARD", cu sediul central în Norvegia, este unul dintre principalii constructori de nave din lume, operând 10 şantiere, dintre care cinci în Norvegia, două în România (la Brăila şi Tulcea), două în Brazilia şi unul în Vietnam, toate însumând peste 9.000 de angajaţi.
Pachetul de control de acţiuni ale companiei mamă (79,69%) este deţinut de grupul italian "Fincantieri", al patrulea cel mai mare constructor de nave.

obiectivbr.ro

tom_sawyer

#3
VARD Brăila continuă în forţă cu o lansare de navă

• este vorba despre o navă specială destinată transportului de peşte viu, parţial echipată, şi care va fi finalizată în Norvegia • cu o lungime de 60,5 m, lăţime de 14 m şi un pescaj maxim de 5,3 m, ea va pleca din şantierul naval luna viitoare, având drept cumpărător "Aqua Shipping" din Norvegia.
obiectiv.br




Powered by API/PUM imgur uploader


Ionut

Fincantieri planifică să recruteze peste 400 de muncitori români pentru şantierele VARD din Brăila şi Tulcea

Italienii de la Fincantieri planifică să angajeze în următorii doi ani mai mult de 400 de muncitori români care vor fi instruiţi pe şantierele filialei VARD din Brăila şi Tulcea. Pornind de la faptul că în România lipseşte forţa de muncă calificată, grupul italian cu 20 de fabrici pe 4 continente şi cu peste 19.000 angajaţi a preferat să se ocupe, personal, în ultimii ani, de instruirea viitorilor săi angajaţi. Astfel, în anul 2017 au fost instruiţi 158 de români, iar în anul 2018, 358 de persoane au frecventat cursurile de formare profesională. În primele trei luni ale acestui an, au fost instruite 212 persoane, iar numărul acestora se va mări, probabil, la peste 500 până la sfârşitul anul 2019, cu o tendinţă în creştere.

Detalii si PR pe News.ro

tom_sawyer

Vard va construi la Brăila coca unui vas de întreținere a turbinelor eoliene, în cadrul unui contract de 100 milioane de euro obținut de la transportatorul maritim norvegian Rem Offshore.

Vard a câștigat de la Rem Offshore o comandă fermă pentru construcția a două nave de tip Construction Service Operations Vessels (CSOV), cu opțiune pentru 2 vase suplimentare.

Navele CSOV, cu o lungime de 85 metri și lățimea de 19,5 metri, sunt personalizate pentru servicii globale și operațiuni de întreținere a parcurilor eoliene offshore.

Coca primului vas va fi construită la Brăila, armarea completă urmând să fie realizată în Norvegia. Livrarea este programată pentru a doua jumătate a anului 2023. A doua navă va fi construită și livrată de șantierul Vard din Vung Tau, în Vietnam.





profit.ro

RaduG

https://piataauto.md/Stiri/2021/11/Prima-nava-transportatoare-de-containere-cu-propulsie-electrica-si-condus-autonom-a-fost-construita-in-Romania-la-Braila-si-e-pe-cale-de-a-fi-lansata-in-actiune/?fbclid=IwAR1f5NSBcIf6Wx4-NO6U9XzM9r4gblvwrdXb6SnERurXc9x4oLDAoYifzEI

QuotePrima navă transportatoare de containere cu propulsie electrică şi condus autonom a fost construită în România, la Brăila, şi e pe cale de a fi lansată în acţiune
7 Noiembrie 2021, 13:33
Redacţia PiataAuto.mdMai mult timp în urmă am vorbit despre cel mai puternic motor diesel din lume, de 109 mii CP, creat pentru a propulsa nave imense, transportatoare de containere. Apoi, am vorbit despre motoare diesel fascinante, de până la 30,000 CP, care au fost produse cândva la Reşiţa, în România. Dar articolul de azi e în măsură să ne facă pe cei mai mulţi dintre noi deopotrivă fascinaţi de tehnologiile celei mai avansate nave din câte există astăzi în lume, dar şi oarecum mândri că o mare parte din construcţia sa a fost făcută chiar în România, la şantierul naval de la Brăila!Totul porneşte de la o companie din Norvegia. Companiei îi spune Yara International şi e unul din cei mai mari producători de fertilizatori pe bază de azot din lume şi a tot soiul de alte produse derivate din azotaţi. Compania a fost fondată în 1905 de către Kristian Birkeland, unul din cei mai iluştri oameni de ştiinţă norvegieni, care a şi inventat procesul de captare a azotului din aerul atmosferic, a descifrat aurora boreală şi a fost nominalizat la premium Nobel de şapte ori. Azi cel mai mare acţionar al companiei e statul norvegian, cu circa o treime din acţiuni.Ei bine, această companie exportă în prezent de la fabrica sa din Heroya, Norvegia, circa 20 mii containere anual de produse. Pentru că se află în interiorul unui golf ce nu permite accesul navelor uriaşe de containere, toate acestei 20 mii containere merg cu camioanele către porturile din Brevik sau Larvik, după care sunt deja preluate pe nave mari şi duse în toate lumea. Distanţa dintre Heroya şi Brevik e mică, de sub 15 km pe uscat, dar acele containere transportare spre Brevik înseamnă 40,000 călătorii de camioane anual, care adaugă trafic, zgomot şi poluare în acea zonă. În mediu cam 55 de containere sunt transportate zilnic, în 110 călătorii. Tocmai de aici a şi venit nevoia de a înlocui aceste transporturi terestre cu ceva mult mai eficient.În anul 2017, cei de la Yara International, în parteneriat cu compania constructoare de nave Kongsberg — tot una deţinută majoritar de statul norvegian, tot ea producător şi de echipamente militare — au aprobat conceptul unei nave transportatoare de containere, propulsate electric, de dimensiune suficient de mare, încât să poată transporta până spre 110 containere dintr-o singură călătorie, dar suficient de mică încât să poată accede în portul Heroya. Totodată, nava ar trebui să poată ajuge şi până în portul Larvik, ceva mai îndepărtat. E tocmai nava, despre care vorbim noi azi, botezată MV Yara Birkeland, unde Yara vine de la numele companiei, iar Birkeland — de la numele omului de ştiinţă vizionar, fondator al companiei.Tot în 2017 a fost încheiat şi acordul de pornire a construcţiei noii nave revoluţionare, care trebuia să fie gata până în 2020. Iar aici încep şi conexiunile cu România. Kongsberg, compania principală responsabilă a proiectului, a subcontractat mai multe componente de construcţie, urmând ca la sfârşit toată partea de hi-tech să fie integrată de ea. Construcţia propriu-zisă a corpului navei, coca, a fost încredinţată companiei norvegiene Vard, care are şantiere navale în patria sa, dar şi în România, Brazilia şi Vietnam. Pentru construcţia noii nave revoluţionare MV Yara Birkeland a fost ales şantierul naval din România, Vard Brăila!Construcţia din România a durat până în februarie 2020, când nava a fost lansată pe apă şi remorcată spre Brevik, la şantierul naval al celor de la Vard din Norvegia. Aici a început procesul de echipare a sa cu toate elementele hi-tech şi pregătirea de testare a condusului autonom şi livrarea finală.Foto: Şantierul naval din Brăila, România, unde a fost construită coca navei Yara Birkeland

Nava propulsată electrică şi condusă autonom e prima de felul său din lume, deci sunt o mulţime de elemente implementate pentru prima dată aici. Aşadar, cum va fi ea ca şi concept ingineresc?Imagine: schema construcţiei navei Yara Birkeland

Ei bine, e propulsată de două motoare electrice imense, a câte 900 kW fiecare, deci 1,223 CP fiecare. Acestea-şi iau energia necesară din baterii, livrate de compania elveţiană Lechanche. Şi dacă o maşină electrică performantă din zilele noastre are circa 100 kWh oră capacitate a setului său de baterii, atunci MV Yara Birkeland are baterii ce însumează o capacitate de 7 MWh, sau 7,000 kWh. Deci, doar cât 70 de automobile Tesla Model S sau Porsche Taycan!Bateria navei va fi încărcată la sediul companiei, în portul său, cu electricitate care, în Norvegia, e creată în cea mai mare parte din surse regenerabile.

La fel de fascinant e şi faptul că noua MV Yara Birkeland nu va avea un echipaj la bord, ci se va conduce complet autonom. Tehnologia care stă la bază e aceeaşi ca şi pe maşinile conduse autonom, cu radare, lidare, sisteme GPS. Şi ea va permite navigarea optimă, cu viteze de până la 35 noduri, între destinaţii, având şi capacitatea de a analiza situaţii nestandarde şi de a evita pericole neprevăzute în cale. Nava asta poate transporta 106 containere pe apă, iar la prima etapă macaralele de încărcare şi descărcare a lor se vor opera manual, ca şi la alte nave, însă deja se află în dezvoltare şi macarale autonome, care vor exclude cu totul intervenţiile umane.Ca şi comparaţie cu cele mai mari nave de containere, noua MV Yara Birkeland va fi mult mai compactă, or, acele nave uriaşe transportă până la 20 mii containere simultan. Nava electrică de care vorbim noi azi, însă, nu are nevoie să fie atât de mare, existând şi în lumea navelor cu propulsie tradiţională transportatoare de containere de dimensiuni similare. Costul construcţiei acestei nave electrice a fost de 25 milioane de dolari, aproape de 3 ori mai scump decât una cu motoare convenţionale, dar pe întreaga durată de exploatare, cei de la Yara estimează că vor economisi circa 90% în comparaţie cu operaţiunile anterioare.Finalizarea navei a întârziat din cauza pandemiei, însă construcţia a fost deja finalizată de curând, iar livrarea oficială a navei tocmai a avut loc. Pentru că noua navă se conduce autonom, ea a necesitat şi aprobare de noi legi şi regulamente de către autorităţile maritime norvegiene, iar asta va întârzia startul navigărilor obişnuite cu câteva luni, cei de la Yara estimând că nava ar putea intra în acţiune normală către luna decembrie 2021.Deşi e o navă de dimensiuni relativ compacte pentru lumea transportatoarelor de containere, dar ca şi eficienţă de concept, la dimensiunea bateriei sale, raportată la sarcina pe care o poate transporta, Yara Birkeland e pur şi simplu fascinantă şi extraordinar de eficientă. Tocmai de asta, acest proiect, primul dus la bun sfârşit şi gata de lansarea în operarea cotidiană, a dat start deja unui întreg val de noi comenzi pentru companiile care au creat această navă. Şi pe lângă faptul că ne putem mândri că această primă navă electrică autonomă din istorie a avut cea mai mare parte a construcţiei sale realizată în România, noile comenzi înseamnă la fel de bine că şantierul naval din Brăila ar putea construi multe alte nave similare în viitor!





Powered by API/PUM imgur uploader