[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alexV

Buget general propus al Cluj-Napoca pe 2025 e 5 miliarde lei. Din care buget dezvoltare 3 miliarde lei.
Insa pe anul trecut executia bugetara a fost doar 71%. Sursa = primarul.

Daca se pastreaza procentul de executie bugetara si anul asta (= capacitatea administratiei de a face fapte din vorbe), nu vad bine investitiile.


Pun aici capturi video despre proiecte de infrastructura bugetate de primaria Cluj in 2025:
Sunt destul de sigur ca unele de mai jos se repeta din 2024, cand au fost propuse dar ne-realizate (ex. cele 3 strazi de langa Pacul 14 iulie)




alexV

Uitasem de sectiunea "incepe implementarea in 2025":



Mi-a atras atentia podul Garibaldi, unde se face un pod provizoriu, apoi demoleaza actualul pod si reconstruiesc unul mai lat. Mai jos sunt indicatorii tehnico economici.

La plusuri trecem:
 - banda a doua ingusta, de 3 metri, utila la calmarea traficului.
 - amenajarea intersectiilor din ambele capete ale podului, chiar si strazile, in total 250m. @nicolaem poate rezolva si dilema ta cu statia ciudata de bus de langa BT arena.
 - spatiu generos de 4m pentru pietoni + biciclisti, pe fiecare parte.
La minusuri, elefantul din camera:
 - nu continuizeaza faleza pietonala pe sub pod. Oamenii vor urca de la maluri, sus in poluare, sa stea la semafor.


nicolaem

nu am nici o speranta ca se face preadevreme acest pod.
si in zona 14iulie au inceput lucrarile dar foarte f lent.

ceva e ciudat acolo, am intrebat prn sesizari care e proiectul final, ce strazi se reabiliteaza si pana unde dar nu mi s-a raspuns.
sunt curios si de trotuare daca le fac valurite sau plane.

tot in zona str A Vlahuta si Goga sunt praf cu promisiuni de reasfaltare de ani de zile.

M_Z

Pentru pod garibaldi erau două variante.
Care dintre ele a rămas în picioare?


nicolaem

niciuna.
licitatiile facute atunci au fost abandonate pt ca nu s-a inscris nimeni.
e un contract nou acum de proiectare.

@alexV uite ca si acest video vechi are 4 benzi in fata la sala polivalenta.



banda acea (spre pod garibaldi, dinspre platinia) o prind de multe ori blocata in weekend. in timpul saptamani nici nu vreau sa ma gandesc

dragos76

De pe lista proiectelor care să înceapă în 2025 ar fi bine dacă ar demara măcar proiectarea școlii din Bună Ziua. Pe lângă interesul direct al celor din zonă, o să aibă un efect benefic și asupra traficului, deorece foarte mulți din copii sunt duși acum de părinți cu mașinile la școli din centru.

alexV

Quote from: M_Z on March 08, 2025, 11:33:55 PMCare dintre ele a rămas în picioare?

Wow, 10 ani de la simularea pusa de tine :)
La vremea respectiva, pe langa ca nu s-a inscris nimeni, a obiectat puternic arh. Tiganas la cojile alea ce acopera trotuarul, ca nu se incadreaza cu zona BT Arena si stadionul. Tiganas a proeictat BT arena si stadionul. Zicea ca cojile sunt o chinezarie non-structurala, deci ar arata kitsch.

Din cate retin de la dezbaterea pe mediu, noul pod Garibaldi va avea o singura deschidere si un "stavilar pneumatic ajustabil" dedesubt.

TheStig

Quote from: alexV on March 08, 2025, 10:48:04 PMLa minusuri, elefantul din camera:
 - nu continuizeaza faleza pietonala pe sub pod. Oamenii vor urca de la maluri, sus in poluare, sa stea la semafor.

Ce lipsa de viziune...
Mai exista vreo sansa de a schimba proiectul? Are rost sa trimitem ceva sesizari la primarie?

alexV

Nu.
Am trimis sesizare la momentul dezbaterii pe mediu (mai multi, nu doar eu). Apoi a fost cerut in consiliul local. Tarcea i-a luat in brate pe cei de la apele romane care nu si nu, ca deschid barajele si se inunda. A fost refuzata inclusiv propunerea cu faleza din grilaj metalic pe sub pod. Si multiple alte solutii.

Autorul SF-ului n-a fost interesat  nici el, a bagat minciuna aia ca trebuie 3 metri gabarit la pasaj pietonal sub pod. Zic  minciuna fiindca normativul cere 2,5m (SR 10144-2, atat cel vechi cat si cel nou din 2024). Dar live nu puteai contrazice expertul daca nu stii pe derost chestiile astea.

"Nu se poate". "Trebuie sa intelegeti ca aici (la Cluj) nu se poate". A fost verdictul. Iar votul in consiliul local a fost cum zice primarul sau vicele, ca au majoritate confortabila.

qionescu1

Se misca ceva si la CJ Cluj. Cateva drumuri noi si foarte asteptate. N-ar fi stricat si o harta sa vedem exact cum si le imagineaza.

https://media9.ro/consiliul-judetean-cluj-pregateste-noi-rute-alternative-pentru-fluidizarea-traficului/

MariusMM

Quote from: zol21 on February 24, 2025, 05:51:51 PMhttps://media9.ro/strazile-clujului-care-se-vor-moderniza-incepand-cu-2025/

QuoteLista străzilor care vor fi modernizate în 2025:
1. Rubinului
2. Piezișă
3. G. Liviu Munteanu
4. Viile Dâmbul Rotund
5. Haller Karoly
6. Arțarului
7. Hameiului
8. Alexandru Davila
9. Donici
10. Septimiu Severus
11. Ciucea
12. Lipova
13. Silvaniei
14. Radu Tudoran
15. G.V. Bibescu
16. Pomet
17. Barc I
18. Zona Piața 14 Iulie:
• Sigismund Toduță
• Traian Grozăvescu
19. George Enescu
20. Vânătorului (consolidări)
21. Uliului (consolidări)

Sunt atâtea străzi în interiorul orașului care au nevoie urgentă de reparații și întrețineri, dar Primăria din ceva motive alege să se concentreze mai mult pe străzi de la marginea orașului, că na, nu e lume pe acolo. Din ce am observat în oraș, aș considera alte 20 străzi care ar trebui să fie prioritare:
1. Str. Lutoasă - ultima stradă neasfaltată aproape de Centru, parcă se vrea să-i rămână numele la propriu
2. Str. Galați - Porțiunea vestică (paralelă cu Dunării) e complet neasfaltată, iar câteva garaje din zona sunt ruină, deci aici se poate și amenaja zona de lângă lac
3. Calea Someșeni - Mai mult s-a lucrat la trotuarul vestic, iar strada e practic formată din petice. Pe lângă calea ferată nu este trotuar, dar nici nu știu dacă se poate face (zona CFR, etc.)
4. Str. Beiușului - Asfaltul e vechi și degradat, iar trotuarele sunt doar pe o parte
5. Str. Arinilor - Asaltul e vechi și plin de fisuri, trotuarele degradate în multe locuri
6. Aleea Padin - Multe secțiuni dintre blocuri sunt neasfaltate
7. Str. Vântului - La fel ca în cazul str. Vânătorului, sunt mari porțiuni neasfaltate, iar cum în zonă s-au construit multe case, în utimii 20 de ani, străzile nu mai pot fi lăsate de izbeliște
8. Str. Meteor - Petice de asfalt peste tot, trotuarele sunt praf în multe locuri
9. Str. Albert Szenczi Molnár - Aprox. 1/3 e neasfaltată, partea de acces dinspre Zorilor
10. Str. Pajiștei - Asfaltul și trotuare degradate
11. Str. Bogdan Petriceicu Hașdeu - Porțiunea în apropiere de Piezișă, unde strada se bifurcă pe înălțimi diferite, dar și porțiuni în apropiere cu interecția cu str. Louis Pasteur
12. Str. Govora - Asfalt și trotuare degradate
13. Str. Almașului - Trotuarele și asfaltul sunt degradate, fisurate, iar ruta ce coboară înspre garaje prezintă trotuare degradate și strada nu arată mai bine în unele locuri
14. Str. Bucegi - Sunt multe porțiuni unde asfaltul e degradat
15. Str Frasinului - Asfaltul prezintă fisuri destul de lungi pe alocuri
16. Aleea Tășnad - O porțiune nu a mai fost întreținută de decenii
17. Str. Mikszáth Kálmán - Asfaltul destul de degradat
18. Str. Contantin Nottara - Asfaltul și stradă degradate
19. Str. Nicolae Drăganu - Asfaltată doar pe jumătate (?)
20. Str. Dunării - Câteva parcări și alei adiacente nu sunt asfaltate sau sunt degradate

dragos76

Legat de străzile din zona Andrei Mureșanu menționate de tine, M Kalman și Nottara. Partea rutieră e cât de căt ok, chiar dacă e peticită. Acolo cât timp nu se schimbă rețelele (în special cea de gaz), eu zic că nu are rost nici o reabilitare. În schimb e sub orice critică calitatea trotuarelor: e un asfalt foarte zgrunțos, e extrem de inconfortabil de mers și pe jos, să nu mai zic și cu cărucioare. Și în plus trotuarul e făcut peste tot ca să le fie ușor mașinilor să iasă din curți, deci are denivelări imense, mai ales laterale. Am mai pus și eu poze când s-a mai discutat problema asta a planeități trotuarelor în Cluj.
Cu strada Drăgan e eterna problemă a străzilor private. Partea deja asfaltată s-a făcut pe cheltuială școlii Montessori care are sediile în acea secțiune. Nu prea cred că se va rezolva ceva în curând și cu restul porțiunii (apropos, mai e acolo și o bucată de vreo 20 de m din strada Nottara neasfaltată, care se intersecteză cu Drăgan, cred că și aceea e în regim de proprietate privat)