News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Operatorii feroviari privati din Romania

Started by vancouver, September 15, 2013, 10:11:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

GML

IC2 ul poate fi tras de o locomotiva normala? Parca aveau probleme cu decuplare/cuplare

frunzaverde

#256
Nu, nu se poate. Locomotivele au cuple clasice, manuale (cu tampoane). IC2-urile au cuple automate lejere (tip Shaku) pentru automotoare. Exista adaptoare, dar nu sunt pentru uz curent, ci doar pentru interventii, avand limitari destul de serioase.

Daca doresti sa tragi automotorul cu locomotiva singura solutie e sa convertesti locomotiva (permanent) in cupla Shaku, dar asta inseamna ca locomotiva devine dedicata in a trage automotorul/automotoarele devenite vagoane. Pe urma, osiile motoare ale automotorului nu sunt construite pentru a fi tractate distante lungi, cu potential mare de defectiuni la osie si motor.

Cupla e o problema clara si insurmontabila - o conversie a IC2 in vagoane este prea scumpa; dedicarea unei locomotive este costisitoare (cost mare de oportunitate), mai ales ca Astra Trans Carpatic isi poate produce propriile vagoane, la "pret de cost", doar au ditai fabrica de vagoane in proprietate. Plus ca taratul de IC2 cu locomotiva e reclama proasta si pentru ATC si pentru Astra Vagoane Calatori...

Ar mai putea fi probleme - nu mi-e clar daca automotorul e capabil sa accepte suficient curent de la un alt vehicul pentru toate functiile (incalzire, AC, lumina...).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

Quote from: BogdanPetrini on June 19, 2019, 11:58:01 PM
Deși în livret trasa are tonaj de garnitură cu locomotivă, trenul de Mangalia se face cu (probabil) singurul IC2 pe care îl mai au funcțional.
Da, se face cu IC2.


etravel

Quote from: frunzaverde on April 05, 2019, 04:55:59 PM
In momentul asta cuplele sunt inutilizabile - au probleme atat de software (automotoarele nu se recunosc intre ele, si nu pot face tractiune multipla) cat si de hardware (cu mansonul aerodinamic). Asta a fost una din problemele pe care le-au avut constant la DSB - nu au putut fi folosite niciodata in cupluri la DSB.
Cumva au rezolvat problemele astea, intrucat ieri 09 august au plecat in cuplu la Mangalia






frunzaverde

Rezolvarea pare... neaosa. Din ce se vede pare a fi un mecanic in fiecare automotor, cu coordonare prin statie - se si vede ca al doilea motor are postul de conducere ocupat - e usa deschisa... Cu mansonul aerodinamic si cupla cred ca au rezolvat-o intr-un mod similar - mansonul poate fi dat jos la 140, si posibil sa si fi desfiintat cupla de comanda multipla si legatura electrica (cu doi mecanici cupla mecanica e suficienta).

Modul asta de conducere e permis in Romania si la calatori si la marfa (EA-urile nu au prize de comanda multipla). Doar ca e extraordinar de ineficient.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel


frunzaverde

Doi mecanici de locomotiva = doua salarii pentru fiecare tura de munca, in loc de unul singur, daca mergea comanda multipla. Mecanicii de locomotiva nu sunt ieftini - vor salariu, diurna, dormitor, mancare (pe buna dreptate!). In conditiile in care costurile astea au facut sa se treaca la conducere simplificata inca din anii '70 in Europa ('90 in Romania) chiar si pentru trenuri cu 10-15 vagoane, la un asemnea tren de doua motoare modeste ca capacitate, nu vad cum poti mentine eficienta in operare cu 2 mecanici...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

#262
Se pare ca nici macar asa nu merg foarte mult fara defectiuni:

Stimați călători, vă informăm că trenurile IR 15581 și IR 15582 de pe ruta București Nord - Mangalia și retur sunt anulate în data de 11.08.2019.

Călătorii care au bilete cumpărate online la trenurile afectate de anulări vor primi banii automat în contul asociat cardului cu care s-a efectuat achiziția. Acest proces poate dura 3-4 zile lucrătoare, depinzând de banca clientului. Toți ceilalți călători sunt rugați să se prezinte la ghișeul din Gara de Nord, în timpul orelor de program, cu biletele în original, pentru restituirea contravalorii călătoriei neefectuate.

Vă mulțumim pentru înțelegere și ne cerem scuze pentru disconfortul creat!


-------------------------------------------------------
Daca pe Valea Prahovei sau chiar (de) la Titu ai alternative, sa se intample asa ceva cand ai cumparat un bilet pana la Mangalia, de exemplu, sau Constanta, e distrugere curata pentru ca e plin sezon si nu mai gasesti bilete in perioada anularii nici sa fie nu stiu ce. Efectiv nu stiu cine mai are curaj sa plece la mare cu ei.


Phenol

E o gluma ceea ce face Astra cu aceste automotoare.

Nu stiu cand au dat comunicatul, dar la urma a plecat IR 15581-- cu 4 (!) ore intarziere spre Mangalia. La intorcere a pornit din Mangalia cu 80 min intarziere iar intre Eforie Nord si Constanta a facut aproape o ora jumate (14 km, viteza medie 10 km/h  ??? ). De la Constanta la Bucuresti a venit chiar in spatele trenului lor mai departe spre Arad  >:( (cu 140 min intarziere).

Spre Brasov au anulat trenurile pe bune  :bash:.

Ceea ce vad eu este ca ei astazi s-au tarat pana la Mangalia si inapoi doar sa aiba numarul de km parcursi si sa poata cere compensatia. Daca la dus poate mai avea sens sa mearga automotorul (desi la 4 ore intarziere nu stiu cine stia de tren) dar la intoarcere era absolut inutil sa circule fiind la nici 10 minute in spoatele lui IR 15593. Asta, daca e asa mi se pare revoltator. E risipa a banului public acordarea compensatiei pentru acest tren pe ziua de azi.

And while on the subject:

Operator cu grad de ocupare de 27% și compensație de 83%

Ps: ok, mam descarcat. Nu ma intelegeti gresit, nu am nimic cu operatorii privati (si aici vorbesc doar de infrastructura Interoperabila) atata vreme cat au si ei o clientela a lor (Regio Calatori pe Valea Prahovei, TFC pe Cluj - Oradea). Insa Astra cu aceste automotoare cu un mers asa imprevizibil nu o sa aiba clientii lor fideli, iar acest chin ce ei numesc tren Bucuresti - Mangalia in faza asta nu ar trebuii ajutat de stat.

BogdanPetrini

#264
Ai idee cu ce număr au circulat? Pe Infofer trenurile 15581 și 15582 apar anulate.

L.E.: Le-am găsit. Au fost re-introduse în circulație, după ce inițial au fost anulate cu numărul 15581-- / 15582--. Voiam să atașez câteva screenshot-uri, dar revin după ce citesc cum să le încarc  :D


JohannDB

Automotorul în discuție al celor de la ATC, se poate să fi plecat cuplat "pe bune", adică mecanic, pneumatic și electric; faptul că are și al doilea/a doua unitate mecanic la bord, să fie un amănunt al dorinței de-a pune pe drum "garmitura" așa cum este (pentru că de la Constanța nu mai este linie electrică, pentru a fi tras de altceva)....
     Rolul celui de-al doilea mecanic ar fi de-a compensa funcționarea proastă a comenzii multiple, cu manevre manuale, prin comenzi verbale primite prin radio (sau intercomunicație între unități) de la primul mecanic, în momentul în care al doilea "motor" nu execută comanda primită prin comanda multiplă... Ansaldo-Breda a primit multe reclamații de la DSB (danezii de aici) pentru proasta/aiurea funcționare a acestei comenzi.
  Automotorul nu are mare capacitate de tracțiune; nu este ca o locomotivă, el "cărându-se" pe sine... Dacă unul rămâne în pană, poate veni altul care să-l "ia la cravată", dar deplasarea aceasta cu o unitate inactivă/remorcată se va face cu viteza...melcului, ceva pe la 60 km/h pentru a nu distruge sistemul de transmisie al "remocherului"... Poate așa se explică și sosirea cu întârziere la Mangalia, iar la urmă sosirea cu mai mare întârziere la București...
  Se pare că anomaliile afectează calculatoarele, care deși "se văd", își trimit inexactități; și atunci mecanicul 2 la indicațiile mecanicului 1, face manevrele manual....
Și fiind vârf de sezon, nici ATC-ul nu a vrut să fie "outsider", deși.................

frunzaverde

Comanda multipla are doua setari - pornit sau oprit - nu se poate 'suplimenta' sau 'compensa' . Sistemul ori e pornit - caz in care pupitrul de comanda din vehiculul secundar nu este activ deloc, ori este oprit complet. Oprirea si pornirea sistemului de comanda multipla se face la IC2/4 exclusiv in regim de stationare - de altfel la toate locomotivele pe care le stiu e la fel ca regula.

La DSB comanda multipla nu a functionat niciodata - si IC2-urile si IC4-urile circula "simple".

Nu se permite tractarea unui automotor IC2/4 de catre un altul cu mai mult de 40 km/h - nu a fost cazul - ambele trenuri "dezanulate" au circulat cu 140.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Phenol

Ieri a circulat un singur automotor, iar la intoarcere a intarziat mai mult de 80 min din cauza acestui accident.

dan tm

Oare au putut face ceva acolo la cuple astfel incit sa fie cuplate doar mecanic? Ca locomotivele sa circule amindoua cu mecanic fara sa comande primul si al doilea automotor.

Dubla tractiune cum ar fi, nu multipla tractiune.