Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 78 Guests are viewing this topic.

vancouver

Quote from: mns on July 11, 2012, 09:07:11 PM
nenea_hartia, e vreo explicatie pentru care la noi lucrarile de arta nu sunt vopsite sa arate ceva mai bine? Vad ca in cazul de mai sus e o exceptie, dar pe majoritatea autostrazilor de la noi am vazut ca acestea raman cum au fost "turnate", in schimb prin alte tari toate sunt vopsite sau cosmetizate si arata mult mai civilizat.

De unde stii tu ca in alte tari sunt vopsite sau cosmetizate? ??? Eu iti garantez ca in Germania podurile de autostrada si de cai ferate de mare viteza se executa aproape fara excepții în BETON APARENT. Am participat personal la construcția multor astfel de poduri pe A71, A73 si linia ICE Nürenberg-Erfurt. Ma refer la poduri gigant de 500-2000m lungime si 40-100m înălțime. Idem in Franta, unde firma la care lucrez a realizat un pod de autostrada si totul era beton aparent.

Motivul este foarte simplu: betonul aparent nu are nevoie de îngrijire/tratament timp de 50-100 ani. Orice vopsea arata bine un an sau doi, dupa care se scorojește sau decolorează sub acțiunea soarelui, vântului si a precipitatiilor. Asadar trebuie revopsite la intervale regulate, ceea ce duce la costuri mari. Sau mai grav, daca nu se vopseste nimic dupa 15-20 de ani arata dezolant....

In plus betonul aparent da impresia de structura masiva si solida si este apreciat de arhitecti (adica este frumos, de altfel si mie imi place foarte mult).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

athosga

"Beton aparent"?? :) Ce este minunatia asta? Ne poate explica vreun expert? Limbaj "amator", va rog? :) Mersi.

vancouver

#2297
Prin beton aparent se intelege faptul ca suprafata betonului va ramâne vizibila (aparenta) dupa finalizarea lucrarii, adica nu va fi acoperita cu tencuiala sau cu un alt material care sa ascunda betonul.

In Germania exista 4 clase de beton aparent.
Clasa I: suprafata betonului asa cum ramâne dupa decofrare, dar nu au voie sa existe segregări sau salturi mai mari de 5mm
Clasa II: in plus fata de clasa I: aspect regulat (adică panourile de cofraj trebuie ordonate regulat, astfel ca urma lor sa arate regulat), salturi de max. 3mm.
Clasa III: in plus fata de clasa II: aspect impecabil, fara salturi, culoare unitara
Clasa IV: inventată de arhitecți, care cred ca in construcții se poate lucra ca la farmacie si obtine perfectiunea....

Incepând cu clasa II prin proiect se poate cere un aspect special al betonului, de ex. aspect de scândura. In acest scop pe panourile de cofraj se bat scânduri lipite una de alta, apoi se dau cu ulei, ca sa nu se lipeasca betonul de ele. Suprafata betonului va imita la final exact aspectul scândurilor, la fel cum o pâine sau o prajitura imita aspectul formei in care a fost coapta.


Informatii suplimentare aici: http://de.wikipedia.org/wiki/Sichtbeton
Asta ar fi o incercare destul de reusita de beton aparent clasa IV:




Exemplu cu pod realizat de firma la care lucrez in anul 2002, calitate ceruta II:

Se observa urmele regulate ale panourilor de cofraj pe pila.



Aici varianta cu scândura batuta pe cofraj si iata rezultatul:


Si un detaliu:


Alte exemple:





De aproape uneori nu arata senzational, dar podurile sunt lucrari masive si nimeni nu vine sa le admire de la 2-3 m de pila, ci de la zeci de metri departare. De acolo aspectul este cel scontat, de lucrare masiva si stabila. Adica asa:




Si asa cum am mai spus, avantajul principal: nu se degradeaza de la ploaie, vant sau soare, desi este permanent supus acestor vitregii. Asadar costuri mici de intretinere, care tind spre zero in primii 50-100 de ani (podurile de autostrada din Germania sunt gândite sa reziste 1000 de ani, iar exploatarea trebuie sa fie sigura fara alte interventii pentru 100 de ani.)
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

savagedanyro

Pentru mine esti castigatorul premiului :

BEST POST EVER !!!!

mersi pentru explicatii

HAT OFF TO YOU !!!
...live the moment...

davyl

#2299
Nenea_hartia multumiri pentru superbele poze cu viaductul de la Aciliu.

Vancouvero, am citit cu gura cascata tot ce ai scris. Pana si un novice ca mine a inteles perfect. Multumim de explicatiile mai mult decat suficiente.  :gj:

De fiecare data cand o sa trec pe vreun pod dintr-asta prin Germania o sa ma gandesc ca poate a fost realizat de firma la care lucrezi si deci, implicit si de tine.  :D
:cheers:


MHN

Quote from: savagedanyro on July 12, 2012, 03:28:17 PM
[...]
mersi pentru explicatii

HAT OFF TO YOU !!!
+ 1 si  :cheers: pentru vancouver
Trebuie sa mentionez insa ca pentru mine nu este o mare supriza acest post al lui vancouver, pana acum el obisnuindu-ne pe SSC cu materiale foarte bine documentate si argumentate.

Off-topic (pentru acest thread): cu dedicatie pentru vancouver, vezi aici. Detalii aici.

madad

Foarte posibil ca deja a raspuns cineva la intrebarea mea, dar nu am reusit sa gasesc raspunsul.

Au finalizat nodul de la Giarmata?

Dupa cum se aude prin presa, UMB intentioneaza sa deschida Giarmata - Izvin luna asta si eram curios ce noutati mai sunt la nodul de la Giarmata.
Mersi.

bogdymol

Quote from: madad on July 12, 2012, 09:58:30 PM
Foarte posibil ca deja a raspuns cineva la intrebarea mea, dar nu am reusit sa gasesc raspunsul.

Au finalizat nodul de la Giarmata?

Dupa cum se aude prin presa, UMB intentioneaza sa deschida Giarmata - Izvin luna asta si eram curios ce noutati mai sunt la nodul de la Giarmata.
Mersi.

Nu, nu l-au finalizat. Maine voi trece pe acolo. Daca sunt noutati va anunt.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

mns

Quote from: vancouver on July 12, 2012, 02:25:10 AM
Quote from: mns on July 11, 2012, 09:07:11 PM
nenea_hartia, e vreo explicatie pentru care la noi lucrarile de arta nu sunt vopsite sa arate ceva mai bine? Vad ca in cazul de mai sus e o exceptie, dar pe majoritatea autostrazilor de la noi am vazut ca acestea raman cum au fost "turnate", in schimb prin alte tari toate sunt vopsite sau cosmetizate si arata mult mai civilizat.

De unde stii tu ca in alte tari sunt vopsite sau cosmetizate? ??? Eu iti garantez ca in Germania podurile de autostrada si de cai ferate de mare viteza se executa aproape fara excepții în BETON APARENT. Am participat personal la construcția multor astfel de poduri pe A71, A73 si linia ICE Nürenberg-Erfurt. Ma refer la poduri gigant de 500-2000m lungime si 40-100m înălțime. Idem in Franta, unde firma la care lucrez a realizat un pod de autostrada si totul era beton aparent.

Am pus o intrebare din ce am vazut pana acum, in sensul in care mai toate pasajele si podurile de afara arata in cele mai multe cazuri mult mai bine decat cele de la noi (cel putin pe cele din Ungaria si Austria nici nu le poti compara cu cele din Romania). Iti multumesc pentru raspuns si lamuriri, dar trebuie si tu sa intelegi ca multi nu suntem specialisti si punem pur si simplu intrebari, nu trebuie sa sarim imediat cu chestii de genul "Da de unde stii tu...".

ciprebbe

Quote from: nenea_hartia on July 09, 2012, 09:35:28 PM
Quote from: vchira on July 09, 2012, 08:48:28 PM
oau! super nenea_hartia! mersi fain de poze! mai ai ceva stiri si de lotul 1?
Da. Incredibil, dar lucrează tare! Am nişte poze, dar să văd când am timp să pun.

@Nenea_hartia...... gasesti ceva timp (stim ca nu prea ai) sa ne pui si noua pozele de pe lot1? unde zici ca se munceste tare
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

tonică

#2305
Mns, n-are rost sa te 'imflamezi'. La cum ai scris tu, citez: "in schimb prin alte tari toate sunt vopsite sau cosmetizate si arata mult mai civilizat." raspunsul lui Vancouver e indreptatit si bine argumentat. Nitelus de precautie in cele scrise nu strica. Eu unul am vazut si in austria multe pasaje ori viaducte din beton aparent care din fuga masinii pot parea vopsite in nuante de griuri....

Ionut

Nu s-a imflamat nimeni, e de la caldura. :D Raspunsul lui vancouver este foarte la obiect si detaliat. Poate trebuia sa fie mai diplomat un pic, dar sunt convins ca nu a vrut sa ofenseze pe nimeni. :cheers:

Intr-o alta ordine de idei, as vrea va "atrag atentia" pe threadul cu filmari din avion, Eurocopter poate sa filmeze saptamana viitoare. Participati acolo la discutii chiar daca nu puneti si voi banuti.

Ionut

#2307
Oh excelent, UMB FTW!!!!

QuoteMai sunt 500 de metri până se asfaltează complet primul lot din autostrada Timişoara – Lugoj

Cel mai apropiat lot în lucru este bypass Timişoara sau lot 1 Timişoara-Lugoj, circa 9,5 kilometri, pe care mai sunt de asfaltat circa 500 de metri, în dreptul viaductelor şi pasajelor.  De asemenea, s-a început montarea parapeţilor – glisierelor centrale. În următoarea perioadă urmează să se aştearnă stratul de asfalt de uzură, pe toată lungimea şi se vor finaliza umpluturile la rampele de acces spre overpass-uri.

Pe Deva-Orăştie, ,,constructorii fac eforturi deosebite pentru a da în funcţiune două din patru benzi"
,,Constructorii fac eforturi deosebite pentru a da în funcţiune două din patru benzi, peste circa trei-patru luni, pe tronsonul făcut de Straco fiind aşternut deja strat de asfalt pe mai mulţi kilometri, se lucrează la finalizarea podurilor şi viaductelor de autostradă, cum ar fi: podul peste Strei, iar principala lucrare de artă – podul peste Mureş, în dreptul satului Uroi – executat de către Strabag – are structura de rezistenţă în mare parte terminată, urmând a fi pozate ultimele patru grinzi prefabricate din oţel, dintr-un total de 48, pe care, parţial, sunt montate şi antretoazele (grinzi transversale din beton armat prefabricat), peste care se montează armătura de rezistenţă şi suprabetonarea de rezistenţă, urmând ca în perioada următoare să înceapă hidroizolaţiile şi asfaltul", spune Popovici, un experimentat constructor şi om politic.

Sunt în grafic şi pe Arad-Pecica
Pe Arad-Pecica – 10 kilometri – de la bypass Arad până la drumul naţional, sunt în grafic cu termenele de execuţie, se finalizează podurile şi podeţele aferente, cele mai importante lucrări de artă fiind pasajul peste bypass Arad (centura în regim de autostradă a municipiului de pe Mureş), unde, în zilele următoare, va începe suprabetonarea, rampele de acces sunt avansate, supratraversarea căii ferate Arad-Nădlac fiind la nivelul betonării culeielor şi pilelor.

sursa: Ziua de Vest

----

Timisoara-Arad, de-acum doua zile:

http://www.youtube.com/v/4C5zFfNw-rg

bogdymol

Astazi am venit pe A1 de la Timisoara la Arad.

Pe DJ ce face legatura intre Timisoara si autostrada am intalnit un camion de la UMB (Timisoara-Lugoj lot 1) care cu siguranta era plin cu asfalt proaspat care urma a fi asternut pe autostrada. Cat am stat in spatele lui am simtit un miros foarte puternic de asfalt proaspat.



La nodul de la Giarmata nu am vazut sa se lucreze, dar m-am oprit sa fac o poza cu telefonul spre lotul UMB. Pe partea stanga se vedea ca e proaspat asfaltat... iesea abur din asfalt.



Pe A1 Timisoara-Arad n-am vazut sa se lucreze, decat la podul peste CF de langa Arad. E drept, era ora 12:30 cand am trecut pe acolo (pauza de masa), dar nu prea se lucra. Parapetii mediani sunt instalati in proportie de 99,9% (intr-un singur loc lipsea pe aproximativ 20 m), dar mai e inca de lucru destul de mult...
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

iuli

Deci nu aveti alte stiri de pe Lot 1 Timisoara-Lugoj?
Multumesc de info bogdymol!
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog