Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

7 Members and 66 Guests are viewing this topic.

nenea_hartia

@cutter: excelent documentul, mulțumesc! În paranteză fie spus, admirabile implicarea și postările tale. Jos pălăria!

alexV

Quote from: sublimu on October 02, 2014, 11:39:45 AM
Relocare cimitir Branisca :

In documentele postate de cutter sunt 6 probleme tehnice ce necesita rezolvare pe lotul 4 Lugoj- Deva (UMB). Asta e una din ele. Citat din articol:

CNADNR intenţionează să contracteze "servicii de consultanţă de specialitate şi pentru strămutarea" cimitirului neautorizat, valoarea estimată a contractului fiind de 130.050 lei fără TVA, echivalentul a 30.000 de euro. [...] depunerea ofertelor până pe 29 septembrie [...] Firma are la dispoziţie 60 de zile pentru a îndeplini condiţiile contractuale.

Nu pare o suma mare, si o plateste CNADNR separat. Mai raman 5 probleme :)

alecu26

pai aia cu rezolvarea intersectiei la DN 7 o rezolva UMB din banii lui. Pestera CNADNR. Este si acolo o mica licitatie sa se vada exact ce trebuie facut si sa se faca daca e cazul. Imi place implicarea CNADNR. Recunoaste indirect ca cimitirul si pestera sunt problema lui si o rezolva de la buget.

PS: Intrebare la CNADNR: Costurile si impactul problemelor cu cimitirul si cu pestera de lilieci se vor incerca a fi recuperate din asigurarile profesionale ale lui Diwi? Acolo este evident o crasa greseala de proiectare si nepasare, care dovedeste ca o vizita in teren si o ridicare topo reala nu au fost facute. Chiara daca momentan DIWI sunt in faliment exista si ceilalti parteneri din asocierea de proiectare.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

igorashu

Quote from: dr4qul4 on October 02, 2014, 07:35:17 PM
3 eur/km  :lol: 
ei vor sa puna 2 eur/pe trecere.
Scuze, typo - voiam să spun 3 EUR per 100 km. A1 + A2 ar însemna 800 km. Adică 24 EUR/autovehicul. Sigur am plătit mai mult între Salonic și Ioanina pe Egnatia.

Quote from: dr4qul4 on October 02, 2014, 07:35:17 PM
In plus, guvernul nu poate garanta cu nimic pentru ca nu face autostrada in rate o face in PPP. Daca ar face-o in rate atunci tot costul s-ar considera imprumut si automat deficit bugetar. Care ar incalca prevederile tratatului de aderare.
Nu zic să o facă în rate.
Dar actualul contract spune că statul plătește o diferență de bani în cazul în care Vinci nu-și scot banii.
Dacă pot colecta venituri din taxa de autostradă de ce n-ar plăti diferența de bani de acolo? În plus dacă Vinci se duce cu un contract în care statul român indică venituri suplimentare cu care poate face plata ratelor cred că se poate obține finanțarea mai ușor.
Să presupunem că stabilesc o țintă de 100 milioane EUR anual. Asta înseamnă în medie aprox. 11.500 autovehicule pe zi (100 milioane / 24 EUR / 365 zile) - nu mi se pare nefezabil.

Quote from: dr4qul4 on October 02, 2014, 07:35:17 PM
in ceea ce priveste taxarea tronsoanelor noi finantate din fonduri UE, nu stiu daca exista vreo prevedere speciala de la UE, dar cu siguranta NU poate pune taxa in primele 48 de luni cat au garantie.
Asa a fost facuta licitatia, si nu se poate modifica pentru ca ar trebui sa dam bani inapoi la UE.
Nu cred că e așa. Îmi aduc aminte de o declarație de-a lui Neaga (deși nu știu câtă încredere putem avea în ce zice) legată de eventuala taxare a A2 - zicea că momentan e în garanție și că n-avem nevoie de fonduri de întreținere. Dar nu cred ca interzice UE să pui taxe pe o autostradă în garanție.

ciprebbe

Deci UMB-ul pe lot 4 nu a vazut nici un ban , au primit doar avansul si cam atat.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

alecu26

pai fara autorizatie, fara proiect aprobat....cam greu sa primeasaca. Plus ca e stiulul UMB sa-i doara la basca de orice hartii justificative pentru plata.

Sunt curios daca si-au primit banii pe Tm-Lugoj 1?????
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

AlexIP

Quote from: igorashu on October 03, 2014, 01:05:34 PM
Quote from: dr4qul4 on October 02, 2014, 07:35:17 PM
3 eur/km  :lol: 
ei vor sa puna 2 eur/pe trecere.
Scuze, typo - voiam să spun 3 EUR per 100 km. A1 + A2 ar însemna 800 km. Adică 24 EUR/autovehicul. Sigur am plătit mai mult între Salonic și Ioanina pe Egnatia.


Sigur, prin Franța e pe la 7-10 euro / 100 km. Diferența e că acolo poți face cum fac toți esticii și să o iei pe DX-urile lor care sunt gratis. Mi s-ar părea normal să fie taxate doar bucățile care trebuie amortizate / plătite, gen Sibiu - Pitești sau Brașov - Ploiești. Nu mi se pare deloc corect să plătesc și taxă de drum în combustibil, și rovignetă, și acciza de 7 eurocenți și să mai plătesc câte 10 euro pe Deva - Timișoara sau 21 euro Pitești - Constanța taxă de solidaritate pentru autostrada din munți, oricare o fi ea, ținând cont că autostrăzile alea sunt deja plătite de stat sau de EU. FFS, asta înseamnă să crești prețul unui drum cu 30-50%.

dr4qul4

Nici nu vom plati taxa pe A1. Daca nu UE atunci sigur se gaseste un judecator sa o dea neconstitutionala. Ma refer strict la tronsoanele noi.
In schimb Pitesti-Bucuresti are sanse mari sa fie cu taxa in viitorul apropiat. Probabil va fi ceva legat de centura.

Viitor apropiat care se indeparteaza. Pana nu se pune taxa pe Comarnic-Ploiesti nu se va pune taxa pe nici un alt lot. Iar pana atunci iese A1 din garantie  :lol:.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Nebhotep

Asta cu nu ne lasa UE sa punem taxe pe autostrazile finante cu bani europeni e doar o alta vrajeala. Croatia a construit foarte mult din bani europeni de preaderare si taxeaza tot

istvan78

Mie mi se pare si corect si inteligent ca pe autostrazi sa se plateasca o taxa care sa acopere costurile cu intretinerea autostrazii. Tot ce inseamna reparatii, deszapezire, etc...
Constructia autostrazii nu poate fi amortizata din taxa. Nimeni nu a reusit inca asta.
Dar daca nu reusim sa acoperim intretinerea din taxa directa, atunci autostrazile vor deveni o noua povara pe bugetul de stat, si-si vor pierde rolul de catalizator al economiei.

ciprebbe

Conform raspunsului de astazi postat de cutter (multumesc) nu se va finaliza prea repede nod Topolovat
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

alecu26

porbleme de pe lotul 2 nu le aflam?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

adiarc

multumim cutter pt pretioasele informatii

altfel , la Cunta au inceput sa apara marcajele





"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

alecu26

innebunesc. Parapeti in debleu.:( Puteau face acel sant mai putin agresiv.....si nu puneau parapet.

Si mai ieftin, si mai eficient, si mai bland cu masinile...
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).